Η διαδικασία επιλογής των μαθητών στα Πρότυπα Ωνάσεια Σχολεία

Τι θα ισχύσει για τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς και Διευθυντές και για τους ήδη φοιτούντες μαθητές

22/01/2025

Άκουσε το άρθρο

Με την ψήφιση από την Βουλή της σύμβασης για την ίδρυση και λειτουργία των Ωνάσειων Πρότυπων Σχολείων , θα καθοριστεί με απόφαση του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, εάν οι εξετάσεις για τα 22 Πρότυπα Ωνάσεια Γυμνάσια και   Λύκεια  θα είναι κοινές  με τα υπόλοιπα Πρότυπα, σε κοινές ίδιες ημερομηνίες και κοινά θέματα.

Σχετικά το άρθρο 5 της Σύμβασης προβλέπει  τα εξής:

Οσον αφορά τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς και Διευθυντές και για τους ήδη φοιτούντες μαθητές, η σύμβαση ορίζει τα εξής:

Σχόλια (6)

Η λογική του παραλόγου
|

Όπως πολύ σωστά επισημαίνουν σχολιαστές, η μεταφορά των μαθητών στα Ωνάσεια θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και ανισότητες: αν δεν μπουν γεωγραφικοί περιορισμοί ακόμα και εντός Αττικής, θα δούμε την Κηφισιά και την Εκάλη να κατηφοριζει στον Κολωνό, μόνο και μόνο για να λέμε ότι πάμε σε Πρότυπο...
Άρα ποιο το όφελος για τον Κολωνό και το Μενίδι;
Ας μη θίξουμε επιπλέον το θέμα της μεταφοράς των μαθητών από την Περιφέρεια. Ας λύσουν πρώτα εγκαίρως το θέμα της μεταφοράς των παιδιών των ειδικών σχολείων, που πολλά από αυτά για μεγάλο χρονικό διάστημα στερούνται τη σχολική τους ζωή λόγω έλλειψης λεωφορείων.

Και μιας και ο λόγος...
|

Και μιας και ο λόγος για την εισαγωγή των μαθητών στα ΔΗΜΩΣ, αν δεν μπουν γεωγραφικοί περιορισμοί, αφ' ενός θα έχουμε τα ίδια με τα πρότυπα/πειραματικά με την περιφέρεια να δαπανά πολύ μεγάλα ποσά για την καθημερινή μεταφορά μαθητών από μεγάλες αποστάσεις σε αυτά τα σχολεία, αφ' ετέρου -και ίσως πιο σημαντικό- ότι θα υπάρξει ελάχιστο όφελος για τους μαθητές της περιοχής που δύσκολα θα πετύχουν στις εξετάσεις...

Χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς η χωροθέτηση των ΔΗΜΩΣ σε περιοχές με εκπαιδευτικές δυσκολίες όχι απλά δεν έχει νόημα (αφού δεν θα απευθύνονται στους μαθητές της περιοχής) αλλά θα δημιουργήσει και προβλήματα αφού οι μαθητές που φοιτούσαν σε αυτά θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε σχολεία πιο μακρινά και θα πρέπει να "στριμωχτούν" σε ήδη μεγάλα τμήματα...

Στην Αττική: στο Πέραμα θα κατευθυνθούν όσοι μέχρι τώρα προτιμούσαν Ιωνίδειο, Ζάννειο, Ευαγγελική, στο Μενίδι θα δούμε Κηφισιά, Εκάλη, Άγιο Στέφανο, Θρακομακεδόνες κτλ. ενώ στην Κυψέλη και στον Κολωνό που είναι κάπως πιο κεντρικά θα δούμε παιδιά από όλη την Αττική...

Τίνα
|

Στην Αθήνα μπορεί να βρούμε οργανική. Στην Ξάνθη αποκλείεται. Έκαναν τα 2 πολυπληθέστερα σχολεία Ωνάσεια. Το 2ο ΓΕΛ έχει 55 καθηγητές και 530 μαθητές. Εγώ έχω 20 χρόνια υπηρεσία. Το μάθαμε από το ίντερνετ τη Δευτέρα. Συνάδελφος με 1 χρόνο υπηρεσια πήρε πέρσι την τελευταία οργανική.

Κοινή λογική
|

Δεν θα μιλήσω για τους ήδη διδάσκοντες στα σχολεία αυτά:με μικρότερη ή μεγαλύτερη δυσκολία θα βρουν οργανική. (Φυσικά έτσι μειώνονται οι οργανικές, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία)
Το πρόβλημα είναι οι μαθητές της περιοχής. Η σχολική διαρροή θα ενταθεί. Είναι περιοχές που ήδη παρατηρείται σχολική διαρροή. Κι η περιφέρεια θα πληρώνει λεωφορείο (μπορεί και ταξί) για τον μαθητή που θα πάει στο Ωνάσειο της Κυψέλης ή του Κολωνού, που οι γονείς του έχουν πληρώσει έναν σκασμό λεφτά σε φροντιστήρια. Κι ο μαθητής της Κυψέλης; Ε, σε βρεθεί όπου να 'ναι. Ας μην πάει και σχολείο. Αφού δεν είναι "άριστος', δεν μας νοιάζει. Γιατί αυτό ακριβώς είναι: δεν τους νοιάζει. Κρίμα στο ίδρυμα Ωνάση. Κρίμα και πάλι κρίμα. Αν ήθελε να βελτιώσει τις συνθήκες, θα ενίσχυε αυτά τα σχολεία με αυστηρή προϋπόθεση να φοιτούν σε αυτά οι μαθητές της περιοχής. Απαράδεκτες καταστάσεις. Και μετά λέμε γιατί υπάρχει τόση βία στους μαθητές.

Ιορδάνης Ευοσμιώτης
|

Δηλαδή η βουλή θα κυρώσει μία σύμβαση που θα "πετάει" , εκπαιδευτικούς και μαθητές 22 σχολείων , έξω από τα σχολεία τους. Και όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς όλο και θα βρουν 1, 2 ή 3 σχολεία για να κάνουν τις ώρες τους. Όσον αφορά τους μαθητές όμως μήπως μπορεί κανείς να μας πει, που θα βρεθούν σχολικές αίθουσες να τους φιλοξενήσουν; Θα μετατρέψουν τα 30αρια τμήματα σε 35αρια για να τους χωρέσουν;

Γιώργος Παπαδόπουλος
|

Στον νόμο 4692/2020 στο άρθρο 19, παράγραφος 15 δίνονταν η δυνατότητα στο προσωπικό του σχολείου που μετατρέπεται σε Πρότυπο Σχολείο να παραμείνει για 2 χρόνια, να επιμορφωθεί, και να αξιολογηθεί για το αν θα παραμείνει για άλλα 4 χρόνια με θητεία ή όχι.

Στο νομοσχέδιο για τα ΔΗΜ.Ω.Σ. δεν φαίνεται να ισχύει αυτό. Αντιθέτως αν το διαβάζουμε σωστά, από την πρώτη μέρα λειτουργίας τους, τις θέσεις τις παίρνουν όσοι κάνουν αίτηση απ' όλη την Ελλάδα και έχουν τα αυξημένα προσόντα που απαιτούνται! Οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί πετιούνται στο δρόμο (δεν απολύονται, αλλά μπαίνουν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ μέχρι να βρουν οργανική σε άλλο σχολείο)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ