Τσικνοπέμπτη: Προειδοποίηση για μηνύσεις σε Διευθυντές Σχολείων εάν στήσουν ψησταριές

"Τα σχολεία τα οποία θα προχωρήσουν σε αυτούς τους αντιεκπαιδευτικούς εορτασμούς θα πρέπει να δικαιολογήσουν τις ενέργειες τους απέναντι στην κείμενη νομοθεσία"

19/02/2025

Ενημερώθηκε: 19/02/2025, 14:26

Άκουσε το άρθρο

Με μηνύσεις προειδοποιεί Φιλοζωική Ομοσπονδία, τους Διευθυντές των Σχολείων που θα στήσουν ψησταριές στα προαύλια των σχολικών μονάδων για να  γιορτάσουν την τσικνοπέμπτη.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία ΝΕΜΕΣΙΣ για το περιβάλλον, τα ζώα και το κυνήγι ζητά να  "να ακυρωθούν οι αντιεκπαιδευτικοί εορτασμοί στα σχολεία αυτή την ημέρα, διότι παραβιάζεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων".

Τα σχολεία    τα οποία θα προχωρήσουν σε αυτούς τους αντιεκπαιδευτικούς εορτασμούς, τονίζει η Ομοσπονδία,  θα πρέπει να δικαιολογήσουν τις ενέργειες τους απέναντι στην κείμενη νομοθεσία.

H  Ομοσπονδία σημειώνει πως "εφόσον λάβει καταγγελίες για τη παραβίαση της νομοθεσίας, δυστυχώς θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε κάθε νόμιμη ενέργεια κατά των Διευθυντών των σχολείων, που θα επιτρέψουν το στήσιμο ψησταριών, μολονότι δεν προβλέπεται από το πρόγραμμα των σχολείων, ούτε είναι σχολική εορτή" .  

Η Ομοσπονδία απέστειλε στις 22-01-2025 επιστολή  στο υπουργείο Παιδείας ζητώντας από τον υπουργό  Κυριάκο Πιερρακάκη "να έχουμε μια ξεκάθαρη απάντηση για τους αντιεκπαιδευτικούς εορτασμούς στα σχολεία την ημέρα της Τσικνοπέμπτης. Οι ενέργειες αυτές παραβιάζουν την ομαλή λειτουργία του σχολικού προγράμματος και εγκυμονούν κινδύνους με το να στήνονται ψησταριές στα σχολεία στην εθιμοτυπική γιορτή της Τσικνοπέμπτης".
 

Σχόλια (81)

Αθηνά
|

Άραγε τα σχολεία εξηγούν στους μαθητές τι σημαίνει Τσικνοπέμπτη; Ότι τρώμε κρέας γιατί ακολουθεί η νηστεία του Πάσχα;
ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ.
Στο ΕΠΑΛ της περιοχής μου, όταν η Πέμπτη δεν βόλεψε για ψήσιμο λόγω καιρού, το τσικνησαν την Παρασκευή!!!
Τετοια διατήρηση εθίμων, να τη βράσω!

Γεωργία
|

Έχουν κατάργηση τα θρησκευτικά και την ιστορία της Ελλάδας από το σχολείο. Τώρα θέλουν να ξεχάσουμε τα είθη και τα έθιμα να μην ξέρουν τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας. Έλεος πια. Στην Ελλάδα ζούμε!

Αλέξανδρος
|

Επειδή διαβάζω κάθε είδους επιστημονικών σχολίων που έχουν αναρτηθεί εδώ, θα επιθυμούσα να σας ενημερώσω ότι το έθιμο της τσικνοπέμπτης τελείται στα σχολεία με ευθύνη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Ευλογείτε!

Anastasia
|

Τι έγινε βρε παιδια; Βλέπουμε το δένδρο και χάσαμε το δάσος ή καλύτερα την μπάλα!!!!

Nassos
|

Στην Κατερίνη δεν έμεινε δημοτικό που να μην έβγαλαν ψησταριά. Και ρωτάω απο που και ως που το έκαναν αργία οι εκπαιδευτικοί;

Βασίλης
|

Δεν έχει έρθει ποτέ εγκύκλιος για εορτασμό του Χάλοουιν. Μη λέμε βλακείες. Όσο για τα ψησίματα στο σχολείο την Τσικνοπέμπτη, ας αποφασίσει ο Σύλλογος Διδασκόντων τι θέλει να γίνει και ας βρεθεί μία λύση που να ικανοποιεί και τους μαθητές. Τι φοβίες είναι αυτές;

Λάμπρος
|

Τα ήθη και τα έθιμα του λαού και της πατρίδας μας φυσικα και θα πρέπει να είναι μέρος της εκπαιδευσης. Μαθαίνουν τα παιδιά τον συμβολισμό της ημέρας και μετά κόσμια πάντα γίνετε μια μικρή σύσφιξη σχέσεων με διαδραστικό χαρακτήρα. Δεν προσβάλει κανίς κανέναν . Επιλογές για όλους.

Φωτης
|

ΕΛΕΟΣ......

Qwerty @Κωστας Κ και δυο λόγια ακόμη...
|

Το συγκεκριμένο έθιμο τιμάται και πραγματοποιείται ελεύθερα σε όλη την ελληνική επικράτεια ή όπου αλλού, ελεύθερα, χωρίς κανέναν περιορισμό.
Το ερώτημα, αρκετά σοβαρό, εξ αφορμής της Τσικνοπέμπτης και του οψίμου "εθίμου" που διαμορφώθηκε, είναι ποιος είναι ο ρόλος του σχολείου σε σχέση με την παράδοση που ακολουθεί ένα μέρος των μαθητών του. Ακόμη, ποιο περιεχόμενο πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικές δράσεις πέραν του ωρολογίου προγράμματος.
Όταν έχουμε τάξεις πολυπολιτισμικές ή διαφοροποιημένες ως προς τις διατροφικές συνήθειες, όπως πολύ σωστά ανέφερε ο Ευάγγελος, μπορούμε να οργανώνουμε εκδηλώσεις αυτού του είδους; Μπορούμε από τη μια μεριά να μιλάμε για αειφόρο ανάπτυξη, όταν η παγκόσμια βιομηχανία επεξεργασίας κρεάτων αλλά και η ίδια η διαδικασία εκτροφής των ζώων θεωρούνται υπεύθυνες για την εξάντληση των φυσικών πόρων του πλανήτη; Ας μη μιλήσουμε για τις συνθήκες ευζωίας και σφαγής, όσο και αν ακούγεται οξύμωρο. Επιπλέον, ποιο πρότυπο διατροφής προβάλλουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε χορτοφάγοι, σε μια χώρα με το υψηλότερο ποσοστό παχύσαρκων παιδιών; Τι είδους μήνυμα στέλνουμε, όταν έμμεσα ενθαρρύνεται η κραιπάλη, η ποσότητα εις βάρος της ποιότητας, το ξεχείλωμα, ο κορεσμός, η υπερβολή στην κατανάλωση; Είναι εντελώς άσχετη η άμετρη κατανάλωση αλκοόλ που συνοδεύει τέτοια έθιμα; Ποια μέριμνα υπάρχει από τους αυτόκλητους ψήστες, γονείς ή μαθητές για τις συνθήκες υγιεινής κατά την προετοιμασία αυτών των εδεσμάτων στα προαύλια; Αισθάνονται όσοι υποστηρίζουν αυτές τις διοργανώσεις νομικά "καλυμμένοι", σε περίπτωση δηλητηρίασης, αλλεργικού σοκ κλπ; Μετά τα παραπάνω, αυτό είναι το "μέτρο" που ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να προβάλλουμε; Αυτό το σχολείο θέλουν οι υπέρμαχοι της διοργάνωσης εντός του σχολικού χώρου; Να το χαίρονται.

Κωστας Κ
|

wikipedia

Η Τσικνοπέμπτη είναι γιορτή της ορθόδοξης παράδοσης στην οποία καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες κρέατος. Λαμβάνει χώρα την Πέμπτη, λόγω του ότι οι ημέρες Τετάρτη και Παρασκευή είναι "νήστιμοι ημέραι", της δεύτερης εβδομάδας των Αποκριών, της καλούμενης Κρεατινής. Προηγείται αυτής η πρώτη κατά σειρά εβδομάδα, η Προφωνή, και ακολουθεί η τρίτη εβδομάδα της Τυροφάγου. Πραγματοποιείται κάποιες ημέρες πριν από την έναρξη της μεγάλης νηστείας της Σαρακοστής.

Παρόμοιες γιορτές έχουν και άλλα χριστιανικά έθνη, όπως το Weiberfastnacht στη Γερμανία και τη Mardi Gras (Λιπαρή Τρίτη) στη Γαλλία, η οποία όμως αντιστοιχεί στην Ορθόδοξη Καθαρά Δευτέρα. Η τελευταία γιορτάζεται και σε άλλοτε γαλλόφωνες περιοχές, όπως στη Νέα Ορλεάνη.

Φιλόλογος πρώην
|

@Ναταλία
Συμφωνώ, μόνο που είστε εκτός θέματος!

Ναταλία
|

Συμφωνώ με τη ΝΕΜΕΣΙΣ ! Παρακολουθώ χρόνια τις δράσεις της εν λόγω φιλοζωικής, καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την ευζωία των τετράποδων , έχει καταφέρει να διασώσει πάρα πολλά, αγωνίζεται σθεναρά και για την μετάδοση φιλοζωίας στους μαθητές! Συνεπώς το έθιμο του τσικνίσματος το θεωρώ κι εγώ περιττό στο σχολείο, το οποίο πρέπει να αναδεικνύει τις αρετές και τις περιβαλλοντικές δράσεις, όχι την κοιλιοδουλεία!!!

Βασίλης Κλουτσινιωτης
|

Όλες οι απόψεις και οι γνώμες είναι σεβαστές.Υπαρχουν όμως οι παραδόσεις και τα έθιμα που μας δίνουν ταυτότητα ως χώρα Σύμφωνοι λοιπόν για το αντί εκπαιδευτικό ύφος τις Τσικνοπέμπτης για τον εορτασμό του Halloween με εγκύκλιο από το υπουργείο ποια η άποψη σας;

Μάχιμος Εκπαιδευτικός
|

Το έγγραφο που ήρθε στα σχολεία από ΔΔΕ στις 3/2/2025:

ΘΕΜΑ: «Απάντηση σε ερώτημα»
Σε ερώτημα που δεχθήκαμε, ομολογουμένως μετ' εκπλήξεως, για τη δυνατότητα ή μη πραγματοποίησης στον χώρο του σχολείου και κατά τη διάρκεια λειτουργίας των «εκδηλώσεων» κατά την ημέρα της λεγόμενης Τσικνοπέμπτης και επ' αφορμής αυτής, δεν θεωρούμε περιττό να απαντήσουμε, καθοδηγητικά, ως εξής:
• Το νομικό πλαίσιο, που διέπει την οργάνωση και λειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων, καθορίζει αποκλειστικά κι όχι ενδεικτικά πότε αυτά αργούν καθώς και πότε σ' αυτά πραγματοποιούνται διάφορες εκδηλώσεις. Η λεγόμενη Τσικνοπέμπτη, ως γνωρίζετε, δεν αναφέρεται βεβαίως στην πρώτη αλλά - και ορθώς- ούτε και στη δεύτερη περίπτωση.
• Η ομαλή, αδιατάρακτη και αδιασάλευτη λειτουργία του σχολείου αποτελεί προαπαιτούμενο για την απρόσκοπτη παροχή του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης και μόρφωσης, γι' αυτό και αυτή συνιστά λόγο δημοσίου συμφέροντος, άξιο έννομης προστασίας.
• Ο Δ/ντής του σχολείου δεν κέκτηται αρμοδιότητα και ικανότητα, λειτουργώντας έξω από την περιοχή των λειτουργικών του αρμοδιοτήτων, να διαμορφώσει αυτοβούλως, κατά το δοκούν και κατ' αγνόησιν ή κατ' ανοχή παραβιάσεων των κανόνων δικαίου, το πρόγραμμα λειτουργίας του σχολείου κατά τη συγκεκριμένη ημέρα (Τσικνοπέμπτη). Εξ' αντιθέτου, έχει νομική και υπηρεσιακή υποχρέωση να εξασφαλίσει, δια της επιβαλλόμενης ευ κοσμίας, ευρυθμίας και τάξης τόσο την απρόσκοπτη διεξαγωγή των προβλεπόμενων εκ των ΕΩΠ μαθημάτων όσο και την ασφάλεια των μαθητών.
• Τυχόν ισχυρισμός ότι αυτές (οι «εκδηλώσεις») έχουν καθιερωθεί εντός του σχολείου εθιμικά, δεν δύναται να γίνει αποδεκτός, καθότι το έθιμο, που, ας σημειωθεί, δεν κατισχύει του νόμου, διαμορφώνεται με μακρά και ομοιόμορφη άσκηση εν συνειδήσει δικαίου, εκεί όμως που δεν υφίσταται κανόνας θετού δικαίου και στην προκειμένη περίπτωση υφίσταται και μάλιστα ρητός και μη επιδεκτικός οιασδήποτε αμφιβολίας.
Έτερος προβαλλόμενος ισχυρισμός ότι παρόμοιες εκδηλώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και κατά το παρελθόν, και αληθής καθ' υπόθεσιν δεν προσδίδει σ' αυτές νομιμότητα, καθότι «ισότης εν τη παρανομία» δεν νοείται στην έννομη τάξη. Αποτελεί, απλώς και αλυσιτελώς, επινόηση και εφεύρημα.
• Οι Διευθυντές των σχολείων, ως διαθέτοντες υψηλό μορφωτικό status, ως εχέφρονες και ως κατέχοντες θέση αυξημένης ευθύνης και θεσμικού κύρους, γνωρίζουν ότι οι μη σύννομες, ξένες και οξέως αντικείμενες προς τη σκοποθεσία και τον προσανατολισμό του σχολείου κατά την ημέρα της λεγόμενης Τσικνοπέμπτης, πέραν του ότι παραβιάζουν ευθέως το ωρολόγιο πρόγραμμα, υπό τις συμπαρομαρτούσες συνθήκες τους δύνανται να επάγονται και αποτέλεσμα βλαπτικό για την εικόνα του σχολείου, ως πνευματικού ιδρύματος. Αποβαίνουν, επίσης, επισφαλείς ως προς την επαγγελματική εποπτεία των μαθητών και γεννούν κινδύνους σε σχέση με την ασφάλεια, τη σωματική ακεραιότητα και την υγεία αυτών.
Ενόψει των προπαρατεθέντων και κατά συνέπεια λόγου προς αυτά η αρμόζουσα και η εντός του θεσμικού ρόλου
και προορισμού της Προϊσταμένης και Εποπτεύουσας Αρχής απάντηση επί του διατυπωθέντος ερωτήματος δεν
μπορεί να είναι καταφατική.

Qwerty@Ελένη@qwerty
|

Δεν είπα ποτέ ότι είστε υπέρ της κρεοφαγίας, απάντησα στο ποιος τους επιτρέπει να παρεμβαίνουν: ο νόμος.
Είναι η συνταγματική αρχή που επιτρέπει σε πολίτες να απευθύνονται στις αρχές. Μπορούν να ζητούν την εφαρμογή κάποιου νόμου ή εξηγήσεις για κάποιες ενέργειες τις διοίκησης ή ...γιατί ο ήλιος ανατέλλει από την Ανατολή κλπ. Δεν προσβάλλεται ούτε θίγεται κανείς από αυτό.
Μιλάμε, βέβαια, για αυτό το δικαίωμα και όχι για "απειλές" που ούτως ή άλλως τιμωρούνται αυτοτελώς, αν ο φυσικός δικαστής το κρίνει.

Ελενη@ qwerty
|

Οπως διαβασατε διαφωνω με το εθιμο του ψησιματος στα σχολεια, οπως και πολλοι απο οσους σχολιαζουν, διαφωνουν. Ομως αυτες οι αποφασεις λαμβανονται με πλειοψηφια στα σχολεια . Κατοπιν αυτου κανενας εξωγενης παραγων δεν μπορει να παρεμβη( αν θελει μπορει να το κανει το υπουργειο και να στειλει απαγορευτικη εγκυκλιο, πραγμα που δεν εχει κανει μεχρι στιγμης). Συνεπως κανενας νομος δεν επιτρεπει σε καμια οργανωση να παρεμβαινει διοτι ετσι εκεινη θελει. Εκτος κι αν νομιζουν οτι ο χωρος της εκπαιδευσης ειναι ξεφραγο αμπελι και μπορουν να απειλουν με μηνυσεις οποιον θελουν, οταν θελουν!! ( Σκεφτειτε τι εκταση μπορει να παρει αυτη η τακτικη και αυτου του ειδους η αντιληψη.).

alastor
|

@Διευθυντής Κέρκυρα
"Εμείς ενταξαμε το τσικνισμα στις Δράσεις Ενεργού Πολίτη."

Είτε τρολάρεις είτε όχι, έγραψες!!

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
|

Γιώργος Θαλάσσης

Θλιβερή ημέρα η Τσικνοπέμπτη.
Η πιο μάτσο γιορτή του χρόνου. Άντρες που δεν έχουν μπει ποτέ στην κουζίνα την Τσικνοπέμπτη ανασκουμπώνονται μπροστά σε ψησταριές. Δικαίωμα τους.
Αυτό που δεν θεωρώ δικαίωμα και με ευθύνη των συλλόγων γονέων είναι η διείσδυση του συγκεκριμένου εθίμου στα σχολεία. Που διδάσκει τι ακριβώς; Γιατί τα πάντα μέσα σε ένα σχολείο διδάσκουν.
Τα χοιρινά σουβλάκια και οι πανσέτες δεν έχουν καμιά θέση στα σημερινά πολυπολιτισμικά σχολεία, στα οποία, εκτός από τις θρησκευτικές διαφοροποιήσεις συναντάμε και διατροφικές αντιθέσεις. Οι χορτοφαγικές και βίγκαν οικογένειες είναι πλέον πολλές και έρχονται σε δύσκολη θέση. Θα μου πείτε ίσως ότι το σουβλάκι δεν επιβάλλεται με το ζόρι. Το σχολείο όμως πρέπει να τονίζει τις ομοιότητες μεταξύ των παιδιών και όχι τις διαφορές τους. Όταν τονίζει τις διαφορές τους το σουβλάκι και η μάτσο κουλτούρα επιβάλλονται με το ζόρι.

Ο ΛΟΓΙΚΟΣ
|

Σημεία των καιρών όλα αυτά και της κοινωνικής μιζέριας στην οποία έχει περιέλθει η Ελλάδα. Καταρχάς τα σχολεία δεν λειτουργούν με βάση το εθιμικό δίκαιο αλλά με βάση εγκυκλίου, νόμους και Π.Δ. Δεύτερον ορισμένοι εκπαιδευτικοί επειδή δεν ασχολούνται και δεν διαβάζουν την κείμενη νομοθεσία, ας το αφήσουν στη διοίκηση να το κάνει. Τρίτον. Όσοι υποστηρίζουν ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων μπορούν να πάρουν απόφαση για ό,τι τους καπνίσει, πλανόνται πλάνην οικτράν, αφού με βάση την κείμενη νομοθεσία για τη λειτουργία των Σ/Δ, ουδείς μπορεί να λάβει απόφαση ενάντια στην ισχύουσα νομοθεσία. Πέμπτον. Τα κουραφέξαλα για πολιτιστικέ δράσεις κι έθιμα που περιέχονται στο άρθρο 16 του Π.Δ. 79/2017 και στην εδάφιο Β΄, παρ. 6 της εγκυκλίου Φ7/99724/4.9.2024 του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., δεν παρουσιάζονται ολοκληρωμένα όπως τα θέτει το Π.Δ. και γι΄ αυτό δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις. Υπάρχουν κριτήρια για τις δράσεις αυτέ που πρέπει να είναι σύμφωνες με τα αναλυτικά προγράμματα και το Ι.Ε.Π. Έκτον. Το εάν θέλουν ή δεν θέλουν οι γονείς να περάσουν καλά, ξεκαθαρίζεται ότι εν ώρα λειτουργίας της σχολικής μονάδας απαγορεύεται η παρουσία τους, ακόμη κι εάν στα μέλη των Δ.Σ. των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων έχει παραχωρηθεί κάποια αίθουσα. Έβδομο. Επανάσταση δεν κάνουμε με το ψηστήρι της τσικνοπέμπτης αλλά με ουσιαστικούς αγώνες. Τέλος, σε περίπτωση στραβής όταν κληθεί κάποιας/α στην εισαγγελία, ας βρει συμπαραστάτες γονείς ή ας πει στον/στην εισαγγελέα "ε, έθιμο είναι...". ΣΟΒΑΡΕΥΤΕΙΤΕ!!!

πνεύμα της κρεοφαγίας ! @ αχαχαχαχα
|

Αν είχες εμβαθύνει (όντως ούτε στα σχολεία, αλλά μήπως θα έπρεπε), θα έβλεπες ότι η κρεοφαγάι στην ορθόδοξη πνευματικότητα είναι λίγες αναλογικά ημέρες , υπάρχει και νηστεία προς την οποία ομαλά βαίνει το τριώδιο (τυρινή και νηστεία κλπ). Μελέτησέ το και θα καταλάβεις ότι και φιλοζωία έχει και αειφορία και ισόρροπη περιβαλλοντική συνείδηση.

Αλήθεια τώρα???
|

Με έκπληξη διαβάζω τα όσα αναφέρονται στο κείμενο της φιλοζωικής οργάνωσης και θέλω να σταθώ σε δύο σημεία. Πρώτον από ποτέ οι εκδηλώσεις που γίνονται στα σχολεία κρίνονται εκπαιδευτικές ή αντιεκπαιδευτίκες? Ποιοι είναι αυτοί που τις κρίνουν? Αν αύριο μεθαύριο οι ίδιοι που τις κρίνουν αντιεκπαιδευτικες διαφωνήσουν με τον εκπαιδευτικό θα εισηγηθουν την απόλυσή του; Δεύτερον θα υποβάλλουν μήνυση και στα χασάπικα και στις ταβέρνες που σήμερα θα πουλήσουν κρέας ώμο ή ψημένο? Θα υποβάλλουν μήνυση και στους καταναλωτές που θα τα αγοράσουν?

Κωνσταντίνος
|

Έλα να καταργήσουμε κ το Πάσχα!

Ο νόμος δεν έχει καμία σημασια
|

Αν ο διευθυντής πάρει την έγκριση του Συλλόγου Διδασκόντων και φροντίσει φυσικά να ενημερώσει γονείς εκ των προτέρων, για να γνωρίζει αν κάποιο παιδί δεν πρέπει να φάει, τότε οκ. Το υπουργείο δεν έχει καμία δουλειά να πει κάτι, διότι είναι ανύπαρκτο. Στα σοβαρά θέματα σφυρίζει αδιάφορα, όπως και η κυβέρνηση των αρίστων, που κατάφερε να είναι η χειρότερη των τελευταίων δεκαετιών.

Nik
|

Γι αυτο λοιπον θα παραγγειλουν απ' εξω!

Αργυροπουλος Αναστασιος
|

Μαλλον τιθεται θεμα πολυπολιτισμικοτητας...

Σεμίνα
|

Από κάποια ομοσπονδία προς τους διευθυντές των σχολείων...
Άρα γέ αυτοί δεν υπήρξαν ποτέ μαθητές...;
ή δεν γνωρίζουν ότι το έθιμο της Τσικνοπέμπτης εντάσσεται στα πατροπαράδοτα έθιμα αυτης της χώρας...;

Κατσο.
|

Δυστυχώς ζούμε σε εποχές,που τα φυσιολογικά προβληματίζουν,και τα παράλογα κυριαρχούν.
Καλό λοιπον είναι,τα παιδιά μας να ζήσουν όμορφες εμπειρίες στα σχολεία.
Και Ναι η Τσικνοπέμπτη είναι ένα Παιχνίδι,είναι ένα Σουβλάκι με τους Συμμαθητές τους.
Για όσους διαφωνείτε,μπορείτε να παραλάβετε τα παιδιά σας,και να γιορτάσετε μόνο στο Σπίτι σας και όχι και στο σχολείο.

Καλή Τσικνοπέμπτη,εμείς θα γιορτάσουμε και πρωί και Βράδυ.

Νικος
|

Ωραία λοιπον..
Τοτε ας κανουν ολοι μετα σαράντα μερες νηστεία.
Γιατι αυτο το σκοπο εχει η Τσικνοπέμπτη σπο την δομηουργια της..
Έλεος.
Φτανει ποια μ αυτην την υποκρισία..

Qwerty
|

Δυστυχώς, πρόκειται όντως για αντιεκπαιδευτική δραστηριότητα, όχι με την έννοια της απώλειας διδακτικών ωρών, αλλά με την ίδια την ουσία και το πνεύμα της κρεοφαγίας που αποθεώνεται την ημέρα αυτή. Δεν μπορεί το σχολείο από τη μια μεριά να προάγει την περιβαλλοντική συνείδηση, τις αρχές της βιωσιμότητας και της αειφορίας και από την άλλη να ενθαρρύνει τη διοργάνωση αυτού του "εθίμου". Δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς χορτοφάγος για να αισθανθεί αποστροφή για μια τέτοια εκδήλωση, όταν είμαστε αντιμέτωποι με τον υπερπληθυσμό του πλανήτη, την εξάντληση των φυσικών του πόρων, αλλά και τις αρχές της περιβαλλοντικής συνύπαρξης και οικολογικής ευαισθησίας προς όλα τα έμβια όντα της Γης. Τα τελευταία θέματα αποτελούν κομβικά αιτήματα για ένα σύγχρονο, προοδευτικό σχολείο και όχι ένα οψιγενές "έθιμο" που επιβλήθηκε από την ανία μαθητών και εκπαιδευτικών, τα τελευταία μόλις χρόνια, ελαφρά τη καρδία...
Δεν είναι πια και το ορόσημο της σχολικής ζωής η ...Τσικνοπέμπτη!

Qwerty @Ελένη
|

Ερώτηση: "Ποιος τους δίνει αυτό το δικαίωμα;"
Απάντηση: ο νόμος.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ