"Δρομολογούνται" στη Βουλή, πριν το Πάσχα, τέσσερα νομοσχέδια για την παιδεία

Δείτε όλες τις λεπτομέρειες

03/02/2025

Ενημερώθηκε: 03/02/2025, 09:52

Άκουσε το άρθρο

Το "πράσινο" φως από το Μέγαρο Μαξίμου έλαβε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, προκειμένου πριν τις γιορτές του Πάσχα, να έχει ολοκληρώσει τη δημόσια διαβούλευση και την κοινοβουλευτική   διαδικασία (συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή), για τα εξής τέσσερα νομοσχέδια:

Α. Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:

  • Ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή  των σχολείων, 
  • Διεθνές Απολυτήριο,  
  • Πρότυπα  Αθλητικά  Σχολεία  
  • Κέντρα Μελέτης   για μαθητές Δημοτικού Σχολείου

Β. Επαγγελματική Κατάρτιση, το οποίο θα πριλαμβάνει:

  • τις Ακαδημίες παραγωγή στελεχών υψηλής εξειδίκευσης , και 
  • άλλες διατάξεις

Γ. Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών

Δ. Τη θεσμοθέτηση 600 θέσεων στα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία

Ειδικότερα:

Ενίσχυση της αυτονομίας των σχολείων

Θα ενισχυθεί ο ρόλος του Διευθυντή του Σχολείου στη λήψη αποφάσεων για συγκεκριμένες κατηγορίες ζητημάτων, όπως:

  • Να μπορεί να επιλέγει τους Υποδιευθυντές του (Δείτε εδώ τι ισχύσει σήμερα) .
  • Να μπορεί να λέει ότι κατά προτεραιότητα  θα αξιολογηθεί συγκεκριμένος  εκπαιδευτικός.
  • Να μπορεί να έχει πιο αποφασιστικό ρόλο σε ότι αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα.
  • Να μπορεί να μπαίνει απροειδοποίητα στην αίθουσα  διδασκαλίας για να παρακολουθήσει το μάθημα που κάνει ο εκπαιδευτικός.

Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία

Πιλοτική ίδρυση δύο (2) «Πρότυπων  Αθλητικών Γυμνσίων» και δύο (2) «Πρότυπων  Αθλητικών  Λυκείων», με έδρα  την Αθήνα και  Θεσσαλονίκη,  από  τον Σεπτέμβρη του 2026, με στόχο τη δημιουργία  δεκατριών (13) Πρότυπων  Αθλητικών Σχολείων (Π.Α.Σ.), ένα σε κάθε περιφέρεια της χώρας  για μαθητές και μαθήτριες που επιτυγχάνουν εξαιρετικές αθλητικές επιδόσεις.

Α. Τα Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία (ΠΑΣ) αφορούν μαθητές / τριες με υψηλές αθλητικές επιδόσεις, αρτιμελείς ή με αναπηρίες. Το ελάχιστο επίπεδο για την επιλογή τους στα Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία είναι «μέλος της (ηλικιακά αντίστοιχης ή ανώτερης) προ – εθνικής ομάδας». 

Β. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΠΑΣ επιλέγονται κατ’ έτος, κατόπιν πρότασης εκάστης Αθλητικής Ομοσπονδίας προς την ΚΕΕ ΠΑΣ. 

Γ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΠΑΣ ακολουθούν το προπονητικό πρόγραμμα της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας με εξειδικευμένους προπονητές και προπονήτριες, εντός του ωρολογίου προγράμματος του οικείου ΠΑΣ όπου αυτό είναι δυνατόν, κατόπιν πρότασης εκάστης Αθλητικής Ομοσπονδίας προς την ΚΕΕ ΠΑΣ, με σχετική απόφαση της δεύτερης. 

Δ. Το  Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., μετά από εισήγηση της «Κ.Ε.Ε. Π.Α.Σ.», με απόφαση του/της Υπουργού Παιδείας που δημοσιεύεται σε ΦΕΚ οπωσδήποτε πριν την 31η Ιανουαρίου εκάστου έτους (εξαιρουμένου του έτους ίδρυσης του πρώτου ΠΑΣ), καθορίζει για το επόμενο σχολικό έτος: 

1.    τις σχολικές μονάδες 
2.    το βαθμό εισαγωγής, τα κριτήρια παραμονής, τον αριθμό των μαθητών 
3.    τα αθλήματα 
4.    εξ’ αποστάσεως διδασκαλία 

Υπενθυμίζεται ότι στα Αθλητικά Σχολεία μπήκε "λουκέτο", μετά από 30 χρόνια λειτουργίας των,  τον Ιούλιο του  2011, ενώ σε αυτά    φοιτούσαν συνολικά 12.060 μαθητές .

Η αιτιολογία που δόθηκε από την τότε Κυβέρνηση , γι΄ αυτή την απόφασή της, ήταν ότι  το κόστος τους  θεωρείται  πολύ υψηλό και επιπλέον  τα Αθλητικά Σχολεία κρίθηκαν  αντιπαραγωγικά για τον αθλητισμό και αντιπαιδαγωγικά για την εκπαίδευση.

Κέντρα Μελέτης

Ο Κ. Πιερρακάκης βάζει τάξη στα αρρύθμιστα εδώ και χρόνια Κέντρα Μελέτης, θέτοντας αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις αδειοδότησης και λειτουργίας 

Με ρυθμίσεις αντίστοιχες με αυτές που λειτουργούν σήμερα τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, προσαρμοσμένες  στην ιδιαιτερότητα της ηλικία των μαθητών Δημοτικού θα αδειοδοτούνται τα Κέντρα Μελέτης για μαθητές Δημοτικού.

Θα δημιουργηθούν δύο Μητρώα , το ένα για τους ιδιοκτήτες των Κέντρων Μελέτης και το άλλο για τους εκπαιδευτικού που θα διδάσκουν σε αυτές τις δομές.

Η  κτηριακή άδεια λειτουργίας θα χορηγείται από τον ΕΟΠΠΕΠ, ενώ στα Κέντρα Μελέτης θα διδάσκουν εκπαιδευτικοί που θα είναι ενταγμένοι στο υπό δημιουργία Μητρώο.

Για τα ήδη λειτουργούντα Κέντρα Μελέτης θα δοθεί χρόνος για να προσαρμοστούν στις νέες προϋποθέσεις που βάζει το Σχέδιο Νόμου.

Διεθνές Απολυτήριο

16 ερωτήσεις απαντήσεις,

Τo esos ετοίμασε 16 ερωτήσεις απαντήσεις, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, δεδομένου ότι ο σχετικός νόμος θα εκδοθεί πριν τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους.

Ερ. Πότε θα γίνει η εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου / International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) στα ελληνικά Πρότυπα Λύκεια.

Απ. Τον Σεπτέμβριο του 2026 οι μαθήτριες και οι μαθητές σε τουλάχιστον πέντε Πρότυπα Λύκεια της χώρας θα έχουν τη δυνατότητα της επιλογής μεταξύ του IB ή του ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια.

Ερ. Σε ποιες περιοχές θα λειτουργήσει το ΙΒ;

Απ. Στις σκέψεις του υπουργείου Παιδείας είναι η επιλογή των 5 Πρότυπων ΓΕΛ ναί γίνει από Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Ερ. Στα υπόλοιπα Πρότυπα ΓΕΛ;

Απ. Η εφαρμογή του IB στα α 5 Πρότυπα ΓΕΛ θα είναι σε πειραματικό επίπεδο.  Σταδιακά, ανάλογα με την πρόοδο λειτουργίας , το  International Baccalaureate (IB) θα εφαρμοστεί σε όλα τα Πρότυπα Λύκεια της χώρας (σήμερα τα Πρότυπα είναι 21).

Ερ. Οι μαθητές θα πληρώνουν δίδακτρα;

Απ. Όχι, στα δημόσια ΓΕΛ η φοίτηση των μαθητών στα τμήματα με πρόγραμμα σπουδών IB, θα είναι δωρεάν.

Ερ. Για τη φοίτηση των μαθητών σε τμήματα IB παίζουν  ρόλο  και το επίπεδο μάθησης;

Απ. Το ΙΒ είναι ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών που βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη καθώς και δεξιότητες ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων.

Ερ. Ποιοι θα εισάγονται στα τμήμα IB;

Απ. Στα  International Baccalaureate (IB)θα εγγράφονται στη Β' Λυκείου, μόνο μαθητές προερχόμενοι από την Α' Λυκείου των Πρότυπων ΓΕΛ.

Ερ. Δηλαδή, μαθητές των   κλασικών ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ δεν θα μπορούν να εγγράφονται;

Απ. Οχι. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες οι μαθητές θα προέρχονται αποκλειστικά από τα Πρότυπα ΓΕΛ.

Ερ.Μαθητές από άλλα Πρότυπα ΓΕΛ θα μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις; Για παράδεγμα εάν υποθέσομε ότι στην Αττική λειτουργήσει το IB σε ένα Πρότυπο, οι μαθητές των άλλων Πρότυπων θα μπορούν να δεκδικήσουν θέσεις;

Απ. Είναι κάτι που μελετά το υπουργείο Παιδείας. Ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί.

Ερ. Πότε θα  ανακοινωθεί ο σχετικός νόμος;

Απ. Στις προθέσεις του υπουργού  Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη είναι ο νόμος να έχει ψηφιστεί πριν τη λήξη του σχολικού έτους, ώστε οι μαθητές των Πρότυπων ΓΕΛ που θα φοιτήσουν, στο σχολικό έτος 2025-26 στην στην Α'  τάξη των Πρότυπων ΓΕΛ, να γνωρίζουν το  σχετικό νομικό πλαίσιο το οποίο θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο του 2026.

Ερ. Το International Baccalaureate (IB) που θα αναγνωρίζεται;

Απ. Αναγνωρίζεται από Πανεπιστήμια και ακαδημαϊκά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο.

Ερ. Σήμερα σε πόσες χώρες εφαρμόζεται;

Απ. Εφαρμόζεται σε  περίπου 6.000 σχολεία σε 150 χώρες. Από αυτά τα μισά σχεδόν είναι δημόσια.

Ερ.  Στην Ελλάδα γιατί καθυστερήσαμε τόσο πολύ να εφαρμόσουμε το International Baccalaureate (IB) στα δημόσια σχολεία;

Απ Η πρώτη εισήγηση εισαγωγής του στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έγινε στα μέσα της δεκαετίας του ‘90. Το Διεθνές Απολυτήριο (International Baccalaureate- IB) νομοθετήθηκε για πρώττη φορά το 1995 , επί πρωθυπουργίας Γιώργου Παπανδρέου. Ο νόμος έδινε τη  δυνατότητα να εφαρμοστεί τόσο στα ιδιωτικά όσο και στα  δημόσια σχολεία .

Ωστόσο , εφαρμόστηκε  μόνον στα  ιδιωτικά σχολεία .

Ερ.  Ποια  ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα παρέχουν  σήμερα το IB ;

Απ. Σήμερα στην Ελλάδα το  Διεθνές Απολυτήρια  παρέχεται από ιδιωτικά σχολεία και συγκεκριμένα από τα εξής:

  • ISA The International School of Athens 
  • American Community Schools of Athens, 
  • Κολλέγιο Ανατόλια
  • Campion School, 
  • Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα,
  • Εκπαιδευτήρια Δούκα, 
  • Εκπαιδευτήρια Γείτονα, 
  • Κολλέγιο Αθηνών, 
  • Ιόνιος Σχολή, 
  • Εκπαιδευτήρια Λαμπίρη, 
  • Pinewood American International School, 
  • Εκπαιδευτήρια Πλάτων, 
  • St. Catherine’s British School, 
  • Pierce και 
  • Σχολή Μωραΐτη.  

Ερ.  Πόσοι μαθητές παρακολουθούν το IB;

Απ. Εκτιμάται ότι στην  Ελλάδα   παρακολουθούν  μαθήματα του Διεθνούς Απολυτηρίου περίπου χίλιοι μαθητές.

Ερ.  Ποιοι μαθητές  παρακολουθούν το πρόγραμμα του IB

Απ. Το πρόγραμμα του IB  είθισται να το παρακολουθούν  μαθητές που  δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις,  και να εγγραφούν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Επιπλέον με τον τελευταίο νόμο δίνεται η δυνατότητα στου κατόχους του   IB     να εγγράφονται στα υπό ίδρυση στην Ελλάδα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια, χωρίς να απαιτείται η συμμετοχή τους σε Πανελλαδικές Εξετάσεις, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για τα υπόλοιπα  ελληνόπουλα.

Ερ.  Στα ελληνικά δημόσια ΑΕΙ μπορούν να εγγραφούν οι κάτοχοι του IB ;

Απ. Με τη σημερινή ελληνική νομοθεσία  το απολυτήριο ΙΒ δεν γίνεται δεκτό στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια . Οπως ήδη το έχει ξεκαθαρίσει ο υπουργός    Παιδείας "αναγκαία συνθήκη, για να θεσμοθετηθεί  η εισαγωγή στα ΑΕΙ,χωρίς Πανελλαδικές,  κατόχων Διεθνούς Απολυτηρίου  είναι  η εφαρμογή του IB σε μια κλίμακα δημοσίων σχολείων".

Ωστόσο  μελετάται το ενδεχόμενο να εισάγονται οι κάτοχοι του διεθνούς απολυτηρίου σε περιορισμένο αριθμό θέσεων  ελληνικών ΑΕΙ  που θα ορίζονται σε συνεργασία με τα τμήματα.

  Ακαδημίες παραγωγής στελεχών υψηλής εξειδίκευσης 

Το σχέδιο νόμου   θεσμοθετεί τη συνέργεια μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα,  με στόχο την παραγωγή στελεχών υψηλής εξειδίκευσης και έμφαση στις ανάγκες κάθε περιοχής της χώρας. 

Οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης αποκτούν τη δική τους δυναμική στις τοπικές κοινωνίες. 

Για παράδειγμα, στην Ημαθία θα εστιάσουν στην οινοπαραγωγή, στην Αρκαδία στη φαρμακευτική βιομηχανία, στη Σπάρτη στην παραγωγή ελαιόλαδου. 

Το Δημόσιο αναλαμβάνει εκτός από την ίδρυση και τη λειτουργία της Ακαδημίας, την ανεύρεση κτιριακών υποδομών και την κάλυψη των αποδοχών των εκπαιδευτών και του διοικητικού προσωπικού. 

Ο συνεργαζόμενος οικονομικός φορέας θα συμβάλλει με την παροχή του υλικοτεχνικού και μηχανολογικού εξοπλισμού, την εξασφάλιση της πρακτικής άσκησης ή μαθητείας των καταρτιζόμενων και με οδηγούς κατάρτισης (προγράμματα σπουδών), τα οποία θα εγκρίνονται από το υπουργείο Παιδείας. 

Οι συνεργαζόμενοι φορείς μπορεί να είναι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, κοινοπραξίες ή ενώσεις αυτών, επιμελητήρια, συνεταιρισμοί, αναπτυξιακές εταιρείες ΟΤΑ, ινστιτούτα των κοινωνικών εταίρων.

Η ιδιωτική επιχείρησε θα δεσμεύεται ότι ένα συγκεκριμένο ποσοστό αποφοίτων της Ακαδημίας (σ.σ. θα το ορίζει ο νόμος) θα απορροφάται από την ίδια.

Η φοίτηση θα είναι εντελώς δωρεάν, η πρακτική άσκηση ή μαθητεία θα αμείβεται με βάση τα όσα προβλέπονται στις ισχύουσες διατάξεις, οι εκπαιδευτές θα προέρχονται από το ίδιο μητρώο με τα ΣΑΕΚ ενώ ο τίτλος σπουδών που θα αποκτούν οι απόφοιτοι θα είναι κατηγορίας 3 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. 

Ως προς τη διαδικασία που θα ακολουθείται, οι ενδιαφερόμενοι φορείς ή επιχειρήσεις θα υποβάλλουν αίτηση στο υπουργείο Παιδείας και αυτή θα αξιολογείται.

 Η άδεια θα χορηγείται εφόσον πληρούν όλες τις προδιαγραφές και η σύμβαση που θα υπογράφεται θα είναι εξαετούς διάρκειας, με δυνατότητα ανανέωσης ή παράτασης.

Οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης θα λειτουργούν υπό μία Διοικούσα Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του αρμόδιου υπουργού και έχει τριετή θητεία. 

Η Διοικούσα Επιτροπή είναι πενταμελής, με τρία μέλη από το Δημόσιο και  δύο μέλη, τα οποία υποδεικνύονται από τον συνεργαζόμενο οικονομικό φορέα.

600 οργανικές θέσεις

Το Σχέδιο Νόμου αφορά τη  θεσμοθέτηση 600 οργανικών θέσεων «Κληρικών Ομογένειας» στο ΝΠΔΔ «Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος», τις οποίες θα καταλαμβάνουν Κληρικοί (Έλληνες πολίτες ή πολίτες χωρών Ε.Ε.) που θα υπηρετούν υποχρεωτικά στο εξωτερικό. 

Επιλύεται το πρόβλημα της έλλειψης μισθοδοσίας, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών που υπηρετούν ως Κληρικοί στην Ομογένεια, διασφαλίζοντας παράλληλα την πλήρη κάλυψη των εκκλησιαστικών αναγκών της Ομογένειας.

Νέα Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών

Το esos, προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές και τους ήδη φοιτούντες στις  δημόσιες και ιδιωτικές Σχολές Ανώτερης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, ετοίμασε δέκα ερωτήσεις απαντήσεις για την υπό ίδρυση  Ανώτατη  Σχολή Παραστατικών Τεχνών, σύμφωνα με το  Σχέδιο Νόμου το οποίο θα τεθεί   σε δημόσια διαβούλευση.  

ΕΡ.: Πόσα και ποια τμήματα θα λειτουργήσουν στην  Ανώτατη  Σχολή  Παραστατικών Τεχνών (Α.Σ.Π.Τ.);

ΑΠ.: Την ίδρυση και λειτουργία της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών (Α.Σ.Π.Τ.) ως Α.Ε.Ι., με πέντε Τμήματα που προέρχονται από τις υφιστάμενες Σχολές του Εθνικού Θεάτρου, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.

ΕΡ.: Ποιοι έχουν δικαίωμα εισαγωγής  στην  ΑΣΠΤ;

ΑΠ.: Δικαίωμα εισαγωγής στην Α.Σ.Π.Τ. αποκτούν οι απόφοιτοι της Γ΄ Λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, κάτοχοι ισότιμων τίτλων ημεδαπής και αλλοδαπής) χωρίς συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά μέσω ειδικών εξετάσεων, όπως στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών.

ΕΡ.: Η Σχολή θα περιλαμβάνει και ορχηστική τέχνη;

ΑΠ.:Ναι, για πρώτη φορά παρέχονται σπουδές ανώτατης εκπαίδευσης και στην ορχηστική τέχνη.

ΕΡ.: Δικαίωνα εισαγωγής στην Α.Σ.Π.Τ.  θα έχουν οι  απόφοιτοι των 5 φορέων (του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης) και πως;

ΑΠ.: Ναι, δικαίωμα πρόσβασης στην Α.Σ.Π.Τ. θα έχουν οι απόφοιτοι των 5 φορέων (του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης) και οι απόφοιτοι συναφών ΑΕΙ με αυτοδίκαιη κατάταξη στο 5ο εξάμηνο, εφόσον επιλέγεται το ίδιο γνωστικό αντικείμενο ή μέσω κατατακτήριων εξετάσεων εφόσον επιλέγεται διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο.

ΕΡ.: Ποιοι θα διδάσκουν στην ΑΣΠΤ;

ΑΠ.: Για πρώτη φορά θα υπάρξει δυνατότητα αξιοποίησης του υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικού διδακτικού προσωπικού των Σχολών του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης στο υπό ίδρυση Α.Ε.Ι.

Στο ίδιο πλαίσιο, θα αξιοποιηθούν διακεκριμένες και καθολικά αναγνωρισμένες προσωπικότητες του χώρου των παραστατικών τεχνών με την εκλογή τους ως μελών Δ.Ε.Π. στην Α.Σ.Π.Τ., κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων του ν. 4957/2022.

ΕΡ.:Με τις δημόσιες και ιδιωτικές Σχολές Ανώτερης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης τι προβλέπεται να γίνει;

ΑΠ.: Προβλέπεται η  μετατροπή των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολών Ανώτερης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης σε Ανώτερες Σχολές Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Κ.Ε.).

ΕΡ.:Ποια θα είναι η διαβάθμισης των ΑΣΚΕ και ΜΕΙ;

ΑΠ.: Η  διαβάθμιση των απονεμόμενων τίτλων σπουδών των ΑΣΚΕ και την ισοτιμία των τίτλων σπουδών των Μουσικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Μ.Ε.Ι.)  θα είναι στο επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

ΕΡ.: Οι απόφοιτοι των ΑΣΚΕ και ΜΕΙ θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα ΑΕΙ;

ΑΠ.: Ταυτόχρονα  θα δημιουργηθεί  «ακαδημαϊκός διάδρομος» που θα συνδέει τις Α.Σ.Κ.Ε. και τα Μ.Ε.Ι. με τα ΑΕΙ της χώρας για την απόκτηση τίτλων επιπέδου 6 του Ε.Π.Π. με κατατακτήριες εξετάσεις ή αυτοδίκαιη κατάταξη.

ΕΡ.:Οι  ΑΣΚΕ θα ανήκουν  στο υπουργείο Παιδείας ή στο υπουργείο Πολιτισμού

ΑΠ.: Οι   Α.Σ.Κ.Ε.  θα ανήκουν στην εποπτεία του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με στόχο την ενιαία ρύθμιση του πλαισίου που τις διέπει, την έγκριση των προγραμμάτων σπουδών, καθώς και των γενικών κανονισμών λειτουργίας και του εσωτερικού κανονισμού τους.

ΕΡ.: Το προσοντολόγιο ποιο θα είναι;

ΑΠ.: Θα δημιουργηθεί  καλλιτεχνικό  προσοντολόγιο, με το οποίο θα ρυθμίζονται τα προσόντα πρόσληψης απόφοιτων παραστατικών τεχνών σε φορείς του δημόσιου τομέα ως διακριτής κατηγορίας προσωπικού (Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης – ΚΕ).

Σχόλια (40)

ΣΤΕΦΑΝΟΣ
|

Αυτό το "να μπαίνει (ο διευθυντής) απροειδοποίητα στην αίθουσα διδασκαλίας για να παρακολουθήσει το μάθημα που κάνει ο εκπαιδευτικός" για ποιον λόγο θα γίνεται; Μήπως για να μάθει και ο Διευθυντής(με κεφαλαίο Δ) πως γίνεται το μάθημα στην πράξη και όχι στη θεωρία;

"Αποκλείεται σου είπα, αποκλείεται σου λέω"
|

@6 Φεβ 2025 20:51
Ακόμα και τα πρότυπα έχουν δηλαδή αφεθεί στην τύχη τους? Σκεφτείτε τώρα τί γίνεται στα 1.000δες μη πρότυπα σχολεία.
"όσοι εναντιώνονται στα πρότυπα σχολεία", νομίζω υποστηρίζουν ότι όλα τα σχολεία θα έπρεπε να είναι σαν τα πρότυπα.
Κάθε χώρα έχει το δικό της σύστημα εισαγωγής στα δημόσια πανεπιστήμιά της. Η δική μας έχει (καλώς για κάποιους και κακώς για άλλους) τις πανελλαδικές εξετάσεις. Σε καμία χώρα πάντως δεν εισάγεται κανείς σε δημόσιο πανεπιστήμιο (πολλώ δε μάλλον σε περιζήτητη σχολή) επειδή περνούσε απ' έξω και είδε φως και μπήκε.

@ "Αποκλείεται σου είπα, αποκλείεται σου λέω" | 5…
|

Πάντως ο γιος μου που πάει σε πρότυπο, το κτίριο έχει πρόβλημα με τους σοβάδες. Πάντως ο ορισμός της υποκρισίας εδώ μέσα είναι όσοι εναντιώνονται στα πρότυπα σχολεία και υπερασπίζονται τις πανελλαδικές για εισαγωγή στα ΑΕΙ. Να το κοιτάξετε....

Φιλόλογος πρώην
|

ΠΡΟΣ > Qwerty @ Φιλόλογος πρώην 5 Φεβ 2025 14:40 | 6 Φεβ 2025 12:23
Πράγματι, το συγκεκριμένο μου σχόλιο ήταν θυμωμένο, γιατί έχει πάρει διαστάσεις μάστιγας η παραποίηση των λεγομένων μου ή η σκόπιμη διαστρέβλωσή τους, αν και ήδη έκανα μια επανόρθωση για ένα μπέρδεμα σε σχόλιο έμμεσης αναφοράς.
Κατά τα λοιπά, ευχαριστώ για τις υποδείξεις σας, πολλές από τις οποίες αποδέχομαι ως ορθές, αν και αμφιβάλλω αν εσείς έχετε αναγνωρίσει ποτέ κάτι ως ορθό απ' όσα επισημαίνω στα σχόλιά μου, παρόλο που φροντίζω να τεκμηριώνω τις απόψεις μου και να προσέχω τη χρήση της ελληνικής γλώσσας.

Φιλόλογος πρώην
|

ΠΡΟΣ > "Αποκλείεται σου είπα, αποκλείεται σου λέω" | 6 Φεβ 2025 00:54
Έχετε δίκιο! Δική μου η αβλεψία. Η περιπλεγμένη αναφορά σε άλλα σχόλια δυστυχώς προκαλεί συχνά συγχύσεις κι έπεσα κι εγώ σ' αυτή την παγίδα, παρόλο που αυτά που γράψατε θα έπρεπε να μη είχαν υποψιάσει ότι κάτι μου διέφυγε, αφού πράγματι είναι σύμφωνα με τις δικές μου απόψεις!

Qwerty @ Φιλόλογος πρώην 5 Φεβ 2025 14:40
|

Αγαπητέ, φιλόλογε,
αν και «πρώην» γνωρίζετε πολύ καλά τους κειμενικούς δείκτες και πώς αυτοί χρησιμοποιούνται, για να αποδοθεί νόημα στο κείμενο. Αντί λοιπόν να αγανακτείτε που δε σας κατανοούν, επανεξετάστε, αν θέλετε, τις γλωσσικές σας επιλογές, ώστε να επιτύχετε με το κείμενό σας το επιθυμητό επικοινωνιακό αποτέλεσμα.
Εντελώς ενδεικτικά, γράφετε:
• «Τι να σας πω, βρε παιδιά πια! Ίσως τα … ελληνική γλώσσα! Τελεία και παύλα!»:
θαυμαστικά: αγανάκτηση, θυμός, ένταση
• «Είναι δυνατόν ξαφνικά να μου τα ξεφουρνίζετε ως επιχειρήματα, λες κι ανακαλύψατε την Αμερική;» «Έχει καμία σοβαρότητα αυτή η άποψη…γραμμής, Φαντάζεστε ότι θα πάει να δώσει εξετάσεις σε κάποιο αστικό κέντρο, για να εισαχθεί και να φοιτήσει σε ένα ωνάσειο σχολείο;»:
πολλαπλά ρητορικά ερώτηματα: ισχύουν ως ισχυρή άρνηση και, ως προς το περιεχόμενο, αντιμετωπίζουν τον συνομιλητή υποτιμητικά.
• «Αραδιάζετε, ξεφουρνίζετε, συσκότιση, να ξεκολλήσει το μυαλό, με αφέλεια υποστηρίζει, τακτική συσκότισης, σχολιάζετε ανύπαρκτα πράγματα, ας τα ξαναπώ λοιπόν πιο απλά»: εκφράσεις προσβλητικές για τον συνομιλητή, ενώ εσείς «γράφετε» και «στηλιτεύετε».
• «λες κι ανακαλύψατε την Αμερική, Παρακαλώ (στο τέλος, μετά από τόσους υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς)»:
ειρωνεία
• «διαβάστε πρώτα, κρατήστε σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο το διάλογο»:
οι προστακτικές είναι υποτιμητικές για τον συνομιλητή, όπως και το επίθετο «αξιοπρεπές», που υποδηλώνει ότι οι συνομιλητές διαλέγονται με αναξιοπρεπή τρόπο.

Δεν πέρασα ιατρική
|

Επειδή σύμφωνα με τα επιχειρήματα που διαβάζω εδώ, η μή εισαγωγή μου στην ιατρική λόγω της βάσης μετά από εξετάσεις αποτελεί καταστρατήγηση της συνταγματικής επιταγής και των δικαιωμάτων μου για ίσες ευκαιρίες, προτείνω την κατάργηση των ιατρικών σχολών.

@Φιλόλογος πρώην
άλλοτε γράφετε για ίσες ευκαιρίες και άλλοτε γράφετε για ίδιες ευκαιρίες στα post σας, και ίσως αυτό μπλέκει την κατανόηση τους ...

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το ξέρει?
|

"Δρομολογούνται" και "πράσινο" φως? Κανένα ατύχημα να μην έχουμε πάλι παιδιά....

"Αποκλείεται σου είπα, αποκλείεται σου λέω"
|

@ Φιλόλογος πρώην 5 Φεβ 2025 14:40
Συντάσσομαι πλήρως με τις θέσεις σας. Το σχόλιό μου στις 5 Φεβ 2025 12:01 απαντούσε σε αυτό στις 5 Φεβ 2025 09:45.
.
@ ..και στην εξέδρα η μπάλα 5 Φεβ 2025 14:36
Ε αφού το λέτε εσείς που ξέρετε από μπάλα....

Φιλόλογος πρώην
|

@"Αποκλείεται σου είπα, αποκλείεται σου λέω" | 5 Φεβ 2025 12:01
Τι να σας πω, βρε παιδιά πια! Ίσως τα ελληνικά μου δεν είναι κατανοητά ή εσείς που σκέφτεστε έτσι δεν καταλαβαίνετε την ελληνική γλώσσα! Είναι απίστευτο που αραδιάζετε όλα αυτά τα γνωστά προβλήματα σε μένα που τα έχω γράψει και τα έχω στηλιτεύσει άπειρες φορές! Είναι δυνατόν ξαφνικά να μου τα ξεφουρνίζετε ως επιχειρήματα, λες κι ανακαλύψατε την Αμερική;
Ας τα ξαναπώ λοιπόν πιο απλά, μπας και σταματήσει αυτή η τακτική της συσκότισης ή μετατόπισης του θέματος σε παράπλευρα ζητήματα, όπως κάνετε εσείς:
Η απαράβατη γενική αρχή που θα 'πρεπε άπαντες να ενστερνιζόμαστε, την οποία άλλωστε προβλέπει το ελληνικό Σύνταγμα, είναι αυτή: ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Τελεία και παύλα! Με βάση τη θεμελιώδη αυτή αρχή:
α) Τα κάθε λογής πρότυπα, πειραματικά, ωνάσεια σχολεία, ιδιωτικά πανεπιστήμια κλπ. σχολεία παραβιάζουν ευθέως τη συνταγματική αρχή των ίσων ευκαιριών.
β) Όχι, δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να εισαχθούν σ' αυτά τα σχολεία όλα τα Ελληνόπουλα, όπως με αφέλεια υποστηρίζει ο σχολιαστής @@Φιλόλογος πρώην | 5 Φεβ 2025 09:45, ο οποίος γράφει το ανορθόγραφο: "Δεν αποκλύτετε κανείς απο το να εξεταστεί". Έχει καμία σοβαρότητα αυτή η άποψη, αν τη μεταφέρουμε σε ένα παιδάκι από τα νησιά της άγονης γραμμής ή της απομακρυσμένης μεθοριακής γραμμής; Φαντάζεστε ότι θα πάει να δώσει εξετάσεις σε κάποιο αστικό κέντρο, για να εισαχθεί και να φοιτήσει σε ένα ωνάσειο σχολείο; Είναι τόσο δύσκολο να ξεκολλήσει το μυαλό κάποιων από το βολικό αστικό κέντρο και να κατανοήσει σε τι συνθήκες ζουν και μορφώνονται κάποια Ελληνόπουλα;
γ) Φυσικά και δε συνιστούν ίσες ευκαιρίες τα κάθε λογής πολλαπλών ταχυτήτων σχολεία που λειτουργούν με αποκλειστικό γνώμονα την ανάδειξη "αρίστων" προκαλώντας παράλληλα την εγκατάλειψη της μεγάλης πλειονότητας την Ελλήνων μαθητών που στιβάζονται σε μπουντρούμια ή λυόμενα, χωρίς καν τις στοιχειώδεις τεχνικές δυνατότητες που κάποιοι άλλοι μαθητές απολαμβάνουν.
Υ.Γ. Παρακαλώ για χιλιοστή φορά: Πριν σχολιάσετε κάποια άποψη, διαβάστε πρώτα αυτά που έχει γράψει ο άλλος. Είναι άχαρο να προσπαθώ να σας λέω συνέχεια ότι σχολιάζετε πάνω σε ανύπαρκτα πράγματα, πάνω σε απόψεις που δεν έχω πει ποτέ, γιατί απλούστατα δεν τις ενστερνίζομαι. Κρατήστε σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο το διάλογο και την ανταλλαγή απόψεων...

..και στην εξέδρα η μπάλα
|

@"Αποκλείεται σου είπα, αποκλείεται σου λέω"

@@@@Εφη
|

Το επιχείρημα για τους βανδαλισμούς και τις καταλήψεις κατά τη γνώμη μου δεν στέκει και αποτελεί γνωστή καραμέλα όσων θέλουν να δράσουν "για το καλό της παιδείας" - όπου καλό φυσικά ο ιδιώτης. Είναι απειροελάχιστες οι περιπτώσεις όπου εμπόδισαν κάποιον ουσιαστικά. Μια χαρά μπορεί να σπουδάσει ο άριστος. Το πρόβλημα είναι το μετά και η αναξιοκρατία. Εννοείται φυσικά πως οι δημιουργοί, οι συνεχιστές και οι υπέρμαχοι της αναξιοκρατίας είναι ακριβώς αυτοί που καμώνονται πως νοιάζονται για τους άριστους. Πραγματικά απορώ με όσους έχουν φάει το παραμύθι και επιχειρηματολογούν υπέρ τους.

"Αποκλείεται σου είπα, αποκλείεται σου λέω"
|

Προς @Φιλόλογος πρώην 5 Φεβ 2025 09:45
Δεν αποκλείονται και έχουν ίσες ευκαιρίες.... οι μαθητές που πέφτουν σοβάδες, πόρτες και παράθυρα στα κεφάλια τους?
Αυτοί που παθαίνουν ηλεκτροπληξία ή που ανατινάζονται λέβητες?
Αυτοί που κάνουν μάθημα με κουβέρτες και παπλώματα?
Αυτοί που έχουν κενά σε εκπαιδευτικούς μέχρι την άνοιξη?
Αυτοί που είναι 27 σε αίθουσες-κοντέινερ?
Αυτοί που δεν έχουν δεκάρα τσακιστή για φροντιστήρια?
Ποιος είναι ο στόχος? Να κάνουμε 22-50-100 σχολεία για τους λίγους που θα μπορούν να εισάγονται σε αυτά.... και ν' αφήσουμε 1.000δες σχολεία και 100δες χιλιάδες μαθητές στην τύχη τους? Στο "πάμε κι όπου βγει"?

@Φιλόλογος πρώην
|

Δεν αποκλύτετε κανείς απο το να εξεταστεί.
Δεν έχουν ίσες ευκαιρίες όλα τα ελληνόπουλα να σπουδάσουν ιατρική ή νομική;

Φιλόλογος πρώην
|

ΠΡΟΣ @Εφη. 4 Φεβ 2025 20:38
Ώστε πιστεύετε ότι πρότυπα, πρωτότυπα, ωνάσεια και άλλα καινοφανή σχολεία συνιστούν "ίσες ευκαιρίες" για όλα τα Ελληνόπουλα;

@@@Εφη
|

Δεν είναι βέβαιο ότι θα τα καταφέρουν, κι αν το επιτύχουν θα τους έχω βγάλει το λάδι με τις καταλήψεις, τους βανδαλισμούς στις σχολές, τους τραμπουκισμούς και τις ιδεοληψίες.Γι αυτό θα φύγουν για το εξωτερικό, και για να γλιτώσουν φυσικά από αυτό που αναφέρατε και ισχύει, περί μισθών μικρότερων από άλλους με χαμηλότερα τυπικά προσόντα σε ΔΕΚΟ και άλλους φορείς του δημοσίου.
Μακριά από μένα η κυβέρνηση των αρίστων λοιπόν, δε δικαιούνται να ομιλούν.
Απλά εξέφρασα την αγωνία μεγάλης μερίδας νέων

@@Έφη
|

Οι άριστοι αριστεύουν έτσι κι αλλιώς. Αν κάποιος ισχυρίζεται πως ο άριστος μαθητής θα χαθεί με το υπάρχον σύστημα, υποκρίνεται. Εκτός αν καταργηθούν οι πανελλαδικές. Τότε ναι. Κατά τα άλλα, κάποιοι προσπαθούν να στηρίξουν κόμματα και ιδεοληψίες. Αυτά τα λέει απόφοιτος πολυτεχνείου με 2 μεταπτυχιακά, γλώσσες, επιμορφώσεις κ.α. που έχει μισθό μικρότερο από απόφοιτους λυκείου άλλων υπουργείων κατά πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία και μάλιστα ολοένα και μικρότερου χάρη την άριστη κυβέρνηση που φανερά επιβραβεύει τους ... "άριστους" κλάδους. Εκεί όμως τσιμουδιά. Κάντε μας τη χάρη λοιπόν...

ΕΙΡΗΝΗ ΧΙΩΤΗ
|

Ερμαια δηλαδή στις ορέξεις του κάθε διευθυντή! Επιστροφή σε νοοτροπίες του '50, κατηγοριοποιηση των σχολείων, παιδιών και εκπαιδευτικού προσωπικού. Για μόνιμους διορισμούς ώστε να ξεφρακαρουν και οι πίνακες κάπως, κουβέντα δε βλέπω μέχρι στιγμής...

@Εφη
|

Θεωρίες και αμπελοφιλοσοφίες.Οι άριστοι και τα πρότυπα σχολεία σας πείραξαν πάλι;
Στην Ελλάδα όπου αυτοί που προσπαθούν να αριστεύσουν, επειδή έχουν υψηλούς στόχους, είναι έρμαια στα χέρια και τις ορέξεις ισχνών μειοψηφιών;
Φτάνει πια η συμπερίληψη.Όλοι και όλες γεννιόμαστε ίσοι/ες, με ίσες ευκαιρίες, όμως καθένας και καθεμιά ορίζει την πορεία του σε συνάρτηση φυσικά και με άλλους παράγοντες.Εκ των πραγμάτων κάποιοι συνεχίζουν και κάποιοι άλλοι μένουν πίσω και ασχολούνται με κάτι άλλο.
Αφήστε λοιπόν ήσυχα τα παιδιά που θέλουν το κάτι παραπάνω, μπας κσι μείνουν εδώ και δε λακίσουν στο εξωτερικό

@ Εφη
|

Κούρασε πια αυτό με τη συμπερίληψη και το όλοι είναι ίσοι.Αποδεχθείτε το. Όπως και στη πραγματικότητα της κοινωνίας υπάρχουν οι πιο εργατικοί, οι πιο έξυπνοι, οι πιο προσηλωμένοι στο στόχο, οι πιο μελετηροί, οι πιο ταλαντούχοι. Δεν είναι όλα για όλους. Δε μπορούν όλοι να μάθουν μαθηματικά, φυσική. Δεν είναι κακό. Θα απασχοληθούν με αλλού τύπου εκπαίδευση και εργασία. Σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη μέσα από την εκπαίδευση διαχωρίζονται κάποια στιγμή στη δευτεροβάθμια σε κατηγορίες και υπάρχουν διαφορετικού τύπου σχολεία. Και στο τέλος οι καλοί μαθητές είναι πραγματικά η κατηγορία αυτή με την οποία έχουν ασχοληθεί λιγότερο οι κυβερνήσεις, έχουν αδιαφορήσει. Και πραγματικά τα έχουν ισοπέδωσει όλα. Μόνο η επιβράβευση της ήσσονος προσπάθειας σε αυτή τη χώρα !! Και σε όσους ειρωνεύονται την αριστεία είναι ακριβώς αυτοί που δε μπορούν να την αγγίξουν.

Σώστης
|

@Έφη!! Χίλια μπράβο!!! Ό,τι πιο όμορφο συνάντησα σήμερα!!! Να ακουστεί…

Δημήτρης ΝτεΚρής
|

@ Έφη 9:53
Όι! Άλλα προέχουν, το είπε και ο Γκάτσος.

Τα 4 δηλ. το εξής 1:
|

Το International Baccalaureate (IB), τα άλλα για να περάσει πακέτο στην Βουλή, όπως κάνατε με τα ΝΠΠΕ. Εκεί αρχίζει και τελειώνει η αποστολή σου στο ΥΠΑΙΘΑ:
-ΙΒ ως δεξαμενή πελατών στα (κατά παράβαση του άρθρου 16) παραρτήματα ιδιωτικών πανεπιστημίων (που τα βαφτίσατε ΝΠΠΕ) με δίδακτρα και άνευ εισαγωγικών εξετάσεων.
Τα υπόλοιπα, είναι φούμαρα για το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
Ξεκάθαρα ελιτίστικη πολιτική, να το καταλάβουμε όλοι για να μην μπερδευόμαστε με ψευτο-διλήμματα.

Έφη
|

Κουράστηκα να ακούω για "Πρότυπα Σχολεία"...Θα μας απασχολήσει ποτέ η έννοια μιας ευρείας,διεισδυτικης, αληθινά ΠΡΟΤΥΠΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ικανής να αφουγκραζεται και την ανάσα των λιγότερων προνομιούχων, εκείνων που θα αποκαλούσαν ο υπουργός και ο πρωθυπουργός"μη χαρισματικούς " ή "χωρίς δεξιότητες "..... ΤΙ ΝΤΡΟΠΗ!!!!!! Και για τους δύο......
Μπορούμε να συγκροτησουμε ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ στις γειτονιές, διεισδυτικές και συμπεριληπτικες μέσα στις οποίες το κάθε πλάσμα της ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ θα μπορεί να ΑΝΘΙΣΕΙ και να ΒΡΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ;;;
Και τούτο δεν αφορά μονάχα στα παιδιά, αλλά αφορά σε κάθε μέλος κάθε ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ....
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΑΝΑΚΑΛΥΦΘΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ!!!!! Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ!!!!!!!!!!!!!
ΜΕ ΕΥΓΕΝΕΙΑ!!!!
ΜΕ ΑΡΧΟΝΤΙΑ!!!!!
ΜΕ ΧΑΡΗ!!!!!!!!!
ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ!!!!!!!!!!!!!!

Κώστας
|

Ο διευθυντής επιτέλους να είναι στέλεχος κι όχι ειλωτασ που δεν τον υπολογίζει κάνεις. Σε μερικούς κακοφαι έτσι αλλά σε όλα τα κράτη αυτό συμβαίνει.

@Ελλη
|

Αυτό ακριβώς...

pakis
|

Φτάνει πια τόση αριστεία !!!

ΚΑΤΣΟΥΛΑΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ
|

Θα περιμεναμε.... τουλαχιστον μια σοβαροτητητα στις προτασεις...και οχι τοση προχειροτητα.....α για διαλογο με εκπαιδευτικους...ξεχασμενο!

DIMITRIOS
|

Για το χάλι που επικρατεί γενικότερα στην Ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού με το αθλιο πλαίσιο αποσπάσεων την υποστελέχωση των σχολείων και των εκπαιδευτικών δομών με τον νόμο 4415/2016 δεν θα γίνει καμία παρέμβαση; Μονο στα πατριαρχεία και τους ιερείς εντοπίζει πρόβλημα το υπουργείο; Εκπαιδευτικοί λείπουν, παπάδες έχει...

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ
|

Ο Δ/ντής σε 12/θέσιο δημοτικό να μην έχει καμιά ώρα διδασκαλίας,από έξι που είναι σήμερα.Ο Υποδ/ντής να μην έχει τάξη και δώδεκα ώρες διδασκαλίας.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ