Ο πρωθυπουργός για Ωνάσεια Σχολεία,υποτροφίες του Harvard, επιτυχίες μαθητών-φοιτητών σε διεθνείς διαγωνισμούς και και στα μέτρα κατά της πώλησης αλκοόλ σε ανηλίκους

"Η έρευνα γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αφορά μόνο την τεχνολογία, αλλά και τις αρχές και τις αξίες που τη συνοδεύουν. Και είναι κρίσιμο να έχουμε λόγο σε αυτή τη συζήτηση"

02/02/2025

Άκουσε το άρθρο

Την τιμητική έχουν  τα θέματα για την παιδεία στην σημερινή εβδομαδιαία ανασκόπηση  το πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκης, ο οποίος αναφέρεται στα Ωνάσεια Σχολεία, στις υποτροφίες του Harvard, στις επιτυχίες μαθητών-φοιτητών σε  διεθνείς διαγωνισμούς και στα μέτρα  κατά της πώλησης αλκοόλ σε ανηλίκους.

Ειδικότερα, ο πρωθυπουργός έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:

Ωνάσεια  Σχολεία: Η σύμβαση για την ίδρυση των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων κυρώθηκε από τη Βουλή, μαζί με νέες παραμέτρους που προστέθηκαν στον θεσμό και διευρύνουν την πρόσβαση των μαθητών, διασφαλίζοντας παράλληλα τη σταθερότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού. Έτσι λοιπόν, πρώτον, εισάγεται κριτήριο εντοπιότητας, ώστε στην τελική κατάταξη των μαθητών στα ΔΗΜ.Ω.Σ. να προηγούνται με ποσοστό 40% έως 60% τα παιδιά των περιοχών γύρω από τα σχολεία. Δεύτερον, διευκολύνεται η εισαγωγή μικρότερων αδελφών μαθητών που φοιτούν ήδη σε αυτές τις εκπαιδευτικές μονάδες. Η σχετική ρύθμιση ισχύει και στα Πειραματικά σχολεία, προβλέποντας συγκεκριμένα τη δυνατότητα εισαγωγής νεότερων αδερφιών, ακόμα και αν δεν έχουν επιτύχει την απαιτούμενη βαθμολογία μέχρι συμπλήρωσης του ανώτατου αριθμού μαθητών. Τρίτον, οι εκπαιδευτικοί και οι υποδιευθυντές των σχολείων που θα μετεξελιχθουν σε ΔΗ.ΜΩ.Σ. θα μπορούν να παραμείνουν στις θέσεις τους για δύο χρόνια, με τη διασφάλιση της οργανικότητας των θέσεων. Μετά τη διετία θα έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν, εφόσον παρακολουθήσουν επιτυχώς προγράμματα επιμόρφωσης. Μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου θα αποφασιστεί η χρονική σειρά με την οποία θα λειτουργήσει το σύνολο των νέων Ωνάσειων Δημόσιων Σχολείων. Θα το ξαναπώ: πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία που εμπλουτίζει και στηρίζει  τη δημόσια εκπαίδευση, διευρύνει και αυξάνει τις ευκαιρίες για όλους.

Υποτροφίες του Harvard: Από τον χώρο της εκπαίδευσης και το επόμενο θέμα που αφορά μία από τις μεγάλες προκλήσεις του καιρού μας, την Τεχνητή Νοημοσύνη. Το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Harvard προσφέρει μία ερευνητική υποτροφία 12 μηνών σε μεταδιδακτορικό ερευνητή ή ερευνήτρια από οποιοδήποτε επιστημονικό πεδίο για τη διεξαγωγή πρωτότυπης έρευνας σε θέματα που αφορούν την Ηθική της Τεχνητής Νοημοσύνης. Σε μια εποχή όπου η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, τέτοιες πρωτοβουλίες είναι πιο σημαντικές από ποτέ. Με τη μεσολάβηση της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής και Τεχνοηθικής που έχουμε συστήσει από τον Απρίλιο του 2021, το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Harvard προσφέρει υποτροφίες και σε διδακτορικούς φοιτητές για να ερευνήσουν τις ηθικές, κοινωνικές και φιλοσοφικές επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης και το πώς αυτή επηρεάζει όλο και περισσότερες πτυχές της ζωής μας. Αυτή η πρωτοβουλία είναι σημαντική, γιατί αναδεικνύει τον ρόλο που μπορεί να παίξει η Ελλάδα σε έναν τομέα που διαμορφώνει το μέλλον. Η έρευνα γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αφορά μόνο την τεχνολογία, αλλά και τις αρχές και τις αξίες που τη συνοδεύουν. Και είναι κρίσιμο να έχουμε λόγο σε αυτή τη συζήτηση.

Επιτυχίες μαθητών-φοιτητών σε  διεθνείς διαγωνισμούς: Πάντως, έμψυχο δυναμικό υπάρχει και το αποδεικνύουν μια σειρά από επιτυχίες των μαθητών και των φοιτητών μας σε υψηλών απαιτήσεων διεθνείς διαγωνισμούς. Πιο πρόσφατο παράδειγμα, η Εθνική Ομάδα Ρομποτικής, που κατέκτησε συνολικά 8 μετάλλια -ένα χρυσό μετάλλιο και επτά Technical Awards- στην 26η Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής στη Νότια Κορέα. Στον διαγωνισμό -έναν από τους πιο καταξιωμένους διεθνώς- συμμετείχαν συνολικά 60 ομάδες από όλο τον κόσμο. Αυτή η εξαιρετική επίδοση χάρισε στην ελληνική αποστολή την κορυφαία θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Μπράβο στο Νικόλα Λεϊμονή, τον Αλέξανδρο Γουάιντερ, τον Φίλιππο Κατή, τη Βασιλική Κελάνδρια, τη Μαρία Ισαβέλλα Βογιατζή και την Καλλιρόη Αναστασίου.

Μέτρα κατά της πώλησης αλκοόλ σε ανηλίκους:  γίνεται ξανά πλημμέλημα, όχι απλώς διοικητική παράβαση, η πώληση αλκοόλ σε ανηλίκους. Παντού, από τη διασκέδαση και την εστίαση μέχρι και τα σούπερ μάρκετ) ο πωλητής είναι υποχρεωμένος στο εξής να αναζητά στοιχεία ταυτότητας. Αν ο αγοραστής δεν επιδεικνύει ταυτότητα, η συναλλαγή απαγορεύεται. Η παράβαση του νόμου θα έχει αυστηρές συνέπειες: στην πρώτη παράβαση, το κατάστημα θα σφραγίζεται, ενώ στη δεύτερη υποτροπή θα κλείνει οριστικά. Ταυτότητα θα απαιτείται και για την αγορά καπνικών προϊόντων. Συγκεκριμένα και για πρώτη φορά, απαγορεύεται η πώληση προϊόντων καπνού κάθε φύσης, αλλά και των ηλεκτρικών θερμαινόμενων προϊόντα με ή χωρίς νικοτίνη, όπως και γενικά κάθε νικοτινούχος ουσία, αν ο αγοραστής είναι ανήλικος. Και κάτι ακόμα: απαγορεύεται η είσοδος ανηλίκων σε κέντρα διασκέδασης και αμιγή μπαρ. Η Ελληνική Αστυνομία αναλαμβάνει κύριο ελεγκτικό ρόλο, που δεν τον είχε μέχρι στιγμής και συνεπικουρείται από τη Δημοτική Αστυνομία, Λιμενικό και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας. 

Σχόλια (6)

WiFi
|

Μου θυμίζει το δωρεάν wifi του πρόσφατου παρελθόντος, κ με ζώνουν φίδια!

Master chef (μαύρες τρύπες)
|

Η δημόσια εκπαίδευση έχει δυστυχώς σοβαρότερα προβλήματα ν' αντιμετωπίσει, από την ανακύκλωση των ίδιων πάνω κάτω προσώπων σε καρέκλες και γραφεία.
Στις κρίσεις που ήδη έγιναν, δεν ήταν και λίγα τα ευτράπελα με τις μοριοδοτήσεις, τις συνεντεύξεις και τις ενστάσεις, με τις καθυστερήσεις, με τις αλλεπάλληλες παραιτήσεις και αντικαταστάσεις μελών των Συμβουλίων Επιλογής, με τις φτιαγμένες στο πόδι πλατφόρμες, με τις αλλαγές στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης και με τις προσφυγές υποψηφίων στα διοικητικά δικαστήρια.
Με τον "καλυτερότερο" επίσης χρειάζονται κάθε φορά 4-6 μήνες min, για κάθε κατηγορία στελεχών. Όταν φθάσουν στους τελευταίους, θα έχει λήξει η θητεία των πρώτων κι όλο πάλι από την αρχή. Τα ΠΕΚΕΣ πχ που βρήκε η κα. Κεραμέως το 2019, καταργήθηκαν μετά από 5,5 χρόνια(!) που τοποθετήθηκαν οι περιφερειακοί και οι τοπικοί "επόπτες ποιότητας της εκπαίδευσης" (ποιο ευφάνταστο πεθαίνεις). Που εκτός από επόπτες, είναι παράλληλα ΚΑΙ σύμβουλοι ΚΑΙ αξιολογητές ΚΑΙ "ιπτάμενοι" σε 2-3 Π.Ε. ΚΑΙ κάποιες φορές χωρίς γραφεία ΚΑΙ με έξοδα που βάζουν από την τσέπη τους και έχουν λαμβάνειν ΚΑΙ με άλλα 1-2 στελέχη πάνω από το "κεφάλι" τους.
Τόσο "άριστα" που τα κατάφεραν μέχρι τώρα στο ΥΠΑΙΘΑ, λογικό το βρίσκω να βολεύονται με τις παρατάσεις. Δεν πήραν άλλωστε 41%?
ΥΓ. Το ενδιαφέρον του κου ΠΘ για τη δημόσια παιδεία, νομίζω άλλωστε ότι είναι, όσο το δικό μου για τις σκουληκότρυπες του σύμπαντος.

ΠΑΡΑΤΑΣΕΙΣ
|

Οι παρατάσεις είναι μια εύκολη κι ανώδυνη λύση.Οι διαδικασίες επιλογής στελεχών εκπ/σης χρειάζονται επάρκεια,υπευθυνότητα, διάθεση,εργατικότητα.Κάποιοι λαμπροί υπάλληλοι τα έχουν τα προσόντα, κάποιοι επιβάλλουν παρατάσεις.

ΑΡΙΣΤΕΙΑ
|

Να σταματήσει τις παρατάσεις και να δώσει εντολή στους αρμόδιους υπαλλήλους να τρέξουν τις διαδικασίες επιλογής στελεχών ,ως οφείλουν να πράξουν και να πράττουν.

Πνεύμα και Ηθική
|

- Hi, I am DeepSeek, how can I help you?
- "ΔΗΜΩΣ", ΑΙ και εικονική εκπαίδευση"
- Now you are Deep sick, ντιπ κατά ντιπ, ... πάτος!

ΑΡΙΣΤΟΙ
|

Ας μας πει και για τις παρατάσεις στελεχών εκπ/σης έξι χρόνια τώρα, που είναι η μεγαλύτερη επιτυχία της κυβέρνησης των αρίστων.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ