Γονείς και εκπαιδευτικοί, στείλτε ερωτήματα στο esos για τα Ωνάσεια Σχολεία

Τα ερωτήματα Θα τα διαβιβάσουμε στο υπουργείο Παιδείας και στο Ωνάσειο Ίδρυμα και τις απαντήσεις θα τiς δημοσιεύσουμε στη συνέχεια

02/02/2025

Ενημερώθηκε: 02/02/2025, 14:34

Άκουσε το άρθρο

Το esos  ανοίγει τον διάλογο για τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας να μετατρέψει 22 Γυμνάσια και Λύκεια σε Πρότυπα Ωνάσεια, με τη χρηματοδότηση 160 εκ. ευρώ από το Ίδρυμα Ωνάση.

Γονείς, Σύλλογοι Γονέων  και εκπαιδευτικοί στείλτε μας μέχρι την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου τα ερωτήματά σας  και τις απορίες σας , σχετικά με την λειτουργία των 22 Πρότυπων Ωνασείων Σχολείων, στο press@ esos.gr , τα οποία θα διαβιβάσουμε στο υπουργείο Παιδεία και στο Ίδρυμα Ωνάση.

Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ερωτήματα επί των απαντήσεων που έδωσε ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου, στη συνέντευξη στο esos 

Το esos στη συνέχεια θα δημοσιεύσει τις απαντήσεις που θα λάβει.

Επίσης, μπορείτε να μας στείλετε την άποψή σας, σε μορφή άρθρου, προκειμένου να τη δημοσιεύσουμε.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (10)

ΘΕΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
|

Γνωρίζετε πότε θα γίνουν οι δηλώσεις για συμμετοχή στις εξετάσεις και πότε οι εξετάσεις;

Παπούλιας Κ.
|

Κάθε φορά που η Νέα Δημοκρατία αναλαμβάνει την κυβέρνηση της χώρας ένα μεγάλο κακό θα προκαλέσει στην Παιδεία. Ποτέ ξανά Νέα Δημοκρατία. Αντιπροσωπεύω τεράστιο αριθμό εκπαιδευτικών. Σε όλα τα Σχολεία υπάρχει μεγάλος θυμός.

Ας πούμε μερικές αλήθειες
|

Τα Ωνάσεια κυρίως θίγουν τις θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών καθώς σε βάθος διετίας γίνεται ανακατανομή των θέσεων με την επιλογή προσοντούχων αλλά και ικανών εκπαιδευτικών. Η λειτουργία αυτών των σχολείων γίνεται μοχλός πίεσης και στα δημοτικά και στα όμορα με τα Ωνάσεια γυμνάσια και λύκεια. Χωρίς μέσα και αυτά τα σχολεία θα πρέπει να είναι ελκυστικά, για να μην χάσουν μαθητές. Άδικη μεταχείριση και επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών αυτών των σχολείων χωρίς ΚΑΜΙΑ ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ.
Σε ό,τι αφορά την εισαγωγή των μαθητών στα Ωνάσεια ποσόστωση 50% με εξετάσεις για τους μαθητές του δημοτικού διαμερίσματος ή της δημοτικής κοινότητας του σχολείου και 50% με κλήρωση για τους μαθητές της στενής γειτονιάς του σχολείου.

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
|

Ερωτήματα: Είναι αίτημα της ελληνικής κοινωνίας η ίδρυση Ωνασείων Σχολείων; Πόσοι Έλληνες και Ελληνίδες το ζήτησαν; Υπήρχε στο προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας;

Ο γονιός
|

Γιατί δεν ρωτήθηκαν τα παιδιά , οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που μετατρέπονται σε ωνάσεια από την αρχή της διαδικασίας αν συναινούν; Κατόπιν εορτής ζητούν προτάσεις βελτίωσης;

Βασανισμένος Πατερας
|

Υπάρχει αναστάτωση. Αυτό οφείλεται σε κακή και ελλειπή ενημέρωση. Πρώτα διασφαλίζουμε την σχολική στέγη για τους μαθητές και μετά προχωράμε στην αναβάθμιση των σχολείων. Επίσης, αν αρχίζαμε την αναβάθμιση από την 1η Δημοτικού σε όλη την Ελλάδα την 1η χρόνια την 2η Δημοτικού την επόμενη χρονιά και ούτω καθεξής, τότε σε 12 χρόνια όλα τα σχολεία θα είχαν γίνει Πρότυπα με ποιοτική εκπαίδευση.Αρα, καλύτερη ενημέρωση, καλύτερο πλάνο για καλύτερη συνεργασία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

Δημιουργία Νέων σχολείων
|

Θα ήθελα να θέσω το ερώτημα : Εφόσον υπάρχει η πρόθεση για βοήθεια του μαθητικού πληθυσμού γιατί δεν παραχωρούνται οικόπεδα από τους δήμους στο ίδρυμα Ωνάση και να χτιστούν εκ νέου σχολεία με σύγχρονες προδιαγραφές - έξυπνα κτήρια, ώστε να συγκεντρώνονται μαθητές από ευρύτερες περιοχές ; Η' για πιο λόγο η αναβάθμιση των επιλεγέντων σχολείων σε Ωνάσεια να μην αφορά όλους τους ήδη φοιτούντες μαθητές και τους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς συνολικά;

Χάρης
|

Αν υπήρχε πρόθεση βελτίωσης της εκπαιδευσης, η πολιτεία θα εστίαζε στο δημοτικό με έμφαση στην ανάγνωση, τη γραφή και τους βασικούς γραμματισμούς. Όταν σε πρότυπα σχολεία τα παιδιά έρχονται λειτουργικά αναλφάβητα, με τον διαγωνισμο με τεστ πολλαπλής, επιλογής, οι δηθενιές περί καινοτόμων δράσεων δεν λύνουν κανένα πρόβλημα. Κάτι αντίστοιχο θα γίνει και στα ωνάσεια. Το θέαμα σε όλο του το μεγαλείο.

Μην τσιμπάτε
|

αν ήθελαν από το Ωνάσειο να κάνουν δωρεά για την βελτίωση των δημόσιων σχολείων έπρεπε να ζητήσουν την καταγραφή των αναγκών που υπάρχουν ανά την επικράτεια και με αξιολόγηση των προτεραιοτήτων να επισκευάσουν- αναβαθμίσουν τις υποδομές δρώντας ως επιταχυντές ιδιώτες εργολάβοι μέσω της δωρεάς σε όσα περισσότερα σχολεία γινόταν.
Εδώ πρόκειται για ενίσχυση των πολιτικών επιλογών για δημιουργία δεξαμενής πελατών στα ιδιωτικά παραρτήματα πανεπιστημίων (τα λεγόμενα ΝΠΠΕ) με δίδακτρα.
Τα 22 "Ωνάσεια" είναι σταγόνα στον ωκεανό των χιλιάδων άλλων σχολείων. Όπως ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη, έτσι και 22 Ωνάσεια δεν φέρνουν καμία αλλαγή σε κανένα στατιστικό δείκτη της δημόσιας εκπαίδευσης.
Για γονείς-μαθητές των Ωνασείων μόνον επιβάρυνση σε φροντιστήρια και για εκπαιδευτικούς εντατικοποίηση με αυξημένες ευθύνες, αυξημένο ωράριο και εργασιακούς όρους ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου έναντι ασήμαντης επιπλέον αποζημίωσης.
Πρόκειται για ακόμα μια παγίδα της εικονικής πολιτικής που εφαρμόζουν στην δημόσια παιδεία. Γυρίστε τους την πλάτη.

@ριστεία, όχι αστεία
|

Η Δυτ. Αττική πρωταθλήτρια στη μαθητική διαρροή, Ασπρόπυργος Μανδρα. Επιλέχθηκε το Μενίδι. Αριστα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ