Υπουργικό Συμβούλιο: Το Σχέδιο για τις Ακαδημίες παραγωγής στελεχών υψηλής εξειδίκευσης

Οι συνεργαζόμενοι φορείς μπορεί να είναι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, κοινοπραξίες ή ενώσεις αυτών, επιμελητήρια, συνεταιρισμοί, αναπτυξιακές εταιρείες ΟΤΑ, ινστιτούτα των κοινωνικών εταίρων

31/01/2025

Ενημερώθηκε: 03/02/2025, 09:37

Άκουσε το άρθρο

Το επόμενο καθοριστικό βήμα στην επαγγελματική εκπαίδευση κάνει το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ιδρύοντας Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης. 

Το σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε στο υπουργικό Συμβούλιο από τον υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη και την υφυπουργό Ιωάννα Λυτρίβη, θεσμοθετεί τη συνέργεια μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα,  με στόχο την παραγωγή στελεχών υψηλής εξειδίκευσης και έμφαση στις ανάγκες κάθε περιοχής της χώρας. 

Οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης αποκτούν τη δική τους δυναμική στις τοπικές κοινωνίες. 

Για παράδειγμα, στην Ημαθία θα εστιάσουν στην οινοπαραγωγή, στην Αρκαδία στη φαρμακευτική βιομηχανία, στη Σπάρτη στην παραγωγή ελαιόλαδου. 

Το Δημόσιο αναλαμβάνει εκτός από την ίδρυση και τη λειτουργία της Ακαδημίας, την ανεύρεση κτιριακών υποδομών και την κάλυψη των αποδοχών των εκπαιδευτών και του διοικητικού προσωπικού. 

Ο συνεργαζόμενος οικονομικός φορέας θα συμβάλλει με την παροχή του υλικοτεχνικού και μηχανολογικού εξοπλισμού, την εξασφάλιση της πρακτικής άσκησης ή μαθητείας των καταρτιζόμενων και με οδηγούς κατάρτισης (προγράμματα σπουδών), τα οποία θα εγκρίνονται από το υπουργείο Παιδείας. 

Οι συνεργαζόμενοι φορείς μπορεί να είναι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, κοινοπραξίες ή ενώσεις αυτών, επιμελητήρια, συνεταιρισμοί, αναπτυξιακές εταιρείες ΟΤΑ, ινστιτούτα των κοινωνικών εταίρων.

Η ιδιωτική επιχείρησε θα δεσμεύεται ότι ένα συγκεκριμένο ποσοστό αποφοίτων της Ακαδημίας (σ.σ. θα το ορίζει ο νόμος) θα απορροφάται από την ίδια.

Η φοίτηση θα είναι εντελώς δωρεάν, η πρακτική άσκηση ή μαθητεία θα αμείβεται με βάση τα όσα προβλέπονται στις ισχύουσες διατάξεις, οι εκπαιδευτές θα προέρχονται από το ίδιο μητρώο με τα ΣΑΕΚ ενώ ο τίτλος σπουδών που θα αποκτούν οι απόφοιτοι θα είναι κατηγορίας 3 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. 

Ως προς τη διαδικασία που θα ακολουθείται, οι ενδιαφερόμενοι φορείς ή επιχειρήσεις θα υποβάλλουν αίτηση στο υπουργείο Παιδείας και αυτή θα αξιολογείται.

 Η άδεια θα χορηγείται εφόσον πληρούν όλες τις προδιαγραφές και η σύμβαση που θα υπογράφεται θα είναι εξαετούς διάρκειας, με δυνατότητα ανανέωσης ή παράτασης.

Οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης θα λειτουργούν υπό μία Διοικούσα Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του αρμόδιου υπουργού και έχει τριετή θητεία. 

Η Διοικούσα Επιτροπή είναι πενταμελής, με τρία μέλη από το Δημόσιο και  δύο μέλη, τα οποία υποδεικνύονται από τον συνεργαζόμενο οικονομικό φορέα.

600 ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΡΕΣΒΥΓΕΝΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΕΡΑ Ι.Μ. ΣΙΝΑ

Μία ακόμα νομοθετική παρέμβαση με την υποστήριξη των Υπουργείων Εξωτερικών, Εσωτερικών και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, που παρουσιάστηκε στο υπουργικό Συμβούλιο από τον υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων Γιώργο Καλαντζή αφορά στη  θεσμοθέτηση 600 οργανικών θέσεων «Κληρικών Ομογένειας» στο ΝΠΔΔ «Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος», τις οποίες θα καταλαμβάνουν Κληρικοί (Έλληνες πολίτες ή πολίτες χωρών Ε.Ε.) που θα υπηρετούν υποχρεωτικά στο εξωτερικό. 

Επιλύεται το πρόβλημα της έλλειψης μισθοδοσίας, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών που υπηρετούν ως Κληρικοί στην Ομογένεια, διασφαλίζοντας παράλληλα την πλήρη κάλυψη των εκκλησιαστικών αναγκών της Ομογένειας.
 

Σχόλια (6)

δηλαδή@
|

μα το πανεπιστήμιο σε εξεδικευει στα πάντα.. αν οχι γιατι εχουν κλειστα ολα τα επαγγελματα μονο για πτυχιουχους πανεπιστημιου.. Ειναι σοβαροτατη ερωτηση?

εκπαιδευτικός
|

Μετά από δεκαετίες το υπουργείο μιλάει διά στόματος Πιερρακάκη για αποτυχία της τεχνικής εκπαίδευσης και κατάρτισης των ΕΠΑΛ-ΙΕΚ, 6 μήνες πριν λειτουργήσουν (όπως μας είπαν) τα Campus.
Και πού πάμε; Στο τσιράκι και τον παραγιό που θα ...μαθαίνει στη δουλειά.
Δηλαδή το συμπέρασμα είναι ότι στον 21ο αιώνα θα πάμε με τεχνικούς χωρίς γενική παιδεία και επιστημονική κατάρτιση. Οριακά εργαστήριο...
Και όλα αυτά με δομές ιδιωτικές με το κράτος σε ρόλο χορηγού.
Υποβάθμιση μέχρι τον πάτο, ιδιωτικοποίηση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, εμπορευματοποίηση της παιδείας.
Η Hellinic Train έχει γίνει το πρότυπο για την κυβέρνηση

δηλαδή
|

κάναμε σαν χώρα έναν κύκλο 60 χρόνων όπου καταργήσαμε δομές ως ξεπερασμένες και αχρείαστες και ξαφνικά καταλάβαμε ότι όλες ήταν απαραίτητες.
Υπήρχαν (βασιλικές ή κρατικές): σχολές πρόνοιας, γεωργικές σχολές, κοπτικής ραπτικής, τεχνικές σχολές...κλπ που έβγαζαν στελέχη που αμέσως έβρισκαν δουλειά καθώς ήταν ειδικότητες άκρως απαραίτητες σε γεωργία, βιομηχανία, παραγωγή, βιοτεχνίες κλπ
Τις καταργήσαμε όλες οδηγώντας τα παιδιά σε πανεπιστημιακές σχολές αλλά με όχι ίδιο προσανατολισμό και ξαφνικά καταλάβαμε μετά από 60 χρόνια μετά!!!! (μπράβο πολιτικοί μας) ότι υπάρχουν κάποιες θέσεις κλειδιά που πρέπει να έχεις προσωπικό εξειδικευμένο!!!! -
Πάμε πάλι μήπως επιτέλους βοηθήσουμε την παραγωγική βάση της χώρας αντί να την πυροβολούμε με φόρους και να μην βρίσκει προσωπικό....
έτσι προευόμαστε...πυροβολώντας τα πόδια μας

'Αριστη "συνεργασία"
|

Δηλαδή το Δημόσιο θα "αναλαμβάνει" το κόστος (θα πληρώνει το λογαριασμό με λεφτά των φορολογούμενων) και θα χορηγεί "άδεια" ίδρυσης Ακαδημίας στο συνεργαζόμενο οικονομικό φορέα (πχ σε μία επιχείρηση του ιδιωτικού τομέα) που θα "συμβάλλει" με αέρα κοπανιστό? Μόνο ένας άριστος θα το είχε σκεφτεί.

ΨΑΧΤΗΡΙ
|

Προφανώς δεν ξέρουν τι έχουν ήδη ψηφίσει.

Απόφοιτος ιεκ
|

10 χρόνια εξετάσεις πιστοποίησης ιεκ περιμένω να δώσω ποτέ θα βγάλετε την τράπεζα θεματων ιεκ ειδικότητας

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ