Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα Ωνάσεια Πρότυπα Σχολεία

Υπέρ ψήφισαν η ΝΔ , το ΠΑΣΟΚ και η Πλεύση Ελευθερίας

29/01/2025

Ενημερώθηκε: 30/01/2025, 16:52

Άκουσε το άρθρο

Με τις ψήφους των Βουλευτών της ΝΔ , τυο ΠΑΣΟΚ και της  Πλεύσης Ελευθερίας υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο Κύρωση της από 20.1.2025 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του Κοινωφελούς Ιδρύματος με την επωνυμία «Κοινωφελές Ίδρυμα «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. ΩΝΑΣΗΣ» (ΑLEXANDER S. ONASSIS PUBLIC BENEFIT FOUNDATION)» και της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΡΙΟΝΑ ΕΛΛΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ» για τη λειτουργία των Δημοσίων Ωνασείων Σχολείων.

Κατά ψήφισαν τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης ΣΥΡΙΖΑ , ΚΚΕ, Ελληνική Λύση, Νέα Αριστερά, Νίκη και Σπαρτιάτες.

Το νομοσχέδιο αναμένεται να δημοσιευθεί στην  Εφημερίδα της κυβέρνησης μέχρι την Παρασκευή.

Με απόφαση του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη , η οποία θα εκδοθεί   μέχρι και τις  17 Φεβρουαρίου 2025, θα ορισθούν ποια από τα 22 Πρότυπα Ωνάσεια Σχολεία θα τεθούν   σε λειτουργία κατά τα σχολικά έτη: α) 2025-2026 και β) 2026-2027.

Επίσης στην Ολομέλεια της Βουλής υπερψηφίστηκε η τροπολογία, με την οποία:

Ποσοστό θέσεων: Δίνεται η δυνατότητα στους  μαθητές (σ.σ. στη  συντριπτική πλειοψηφία) που διαμένουν μόνιμα στη  Δημοτική Ενότητα , όταν πρόκειται για μεγάλο Δήμο ή στον Δήμο όταν πρόκειται για μικρό Δήμο,  που εδρεύει το Σχολείο το οποίο μετατρέπεται σε Ωνάσειο, εφόσον το επιθυμούν  να εγγραφούν σ' αυτό. 

Αυτό θα επιτυγχάνεται με την παραχώρηση κατ΄ελάχιστον 40- 60% των θέσεων  στους μαθητές που διαμένουν  μόνιμα στη Δημοτική Ενότητα του Ωνάσειου Πρότυπου Σχολείου.

Το κατ' ελάχιστον των θέσεων του 60% θα ισχύσει γα τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Υποψήφιος μαθητής που έχει αδερφό: Διευκολύνεται η εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία για τα μικρότερα αδέλφια μαθητών και μαθητριών που φοιτούν ήδη στις εκπαιδευτικές μονάδες, οι οποίες θα μετατραπούν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ.. Η σχετική ρύθμιση, η οποία θα ισχύσει για τα δύο πρώτα χρόνια, ισχύει και στα Πειραματικά σχολεία και προβλέπει τη δυνατότητα εισαγωγής νεότερων αδερφών, ακόμα και αν δεν έχουν επιτύχει την απαιτούμενη βαθμολογία μέχρι συμπλήρωσης του ανώτατου αριθμού μαθητών.Προβλέπεται ότι υποψήφιος μαθητής, ο οποίος έχει αδερφό που ψοιτά σε σχολική μονάδα ΔΗΜ.Ω.Σ., πριν αυτή χαρακτηρισθεί ως τέτοια, και ο οποίος (υποψήφιος) συμμετείχε στις εξετάσεις ΔΗΜ.Ω.Σ., δεν εισήχθη, αλλά βρίσκεται στον πίνακα επιλαχόντων, δύναται να εισάγεται κατ’ εξαίρεση στο ίδιο ΔΗΜ.Ω.Σ.. Η εισαγωγή είναι δυνατή έως τη συμπλήρωση του ανώτατου προβλεπόμενου αριθμού μαθητών ανά τάξη.

Μεταφορά  μαθητών: Διευκρινίζεται ότι η μετακίνηση των μαθητών των ΔΗΜ.Ω.Σ. υλοποιείται από την οικεία Περιφέρεια, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει αντίστοιχα για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία  (Απόφαση 50025/26.9.2018 Β 4217) .

Οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί: Οι εκπαιδευτικοί   μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο που χαρακτηρίστηκε Ωνάσειο με διετή θητεία, προκειμένου να επιμορφωθούν και προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις, κατόπιν αίτησής τους.

Μετά τη την αξιολόγηση τους, εφόσον είναι θετική, παραμένουν για επόμενη τετραετή θητεία.

Πρόκληση θα εκδοθεί μόνο για τις κενές θέσεις.

Οι Διευθυντές και Υποδιευθυντές: Κατά την πρώτη εφαρμογή του  νόμου  κάθε Πρότυπο Ωνάσειο Σχολεό και πάντως όχι πέραν του σχολικού έτους 2026-2027, για την επιλογή Διευθυντή, Υποδιευθυντή και διδακτικού προσωπικού δεν απαιτείται η συνδρομή του κριτηρίου της κατάρτισης και εξοικείωσης με τις σύγχρονες μορφές ψηφιακής τεχνολογίας με ελάχιστο επίπεδο γνώσης Τεχνολογιών Πληροψορίας και Επικοινωνιών την Πιστοποίηση Επιμόρψωσης Β’ Επιπέδου.

Το αργότερο εντός του  παραπάνω χρονικού διαστήματος  είναι απαραίτητη η προσκόμιση, είτε αποδεικτικού εγγράφου, από το οποίο προκύπτει η ένταξη του ενδιαφερομένου σε πρόγραμμα Πιστοποίησης Επιμόρφωσης, είτε η ολοκλήρωση του προγράμματος Πιστοποίησης Επιμόρφωσης Β’ Επιπέδου.

Μέχρι το τέλος του σχολικού έτους 2028-2029, οι Διευθυντές, οι Υποδιευθυντές και το διδακτικό προσωπικό οφείλουν να έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμα Πιστοποίησης Επιμόρφωσης Β’ Επιπέδου, άλλως δεν ανανεώνεται η θητεία τους. 

Τα προγράμματα Πιστοποίησης Επιμόρφωσης Β’ χρηματοδοτούνται σύμψωνα με την περ. στ) της παρ. 2 του άρθρου 5 της Σύμβασης.

Πότε θα οριστούν τα πρώτα σχολεία που θα λειτουργήσουν ως Ωνάσεια: Με απόψαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που εκδίδεται μέχρι τη 17 Φεβρουαρίου 2025, θα ορισθούν ποια από τα 22 Πρότυπα Ωνάσεια Σχολεία θα τεθούν   σε λειτουργία κατά τα σχολικά έτη: α) 2025-2026 και β) 2026-2027.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

 

Σχόλια (11)

ΚΔ
|

Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα σχολεία που θα γίνουν "ωνάσεια" ΔΕΝ θα διατηρήσουν τη μονιμότητα και τη δημοσιοϋπαλληλική τους ιδιότητα σε βάθος χρόνου. Πρόκειται για υβριδικούς οργανισμούς που θα λειτουργήσουν με όρους ιδιωτικού τομέα (όχι αμέσως αλλά σίγουρα εντέλει) και ΔΕ θα πληρώνουν τους εργαζόμενους τους σύμφωνα με το μισθολόγιο του δημοσίου. Από την άλλη βέβαια, ακούγεται πως θα λαμβάνουν κάποιο επίδομα... επομένως ας σκεφτούν καλά τις επιλογές τους.

ο νίκος και η ζωή τι λένε
|

για : τις πολλαπλές ταχύτητες σε θητείες , τρόπους πρόσληψης , τοποθέτησης, παρατάσεων, ορισμών , μοριοδοτήσεων , προωθήσεων και λοιπών διευθετήσεων για διάφορες θέσεις στην εκπαίδευση και διάφορες δομές του υπαιθα; Έχουν εικόνα; (για σχολικές μονάδες, ΕΠΑΛ, ΠΕΠΑΛ, πρώτυπα, πειραματικά, ΣΔΕ, Ωνάσεις - κ.α. περιμένει λέει ο πιέρ- ΣΑΝΟΔΙΕΚ , ΤΥ, ΖΕΠ, ΕΣΠΑ καταστάσεις, παράλληλες, αντιπαράλληλες κλπ). Χάος , να ρωτήσει κάποιος το deepseek να ψάξει ντιπ και για άλλα πιθανόν πιο άγνωστα πραματάκια ! Τρένο πάνε όλα στο υπαιθα ! Μην βγει κατά λάθος και πει κανείς σαν το ΠΘ ότι έλεγε ό,τι του έλεγαν ...

Ο κόσμος αλλάζει
|

Ο κόσμος αλλάζει και υπηρετούντες στο αποτυχημένο σύστημα προσπαθούν να μην υπάρξει καμία αλλαγή. Εμπορευματοποιηση, ταξική εκπαίδευση, εκμετάλλευση κλπ το μόνιμο τραγουδάκι. Οι ίδιοι όμως έχουν σπουδάσει στο εξωτερικό ή έχουμε στείλει το παιδάκι μας.

Επικοινωνιολόγος
|

Η κυβέρνηση της επικοινωνίας (και όχι της ουσίας) κατάφερε να μεταφέρει το πλάνο αλλού για άλλη μια φορά.

Αντί να ασχολούμαστε με τα χάλια των 13500 πανελλαδικά σχολείων ασχολούμαστε με τα μελλοντικά "μεγαλεία" 22 σχολικών μονάδων που πέτυχαν το "τζακ ποτ"...

Κώστας
|

Σαν ιδέα ακούγεται ωραία. Το πρόβλημα, πάντα, είναι η εφαρμογή! Και φυσικά οι κοινωνικές ανισότητες που δημιουργούνται (αν και αρκετοί πλέον είναι υπέρ).
Σχολεία χωρίς λεφτά για χαρτί και μελάνι, ούτε καν για απουσιολόγια... Σχολεία που έλαβαν ρομποτικό εξοπλισμό (αναμένεται να χρησιμοποιηθεί από του χρόνου καθώς δεν έχουν αποσταλεί ακόμη οι εφαρμογές και άλλες οδηγίες για την χρήση τους -θεμιτό αυτό καθώς πρέπει να υπάρξει και σχετική εκπαίδευση των ίδιων των εκπαιδευτικών) μεγάλης χρηματικής αξίας, αλλά αμφισβητούμενης εκπαιδευτικής καταλληλόλητας. Ενδεικτικά αναφέρω τους ρομποτικούς βραχίονες για παιδιά Ε' και Στ' Δημοτικού. Διαθέτουν πολλά κομμάτια, 10άδες βίδες σε διάφορα μεγέθη και συναρμολόγηση που απαιτεί μεγάλη εμπειρία σε DIY project. Στα σεμινάρια του Υπουργείου μέχρι τώρα προτείνεται να παρουσιάζονται έτοιμα στους μαθητές και να επιδεικνύεται η χρήση τους σε περιβαλλοντικά και άλλα θέματα (πχ ανακύκλωση)! Δηλαδή πήραμε εξοπλισμό που κοστίζει 100 ευρώ το ένα, για να παίξουν οι δάσκαλοι που θα το συναρμολογήσουν (και φυσικά αυτό γίνεται μία φορά. Το έφτιαξες και τέλειωσες). Δεν έχει αξία ούτε και στο μάθημα ΤΠΕ καθώς απαιτεί προγραμματισμό σε C++ (δεν μιλάμε για μαθητές ΕΠΑΛ, αλλά Δημοτικού). Αντί, για παράδειγμα, να πάρουν πακέτα εισαγωγής στον ηλεκτρισμό αξίας 9,50 ευρώ το ένα, που τα παιδιά το διδάσκονται στην Ε' Δημοτικού! Απλά πακέτα εισαγωγής στην εκπαίδευση STEM κατάλληλα για το επίπεδο και τις δυνατότητες των μαθητών (πχ πακέτα εισαγωγής στη STEM με micro:bit). Και επιπλέον, πώς θα γίνει εργαστηριακό μάθημα με βίδες, κοπίδια, κατσαβίδια με μόνο έναν εκπαιδευτικό στην αίθουσα; Ποιος θα φταίει για τους μικροτραυματισμούς; Γνωρίζει το Υπουργείο (σίγουρα το γνωρίζει αλλιώς υπάρχει πρόβλημα....) πως οι υπολογιστές σε πολλά σχολεία δεν πληρούν τις προδιαγραφές λογισμού που αναφέρει στην τεκμηρίωση για τον ρομποτικό εξοπλισμό η εταιρεία, λόγω παλαιότητας; Πώς σε αρκετά εργαστήρια πληροφορικής δεν υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες ή προτζέκτορες; Υπάρχει τεκμηρίωση για την παιδαγωγική επάρκεια και καταλληλόλητα του εξοπλισμού που αγοράστηκε; Γιατί στοίχισε πάρα πολλά λεφτά... και οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς πρέπει να μάθουν γιατί ξοδεύτηκαν! Ας δώσει, λοιπόν, το υπουργείο την έκθεση που τεκμηριώνει την εκπαιδευτική καταλληλόλητα και διδακτική αξία του εξοπλισμού που αγοράστηκε.
Υ.Γ. Ξέφυγα από το θέμα του άρθρου, αλλά δεν μπορεί τα παχιά λόγια να κρύβουν τα μεγάλα προβλήματα... Ας λύσουμε πρώτα τα απλά και πάμε μετά να κάνουμε νέα και καινοτόμα βήματα...

Δημήτρης ΝτεΚρής
|

- Ένωση Κέντρου - Νέες Δυνάμεις, το θυμάστε; Προς τα εκεί βαδίζουν.
- Άμα βάλει κι ένα μαύρο γυαλί, ίδιος ο Γεώργιος Μαύρος είναι!

Άσπρη Κιμωλία
|

Αρκεί το επίγραμμα του Master chef:
Ο ήλιος που έγινε depon.

@
|

Γκρίνια και μιζέρια ό,τι είναι κατά των νεοφιλελέδων. Εγώ λέω από δω και πέρα να λέμε γκρίνια και μιζέρια κάθε φορά που μας λένε πως πρέπει να αξιολογηθούμε (οι και καλά "φορολογούμενοι") (μόνο εμείς οι άλλοι είναι άριστοι ήδη (ή έχουν αξιολόγηση της πλάκας και θα μας πουν πως κι εκείνοι αξιολογούνται)).

Ευχάριστη έκπληξη
|

από τη Ζωή!

ντροπή για πασοκ , αναπαντεχο από ζωή
|

δεν θα βρίσκετε ούτε τις λιγοστες ψήφους, δείτε λίγο τις δημοσκοπήσεις

ΕΛΕΝΗ
|

Επιτέλους μια αισιόδοξη εξέλιξη ενάντια στην γκρίνια και τη μιζέρια! Αν και φοβάμαι ότι στην πράξη θα το καταντήσουν σαν το πρώην Πειραματικό της πόλης μας με μετριότητες παντού και "μία από τα ίδια" ενάντια στις αρχικές προθέσεις και εξαγγελίες...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ