Απόφαση για εκπαιδευτικά προγράμματα για τη φιλοζωία και την προστασία των αδέσποτων

04/02/2025

Ενημερώθηκε: 04/02/2025, 19:17

Άκουσε το άρθρο

Τον καθορισμό, τη  μορφή και την περαιτέρω εξειδίκευση του περιεχομένου των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αφορούν στην προώθηση, την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη της φιλοζωίας και της υπεύθυνης ιδιοκτησίας ζώου συντροφιάς σε νηπιαγωγεία και σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προβλέπει κοινή απόφαση την οποία υπέγραψαν οι υφυπουργοί Παιδείας Ζέττα μακρή και Εσωτερικών Βασίλης Σπανάκης.

Στις θεματικές ενότητες των εκπαιδευτικών προγραμμάτων περιλαμβάνονται δράσεις ευαισθητοποίησης στα μέλη της σχολικής κοινότητας και στην οικογένειά τους για την προστασία των αδέσποτων ζώων. 

Επίσης, στο Πρόγραμμα Σπουδών όλων των τύπων των σχολικών μονάδων Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων και Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ. εντάσσονται Δράσεις Ενεργού Πολίτη, διάρκειας τουλάχιστον δέκα (10) διδακτικών ωρών η κάθε μία, οι οποίες μπορούν να έχουν αυτοτελή θεματική ενότητα αφιερωμένη στα ζώα συντροφιάς. 

Σκοπός είναι 

α) η απόκτηση γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών/τριών που συμβάλλουν στη φιλοζωία και στην υπεύθυνη ιδιοκτησία ζώων συντροφιάς και 

β) η γνώση όλων των θεμάτων που αναφύονται σχετικά με τα ζώα και ιδίως τα ζώα συντροφιάς και η απαιτούμενη ευθύνη που καλείται να επιδεικνύει ο ενεργός πολίτης έναντι τους, λαμβάνοντας υπόψη τις πέντε διεθνώς αναγνωρισμένες ελευθερίες για την ευζωίας τους: την ενίσχυση των ηθικών αξιών και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, την προώθηση υπεύθυνης λήψης αποφάσεων σχετικά με τις διαδικασίες της κοινωνικοποίησης και διάδρασης των ζώων συντροφιάς, την υποστήριξη της βιωματικής μάθησης σχετικά με την φιλοζωία και τέλος, την ενθάρρυνση της ενεργής συμμετοχής σε πάσης φύσεως προγράμματα και δράσεις φιλοζωίας.   

Ο υφυπουργός Εσωτερικών, Βασίλης Σπανάκης με αφορμή την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης δήλωσε ότι: «πρωταρχική μέριμνα του Υπουργείου Εσωτερικών και ειδικότερα της Ειδικής Γραμματείας για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς είναι η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης για την φιλοζωία σε όλο και μεγαλύτερα κοινωνικά στρώματα με προτεραιότητα στους νέους ανθρώπους, τους μαθητές και τις μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τους αυριανούς Έλληνες πολίτες. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας» τόνισε ο κ. Σπανάκης «με την παρότρυνση και το προσωπικό ενδιαφέρον του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προχώρησε στη θέσπιση ενός σύγχρονου κανονιστικού πλαίσιου με τον ν.4830/2021, σε συνδυασμό με την σύσταση στο Υπουργείο Εσωτερικών της Ειδικής Γραμματείας για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς το 2022. Οι νομοθετικές αυτές πρωτοβουλίες» κατέληξε ο κ. Σπανάκης «αποδεικνύουν την ισχυρή πολιτική βούληση για περαιτέρω ευαισθητοποίηση των πολιτών σε ζητήματα φιλοζωίας, σύμφωνα με την αξιακή αρχή πως η συμπεριφορά μας έναντι όλων των ζώων, η συνύπαρξη μαζί τους και ο σεβασμός της οντότητάς τους και των δικαιωμάτων τους που κατοχυρώνονται και από Διεθνείς Συμβάσεις, αποτελούν δομικό στοιχείο του ανθρωπίνου πολιτισμού». 

Η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ζέττα Μακρή δήλωσε ότι «η υπογραφή της ΚΥΑ του ΥΠΑΙΘΑ με το υπουργείο Εσωτερικών για την ανάπτυξη της φιλοζωίας είναι μια, ακόμα, κίνηση που προσθέτει στην ήδη υπάρχουσα δυναμική πολιτική της Κυβέρνησης για την ευαισθητοποίηση παιδιών, εφήβων και της κοινωνίας, γενικότερα, στα δικαιώματα των αδέσποτων ζώων και των ζώων συντροφιάς. Το υπουργείο Παιδείας, μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθιέρωσε, από το 2024, την 4η Απριλίου ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας αφιερωμένη στην υλοποίηση σχετικών εκπαιδευτικών δράσεων. Προσπαθούμε να δώσουμε στα παιδιά μας εφόδια, ώστε να σέβονται και να προασπίζονται τα δικαιώματα των ζώων, να προτείνουν και να συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες φιλοζωίας, μέσα από τις θεματικές των εργαστηρίων δεξιοτήτων «Φροντίζω το Περιβάλλον» και «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», τις δράσεις ενεργού πολίτη, το πρόγραμμα σπουδών «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη», αυτόνομα εκπαιδευτικά προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων στον τομέα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, συνεργατικές δράσεις με τα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία και άλλους φορείς για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικών με τη βιοποικιλότητα και τη φιλοζωία. Αυτήν την ποιότητα και αυτό το ήθος θέλουμε να εμφυσήσουμε στους σημερινούς μαθητές και αυριανούς ενεργούς πολίτες και πιστεύουμε ακράδαντα ότι η κατάλληλη εκπαίδευση, σε όλες τις βαθμίδες, είναι προαπαιτούμενο».

Σχόλια (10)

petropoulou
|

Ζώα πεθαίνουν στο δρόμο κάθε μέρα εξαθλιωμένα κάτω από βάρβαρες συνθήκες που μαρτυρούν το χάλι μας και αντί να φτιάξουν χώρους αληθινής φιλοξενίας συνεχίζουν την κοροϊδία με δράσεις ασκοπες στο σημείο που βρισκόμαστε ως χώρα !!! Έτσι απλά βρωμάει το σπίτι μου και εγώ σκουπίζω το πεζοδρόμιο!!!;

Ειρήνη Κουτρουμάνου
|

Σωστή ενέργεια αρκεί να διδαχτεί από τους κατάλληλους ανθρώπους.

Ερώτηση
|

Δράσεις σε συνδυασμό με ένα αναλυτικό πρόγραμμα που όλο και διευρύνεται, καθώς η ύλη, από το δημοτικό κιόλας, όχι απλά δεν μειώνεται, αλλά εντατικοποιείται. Γιατί άραγε; Ποιος ο σκοπός των αρίστων;

Popi1964
|

Συμφωνώ απόλυτα με όλα τα παραπάνω !!!
Mάθημα ποτε θα κάνουν;
Αλήθεια που σκοπεύουν με όλες αυτές τις δράσεις;
Τα παιδιά δεν ξέρουν να διαβάζουν και να γράφουν τι να τις κάνουν τις δράσεις;;;

Τα παιδία παίζει...
|

Έχουμε και λέμε: Ημέρα αθλητισμού (ολόκληρη), ημέρες φιλάθλου, ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο (δίωρα), 10ωρες δράσεις ενεργού πολιτειότητας (sic), δράσεις κατά του Βullying, του ρατσισμού, για το Ολοκαύτωμα, τα ΑΜΕΑ, ημέρα Περιβάλλοντος, ημέρα φιλοζωίας, ημέρα ψυχικής Υγείας και λοιπές δράσεις-δίωρα... Ειδικά την τελευταία μέρα τη χρειαζόμαστε!

Εκπ/κός
|

Αντι να σκέφτεστε συνεχεια σε ποιους θα κανετε αναθεσεις για βιβλια, εγχειρίδια ,πρόσθετο διδακτικό υλικό κλπ και με ποιο αντικείμενο θα αποπροσανατολίσετε τη σχολικη ζωή, δώστε καμιά αυξηση στους ταλαίπωρους εκπκούς μήπως μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις αναγκες των οικογενειών τους ...όχι παντού το μυαλό σας αλλα οχι σε αυτούς, ερχονται και οι εκλογες...τουλάχιστον να είστε αξιωματικά αντιπολίτευση οχι ..<λοιπά κόμματα>

Βάλτε Δρασεις
|

Βάλτε Δρασεις λέμε! Βάλτε και άλλες δράσεις! Καταργήστε τα μαθήματα, τα ωρολόγια προγράμματα, και βάλτε από την πρώτη έως την τελευταία ώρα δράσεις.
Δευτέρα: Δράση, δράση, δράση, δράση, δράση.
Τρίτη: Δράση, δράση, δράση, δράση, δράση.
Τετάρτη: Δράση, δράση, δράση, δράση, δράση.
Πέμπτη:Δράση, δράση, δράση, δράση, δράση.
Παρασκευή: Δράση, δράση, δράση, δράση, δράση.

ΗΜΑΡ

ΔΑΣΚΑΛΑ
|

Καλά όλα αυτά, αλλά τα αντικείμενα που διδάσκονται στα σχολεία όλο και διευρύνονται.
Οι γονεις στο τέλος δεν θα χρειάζεται να διδάξουν τιποτε στα παιδιά τους ,ούτε έμπρακτα, ούτε θεωρητικά. Θα περιοριστούν μονο στο φαγητό και την κακώς νοούμενη τεχνολογία κάνοντάς τους δώρο κινητά και κάθε μεσο δικτύωσης .. Πολλά ζητάτε απο ένα προβληματικό εκπκό σύστημα και κακοπληρωμενους εκπκούς με μέτριες αποδομές. Πολλά!

Άσπρη Κιμωλία
|

Τώρα που θα αναλάβουν δάσκαλοι το υπουργείο όλα θα αλλάξουν.
- Και το μπακααα…λορά τι θα γίνει;

γράμματα πότε θα μάθουν τα παιδιά;
|

Χάσαμε την ουσία του σχολείου: να μάθουν γράμματα τα παιδιά.
Γεμίσαμε "δράσεις".
Εις βάρος της ουσίας: να μάθουν τα παιδιά γράμματα.
Αυτά.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ