Πρότυπα Ωνάσεια Σχολεία: Ευνοϊκή ρύθμιση για τους "ντόπιους" μαθητές και διετή παραμονή των εκπαιδευτικών προανήγγειλε η υφ. Παιδείας

Με τις ρυθμίσεις φάνηκε, από τη σημερινή τοποθέτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, να συμφωνεί και ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου,

27/01/2025

Ενημερώθηκε: 28/01/2025, 07:42

Άκουσε το άρθρο

Ευνοϊκή ρύθμιση για τους "ντόπιους" μαθητές  του υπό ίδρυση Πρότυπου Ωνάσειου Σχολείου και διετή παραμονή των εκπαιδευτικών σε αυτά, κατόπιν αίτησής τους,  ότι ακριβώς δηλαδή ισχύει και τα λειτουργούντα Πρότυπα Σχολεία  προανήγγειλε η υφ. Παιδείας Ζέττα Μακρή, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Η  συμπληρωματική ρύθμιση, όπως είπε η υφυπουργός Παιδείας , θα κατατεθεί μέχρι αύριο, προς ψήφιση,  στη Βουλή.

Με τη νέα αυτή ρύθμιση:

Α. Θα δοθεί η δυνατότητα στους  μαθητές (σ.σ. στη  συντριπτική πλειοψηφία) που διαμένουν μόνιμα στη  Δημοτική Ενότητας  που ανήκει το Σχολείο το οποίο μετατρέπεται σε Ωνάσειο, εφόσον το επιθυμούν  να εγγραφούν σ' αυτό. Αυτό θα επιτευχθεί με την παραχώρηση κατ΄ελάχιστον 40- 60% των θέσεων  στους μαθητές που διαμένουν  μόνιμα στη Δημοτική Ενότητα του Ωνάσειου Πρότυπου Σχολείου. Το κατ' ελάχιστον των θέσεων του 60% θα ισχύσει γα τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Β. Οι εκπαιδευτικοί   μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο που χαρακτηρίστηκε Ωνάσειο με διετή θητεία, προκειμένου να επιμορφωθούν και προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις, κατόπιν αίτησής τους.  

Με την  παραπάνω ρύθμιση φάνηκε-από τη σημερινή τοποθέτηση  στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής-να συμφωνεί και ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου,ο οποίος δήλωσε τα εξής:

  • Το Ίδρυμα Ωνάση επιδιώκει την κατά προτίμηση ενίσχυση των μαθητών της τοπικής κοινωνίας. Η ακριβής διαδικασία και ο τρόπος αυτής της ενίσχυσης είναι θέμα του Υπουργείου Παιδείας που θα το ρυθμίσει με Υπουργικές Αποφάσεις. Στόχος είναι το 50% των μαθητών να είναι από την τοπική κοινωνία.
  • Η σαφής μας επιθυμία είναι οι καθηγητές που ήδη υπηρετούν να μείνουν στις οργανικές τους θέσεις. Θα ενισχύσουμε οικονομικά την επιμόρφωσή τους ώστε να αποκτήσουν τα απαιτούμενα ελάχιστα προσόντα για να παραμείνουν.

     

Σχόλια (15)

Ούτε η Παρατάσεως δεν έλεγε τέτοια
|

@Για να το πούμε απλά 27 Ιαν 2025 22:46
Σε ποια άλλη υπηρεσία, οργανισμό, αρχή, φορέα, ίδρυμα του δημοσίου γίνεται ή θα γίνει ποτέ αυτό?
"όποιος δεν εξελίσσεται, δεν επιμορφώνεται κτλ θα αναγκαστεί να αλλάξει" ομοίως και εφορία, πολεοδομία, τελωνείο, αστυνομικό τμήμα, στρατόπεδο, νοσοκομείο και δικαστήριο.... ή το "πείραμα" αφορά μόνο στους χρυσοπληρωμένους εκπαιδευτικούς του δημόσιου σχολείου?
Ποιός, πώς και με ποια ιδιότητα επίσης θα κρίνει ποιοι "είναι άξιοι και δουλεύουν"?!?! Εκτός κι αν βάλουμε τίποτα "πορφυρογέννητους" που γεννήθηκαν άριστοι, να κρίνουν τους άλλους αλλά να μην κρίνονται οι ίδιοι.
ΥΓ. Ferrari με 1.000€ δυστυχώς δεν βγάζει το εργοστάσιο. Εσείς με 1.000€.... θέλετε "Δασκαλάκιδες" και "Νανόπουλους"?

Βασιλης
|

Και γιατί το ίδρυμα δεν επιχορηγεί την δημιουργία αθλητικών σχολείων με εγκαταστάσεις όπως στο εξωτερικό; Ο αθλητισμός και η ενασχόληση τους με αυτόν είναι η μοναδική λύση για την πολύπαθη νεολαία...ξυπνάτε...

Χαζές ερωτήσεις
|

Επειδή διαβάζω μόνο αρνητικά σχόλια για την προσπάθεια αύξησης του πλήθους των προτύπων, διχασμό (!) τοπικών κοινοτήτων και άλλα απίστευτα. Όλοι αυτοί έχουν αναρωτηθεί γιατί τόσα παιδιά θέλουν κάθε χρόνο να φύγουν από τα μη-πρότυπα σχολεία; Μέχρι πριν λίγο καιρό ακούγαμε υπουργούς/βουλευτές για το πόσο κακό είναι η αριστεία, όχι για την κυβέρνηση και τους βουλευτές, αλλά για τα παιδιά. Μάλιστα είχε αποκαλεστεί "ρετσινιά". Έρχεται κάποιος και πολλαπλασιάζει την διαθεσιμότητα των προτύπων και μόνο αρλούμπες διαβάζουμε για το πόσο χαλάει τα υπέροχα υπάρχοντα σχολεία μας και το πόσο θα ξεβολέψει τους υπάρχοντες καθηγητές.
Μήπως να το αφήσουμε όπως είναι με ένα μόνο βάψιμο απ'έξω και να πούμε ότι όλα είναι πρότυπα για να μην έχει κανείς την ρετσινιά ή πρέπει να μάθει κάτι νέο; Το ένα μας ξυνίζει το άλλο μας βρομάει, πρόταση βέβαια για το τι να κάνουμε δεν έχουμε

@ Για να το πούμε απλά
|

Χάνονται οργανικές, τα λοιπά είναι ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ και ιδεοληψίες και λόγια κατσαρά !

Γιαννης
|

Κατοπιν αιτησης, λεει, θα μπορει να μεινει ο εκπαιδευτικος για 2 χρονια (επι θητεια). Αυτο που δεν λεει ειναι αν θα εχει αραγε το δικαιωμα βελτιωσης θεσης κατα τη διαρκεια αυτων των δυο χρονων.

Για να το πούμε απλά
|

όποιος δεν εξελίσσεται, δεν επιμορφώνεται κτλ θα αναγκαστεί να αλλάξει σχολείο.
Όσοι είναι άξιοι και δουλεύουν θα παραμείνουν.

"Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο που χαρακτηρίστηκε Ωνάσειο με διετή θητεία, προκειμένου να επιμορφωθούν και προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις, κατόπιν αίτησής τους."

ΣΤΕΦΑΝΟΣ
|

1) Ο ένας μιλάει για παραμονή των καθηγητών στις οργανικές τους θέσεις ενώ η άλλη για παραμονή με θητεία. Νομίζω ότι δεν είναι το ίδιο.
2) Αν είναι υποχρεωτική η συμμετοχή σε ομίλους τότε πως ο πρόεδρος ισχυρίζεται ότι δεν επεμβαίνει στη λειτουργία του σχολείου.
3) "Να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις, κατόπιν αίτησής τους." Ποιες είναι οι νέες απαιτήσεις; (Σκούπισμα, σφουγγάρισμα;)
4) Σε μία δημοτική ενότητα με πολλά σχολεία δεν έχει κανένα νόημα η ποσόστωση για τα παιδιά της "γειτονιάς". Τα μισά θα αλλάξουν σχολείο.
5) Τμήματα με μέγιστο αριθμό 22 μαθητών ΜΟΝΟ στα σχολεία "ελίτ" και οι υπόλοιποι να στοιβάζονται σε τμήματα 27+ μαθητών. Που είναι η συνταγματικά υποχρεωτική ισότητα στην εκπαίδευση;

Νικος
|

Αν ήθελε να διαθέσει χρήματα σώνει και καλά το Ωνάσειο ίδρυμα θα μπορούσε να χτίσει ένα καινούριο σχολείο εξ αρχής. Έτσι όπως τα έκανε τώρα, και ο υπουργός το δέχτηκε, άντε να το ξεμπλεξετε.

Ο ΝΕΟΣ
|

'Ασπρα και μαύρα πρόβατα είναι τα παιδιά για να τα χωρίσουμε; Τους εκπαιδευτικούς θα τους επιμορφώσουμε πάλι γιατί δεν ξέρουν και θα τους αξιολογούν αυτοί που δεν έχουν αξιολογηθεί.

Ο γονιός
|

Οι μισοί μαθητές θα συνεχίσουν στο σχολείο τους , και οι υπόλοιποι θα ψάχνουν για σχολείο.
Διχαστική για την τοπική κοινωνία αυτή η ρύθμιση. Οι εκπαιδευτικοί των ωνάσειων σχολείων δεν υπηρετούν σε δημόσια σχολεία πλέον, αφού ήδη μιλούν για επιμορφώσεις και για υβριδική νέα πραγματικότητα.

Ιορδάνης
|

Εμπρός παιδιά να επιμορφωθουμε να αποκτήσουμε τα ελάχιστα απαιτούμενα προσόντα (ικανούς για κάτι καλύτερο δεν μας έχουν φυσικά) για να παραμείνουμε!!!

Μετανάστης στον Δήμο σου
|

Κέντρα μετεγκατάστασης τα Ωνάσεια για τους ντόπιους. Να τους εκδίδεται και άδειες προσωρινής διαμονής 2ετίας στο σχολείο τους, και να τους εντάξετε σε πρόγραμμα επιδότησης δωρεάν μετακίνησης.
Ήρθε η μαντάμ "Ξου-ξου" στο σχολείο σας,

ντόπια λένε άλλα στα βόρεια
|

Αχαχααχα! Ρε φιλανθρωπία που πέφτει ! Μεγαθυμία φουλ !
Οι άριστοι στο γόνατο τα φκιάσανε και δεν το σκέφτηκαν πρώτοι;

--
|

Κέρδισαν 2 χρονάκια παράταση . Ετσι λειτουργεί η Ελλάδα.

Εκπαιδευτικός
|

Μέγιστο σφάλμα η Δημοτική ενότητα, αφού αν στην ίδια δημοτική ενότητα υπάρχουν 2 σχολεία ένα "καλό" που στην χωροταξική κατανομή είναι οι πιο εύπορες οικογένειες και ένα που γίνεται Ωνάσειο με χωροταξική κατανομή που μένουν λιγότερο εύπορες οικογένειες. Στην περίπτωση αυτή το πλεονέκτημα πάει περίπατο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ