Κατατακτήριες: Έρχεται η διάταξη για την αύξηση του ποσοστού θέσεων μέχρι και 30%

Στην ίδια διάταξη ο υπουργός Παιδείας εξετάζει και άλλες αλλαγές , όσον αφορά στις Κατατακτήριες Εξετάσεις, όπως μετακίνηση του χρόνου υποβολής αιτήσεων

03/02/2025

Άκουσε το άρθρο

Διάταξη για την αύξηση του ποσοστού  θέσεων   των Κατατακτήριων Εξετάσεων στα ΑΕΙ μέχρι και 30%, θα φέρει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης σε ένα από τα τέσσερα νομοσχέδια τα οποία θα καταθέσει προς ψήφιση στη Βουλή πριν τις γιορτές του Πάσχα.

Ειδικότερα η νέα διάταξη θα ορίζει την  αύξηση  του ποσοστού θέσεων  των κατατακτήριων εξετάσεων των πτυχιούχων ΑΕΙ επί του αριθμού εισακτέων (σ.σ. των Πανελλαδικών Εξετάσεων) από 12% που είναι σήμερα στο 30%.

Επειδή πρόκειται για αίτημα μόνο των Περιφερειακών Πανεπιστημίων ο Κυριάκος Πιερρακάκης στη νέα νομοθετική ρύθμιση , την οποία θα φέρει στη Βουλή θα δώσει τη δυνατότητα στα Πανεπιστήμια να ορίζουν τα ίδια το ποσοστό, από 12 έως 30%.

Εκτιμάται ότι πάρα πολλά τμήματα των Περιφερειακών Πανεπιστημίων θα εξαντλήσουν το ποσοστό του 30% που θα ορίζει η νέα ρύθμιση.

Επίσης στην ίδια διάταξη ο υπουργός Παιδείας εξετάζει και άλλες αλλαγές , όσον αφορά στις Κατατακτήριες Εξετάσεις, όπως μετακίνηση του χρόνου υποβολής αιτήσεων  , ο οποίος σήμερα είναι το Νοέμβριο του εκάστοτε ακαδημαϊκού έτους. 

Τι ισχύει σήμερα 

Το ποσοστό κατατάξεων πτυχιούχων Πανεπιστημίου, Τ.Ε.Ι. ή ισότιμων προς αυτά, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε, της Ελλάδος ή του εξωτερικού (αναγνωρισμένα από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), καθώς και των κατόχων πτυχίων ανώτερων σχολών υπερδιετούς και διετούς κύκλου σπουδών αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και άλλων Υπουργείων, ορίστηκε σε ποσοστό 12% επί του αριθμού των εισακτέων.

Υπέρβαση του ποσοστού των κατατάξεων δεν επιτρέπεται.

Η επιλογή των υποψηφίων για κατάταξη πτυχιούχων γίνεται αποκλειστικά με κατατακτήριες εξετάσεις με θέματα ανάπτυξης σε τρία μαθήματα, όπως ειδικότερα ορίζεται στον Εσωτερικό Κανονισμό του οικείου Α.Ε.Ι.

Δεν επιτρέπεται επιλογή υποψηφίων που ισοβαθμούν με τον τελευταίο κατατασσόμενο στο Τμήμα υποδοχής ως υπεράριθμων.

Το εξάμηνο κατάταξης πτυχιούχων σε Τμήμα ορίζεται στον Εσωτερικό Κανονισμό του οικείου Α.Ε.Ι. και δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο του 7ου εξαμήνου για Τμήματα Σχολών εξαετούς φοίτησης ή του 5ου εξαμήνου για πενταετή ή τετραετή φοίτηση.

Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος υποδοχής οι κατατασσόμενοι απαλλάσσονται από την εξέταση μαθημάτων ή ασκήσεων του προγράμματος σπουδών του Τμήματος αυτού που διδάχθηκαν πλήρως ή επαρκώς στο Τμήμα ή τη Σχολή προέλευσης.

Με την ίδια απόφαση, οι κατατασσόμενοι υποχρεώνονται να εξεταστούν σε μαθήματα ή ασκήσεις, τα οποία σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών κρίνεται ότι δεν διδάχθηκαν πλήρως ή επαρκώς στο Τμήμα ή τη Σχολή προέλευσης. Σε κάθε περίπτωση οι κατατασσόμενοι απαλλάσσονται από την εξέταση των μαθημάτων στα οποία εξετάστηκαν για την κατάταξή τους, εφόσον τα μαθήματα αυτά αντιστοιχούν σε μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος υποδοχής.

Επιτροπή Κατατάξεων

Η κατάταξη πτυχιούχων πραγματοποιείται από την Επιτροπή Κατατάξεων η οποία είναι επταμελής και συγκροτείται με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος του Πανεπιστημίου ή της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

Η Επιτροπή αποτελείται από τον Πρόεδρο του Τμήματος του Πανεπιστημίου,   ή της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και από έξι (6) καθηγητές, ως μέλη.

Τα μέλη της Επιτροπής πρέπει να είναι του ιδίου Τμήματος και ανά δύο να διδάσκουν το γνωστικό αντικείμενο κάθε εξεταζόμενου μαθήματος ή συγγενές γνωστικό αντικείμενο.

Σε περίπτωση έλλειψης μέλους ή μελών, είναι δυνατός ο ορισμός μέλους ή μελών της Επιτροπής από άλλο Τμήμα του ιδίου Πανεπιστημίου που διδάσκουν το ίδιο ή συγγενές γνωστικό αντικείμενο ή σε περίπτωση που δεν επαρκούν, άλλου Ιδρύματος.

Η Επιτροπή Κατατάξεων οφείλει να διασφαλίζει τη διαφάνεια και το αδιάβλητο της διαδικασίας.

Διαδικασία επιλογής θεμάτων

Τα μέλη της Επιτροπής Κατατάξεων προσέρχονται δύο (2) ώρες πριν την έναρξη της εξέτασης κάθε εξεταζόμενου μαθήματος στο χώρο διενέργειας της εξέτασης.

Τα δύο μέλη της Επιτροπής που διδάσκουν το γνωστικό αντικείμενο ή συγγενές γνωστικό αντικείμενο που εξετάζεται κάθε φορά προτείνουν από κοινού τουλάχιστον έξι (6) θέματα και η Επιτροπή επιλέγει τρία (3) από αυτά.

Στη συνέχεια ακολουθεί κλήρωση για την επιλογή ενός (1) θέματος για κάθε εξεταζόμενο μάθημα.

Το θέμα που κληρώνεται καταγράφεται σε ηλεκτρονική μορφή, αναπαράγεται και διανέμεται στους εξεταζόμενους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (23)

Εκπ/κός
|

Αν κάποιος επιθυμεί να συνεχίσει τις σπουδές του, ας του δοθεί η ευκαρία. Αν μάλιστα εχει συνάφεια με το αντικειμενο της εργασιας του, πραγματι θα ωφεληθεί η πολιτεία και η κοινωνία ,ασφαλώς και ο ίδιος. Ακόμη και αν θελει να εξασφαλισει μια β' επιλογη για εργασια , κι αυτο δικαιο το βλέπω. Τωρα αν θα πρεπει να πληρωσει ο ιδιος ή η πολιτεια για τα συγγραμματα που θα λαμβάνει , αυτο ας το αποφασίσει η πολιτεία. Μπορει πχ να εξαρτάται από την φορολογική του δήλωση , τι να πω, η αληθεια είναι και στην αγορά δεύτερου σπιτιού πληρωνεις φορο, ίσως το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί με β' ή γ' πτυχίο. Βρίσκω όμως απαραιτητο το όριο ηλικίας...

Φορολογούμενος (στο Λιχτενστάιν)
|

Προς : λαϊκισμός... 3 Φεβ 2025 21:06 / @λαϊκισμός... 3 Φεβ 2025 22:34
- "το δεύτερο πτυχίο πρέπει να το πληρώνουν οι φοιτητές".
Ξέρετε κάποια χώρα που γίνεται αυτό που λέτε.... ή θα είναι ελληνική πατέντα?
- "Ο φοιτητής κοστίζει σε προσωπικό, υποδομές κτλ κτλ...".
Ξέρετε κάτι που δεν κοστίζει απολύτως τίποτα (εκτός από τον αέρα που αναπνέουμε)? Γι' αυτό δεν πληρώνουμε άλλωστε φόρους? Και ο μαθητής κοστίζει "σε προσωπικό, υποδομές κτλ".... και ο ασθενής κοστίζει.... και ο πολίτης που ζητά μια υπηρεσία από το Δημόσιο κοστίζει.... και η Δικαιοσύνη.... και ο στρατός.... και η αστυνομία.... και τα γηροκομεία επίσης....
ΥΓ. Μέχρι και ο λαϊκισμός κοστίζει (στην κάλπη)....

λαϊκισμός...@
|

Όλο με κλεισιμο απειλούνται αλλά ποτέ δεν έκλεισε μια σχολή αντιθέτως ανοίγουν καινούργιες. Δεν βαρεθηκατε τα ίδια συνέχεια...τα πιστεύει κανείς πλέον

@λαϊκισμός ... από φιλελεύθερο
|

Παρακαλώ, μελετείστε το άρθρο 16 του συντάγματος.
1. H τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Kράτους. H ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελευθερία της διδασκαλίας δεν απαλλάσσουν από το καθήκον της υπακοής στο Σύνταγμα.
2. H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
3. Tα έτη υποχρεωτικής φοίτησης δεν μπορεί να είναι λιγότερα από εννέα.
4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Tο Kράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους.
5. H ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση.
φιλελεύθερος

@X
|

Δεν υποστηρίζω ότι όλοι πρέπει να περνάνε στα ΑΕΙ. Υποστηρίζω ότι η το δικαίωμα στη μόρφωση είναι βασικό ατομικό δικαίωμα όπως όλοι οι φιλελεύθεροι. Συνειρμικά υποστηρίζω την ισότητα των ευκαιριών στη μόρφωση. Ότι γράφω το υπογράφω σαν φιλελεύθερος με το φ μικρό. Δεν υπάρχει ανυπόγραφο δικό μου κείμενο.
φιλελευθερος

Μάνος
|

Στο ακριτικό Διδυμοτειχο έγιναν 268 αιτήσεις για 13 θέσεις στο τμήμα Ψυχολογίας. Προφανώς και χρειάζεται ενίσχυση από φοιτητές αξιοποιώντας το μέγιστο ποσοστό του 30% για τον τελικό αριθμό εισακτέων. Όπως γίνεται με την θεολογική σχολή που ήδη από τον Ιούλιο του 2024 της έχει δοθεί το 30%, καλό είναι η ρύθμιση να δίνει την δυνατότητα σε όσα πανεπιστήμια το επιθυμούν άμεσα να το εφαρμόσουν από φέτος.

@λαϊκισμός...
|

Καλύτερα να πάνε σε ιδιωτικό τότε. Πονηρότατο σχόλιο. Μπράβο!

Ελενη
|

Πολύ σωστή απόφαση! Με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθούν σχολές σε ακριτικές περιοχές της χώρας, που κάθε χρόνο φυλλορροούν από τις μετεγγραφές των εισαχθέντων φοιτητών απο τις πανελλήνιες. Μακάρι να εφαρμοστεί και από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος!

ΔΕΠ
|

Έχουμε μια φέτα ψωμί και την έχουμε μοιράσει στα 100, ο καθένας πήρε ένα ψίχουλο. Αυτή είναι η κατάσταση τώρα στα δημόσια ΑΕΙ των μεγάλων πόλεων. Στο δικό μου τμήμα λέμε κάθε χρόνο ότι μπορούμε να δεχτούμε 150 εισακτέους, το υπουργείο εισάγει 300. Με τις μετεγγραφές και τις διάφορες ειδικές κατηγορίες γίνονται σχεδόν 400. Τώρα θα γίνουν 450 ή περισσότεροι δηλαδή. Σα να λέμε τη φέτα ψωμί θα τη μοιράσουμε σε 130 άτομα αντί για 100. Το Υπουργείο κάνει σαν οι θέσεις εισακτέων να είναι κάτι ελαστικό που μπορεί να ξεχειλώσει λαϊκίστικα, όσο εξυπηρετεί. Στην πραγματικότητα πρόκειται για υποβάθμιση των σπουδών.

@λαϊκισμός...
|

Φυσικά και κοστίζει! Όποιος λέει ότι δεν κοστίζει μάλλον δεν το έχει σκεφτεί ή μας δουλεύει.

ΔΑΣΚΑΛΑ
|

Σωστή διάταξη! Ναι , όποιος θέλει να συνεχίσει τις σπουδές του γιατί όχι; Αρκεί :1.Να το κάνει με συνέπεια 2. Να έχει συνάφεια με το πρώτο του πτυχίο ωστε να γινεται αποτελεσματικος σε ότι κανει επαγγελματικά 3. Να είναι σε ηλικία που να εχει νοημα ολο αυτό..
Θέμα για προβληματισμό..

λαϊκισμός...
|

το δεύτερο πτυχίο πρέπει να το πληρώνουν οι φοιτητές. Μπορεί να λέτε ότι δεν κοστίζει κάτι, αλλά αυτό είναι λάθος. Ο φοιτητής κοστίζει σε προσωπικό, υποδομές κτλ κτλ...

X
|

Από ανάγνωση ενός σχολίου καταλαβαίνει κανείς ότι υπογράφει ο φιλελεύθερος ο οποίος πάντα υποστηρίζει την παγκόσμια πρωτοτυπία να περνάνε σε ΑΕΙ όλοι.

Γεώργιος Γαλανος
|

Οι Α.Σ.Σ.Υ συνεχίζουν παρά τις πολιτικές δεσμεύσεις να βρίσκονται θεσμικά στην Ανώτερη εκπαίδευση .Χιλιάδες απόφοιτοι βιώνουν την αδικία της υποβάθμισης των πτυχίων τους .Η πολιτεία και τα συναρμόδια υπουργεία κλείνοντας θέματα κάθε αρνητικής εισήγησης από πλευράς Γενικών Επιτελείων θα πρέπει άμεσα να τακτοποιήσουν νομοθετικά το θέμα ώστε οι απόφοιτοι να έχουν όλα τα δικαιώματα ισότιμα ισονομα της Ανώτατης Εκπαίδευσης .

Δώρο άδωρο...
|

Λόγω ΕΒΕ και μη κρατικών πανεπιστημίων πολλές σχολές των περιφερειακών πανεπιστημίων απειλούνται με κλείσιμο λόγω έλλειψης φοιτητών. Υποθέτω ότι η εφαρμογή του μέτρου θα γίνει σε επίπεδο σχολής ή τμήματος. Καταργείστε τη βάση εισαγωγής διαφορετικά είναι δώρο άδωρο.
φιλελεύθερος

stavdum6
|

Πολύ σωστό μέτρο μπράβο στην κυβέρνηση μητσοτακη .η περιφέρεια και ειδικά πόλεις η Καρδίτσα με τις πλημμύρες το έχουμε ανάγκη .δυσκολα τα πράγματα αργοσβήνουν όλα κύριε πρωθυπουργέ κάντε κάτι για τον τόπο μας θα μεταναστεύσουμε και εμεις

Άγρια σφήκα
|

Είναι θετικό μέτρο αλλά από την άλλη υπάρχουν πολλά τμήματα και σχολές με ζήτηση τόσο στα κεντρικά όσο και στα περιφερειακά ΑΕΙ που εσκεμμένα βάζουν δύσκολα θέματα στις κατατακτήριες ή οι βαθμολογίες να είναι χαμηλές και πολλοί υποψήφιοι να μένουν εκτός. Υπάρχει τμήμα στο ΑΠΘ όπου με το 12% εισάγονται περίπου 10 άτομα και πάντα κάθε χρόνο βγάζει ανακοίνωση που είτε δεν περνάει κανένας είτε το πολύ ένας. Επομένως τι νόημα έχει αν αυξηθεί το ποσοστό όταν πολλά τμήματα αφήνουν εσκεμμένα υποψηφίους εκτός;

ΔΕΠ
|

Πολύ σωστή απόφαση, που θα φέρει "νέο αίμα" (δηλαδή φοιτητές με ουσιαστικό ενδιαφέρον να σπουδάσουν) σε όσα τμήματα δεν καλύπτουν θέσεις εξαιτίας ΕΒΕ.

μπαρούφες καπαμά
|

τι λένε οι σχολές οι αυτοδιοικητες;
σανό με τον τόνο !
πού είναι αυτοί που έλεγαν για μείωση φοιτητών σε σχολές καθηγητικές κλπ; (οι παιδαγωγικές θα εκτοξευτούυνννννννννν)
καλά θα πάει και αυτό
ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΑΕΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ .... ΙΑΤΡΙΚΕΣ, ΝΟΜΙΚΕΣ...

Ένας αναγνώστης
|

Προς τη σωστή κατεύθυνση, απλά θα πρέπει και στα παιδιά από τα ΕΠΑΛ να αυξηθεί το ποσοστό πρόσβασης στα ΑΕΙ μιας και αυξήθηκε πάρα πολύ το πλήθος των μαθητών που φοιτούν στα ΕΠΑΛ ενώ το ποσοστό παρέμεινε σταθερό εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

Agapi
|

“Kαθώς και των κατόχων πτυχίων ανώτερων σχολών υπερδιετούς και διετούς κύκλου σπουδών αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και άλλων Υπουργείων, ορίστηκε σε ποσοστό 12% επί του αριθμού των εισακτέων.”
Είναι μέσα και οι σχολές αστυφυλάκων;

Ευχάριστη μεταρρύθμιση
|

Άριστη πολιτική. Η νέα οικονομία απαιτεί συνεχή επανακατάρτιση και κυρίως απασχόληση των εργαζομένων σε αντικείμενα που αγαπούν και τα επιλέγουν και όχι εκεί που τους στέλνει η ρουλέτα των πανελληνιών. Το ποσοστό εισαγωγής ωστόσο θα μπορούσε να ήταν πολύ πιο γενναιόδωρο, από 40 ως 45% θα ήταν μια πολύ καλή αρχή.

Πέτρος
|

Δεν είναι μόνο ένα το θέμα που τελικά δίνεται. Εκτός αν εννοείτε ένα θέμα με 3-4 ερωτήματα τελείως διαφορετικά μεταξύ τους.
Επίσης ο κ. Υπουργός πρέπει να επανεξετάσει την διαδικασία και την αδιαβλητότητα των εξετάσεων.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ