Φιλαναγνωσία: Διανομή των 21 βιβλίων στα Λύκεια, Γυμνάσια, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία

Ποια είναι τα 21 βιβλία και ποιοι οι συγγραφείς

04/02/2025

Άκουσε το άρθρο

Το esos δημοσιεύει τους 21 τίτλους βιβλίων  λογοτεχνικών βιβλίων στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας για
τους/τις μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2024-2025.

Με απόφαση του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη η   διανομή των  βιβλίων στις σχολικές μονάδες θα πραγματοποιηθεί μέχρι τέλος του μήνα .

Ειδικότερα οι τίτλοι των βιβλίων με τους αντίστοιχους συγγραφείς , είναι τα εξής:

 

Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Κυριάκου Πιερρακάκη, το νέο, ανοιχτό, σχολείο περιλαμβάνει σειρά αλλαγών που στοχεύουν στη διεύρυνση των οριζόντων των μαθητών, στην κατανόηση των κειμένων και στην απομάκρυνση από την αποστήθιση, μέσω της ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας.

Από τη φετινή διδακτική χρονιά, τον Φεβρουάριο,  εισάγεται η ανάγνωση ολόκληρων λογοτεχνικών έργων, αντί αποσπασματικών κειμένων όπως συνέβαινε έως σήμερα. 

Σε όλες τις τάξεις, από το Νηπιαγωγείο έως και τη Γ’ Λυκείου, θα διανεμηθούν από ένα έως τρία βιβλία (ανάλογα την τάξη), πάνω στα οποία οι μαθητές θα κάνουν εργασίες και συγκεκριμένες δραστηριότητες. 

Κορυφαίοι Έλληνες και ξένοι συγγραφείς θα βοηθήσουν τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο και να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα και σκέψη. 
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (6)

Νίκος
|

Η διδασκαλία πλήρους λογοτεχνικού έργου συνάδει όχι με το τρέχον, αλλά με το προς εισαγωγή -απο το μεθεπόμενο ετος- πρόγραμμα σπουδών. Κατά συνέπεια ό,τι μετά σπουδής επιχειρείται τώρα είναι επικοινωνιακό "τρικ". Δεν μπαίνω καθόλου στα ουσιωδέστερα, που άλλοι έχουν ήδη σχολιάσει.

Όλγα
|

Ειδικά στην Γ Λυκείου, Φεβρουάριο μήνα, γράφοντας πανελλήνιες σε 3 μήνες θα τους προσφέρει πολλά.Δουλευομαστε.

Μήτσος από Κοσμά
|

Για να διαβάσεις, πρέπει να κατανοείς, για να κατανοείς πρέπει να γνωρίζεις ομαδοποίηση λέξεων και χαρακτήρων, ήτοι συντακτικό και γραμματική, για να γνωρίζεις σύνταξη χρειάζεται να καταναλώσεις τόνους χαρτί με μουντζούρες, να σβήσεις να γράψεις, το ίδιο και στα μαθηματικά, όπου για να μάθεις πρέπει να γεμίσεις εκατό κάδους ανακύκλωσης με χαρτιά, με συναρτήσεις, πίνακες κ.α.
Όλα αυτά Κυριάκο, δεν γίνονται μέσα από τα κινητά, που προωθείς αβέρτα, αλλά μέσα από την σύνδεση, χεριού, μυαλού, όρασης.
Η φιλαναγνωσία που λες Κυριάκο, δεν είναι φασόλια, να βάλεις μισό κιλό, είναι κατασκευή που χτίζεται σιγά, σιγά.
Τα υλικά της βρίσκονται στην φαντασία, όξω από τα κινητά, και τα τικ τοκ, και κυρίως στην σκέψη.

Πολύ καλή κίνηση
|

Γιατί μόνο με αυτόν τον τρόπο θα ανοίξει το μυαλό

Κατερίνα
|

Μάλλον μας κοροϊδεύουν και μιλάω για την προσχολική η οποία με αφορά. Τα βιβλία αυτά που επιλέχθηκαν χωρις
να αμφισβητώ την αναγνωστική και εκπαιδευτική τους αξία, βρίσκονται σε πληθώρα στα νηπιαγωγεία, είναι χιλιοδιαβασμένα ακόμη και στο πλαίσιο της οικογένειας και δεν έχουν να προσφέρουν κανένα θετικό πρόσημο στο στόχο της φιλαναγνωσίας. Πολύς ντόρος για το τίποτα....κρίμα

Απλώς για γέλια
|

Αυτά ισχυουν και εφραρμόζονται κατά περίπτωση, κάνουν πολλά οι εκπαιδευτικοί από μόνοι τους, αυτά δεν είναι μια καινοτομία τα παιδιά βαριούνται πλέον και δυο γραμμές, τα ανθολογία με επιλεγμένα αποσπάσματα είναι η καλύτερη λύση για προσέλκυση στην ανάγνωση. Βαρετά μερικά , δεν θα τα διαβάσουν τα παιδιά, πιο σύγχρονα είναι προβληματικά, όπως και πολλά παλιά , αν τα διδάξεις ολόκληρα. Τι καινοτομία ακαδημαϊκίστικη, άλλη μια πετυχεσιά κεραμοπιερική

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ