Αλλαγή του νόμου για τις διαγραφές λιμναζόντων φοιτητών / τριών , ζητούν οι πανεπιστημιακοί (ΠΟΣΔΕΠ)

Να παρέχεται στις Συγκλήτους των ΑΕΙ δυνατότητα να καθορίσουν όρους και διαδικασίες επανεγγραφής των φοιτητών που θα διαγράφονται

07/02/2025

Άκουσε το άρθρο

Την τροποποίηση του νόμου για τις    διαγραφές λιμναζόντων φοιτητών / τριών ζητά το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των πανεπιστημιακών, η ΠΟΣΔΕΠ, και συγκεκριμένα:

  1. Ο νόμος να ορίζει μεν ανώτατη διάρκεια σπουδών και να δίνει τη δυνατότητα διαγραφής ανενεργών φοιτητών, αλλά να είναι τα πανεπιστήμια που θα αποφασίζουν, στο πλαίσιο του πανεπιστημιακού αυτοδιοίκητου, για τους όρους συνέχισης της φοίτησης πέραν της ανώτατης διάρκειας, δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες στους ενεργούς φοιτητές 
  2. Να παρέχεται στις Συγκλήτους των ΑΕΙ δυνατότητα να καθορίσουν όρους και διαδικασίες επανεγγραφής των φοιτητών που θα διαγράφονται
  3. Για τους εγγραφέντες το 2021-22 και μετά η ανώτατη διάρκεια φοίτησης να επεκταθεί σε 2ν ώστε να καλύπτει επαρκώς και τους φοιτητές προγραμμάτων σπουδών που έχουν μέσο χρόνο αποφοίτησης μεγαλύτερο του ν+2 ή ν+3   
  4. Για τους εγγραφέντες προ του 2021 ενεργούς φοιτητές (φοιτητές που μετά τη δημοσίευση του νόμου έχουν κάνει ηλεκτρονική εγγραφή και έχουν συμμετάσχει επιτυχώς σε εξετάσεις) να επεκταθούν οι μεταβατικές προθεσμίες αντίστοιχα με τα ανωτέρω κατά δύο / τρία έτη  
  5. Οι φοιτητές που από τη δημοσίευση του ν.4957/2022 παραμένουν ανενεργοί να διαγράφονται με τα ισχύοντα μεταβατικά χρονικά όρια (εκκαθάριση μητρώων από ανενεργούς φοιτητές)

Ακολουθεί ολόκληρη η  ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ

Σύσσωμη η πανεπιστημιακή κοινότητα, όπως διαφαίνεται μέσα από σωρεία αποφάσεων συλλογικών και ακαδημαϊκών οργάνων, θεωρεί ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί η διάταξη του ν.4957/2022 για διαγραφή φοιτητών/φοιτητριών, μετά την ανώτατη διάρκεια φοίτησης (ν+2 ή ν+3) για τους εισαχθέντες το 2021-22 και έπειτα, ή από τον Σεπτέμβριο 2025 έως και το 2030 για παλαιότερους φοιτητές, διότι:

•    Είναι άδικη για πολλούς/ές φοιτητές/τριες που παλεύουν, υπό αντίξοες πολλές φορές συνθήκες, για την ολοκλήρωση των σπουδών τους
•    Αδυνατεί να διαχωρίσει την ήρα από το στάρι, δηλαδή τους ανενεργούς φοιτητές που έχουν εγκαταλείψει τις σπουδές από τους ενεργούς φοιτητές που χρωστούν λίγα ή ελάχιστα μαθήματα 
•    Θέτει ένα απόλυτο χρονικό όριο για τις διαγραφές και ένα οριζόντιο σύστημα διαγραφών για όλα τα προγράμματα σπουδών, μην αναγνωρίζοντας διαφοροποιήσεις και ιδιαιτερότητες
•    Αδιαφορεί να διερευνήσει και να αντιμετωπίσει τα αίτια της φοιτητικής αποτυχίας και εγκατάλειψης των σπουδών
•    Ασκεί πίεση στα μέλη ΔΕΠ και στους λοιπούς διδάσκοντες με προφανείς επιπτώσεις στο επίπεδο των σπουδών και στην αξιολόγηση των διδασκομένων •    Περιορίζει την ακαδημαϊκή ελευθερία των μελών της Συνέλευσης των Τμημάτων, καθώς και των Διοικήσεων των Τμημάτων / Σχολών / Πανεπιστημίων, επιβάλλοντάς τους τη λήψη αποφάσεων με τις οποίες δεν συμφωνούν στη βάση εκπαιδευτικών κριτηρίων
•    Ενθαρρύνει αθέμιτες διευθετήσεις μεταξύ «φοιτητικών ομάδων» και μελών ΔΕΠ ή/και ακαδημαϊκών οργάνων για ευνοϊκή μεταχείριση φοιτητών που κινδυνεύουν με διαγραφή
•    Δεν περιέχει καμία πρόβλεψη για το αντίκρισμα των σπουδών που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τη διαγραφή

Ούτε όμως μπορεί η κατάσταση να παραμείνει ως έχει, διότι:

•    Προκαλείται διοικητική επιβάρυνση, καθότι ο ακαδημαϊκός προγραμματισμός πρέπει να περιλαμβάνει έναν υπερβολικά μεγάλο αριθμό φοιτητών και μαθήματα που έχουν αλλάξει ή δεν διδάσκονται πλέον
•    Επηρεάζεται δυσμενώς η αξιολόγηση των ελληνικών ιδρυμάτων, καθώς εμφανίζονται να έχουν κακές επιδόσεις στους δείκτες φοιτητικής εξέλιξης και αποφοίτησης
•    Το σημαντικότερο, η παράβλεψη των λιμναζόντων και της φοιτητικής αποτυχίας συγκαλύπτει τα αίτια των κακών επιδόσεων και δεν διευκολύνει στην εξέταση και θεραπεία των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές που μοχθούν για ολοκλήρωση των σπουδών τους άνευ καθυστερήσεων

Ζητάμε την έγκαιρη τροποποίηση του νόμου ώστε:

•    Ο νόμος να ορίζει μεν ανώτατη διάρκεια σπουδών και να δίνει τη δυνατότητα διαγραφής ανενεργών φοιτητών, αλλά να είναι τα πανεπιστήμια που θα αποφασίζουν, στο πλαίσιο του πανεπιστημιακού αυτοδιοίκητου, για τους όρους συνέχισης της φοίτησης πέραν της ανώτατης διάρκειας, δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες στους ενεργούς φοιτητές 
•    Να παρέχεται στις Συγκλήτους των ΑΕΙ δυνατότητα να καθορίσουν όρους και διαδικασίες επανεγγραφής των φοιτητών που θα διαγράφονται
•    Για τους εγγραφέντες το 2021-22 και μετά η ανώτατη διάρκεια φοίτησης να επεκταθεί σε 2ν ώστε να καλύπτει επαρκώς και τους φοιτητές προγραμμάτων σπουδών που έχουν μέσο χρόνο αποφοίτησης μεγαλύτερο του ν+2 ή ν+3   
•    Για τους εγγραφέντες προ του 2021 ενεργούς φοιτητές (φοιτητές που μετά τη δημοσίευση του νόμου έχουν κάνει ηλεκτρονική εγγραφή και έχουν συμμετάσχει επιτυχώς σε εξετάσεις) να επεκταθούν οι μεταβατικές προθεσμίες αντίστοιχα με τα ανωτέρω κατά δύο / τρία έτη  
•    Οι φοιτητές που από τη δημοσίευση του ν.4957/2022 παραμένουν ανενεργοί να διαγράφονται με τα ισχύοντα μεταβατικά χρονικά όρια (εκκαθάριση μητρώων από ανενεργούς φοιτητές)

Επιπλέον, για την ουσιαστική αντιμετώπιση της φοιτητικής αποτυχίας και εγκατάλειψης των σπουδών είναι σκόπιμο:

•    Να υπάρξει ουσιαστική λειτουργία του θεσμού του συμβούλου-καθηγητή για άμεση επαφή των διδασκόντων με τους φοιτητές και καλή γνώση των προβλημάτων τους (μαθησιακών, κοινωνικών, προσωπικών), με αποκλειστικό γνώμονα την απρόσκοπτη και επιτυχή πορεία των σπουδών τους 
•    Να δημιουργηθούν παρατηρητήρια σπουδών ανά Τμήμα/Σχολή για τη στενή παρακολούθηση, με αξιολογικούς δείκτες, επιδόσεων ανά μάθημα και ανά φοιτητή 
•    Τα πανεπιστήμια να εκπονήσουν, στη βάση των ευρημάτων των παρατηρητηρίων, μελέτες για τις αιτίες της φοιτητικής αποτυχίας και να φροντίσουν αντιμετωπίσουν εκείνες που τα αφορούν
•    Να επανεξεταστεί ο τρόπος πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση ώστε να υπάρχει καλύτερη αντιστοίχιση με τις πρώτες προτιμήσεις και το γνωστικό επίπεδο των εισαγομένων
•    Να θεσμοθετηθεί οριζόντια κινητικότητα των φοιτητών

Για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων απαραίτητη προϋπόθεση είναι η βελτίωση των πανεπιστημιακών υποδομών και της αναλογίας διδασκόντων – φοιτητών. 

Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ τονίζει ότι η έγκαιρη διόρθωση άδικων και ανεδαφικών ρυθμίσεων θα άρει την ανησυχία που επικρατεί στις τάξεις των φοιτητών και των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας, ενώ θα αποσοβήσει εντάσεις και αναταραχή στα πανεπιστήμια, επιτρέποντας τη νηφάλια και ουσιαστική προσέγγιση των θεμάτων που σχετίζονται με το πρόβλημα της έγκαιρης αποφοίτησης.

Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων
Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού


Ο Πρόεδρος
Ιωάννης Σεϊμένης
Καθηγητής         Ο Γραμματέας
Γιώργος Λιτσαρδάκης
Καθηγητής
 

Σχόλια (22)

Καθ. ΑΕΙ εξωτερικού
|

Ελληνικές πατέντες για να μη στενοχωρούμε ψηφοφόρους (και γονείς και "φοιτητές"): δωρεάν πανεπιστημιακή εκπαίδευση για όσο μας καπνίσει. Όταν τα λέω σε συναδέλφους εδώ, έχουν σχολιάσει τα εξής: "παίρνει το ίδιο πτυχίο κάποιος που ολοκληρώνει τις σπουδές 4 χρόνια και κάποιος που τις ολοκληρώνει σε 7; Μα αυτό δεν είναι δίκαιο για τους συνεπείς!", "Πώς είναι δυνατόν να μπορεί να δώσει κανείς κάθε μάθημα όσες φορές θέλει, χωρίς καμία επίπτωση για την αποτυχία; Πώς θ' αντιμετωπίσουν τον πραγματικό κόσμο;", "Αν μπορεί να σπουδάσει όσο καιρό θέλει κανείς, τότε αυτό σίγουρα πριμοδοτεί τους πλούσιότερους, αν υπάρχει δυνατότητα part time φοίτησης για τους εργαζόμενους" και άλλα ...εξωπραγματικά. Είναι μάλλον κουτόφραγκοι και δεν καταλαβαίνουν το μεγαλείο του ελληνικού ακαδημαϊκού συστήματος στο βαθμό που το επίστανται οι εδώ σχολιαστές (συνταξιούχοι και μη). Και μόνο η ώρα εμφάνισης πολλών σχολίων δείχνει ότι πολλοί σχολιαστές πνίγονται στην δουλειά πρωί πρωί.

Γονιός
|

@στη σχολή 15 χρόνια είναι παθογένεια ΟΥΑΟΥ
Πες το όνομα να ξέρουμε. Δεν τα γράφουν οι πολιτικοί στα βιογραφικά τους.

Φιλόλογος πρώην
|

ΠΡΟΣ > @ Φιλόλογος πρώην 9 Φεβ 2025 18:56
Νομίζω πως παραποιείτε το νόημα του σχολίου μου επιλέγοντας κάποια σημεία αποσπασμένα από τα συμφραζόμενα τους σε ένα αρκετά μακροσκελές και αναλυτικό σχόλιο που έγραψα προσπαθώντας να τεκμηριώσω επαρκώς τους ισχυρισμούς μου. Αυτό τελικά που μου αποδίδετε ΔΕΝ αποτυπώνει την πραγματική μου θέση για το συγκεκριμένο ζήτημα.

@ να μήν δίνεται πτυχίο
|

κάνε κι ένα βήμα παρακάτω, καημένε ! να ακυρώνεται το πτυχίο γενικά μετά τα 25 έτη και να ξανακάθεται στα αμφιθέατρα ο κάθε πρώην πτυχιούχος; επιστημονικές ευαισθησίες αριστείας δεν έχουμε;;;;;;;;;

κοινωνική ευαισθησία
|

Δεν θέλω να διαγράψω την προσπάθεια κανενός και να δώσω την τη δυνατότητα εκπαίδευσης σε ολους. Δεν μπορώ όμως να αναγνωρίσωως ισάξιο ενα πτυχίο στα ν χρόνια με ένα πτυχίο στα 3*ν. Γι αυτό προτείνω να μήν δίνεται πτυχίο σε όσους ξεπερνούν τα ν+2, αλλά βεβαίωση σπουδών και μάλιστα χωρίς υποχρέωση να περάσουν όλα τα μαθήματα αλλα με το βαθμό της τελευταίας εξέτασης (οποιος κι αν ήταν αυτός πχ 3) και χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα.

στη σχολή 15 χρόνια είναι παθογένεια ΟΥΑΟΥ
|

εν ενεργεία υπουργός πόσα χρόνια έκανε να πάρει πτυχίο; και η εξέλιξή του; άλλοι χωρίς να κοπούν ούτε σε ένα μάθημα πού δουλεύουν , πόσα παίρνουν; και οι πτυχιούχοι προ ετών δεν έκαναν τα ίδια μαθήματα με τον πάλαι ποτέ πρωτοετή που σε σοκάρει , πλάκα κάνεις ; μήπως να ακυρωθούν και πτυχία; έχεις επαφή με αει ή μπα;

@ Φιλόλογος πρώην
|

Ούτε μονοκοπανιά διαγράφονται ούτε ότι δε γνώριζαν ισχύει. Είχαν όλο τον χρόνο εδώ και μια 5ετια που έχει ανακοινωθεί να ολοκληρώσουν οι παλιοί τις σπουδές τους. Και από το μηδέν. Είναι πολύ μικρό το ποσοστό εκείνων που ενδιαφέρθηκαν, οι υπόλοιποι δεν επιθυμούν. Εξάλλου δεν είναι η πρώτη φορά που γίνονται διαγραφές. Το 2014 διαγράφηκαν κάτι χιλιάδες, αλλά τότε δε κουνήθηκε κανείς. Έπειτα ήρθε ο Γαβρόγλου και ακύρωσε το ν. του 2011 ώστε να γίνεται αυτόματη διαγραφή εάν δεν έχει εμφανισθεί για 2 εξάμηνα ο φοιτητής. Και έχουν πάλι συσσωρευθεί κάποιοι χιλιάδες στα μητρώα.
Έπειτα υπάρχει η αναλογία καθηγητή-φοιτητή η όποια θα όφειλε να τηρείται. Είναι πολύ σημαντική προϋπόθεση ενός υγιούς τμήματος. Αντίθετα σε τμήμα 1ου εξαμήνου με 150 πρωτοετείς εισακτέους βρέθηκαν στην εξεταστική άλλοι 350. Καλείται ο καθηγητής να διορθώσει 500 γραπτά.
Όλα αυτά σε ένα αξιόλογο άλλο ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο είναι ανήκουστες καταστάσεις. Υποτιμάται και το πτυχίο για τον φοιτητή που έχει συνέπεια και αποφοιτά στο προβλεπόμενο χρόνο. Πτυχίο των 4 ετών με πτυχίο ίδιου τμήματος διάρκειας 20ετιας είναι τραγικά μη ισότιμο και απαράδεκτο.

@@ΣΚ
|

Έχετε απόλυτο δίκαιο συνάδελφε. Συνέχεια εμβόλιμες εξεταστικές, συνέχεια έλεγχος για να αντιστοιχίσεις μαθημάτων με παλιά και νέο πρόγραμμα σπουδών, δεκάδες απαντήσεις σε μηνύματα με παράλογες απαιτήσεις όπως πχ το πρόγραμμα των εξετάσεων να βγει όπως βολεύει αυτούς για δε μπορούν να λείψουν από την εργασία τους πολλές φορές κλπ. Όλα αυτά είναι σε βάρος των άλλων φοιτητών. Αλλά αυτά τα καταλαβαίνουν λίγοι.

@Να αναζητήσουν αλλού τις παθογένειες
|

Το να έχεις παρκάρει στη σχολή 15 χρόνια είναι παθογένεια. Αυτά που έμαθες στο 1ο έτος μπορεί να μην ισχύουν καν πλέον, ή τα έχεις ξεχάσει. Είναι ανέκδοτο. Κοστίζει πολλά, τα έχουν πει και προηγούμενοι σχολιαστές μερικά.

Φιλόλογος πρώην
|

ΠΡΟΣ > @Σ Κ | 8 Φεβ 2025 12:20
Τυπικά ισχύουν κάποια από αυτά που επισημαίνετε, αλλά κι από την άλλη θα πρέπει κι εσείς να αναγνωρίσετε ότι ο προς εφαρμογήν νόμος είναι ισοπεδωτικός και απαιτείται άμεση αναθεώρησή του για πιο ορθολογικές και δίκαιες ρυθμίσεις.
Δεν καταλαβαίνω βέβαια γιατί λέτε ότι αποτελεί μια μορφή κόστους ότι αυτοί οι φοιτητές "πιάνουν μια θέση που δεν περισσεύει", αφού υποτίθεται ότι αυτοί είναι άφαντοι ("αιώνιους" τους λέτε) και δεν παρακολουθούν! Δεν καταλαβαίνω επίσης τα περί "χαρτούρας", όταν πλέον όλα μπορούν να διεκπεραιωθούν ηλεκτρονικά με μηδενικό σχεδόν υλικό και εργασιακό κόστος. Ούτε φυσικά είναι και τόσο πειστικό να επικαλούμαστε επιλεκτικά την όποια (ελάχιστη) οικονομική επιβάρυνση του συστήματος, την ώρα που το υπουργείο κυριολεκτικά σπαταλά δημόσιο χρήμα για ένα σωρό άσκοπες δράσεις, όπως συχνά πυκνά έχουμε σχολιάσει εδώ στο esos.
Μια οργανωμένη πολιτεία πρέπει πάνω απ' όλα να λειτουργεί με κοινωνική ευαισθησία και όχι με τη ρομφαία του νόμου και της τάξης. Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι κι επομένως δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες και τις ίδιες δυνατότητες να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Πάντα φέρνω στο μυαλό μου αυτό που ισχύει σε κάποιες προηγμένες χώρες σχετικά με την αναλογικότητα στα πρόστιμα της τροχαίας, πράγμα που φυσικά δεν ισχύει στη δική μας χώρα, όπου ένα πρόστιμο ύψους €100 για κάποιον μπορεί να είναι αστείο κι επομένως δε θα ιδρώσει το αφτί του ώστε να μην ξανακάνει την ίδια παράβαση, ενώ κάποιον άλλο το ίδιο πρόστιμο μπορεί να τον αφήσει νηστικό για κάμποσες ημέρες! Αντίστοιχα και στην περίπτωση της παρατεταμένης φοίτησης θα πρέπει να διαχωρίσουμε τις περιπτώσεις πραγματικής ανάγκης από εκείνες που καταφανώς αποτελούν κοροϊδία.
Και κάτι τελευταίο: Δεν έχουμε το ηθικό δικαίωμα να διαγράψουμε με μια μονοκονδυλιά και τηρώντας το γράμμα του νόμου τους κόπους, τα ξενύχτια, το άγχος και τα ανυπολόγιστα έξοδα που έχει καταβάλει μια μικρομεσαία οικογένεια, για να προετοιμάσει ένα παιδί για τις σκληρές απαιτήσεις των πανελλαδικών εξετάσεων και για τις σπουδές του συχνά σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο της επικράτειας.

@Να αναζητήσουν αλλού
|

Δεν είναι άδικος, δεν αδικείται κανείς, ολοι έχουν ν+2 χρόνια
πόσα είναι το "λίγα μαθήματα"; για πόσα χρόνια να κουβαλάς αυτά τα λιγα μαθήματα.
Να συμφωνήσω αν μένουν 1-2 μαθήματα, να δοθεί 1 επιλέον εξάμηνο. Ως εκει, με την υποχρέωση να τα περάσει με βαθμό, χωρίς να ασκει πίεση στους διδάσκοντες (τελευταίο μάθημα είναι, περασε με με 1,8)

THOMAS
|

@ Να αναζητήσουν αλλού τις παθογένειες 9 Φεβ 2025 00:01
Γιατί Θα γίνει ξεσηκωμός ?? ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ. για αυτόν τον λόγο δεν έκλεισαν τα ΑΤΕΙ για να υπάρχει << αριστεία στα Πανεπιστήμια >>

Να αναζητήσουν αλλού τις παθογένειες
|

Ο νόμος είναι άδικος και ισοπεδωτικός. Οι φοιτητές που είναι ενεργοί και χρωστάνε λίγα μαθήματα δε γίνεται να διαγραφούν. Δεν επιβαρύνουν κανέναν. Θα γίνει ξεσηκωμός.

@Ενδιαφέρον
|

Ναι, "εξέταση κάθε περίπτωσης χωριστά".... γιατί στην Ελλάδα ο κάθε ένας μας είναι ξεχωριστή περίπτωση πάντα, ως γνωστόν...

@Σ Κ
|

Δεν απολαμβάνουν προνόμια; 1) έχουν δικαίωμα να παρακολουθούν μαθήματα και εργαστηρια - αυτό κοστίζει και πιάνουν μια θέση που δεν περισσεύει 2) τρώνε χρόνο της Γραμματείας, των καθηγητών, για χαρτούρα, βεβαιώσεις, βαθμολόγηση γραπτών (5-10 φορές αντί για 1-2 όπως πρέπει), αυτός ο χρονος κοστίζει € και αφαιρείται από τους υπόλοιπους φοιτητές 3) κατέλαβαν μια θέση με λεφτά όλων μας, την οποία δεν αξιοποίησαν αν μετά από 10-12 χρόνια δεν κατάφεραν να πάρουν πτυχίο. Αυτή τη θέση τη στέρησαν από κάποιον που θα είχε τελειώσει σε 4-5 και θα ήταν παραγωγικός με το πτυχίο του/της προ πολλού.
Οπότε ναι, πείτε μας κι άλλα για το πως "δεν απολαμβάνουν προνόμια" και "δεν κοστίζουν" οι αιώνιοι....

@Ελπίδα
|

Οχι δεν είναι παράνομη. Απλά έχει καταντήσει (κατά τη γνώμη μου) "σύλλογος-σφραγίδα". Δεν εκπροσωπεί τους περισσότερους πανεπιστημιακούς γιατί απλά την αγνοούν. Οπότε δεν "ακούμε" οι περισσότεροι όταν ισχυρίζεται ότι μιλάει εξ ονόματος "των πανεπιστημιακών".

Ενδιαφέρον
|

Τώρα που ξεκινούν κανονικά τα ιδιωτικά πανεπιστήμια η παραπάνω πρόταση παρουσιάζει ενδιαφέρον. Ήδη περιφερειακά πανεπιστήμια προτείνουν μέτρα για τη φοιτητική στέγη γιατί διαφορετικά δε θα τα επιλέγουν οι φοιτητές. Τα πανεπιστήμια του κέντρου δε δημοσιεύουν πια ανακοινώσεις για την αναλογία φοιτητών και διδασκόντων. Ανεπάρκειες, κακοδαιμονία και η συνεχιζόμενη ακρίβεια ας ληφθούν υπόψη. Παράταση εγγραφής στα 2ν και εξέταση κάθε περίπτωσης ξεχωριστά.

Ελπίδα
|

@ ΔΕπ | 7 Φεβ 2025 14:24
Είναι παράνομη η ΠΟΣΔΕΠ? Αν όχι έχει δικαίωμα να εκπροσωπεί θεσμικά τους πανεπιστημιακούς. Όπως και οι ελληνικές κυβερνήσεις εκπροσωπούν ένα ελάχιστο ποσοστό πολιτών, αλλά επικαλούνται την λαΐκή θέληση.

@ ΔΕΠ
|

Δυστυχώς όμως, έτσι είναι, η "φωνή" και η γνώμη όλων των κλάδων εκφράζεται μέσω των συνδικαλιστικών τους οργάνων. Γιατί να ισχύει κάτι διαφορετικό με τους πανεπιστημιακούς;

Σ Κ
|

Να αφησουν τους φοιτητες ησηχους.Δεν απολαμβανουν προνομια αμα περασουν τα χρονια φοιτησης.

Φιλόλογος πρώην
|

Ιδού λοιπόν κάποιοι σοβαροί και τεκμηριωμένοι προβληματισμοί που θέτουν εν αμφιβόλω την αναγκαιότητα αυτού του ακραίου νόμου, ο οποίος συντάχθηκε με μια λογική ισοπεδωτικής λαίλαπας απέναντι στο ...θανάσιμο εχθρό που τεχνηέντως ονομάστηκε "λιμνάζοντες φοιτητές", ενώ στην πραγματικότητα - σε μεγάλο ποσοστό - είναι κάτι διαφορετικό και πάντως τσουβαλιάζει αδιακρίτως εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις οδηγώντας έτσι σε ακραίες αδικίες, ακόμη και στην καταστροφή της ζωής και του προγραμματισμού χιλιάδων ανθρώπων που ένας Θεός ξέρει με τι κόπους και θυσίες μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις τρομαχτικές δυσκολίες των πανελλαδικών εξετάσεων.

ΔΕπ
|

Συγνώμη αλλά όχι δεν το "ζητούν οι πανεπιστημιακοί". Η ΠΟΣΔΕΠ εκπροσωπεί ένα ελάχιστο ποσοστό πανεπιστημιακών, εδώ και πολλά χρόνια. Όποιος αμφιβάλει ας αναζητήσει τα ποσοστά συμμετοχής στις εκλογές, αν βέβαια τολμάνε να τα δημοσιεύσουν κάπου...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ