Δίωρα μαθήματα σε όλα τα Λύκεια για την ενημέρωση των μαθητών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο

Η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας

22/01/2025

Ενημερώθηκε: 22/01/2025, 17:44

Άκουσε το άρθρο

Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που εξέδωσε σήμερα καλεί τους εκπαιδευτικούς   που διδάσκουν στις τάξεις Β ́ και Γ ́ Λυκείου να αφιερώσουν τουλάχιστον δύο (02) διδακτικές ώρες σε κάθε τμήμα των ΓΕ.Λ, ΕΠΑ.Λ., Λυκείων Ε.Α.Ε., και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. για την ενημέρωση των μαθητών/τριών, την παρουσίαση της λειτουργίας του Ψηφιακού Φροντιστηρίου και την παρακολούθηση ενός μαθήματος ή διδακτικής ενότητας της επιλογής τους από τα ήδη βιντεοσκοπημένα μαθήματα μέσα από την πλατφόρμα, καθώς και για την περιήγηση στην πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης (moodle).

Επίσης το υπουργείο Παιδείας καλεί τους Διευθυντές των Λυκείων  να ενημερώσουν όλους τους υποψηφίους παρελθόντων ετών, οι οποίοι έχουν καταθέσει αίτηση συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025, για τη δυνατότητα που τους παρέχεται να παρακολουθήσουν τα μαθήματα του ψηφιακού φροντιστηρίου, είτε σύγχρονα είτε ασύγχρονα, και να έχουν πρόσβαση στο υποστηρικτικό υλικό και τις ασκήσεις του κάθε μαθήματος.

Στους υποψηφίους αυτούς, με μέριμνα των διευθυντών αποστέλλεται το ενημερωτικό φυλλάδιο για τον τρόπο σύνδεσής τους στην πλατφόρμα του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, καθώς και κωδικοί ΠΣΔ για την πρόσβαση στα μαθήματα και στο υλικό.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΎΚΛΙΟ

Το υπουργείο Παιδείας υπενθυμίζει ότι η πιστοποίηση στο σύστημα γίνεται με τους κωδικούς του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου και τα βήματα είναι τα εξής:

1) εγγραφή όλων των μαθητών της Β ́ και Γ ́ Λυκείου στην πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης https://lms.digitalschool.gov.gr/login/index.php,

2) σύνδεση στην εφαρμογή μέσω της ιστοσελίδας https://streaming.digitalschool.gov.gr/

3) επιλογή τάξης: Γ ́ Λυκείου (Γενικού, Επαγγελματικού, Ε.Α.Ε.),

4) επιλογή μαθήματος και ακολούθως της διδακτικής ενότητας της επιλογής των εκπαιδευτικών. Το κάθε βίντεο, συνολικής διάρκειας περίπου 100 λεπτών, αποτελείται από δύο μέρη περίπου 45 λεπτών με δεκάλεπτο ενδιάμεσο διάλειμμα.
     
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι τα βιντεοσκοπημένα μαθήματα προσφέρονται για συνεχή αξιοποίηση από τους εκπαιδευτικούς μέσω της μεθόδου της ανεστραμμένης τάξης. Πρόκειται για μια καλή πρακτική που έχει ήδη αναπτυχθεί σε πολλά σχολεία.

Το Δημόσιο Ψηφιακό Φροντιστήριο λειτουργεί καθημερινά τις απογευματινές ώρες παρέχοντας υψηλής ποιότητας ζωντανές εξ αποστάσεως διδασκαλίες για το σύνολο της ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ ́ τάξης των ΓΕ.Λ, ΕΠΑ.Λ., Λυκείων Ε.Α.Ε. και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. συμπεριλαμβανομένων και όλων των ειδικών μαθημάτων, δηλαδή Γραμμικού και Ελεύθερου Σχεδίου, Ξένων Γλωσσών, Μουσικής, με σκοπό να υποστηρίζονται δωρεάν όλοι/ες οι μαθητές/τριες, όπου κι αν κατοικούν. 

Τα μαθήματα παρέχονται με διερμηνεία νοηματικής γλώσσας. Το πρόγραμμα όλης της εβδομάδας, με επαρκείς ώρες διδασκαλίας για κάθε μάθημα, βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα https://streaming.digitalschool.gov.gr/live-streaming/ .

Παράλληλα, τα μαθήματα είναι αναρτημένα και προσφέρονται σε ασύγχρονο πλαίσιο (https://lms.digitalschool.gov.gr/login/index.php), ώστε κάθε μαθητής/ήτρια σε χρόνο που επιλέγει και διευκολύνεται να μπορεί να τα παρακολουθήσει όσες φορές θέλει, ενώ σε περιβάλλον moodle παρέχονται και δραστηριότητες περαιτέρω μελέτης και εμβάθυνσης, επαναληπτικά διαγωνίσματα, καθώς και δυνατότητα αλληλεπίδρασης με τους καθηγητές, ενώ, σύντομα, θα προστεθούν διαγωνίσματα προσομοίωσης εξετάσεων. Απαραίτητη προϋπόθεση, είναι ο κάθε εκπαιδευτικός και μαθητής να έχει κωδικούς Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).

Σχόλια (23)

ΚΣ
|

Πες τα @Σώστη

Θα μείνουν στην Ιστορία
|

@Γιώργος Γκ. 23 Ιαν 2025 15:20
Μάλλον θα είναι αχάριστοι ή/και κομματικά υποκινούμενοι.... αφού εκ του αποτελέσματος αποδείχθηκε ότι με "τους διαδραστικούς, τα δωρεάν φροντιστήρια, τα tablet".... η εκπαίδευση στη χώρα μας απογειώθηκε εδώ και έξι χρόνια.
Ίσως και να κλαίνε από τη ζήλεια τους Γερμανοί Φινλανδοί Γάλλοι και Πορτογάλοι.
Οι διαδραστικοί μάλιστα ακούστηκε ότι βοηθούν επιπλέον και στη θέρμανση των σχολείων.... ενώ μένει να αποδειχθεί ότι στα σχολεία που τοποθετούνται δεν παρατηρείται πλέον πτώση σοβάδων, ενώ περιορίζεται σημαντικά και το bullying.
Μη δίνεται λοιπόν σημασία στους λίγους κακοπροαίρετους που δεν έχουν "μια καλή κουβέντα για το Υπουργείο αυτής της κυβέρνησης". Πείτε εσείς όσες καλές κουβέντες θέλετε και κάντε τους μέχρι και (ψηφιακά) αγάλματα.

Ναι στο ψηφιακό φροντιστήριο ... από φιλελεύθερο
|

Το ψηφιακό φροντιστήριο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο μοντέλο της αντεστραμμένης τάξης ή/και στο πλαίσιο μιας στρατηγικής Just in time teaching. Θα έπρεπε όμως να γίνει επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αντεστραμμένη τάξη και στο Just in time teaching.
φιλελεύθερος

Σώστης
|

Μάλισταα… θα χάβουμε ένα δίωρο το πρωί για να λέμε στα παιδιά ότι υπάρχει απογευματινό πρόγραμμα εξαε! Γελάνε και οι πέτρες!!! Είμαστε εξαιρετικοί όσοι κάνουμε το πρωί και δεν χρειάζονται βοήθεια παραπάνω οι μαθητές μας. Χρόνο να διαβάσουν χρειάζονται!!!

Άσπρη Κιμωλία
|

Αχ, κύριε Γιώργο!
Αν υπήρχαν μάγοι, θα μπορούσαμε να ζητήσουμε εμείς οι δύο το μαγικό φίλτρο που θα μας έκανε αόρατους. Τότε θα σας έπαιρνα από το χέρι και θα σας οδηγούσα σε σχολεία που έχουν διαδραστικούς και ταμπλετ. Θα πηγαίναμε και στα σπίτια των παιδιών που έχουν εγγραφεί στα ψηφιακά φροντιστήρια. Μαζί στο τέλος θα αξιολογούσαμε το εκπαιδευτικό έργο που παράγεται μέσα στην αίθουσα.
Το κακό είναι ότι αν μας πιάσει η μαύρη απελπισιά και πέσουμε χάμω, δε θα μας δει κανείς, αόρατοι έτσι όπως θα είμαστε. Και τότε, πώς θα πάρουμε το αντίδοτο για να φανούμε πάλι και να μαρτυρήσουμε την αλήθεια στον κόσμο;
Γι’ αυτό ας μείνουμε, προς το παρόν, ο καθένας με ό,τι έχει. Εγώ με τη διδασκαλική μου αγωνία κι εσείς με το παράπονο.

Νίκος Δημ.
|

@Γιώργος Γκ.
Αυτό που γράψατε (περί φαιδρότητας) να το απευθύνετε στον εαυτό σας. Αρκετά με τους κομματικά ταυτισμένους στον χώρο της εκπαίδευσης. Η μόνη καλή κουβέντα που ταιριάζει σε αυτήν την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι ότι προσπαθεί (μάταια βεβαίως) να μας πείσει ότι ενδιαφέρεται για το καλό των μαθητών. Αυτό όμως δε συνάδει με άδεια από καθηγητές σχολεία ακόμη και μέχρι τώρα σε κάποιες περιπτώσεις, ούτε με τα πυροτεχνήματα τύπου ΙΒ ούτε με τα Ωνάσεια σχολεία (διακρίσεις μεταξύ σχολείων) ούτε με αυτοαξιολόγηση (που δε συμπεριλαμβάνει τα σοβαρά κτιριακά προβλήματα των περισσότερων σχολείων της χώρας) ούτε με γελοία αξιολόγηση (απολύτως τυποποιημένη, που δεν προσφέρει τίποτε ούτε στην εκπαίδευση ούτε στον εκπαιδευτικό εκτός από ατελείωτη, κουραστική, αδιάφορη γραφειοκρατία) κ.τ.λ. Αν νομίζετε ότι, επειδή μοίρασαν μερικούς διαδραστικούς στα σχολεία (όχι όμως σε όλες τις αίθουσες), θα τους υμνολογούμε κιόλας, είστε πολύ γελασμένος. Η αλήθεια, δυστυχώς, είναι πολύ πικρή και για σας και για το Υπουργείο σας.

Γιώργος Γκ.
|

Πραγματικά κάποιοι δεν αντιλαμβάνονται τη φαιδρότητά τους. Ας πουν και μια καλή κουβέντα για το Υπουργείο αυτής της κυβέρνησης, που δεν χωνεύουν οι καημένοι. Μια καλή κουβέντα για τους διαδραστικούς, τα δωρεάν φροντιστήρια, τα tablet που μας χορήγησαν... Μια μόνο, μία...

@Παπαδοπούλου Ιωάννα
|

Είμαι Μηχανικός με σπουδές και στη Φυσική. Θέλω να σας πω ότι εκτός από τα γραμματικά/συντακτικά λάθη, αυτές οι προτάσεις που παραθέσατε, είναι στο όριο του ακατανόητου για έναν μαθητή Λυκείου. Και υπάρχουν κι άλλες αρκετές στα βιβλία. Κάθε φορά που τα βλέπω αυτά θλίβομαι, και αναρωτιέμαι ποιοί είναι αυτοί που τα γράφουν και πως γίνεται το επίπεδο της έκφρασης να είναι τόσο χαμηλό.

Ετεοκρής
|

@ Άσπρη Κιμωλία
- Είστε υπερβολικός. Και άδικος.
- Γιατί;
- Όλοι οι καλοί μαθητές έχουν επιλογές, Πρότυπα, Ωνάσεια… Αύριο θα έρθουν κι άλλα σε -εια.
- Να έρθουν. Να μην ξεχάσουμε τους αδύναμους όμως.
- Υπέρ αδυνάτου… Έναν Λυσία θα χρειαστούμε!
- Δε φτάνει ένας.
- ….

Παπαδοπούλου Ιωάννα
|

Στο δίωρο θα διδαχθούν τα παιδιά: «Ο πυκνωτής αντισταθμίζει ένα κομμάτι ΤΗΣ ΑΕΡΓΟΣ ισχύος.», «Αντιστάθμιση είναι η μείωση ΤΗΣ επαγωγικής ΑΕΡΓΟΣ ισχύος.», «Πώς περιορίζεται Η επαγωγική άεργος ΙΣΧΥ;».

Δημήτρης ΝτεΚρής
|

@ Άσπρη Κιμωλία
Χρειάζεται και μια αποτελεσματική ενδοσχολική επιμόρφωση.
- Και μια δεύτερη φέτα ψωμί για να μην πέσει κάτω ο καθηγητής.
- Να έχει και λίγο λάδι.
- Μήπως θέλεις και λίγο τυράκι;
- Όι.

@ριστεία, όχι αστεία
|

Πάλι αριστείες, οι άριστοι; Πάλι πεταμένα λεφτά;
Τί πιο σύνηθες!

Άσπρη Κιμωλία
|

- Δεν έχουμε παράδοση στην ενισχυτική διδασκαλία. Είναι ανύπαρκτη στο δημοτικό και αναποτελεσματική στο γυμνάσιο. Υπάρχουν πολλά παιδιά στο Λύκειο που έχουν βασικές γνωστικές αδυναμίες και γι’ αυτό δε…
- Και πώς έφτασαν στο Λύκειο;
- Η καρδιά του καθηγητή!…
- Δε φταίει ο καθηγητής. Αν δεν ξεκινήσει η ενισχυτική από το δημοτικό, πρόοδο δε θα δούμε.

Δεν έχω λόγια
|

Από επιτυχία σε επιτυχία η αριστεία...
Και κοίτα να δεις που είχαμε κι ελπίδες με αυτόν τον υπουργό.

Συγγνώμη αλλά.....
|

Ψάχνω να βρω πως θα δικαιολογήσω στους μαθητές μου την προτροπή να αφιερώσουν ώρες στο Ψ. Φ. χωρίς να φανώ εγώ ο ίδιος στα μάτια τους ανεπαρκής, τεμπέλης, ανεύθυνος, φυγόπονος. Χωρίς να χαρακτηριστώ.... "την κάνω με ελαφρά πηδηματακια, με την άδεια του υπουργείου". Λυπάμαι αλλά σε αυτό το επίπεδο δεν μπορώ να πέσω. Η αξιοπρέπεια και η αξιοπιστία μου είναι όλα όσα μου έχουν μείνει σε αυτό το επάγγελμα. Ας πληρώσει το υπουργείο διαφήμιση στα κανάλια.

από το εξωφρενικό, στο φαιδρό, στο τραγικό
|

τους αποσπασμένους και τους αναπληρωτές δεν τους στέλνουν αλλού , που έχουν ταράξει τον κόσμο στις υπερωρίες;

Γιώργος 19
|

Το διωρο θα πρέπει να γίνει από όλους τους καθηγητές που διδάσκουν στο τμήμα ή μόνο από αυτούς των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων?

Suxes
|

Μεγάλη επιτυχία το τηλεφροντιστήριο του ΠΙΕΡ. Μέχρι και υποχρεωτική διαφήμιση μας αναγκάζει να κάνουμε. Ποιοι; Εμείς που διδάσκουμε αυτά τα μαθήματα και υποτίθεται καλύπτουμε τις ανάγκες των μαθητών, μας εξευτελίζει να λέμε "ρίχτε μια ματιά και εδώ"

...
|

Τρύπα στο νερό, ε;
Άνθρακες ο θησαυρός...
Μήπως ψάχνουν μαθητές, για να δικαιολογηθούν οι αποσπάσεις;
Ψηφιακό φροντιστήριο, ενώ υπολειτουργεί το σχολείο λόγω κενών...

Χ.Ψ.
|

Το "έφτυσαν" οι μαθητές το ψηφιακό φροντιστήριο, έ;
Χαχαχαχαχα!!!
Τα λέγαμε εμείς, αλλά δεν μας ακούγατε...

Παρελθόντος ετους....
|

Το ΠΣΔ προτρέπει στην άμεση αποδέσμευση των μαθητών απο τους Λογαριασμούς Χρηστών μολις αποφοιτήσουν. Πως θα αποκτησουν λογαριασμο οι Παρελθοντων ετων στο συστημα; Επισης μπορει να προερχονται απο αλλη σχολικη μοναδα....

άντεεεεεε
|

και το είχαμε ξεχάσει με άλλα κι άλλα αυτό το φρουτάκι το ήσυχο....

Φροντιστήριο για το τηλεφροντιστηριο
|

Εκεί φτάσαμε, 2ωρο μάθημα για το πως θα παρακολουθούν τηλεφροντιστήριο οι μαθητές!
Αφού οι μαθητές δεν έχουν χρόνο για πέταμα εκτός του σχολείου, είπαν να υποβαθμίσουν τα σχολικά προγράμματα με 2ωρα για το τίποτα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ