Κατατέθηκε η τροπολογία για τα Ωνάσεια η οποία δίνει "ανάσα" στους ντόπιους μαθητές και ευκαιρία να παραμείνουν οι καθηγητές στο ίδιο σχολείο

Το κατ’ ελάχιστο 40% έως 60% των θέσεων δίνεται στους ντόπιους μαθητές ενώ οι καθηγητές θα μπορούν να παραμείνουν για δυο χρόνια στο Ωνάσειο Σχολείο

27/01/2025

Ενημερώθηκε: 28/01/2025, 15:26

Άκουσε το άρθρο

Κατατέθηκε από τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη, προς ψήφιση, στη Βουλή, η τροπολογία, με την οποία:

Ποσοστό θέσεων: Δίνεται η δυνατότητα στους  μαθητές (σ.σ. στη  συντριπτική πλειοψηφία) που διαμένουν μόνιμα στη  Δημοτική Ενότητα , όταν πρόκειται για μεγάλο Δήμο ή στον Δήμο όταν πρόκειται για μικρό Δήμο,  που εδρεύει το Σχολείο το οποίο μετατρέπεται σε Ωνάσειο, εφόσον το επιθυμούν  να εγγραφούν σ' αυτό. 

Αυτό θα επιτυγχάνεται με την παραχώρηση κατ΄ελάχιστον 40- 60% των θέσεων  στους μαθητές που διαμένουν  μόνιμα στη Δημοτική Ενότητα του Ωνάσειου Πρότυπου Σχολείου.

Το κατ' ελάχιστον των θέσεων του 60% θα ισχύσει γα τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Υποψήφιος μαθητής που έχει αδερφό: Διευκολύνεται η εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία για τα μικρότερα αδέλφια μαθητών και μαθητριών που φοιτούν ήδη στις εκπαιδευτικές μονάδες, οι οποίες θα μετατραπούν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ.. Η σχετική ρύθμιση, η οποία θα ισχύσει για τα δύο πρώτα χρόνια, ισχύει και στα Πειραματικά σχολεία και προβλέπει τη δυνατότητα εισαγωγής νεότερων αδερφών, ακόμα και αν δεν έχουν επιτύχει την απαιτούμενη βαθμολογία μέχρι συμπλήρωσης του ανώτατου αριθμού μαθητών.Προβλέπεται ότι υποψήφιος μαθητής, ο οποίος έχει αδερφό που ψοιτά σε σχολική μονάδα ΔΗΜ.Ω.Σ., πριν αυτή χαρακτηρισθεί ως τέτοια, και ο οποίος (υποψήφιος) συμμετείχε στις εξετάσεις ΔΗΜ.Ω.Σ., δεν εισήχθη, αλλά βρίσκεται στον πίνακα επιλαχόντων, δύναται να εισάγεται κατ’ εξαίρεση στο ίδιο ΔΗΜ.Ω.Σ.. Η εισαγωγή είναι δυνατή έως τη συμπλήρωση του ανώτατου προβλεπόμενου αριθμού μαθητών ανά τάξη.

Μεταφορά  μαθητών: Διευκρινίζεται ότι η μετακίνηση των μαθητών των ΔΗΜ.Ω.Σ. υλοποιείται από την οικεία Περιφέρεια, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει αντίστοιχα για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία  (Απόφαση 50025/26.9.2018 Β 4217) .

Οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί: Οι εκπαιδευτικοί   μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο που χαρακτηρίστηκε Ωνάσειο με διετή θητεία, προκειμένου να επιμορφωθούν και προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις, κατόπιν αίτησής τους.

Μετά τη την αξιολόγηση τους, εφόσον είναι θετική, παραμένουν για επόμενη τετραετή θητεία.

Πρόκληση θα εκδοθεί μόνο για τις κενές θέσεις.

Οι Διευθυντές και Υποδιευθυντές: Κατά την πρώτη εφαρμογή του  νόμου  κάθε Πρότυπο Ωνάσειο Σχολεό και πάντως όχι πέραν του σχολικού έτους 2026-2027, για την επιλογή Διευθυντή, Υποδιευθυντή και διδακτικού προσωπικού δεν απαιτείται η συνδρομή του κριτηρίου της κατάρτισης και εξοικείωσης με τις σύγχρονες μορφές ψηφιακής τεχνολογίας με ελάχιστο επίπεδο γνώσης Τεχνολογιών Πληροψορίας και Επικοινωνιών την Πιστοποίηση Επιμόρψωσης Β’ Επιπέδου.

Το αργότερο εντός του  παραπάνω χρονικού διαστήματος  είναι απαραίτητη η προσκόμιση, είτε αποδεικτικού εγγράφου, από το οποίο προκύπτει η ένταξη του ενδιαφερομένου σε πρόγραμμα Πιστοποίησης Επιμόρφωσης, είτε η ολοκλήρωση του προγράμματος Πιστοποίησης Επιμόρφωσης Β’ Επιπέδου.

Μέχρι το τέλος του σχολικού έτους 2028-2029, οι Διευθυντές, οι Υποδιευθυντές και το διδακτικό προσωπικό οφείλουν να έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμα Πιστοποίησης Επιμόρφωσης Β’ Επιπέδου, άλλως δεν ανανεώνεται η θητεία τους. 

Τα προγράμματα Πιστοποίησης Επιμόρφωσης Β’ χρηματοδοτούνται σύμψωνα με την περ. στ) της παρ. 2 του άρθρου 5 της Σύμβασης.

Πότε θα οριστούν τα πρώτα σχολεία που θα λειτουργήσουν ως Ωνάσεια: Με απόψαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που εκδίδεται μέχρι τη 17 Φεβρουαρίου 2025, θα ορισθούν ποια από τα 22 Πρότυπα Ωνάσεια Σχολεία θα τεθούν   σε λειτουργία κατά τα σχολικά έτη: α) 2025-2026 και β) 2026-2027.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Σχόλια (26)

@
|

Προφανώς έχει λυμένο το πρόβλημα. Δεν είναι σαν εμάς που δε βγάζουμε το μήνα και για κερασάκι βλέπουμε και τους άριστους να παίρνουν αυξήσεις... και για προσόντα; για αξιολόγηση; ούτε λόγος. Άριστοι από γεννησιμιού τους!

ΑΣΕΠΙΤΗΣ
|

@μια που λέτε για τπε
πες μας το σχολείο να κάνουμε βελτίωση...εκτός αν μας παραμυθιάζεις

@Ελενη
|

Εδώ δεν έχουμε να φάμε εσένα το πρόβλημα σου είναι το Β1 και το Β2

@Mik, @ H ιδέα δεν είναι καλή
|

@Mik Το επίπεδο πέφτει συνεχώς. Αυτό είναι γενικά παραδεκτό σε όλα τα σχολεία. Εκτός από τις εξετάσεις που αναφέρεστε θα ήταν καλό να δούμε και το πρόγραμμα σπουδών από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό. Το ίδιο και τις απουσίες που μπορούν να κάνουν οι μαθητές.

@ H ιδέα δεν είναι καλή. Τα σχολεία δύο και περισσότερων ταχυτήτων υπάρχουν ήδη παντού. Τα σχολεία που βρίσκονται σε υποβαθμισμένες περιοχές έχουν μαθητές με πολλά προβλήματα. Αν οι μαθητές δεν έχουν υποστήριξη από το σπίτι τους ή οι συμπεριφορές που έχουν αποκτήσει ήδη είναι παραβατικές, αυτό δεν διορθώνεται στο Γυμνάσιο. Λυπάμαι που το λέω, γιατί έχω κάνει δεκάδες ώρες δωρεάν μαθήματα σε μαθητές, συντονιστής σε περιβαλλοντικά προγράμματα, ομίλους... Κλέβουν και αυτούς που τους βοηθούν γιατί έτσι έχουν μάθει. Οι γονείς των μαθητών που στηρίζουν τα παιδιά τους τα γράφουν σε καλύτερα γειτονικά σχολεία. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Σκέψου αν θα έγραφες το παιδί σου σε σχολείο που μαθητές είναι σε συμμορίες, έχουν αιχμηρά αντικείμενα, μπλέκονται σε καβγάδες, καταστρέφουν το σχολείο τους με συνεχόμενους βανδαλισμούς-καταλήψεις και κάνουν επιθέσεις σε συμμαθητές τους;

B επίπεδο
|

Δώστε τη δυνατότητα σε όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν προγράμματα Β1 και Β2 επιπέδου χωρίς κλήρωση, διαφορετικά να μην μοριοδοτούνται. Απλή λογική...

@Mik
|

Για ανεβεί το επίπεδο πρέπει να καταργηθεί το γυμνάσιο από την υποχρεωτική εκπαίδευση και να ξεκινήσουν εξετάσεις εισαγωγής για κάθε βαθμίδα. Επιπλέον να γίνει η φοίτηση σε φροντιστήριο υποχρεωτική και να υπάρχουν συχνοί και αυστηροί έλεγχοι σε γονείς και φροντιστήρια έτσι ώστε να μην υπάρχουν απουσίες ή χρωστούμενα.

Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ
|

Παρακολούθησα από αναμετάδοση τη διαβούλευση. Άκουσα κυρίως τεκμηριωμένες απόψεις, άκουσα όμως και τα ρεφρέν της άρνησης χωρίς λειτουργικές αντιπροτάσεις.
Τόσο ο εκπρόσωπος του Ιδρύματος Ωνάση, που έδωσε απαντήσεις σε ερωτήματα ήταν ανοικτός στα λογικά αιτήματα της "τοπικότητας", όσο και η Υφυπουργός που έκλεισε τη συζήτηση. Προφανώς, με εισήγησή της έγιναν οι σημερινές νομοθετικές παρεμβάσεις από την ηγεσία του Υπουργείου, που αμβλύνουν σημαντικά τα προβλήματα που αναδείχθηκαν και ενισχύουν τις προϋποθέσεις υλοποίησης των διακηρυσσόμενων σκοπών του εγχειρήματος.
Με τα νέα μέτρα θα προκύψουν και πάσης φύσεως προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ... κοινωνίας.

Ελένη
|

Ανοίξτε το Β1 και το Β2 για όλους.
Επιπλέον, όσοι έχουν θέση στελέχους χωρίς τάξη γιατί δεν μπορούν να το παρακολουθήσουν; Τους εξαιρείτε ανέντιμα από τις επόμενες κρίσεις.
Ειδικά οι σύμβουλοι είναι διαρκώς σε μια τάξη. Έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν το σενάριο σε κάποιες από τις δειγματικές τους.

Mik
|

Το επιπεδο στα γυμνασια πεφτει συνεχως, δεν αρκει εξετασεις μονο στα προτυπα, χρειαζονται εξετασεις απο το δημοτικο στο γυμνασιο

Νικος
|

Το υπουργείο πάει και μπλέκει σε αχρειαστες ταλαιπωρίες 1) τους ίδιους του τους υπαλλήλους 2) Τους εκπαιδευτικούς 3) τους μαθητές 4) τους γονείς και δεν ξέρω εγώ πόσους ακόμα, γιατι ένα ίδρυμα συμφώνησε να συνεισφέρει οικονομικά αλλά με τον λάθος τρόπο. Προτιμότερο θα ήταν το ίδρυμα να διαθέσει τα χρήματα και να χτίσει ένα πρότυπο σχολείο εκ θεμελίων στην Αθήνα και ένα στην Θεσσαλονίκη ώστε να αποσυμφοριθουν λίγο και τα "κανονικά" σχολεία του λαού. Αλλά όχι, το υπουργείο πρέπει πάλι να υποβάλλει σε ταλαιπωρίες χιλιάδες ανθρώπους.

Ο ΝΕΟΣ
|

Δημοψήφισμα τώρα για τα Ωνάσεια σχολεία. Ούτε ένα παιδί έξω από το σχολείο της γειτονιάς του. Ούτε ένας εκδιωκόμενος εκπαιδευτικός. Όλοι στη θέση τους.

όλο και πιο πολλοί εκπαιδευτικοί θέλουν να πάνε στα Ωνάσεια;
|

Νεοδιόριστοι; ΟΛΟΙ για να φύγουν από τα κατσάβραχα. Τι, δεν είναι σε απομακρυσμένες περιοχές τα ωνάσεια;;;;;;
Ο χαμός που υπολόγιζαν για το ψηφιακό φροντιστήριο δεν ; Δεν , αλλά έχασαν , δεν έχει δουλειά, τσάμπα μόρια.
salemenoua καταστάσεις

Άσπρη Κιμωλία
|

@ φιλελεύθερος
Εύστοχο το σχόλιό σας.
- Εγώ δεν ελπίζω.
- Δεν έχουμε πολιτικούς ηγέτες, οι μεγάλοι επόθαναν, είμαστε φτωχοί.
- Ούτε ποιητές έχουμε ούτε συνθέτες ούτε άλλους σοφούς άντρες.
- Μανώλη, φέρε μας να πιούμε στη μακαρία των μεγάλων που έφυγαν!

μια που λέτε για τπε
|

εγώ ξέρω 3 άτομα σε 1 σχολείο που "κληρώθηκαν" όλως τυχαίως να παρακολουθήσουν το ΤΠΕ Β1. Κατά τα άλλα αξιοκρατία και ίσες ευκαιρίες

selemoua
|

ωπα.... ωπα.... τι βλέπω όλο και πιο πολλοί εκπαιδευτικοί θέλουν να πάνε στα Ωνάσεια;
Μπράβο παιδιά στηρίξτε το θεσμό ώστε να επεκταθεί το συντομότερο

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Προέχουν οι άλλες ανάσες, οι καθημερινές, αυτές που ξεκινούν το πρωί και γίνονται άηχες το βράδυ. Σήμερα, σε όλα τα ΜΜΕ προβάλλεται η είδηση:
Η Κίνα σκοπεύει να αυξήσει τις ώρες φυσικής αγωγής στα σχολεία, καθιστώντας την κύριο μάθημα αντί για δευτερεύον, σε μια προσπάθεια να προωθήσει μια περισσότερο «ολιστική εκπαίδευση» που θα επιφέρει σημαντική μείωση στα ποσοστά της παιδικής παχυσαρκίας...

Κι όλα αυτά σε ΟΛΑ τα σχολεία.
- Εδώ προέχουν τα πρότυπα.
- Και τα μπακαλλλ.... βρε, Γιώργη, πώς το λένε στα γαλλικά αυτό το νέο απολυτήριο;
- Είσαι ανεπίδεκτος μαθήσεως, πόσες φορές στο έχω πει;....

Μάκης
|

Στην καμπούρα των παιδιών, των γονέων και των εκπαιδευτικών. Άσχετοι άνθρωποι.
Σχολεία και τοπικές κοινωνίες σε πολλές ταχύτητες!

Ο θαυμαστός καινούργιος κόσμος των αρίστων
|

Ο Κοινωνικός Δαρβινισμός μόλις έφτασε και στο σχολείο της γειτονιάς.

@Αναστασία Πετρ. Οι νεοδιόριστοι έχουν προσόντα
|

Οι νεοδιόριστοι χωρίς προσόντα είναι σπάνιο είδος. Αξιολόγισα νεοδιόριστους, όλοι τους είχαν μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ξένες γλώσσες κλπ. Μερικοί από αυτούς είχαν διδάξει ή διδάσκουν σε πανεπιστήμια εντός και εκτός Ελλάδας. Και το κυριότερο ήταν άνθρωποι με διάθεση για δουλειά.
φιλελεύθερος

@ τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το επίπεδο Β
|

τη δυνατότητα ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣΗΣ , τα ξέρουν πολλοί, αλλά δεν επιτρέπουν συμμετοχή σε πιστοποιηση, ΑΥΤΟ είναι το ΚΟΥΛΟ !

Ελπίδα
|

Τους δίνει ανάσα λοιπόν! Ακούγεται ελαφρώς ελπιδοφόρο στην εποχή του "δεν έχω οξυγόνο".

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΤΟ Β ΕΠΙΠΕΔΟ
|

Δώστε στα στελέχη εκπαίδευσης (Συμβούλους κτλ.), τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το επίπεδο Β. Είναι παράλογο να υφίσταται αυτός ο αποκλεισμός. Αυτομάτως αποκλείονται οι σύμβουλοι από το να διεκδικλησοθν θέση Διευθυντή στα Ωνάσεια σχολεία.

Αναστασία Πετρ.
|

Δηλαδή θα παραμείνουν εκπαιδευτικοί χωρίς μεταπτυχιακό ή διδακτορικό ή άλλες σπουδές, χωρίς ΑΣΕΠ ή διακρίσεις σε μαθητικούς διαγωνισμούς κτλ;;;;

ApoTel
|

Θα ανοίξει η επιμόρφωση ΤΠΕ Β για όλους ή θα διατηρηθεί το υπάρχον καθεστώς με τις "κληρώσεις";

Drill, baby, drill
|

Ελιτισμός και παρωπιδισμός: πολιτικός / ιδεολογικός / τυφλός δογματισμός.

H ιδέα δεν είναι καλή
|

Η ελληνική κοινωνία πρέπει να τοποθετηθεί. Θέλει σχολεία πολλών ταχυτήτων; Θέλει σχολεία ελιτίστικα όπου οι μαθητές η/και οι καθηγητές επιλέγονται με εξετάσεις η/και προσόντα. Θέλει τμήματα καλών, μετρίων και κακών μαθητών μέσα στα σχολεία; Μερικές κοινωνίες έχουν τοποθετηθεί θετικά. Πρέπει να γίνει δημόσιος διάλογος. Να καταλάβουν όλοι περι τίνος πρόκειται και τα ξαναλέμε. Τα Ωνάσεια σχολεία δίδουν το στίγμα είπε ο Πρωθυπουργός. Συμφωνώ απόλυτα. Αυτό είναι το στίγμα μιας συντηρητικής πολιτικής. Δεν έχει να κάνει με τον φιλελευθερισμό.
φιλελεύθερος

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ