Ο Κ. Πιερρακάκης ίσως από τους μοναδικούς υπουργούς του Μαρουσιού και της Μητροπόλεως που ζήτησε να παραμείνει στη "ηλεκτρική καρέκλα" του υπουργείου Παιδείας

Σύμφωνα με πληροφορίες το πιθανότερο σενάριο είναι ο Κυριάκος Πιερρακάκης να παραμείνει στο υπουργείο Παιδείας, εκτός και αν του δοθεί το χαρτοφυλάκιο του υπουργού Οικονομικών

13/03/2025

Ενημερώθηκε: 13/03/2025, 11:08

Άκουσε το άρθρο

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης, ίσως είναι από τους μοναδικούς υπουργούς Παιδείας από το 1990 και μετά που, παραμονές ανασχηματισμού, πήγε στον πρωθυπουργό του, και του ζήτησε, σύμφωνα με πληροφορίες,   να παραμείνει στο υπουργείο Παιδείας , θέση η οποία θεωρείται "ηλεκτρική" τουλάχιστον τα τελευταία 20 χρόνια.

Το επιχείρημα του Κυριάκου Πιερακάκη προς τον πρωθυπουργό ήταν ότι έχει μεγάλο μεταρρυθμιστικό έργο μπροστά του.

Η θέση θεωρείται "ηλεκτρική" καθώς σε πολλούς υπουργούς Παιδείας, με μεγάλη δυναμική,  και καλή φήμη, όχι μόνο "τσαλακώθηκε" το αρχικό τους θετικό για τη κοινή ή γνώμη προφίλ, αλλά    έχασαν και τη βουλευτική τους έδρα.

Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι στο πρωθυπουργικό γραφείο επικράτησε η λογική   ότι  επί υπουργίας Κυριάκου Πιερρακάκη υπάρχει πολύ καλή επικοινωνία με την κοινότητα και των τριών βαθμίδων.

Χαρακτηριστική περίπτωση η τελευταία ανακοίνωση της Συνόδου Πρυτάνεων (19-2-25) για τη συνάντηση που είχε με τον Κυριάκο Πιερρακάκη, η οποία αναφέρει "Η όλη συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε κλίμα γόνιμου διαλόγου στο πλαίσιο της εποικοδομητικής επικοινωνίας που έχει αναπτυχθεί στη Σύνοδο Πρυτάνεων με τον υπουργό Παιδείας".

Ο υπουργός Παιδείας είχε δυο συναντήσεις με τον πρωθυπουργό.

Στην πρώτη ο   Κυριάκος Πιερρακάκης ,σύμφωνα με πληροφορίες,   ζήτησε  να μην μετακινηθεί απο το υπουργείο Παιδεις γιατί  " το αγάπησε", όπως λένε οι συνεργάτες του .

Στη δεύτερη ολιγόλεπτη συνάντηση προχθές, Τρίτη, αμέσως μετά τη  σύσκεψη με τον    Αντρέα  Σλάιχερ, διευθυντή για την Εκπαίδευση και τις Δεξιότητες του ΟΟΣΑ, στο Μέγαρο Μαξίμου  η  οποία έγινε σε πολύ καλό κλίμα. 

Σύμφωνα με πληροφορίες  το πιθανότερο σενάριο είναι ο Κυριάκος Πιερρακάκης να παραμείνει στο υπουργείο Παιδείας, εκτός και αν του δοθεί το χαρτοφυλάκιο του υπουργού Οικονομικών.

Ο πρωθυπουργός εξ αρχής  τοποθέτησε τον Κυριάκο Πιερρακάκη στη θέση αυτή γiα εξάντληση τετραετίας.

Άλλωστε   η άποψη του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι-όπως ο ίδιος δήλωσε στο παρελθόν-  ο υπουργός Παιδείας πρέπει να είναι υπουργός   για μια τετραετία, για να μπορεί να έχει πραγματικά μια συνέχεια, διότι οι παρεμβάσεις στην Παιδεία πρέπει να έχουν βάθος, χρόνο και συνέχεια.

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης ανέλυσε στον πρωθυπουργό στην πρώτη συνάντηση το μεταρρυθμιστικό έργο το οποίο έχει "δρομολογήσει", και  μεταξύ άλλων περιλαμβάνει   

Α. Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:

  • Ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή  των σχολείων, 
  • Διεθνές Απολυτήριο,  
  • Πρότυπα  Αθλητικά  Σχολεία  
  • Κέντρα Μελέτης   για μαθητές Δημοτικού Σχολείου

Β. Επαγγελματική Κατάρτιση, το οποίο θα πριλαμβάνει:

  • τις Ακαδημίες παραγωγή στελεχών υψηλής εξειδίκευσης , και 
  • άλλες διατάξεις

Γ. Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών

Δ. Τη θεσμοθέτηση 600 θέσεων στα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία

Ε. Θέσπιση του Εθνικού Απολυτηρίου και νέου συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, περιλαμβάνει το Σχέδιο της Κυβερνητικής Πολιτικής  για το 2025, για το υπουργείο Παιδείας.

Ζ. Δημιουργία Τράπεζας Θεμάτων του PISA παρελθόντων ετών και/ή τύπου PISA

Η. Ίδρυση δύο Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων (Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις), με έδρα την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη

Θ. Ανασχεδιασμό  ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ με δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για τα ΚΕΔΑΣΥ και προτυποποιημένων εντύπων

Ι. Ανασχεδιασμό  ενταξιακών θεσμών (Τμήμα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη)

 

Σχόλια (22)

Απόφοιτος ιεκ βεκ 2016
|

Άρε υπουργαρα πιερρακακη μην φύγει ς από το υπουργείο παιδείας

Χάρυ Κλυν λείπεις
|

Τόσο κράτησε κι αυτός. 35 υπουργοί σε 50 χρόνια. Κάθε ένας ξηλώνει ή εγκαταλείπει τα του προηγούμενου και ξεκινάει τους δικους του/της πειραματισμους και φαεινές ιδέες. Ποιός ξέρει τι θα μας ξημερώσει με τον επόμενο/η. Καζίνο κανονικό.

Θέλουμε Υπουργό με πολιτική σκέψη
|

Προτιμώ τις μηνύσεις από τις διαγραφές. Προτιμώ την νομική σκέψη από την αλγοριθμική. Από το υπουργείο παιδείας όμως απουσιάζει η πολιτική σκέψη. Όχι άλλο Πιερακάκη, μη μας το κάνετε αυτό! Θα διαγράψει τους μισούς και θα θέσει σε διαθεσιμότητα του υπόλοιπους.
φιλελεύθερος

2026
|

Είναι ώρα για εκστρατείες τώρα?Αφού το 2026 μάλλον πάμε για εκλογες.Μια χαρά είναι το ΥΠΑΙΘΑ.

Όπως "αγάπησε" το υπουργείο
|

ευχόμαστε ΚΑΠΟΙΑ στιγμή να αγαπήσει και τους εκπαιδευτικούς και να επιστρέψει τα δώρα μας.

ΑΙ
|

Να άκουγε και την ΠΟΣΔΕΠ...

Φ
|

Νομίζω ότι δεν έχει σχέση ο άνθρωπος ούτε με την εκπαίδευση ούτε με την πληροφορική που μας έχει πλασαριστεί.

DD
|

@Φιλόλογος πρώην 13 Μαρ 2025 12:32

Αγαπητέ μου συνταξιούχε διευθυντή
Κανείς δεν θα ασχοληθεί με ένα λάθος-αβλεψία σου
Αυτές είναι δικές σου τακτικές...

ονουφριοσ
|

Απολυτως καμια σχεση με το αντικειμενο του οπως ολοι οι προηγουμενοι μηδενος εξαιρουμενου

Κενές φιλοδοξίες με τη χώρα σε κρίση
|

Κενές προσωπικές φιλοδοξίες όταν η χώρα και οι Έλληνες υποφέρουν.
Για να παραμείνει ο ίδιος υπουργός πρέπει πρώτα να παραμείνει η κυβέρνηση για άλλα δύο χρόνια. Μετά τα όσα εχουν γίνει, δεν έχουν λόγο ύπαρξης στα μάτια της κοινωνίας, όχι μόνο κυρίως η κυβέρνηση λόγω της ευθύνης για τα Τέμπη, αλλά και ολόκληρο το πολιτικό σύστημα της μεταπολίτευσης γενικότερα.
Η χούντα έπεσε λόγω εισβολής των Τούρκων στην Κύπρο, η μεταπολίτευση δεν πρόκειται να φύγει μόνη της γιατί όλοι τρώνε λίγο-πολύ από το ίδιο κουτάλι και βολεύονται. Το πιο πιθανό είναι η μεταπολίτευση να λήξει σε περίπτωση εισβολής από τους Τούρκους στο Αιγαίο και απώλειας εδαφών για άλλη μία φορά, γιατί όταν η ιστορία δεν διδάσκει, επαναλαμβάνεται. Και μετά θα δούμε τα κόμματα που τώρα τρώγονται νυχθημερόν, να ενώνονται δήθεν για το καλό της πατρίδας και θα γελάμε και θα κλαίμε ταυτόχρονα για τα χάλια μας.
Εσείς οι πολιτικοί κατεβείτε από το καλάμι γιατί η χώρα κινδυνεύει.

Φιλόλογος πρώην
|

Μια μικρή διόρθωση στο προηγούμενο σχόλιό μου: Από καθαρή αβλεψία έγραψα "παιδίας" αντί φυσικά "παιδείας". Ελπίζω τα τυχόν απαντητικά σχόλια να μην περιοριστούν στην προφανή αυτή αβλεψία, αλλά στην ουσία του σχολίου μου.

@ το καλύτερο έργο
|

Μια συνοπτική παρουσίαση (με απτά αποτελέσματα) μπορείτε;
Έστω ΚΑΙ ένα παράδειγμα;;;;;;;
Για την ελληνική πραγματικότητα μιλάμε έτσι;

καλή επιτυχία στο Οικονομικών
|

Για το υπουργείο παιδείας δεν κάνει. Στο υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης τα πήγε μια χαρά.
φιλελεύθερος

Digital
|

Άχρηστη ψηφιακή γραφειοκρατία, συνδυασμένη με την παραδοσιακή έντυπη. Ένα πρόσφατο παράδειγμα: Πρακτικά Σ.Δ. σε έντυπη μορφή αλλά ταυτόχρονα και ψηφιακή. Επιπρόσθετο γραφειοκρατικό βάρος παντού. Πριν λίγες μέρες πάλι, αποφασίστηκε οι εγγραφές των μαθητών Α΄ τάξης Δημοτικού να γίνουν ηλεκτρονικά αποκλειστικά από τους γονείς/κηδεμόνες, όπως στη Δ/θμια. ΑΛΛΑ εφόσον οι γονείς αδυνατούν, θα πρέπει οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών να τους διευκολύνουν.... δηλαδή να τις κάνουν αυτοί. ΩΡΑΙΟΤΑΤΟΣ λοιπόν Ψηφιακός υπουργός Παιδείας! Με ξένα κόλυβα, κάνει μνημόσυνο! Κι ας έχουν οι Δ/ντές-ντριες τόσες μα τόσες δουλειές... (είναι και υδραυλικοί, μπογιατζήδες, ηλεκτρολόγοι, χτίστες, κι ό,τι άλλο θέλεις...). Δεν πειράζει, να εξυπηρετήσουν τους γονείς, μην τυχόν τους κακοκαρδίσει ο ψηφιακός υπουργός μας. Κι όπως λέει και το ανέκδοτο (που ταιριάζει με την έντυπη και ψηφιακή γραφειοκρατία), ΕΜΕΙΣ αγοράσαμε 2 πλυντήρια, για να βάζουμε επάνω τη σκάφη και να πλένουμε τα ρούχα...!

Ελένη
|

Δεν ήξερε;;;; Δε ρώταγε;;;;

στέλεχος
|

Η αλλαγή υπουργού στο Παιδείας μεσούσης μάλιστα της θητείας ποτέ δε λειτούργησε στο να διορθωθούν τα κακώς κείμενα. Δεδομένης της χαοτικής φύσης του ΥΠΑΙΘΑ, που μόνο ένας γνώστης μπορεί να διαχειριστεί εντοπίζοντας τα καιρια σημεία που μπορεί να επηρεάσουν προς το θετικότερο την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και της κατάστασης που κληρονόμησε και πάνω στην οποία έπρεπε να κινηθεί, καλό θα ήταν να παραμείνει ο υπουργός. Έχει χρόνο, αν επιλέξει ή ακούει τα σωστά άτομα που θα του εξασφαλίσουν την επικοινωνία με την πραγματική κατάσταση στο σχολείο αντί να εφευρίσκουν κάθε τρεις και λίγο επικοινωνιακά τρυκ για "καινοτομίες" που δημιουργούν πρόσθετο φόρτο εργασίας χωρίς να έχουν απόδοση στην ποιοτικότερη λειτουργία της εκπαίδευσης.

Εκπαιδευτικός
|

Μακράν το καλύτερο έργο στο υπουργείο,με ταχύτητα και άμεσες αποφάσεις. Να συνεχίσει το έργο του....
Το υπουργείο Παιδείας απαιτεί μια σταθερότητα και συνέχεια.Οι αλλαγές δεν ωφελούν πάντα.

Φιλόλογος πρώην
|

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης, διαδεχόμενος την κάκιστη υπουργό Κεραμέως, έδωσε σε πολλούς από μας την προσδοκία ότι επιτέλους θα πνεύσει στο πολύπαθο υπουργείο παιδίας ένας νέος άνεμος αισιοδοξίας για βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών και διόρθωση των χρόνιων παθογενειών του χώρου. Δυο χρόνια μετά η ελληνική εκπαίδευση βρίσκεται βυθισμένη σε ακόμη μεγαλύτερο τέλμα με την απόλυτη ευθύνη του ιδίου, ο οποίος καταφανώς διέψευσε όλες τις αρχικές προσδοκίες και πολιτεύτηκε στην ίδια σκληρή και αδιάλλακτη γραμμή ξεπερνώντας ακόμη και την προκάτοχό του.
Η επιμονή του λοιπόν να παραμείνει στο συγκεκριμένο υπουργείο δείχνει και τον πεισματικό και εγωιστικό του χαρακτήρα που δεν τον αφήνει να δώσει την εντύπωση ότι απέτυχε παταγωδώς στο έργο του - παρά την παραπλανητική δημοφιλία του που καταγράφουν οι δημοσκοπήσεις - αλλά και την παντελή περιφρόνηση προς τον εκπαιδευτικό κόσμο, ο οποίος σε συντριπτικό βαθμό απορρίπτει τις πολιτικές του που προωθούν τις κραυγαλέες ανισότητες στην εκπαίδευση με τις κάθε είδους διαχωριστικές μορφές σχολείων που υλοποιεί χωρίζοντας ξεκάθαρα τον ελληνικό μαθητικό πληθυσμό σε προνομιούχους (π.χ. πρότυπα, πειραματικά, ωνάσεια, ιδιωτικά πανεπιστήμια) και παρίες (π.χ. μαθητές της απομακρυσμένης Ελλάδας που ως και τα μέσα της σχολικής χρονιάς δεν έχουν καν εκπαιδευτικούς ακόμη και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα).
Μου είναι αδιάφορο αν θα παραμείνει ή αποχωρήσει ο συγκεκριμένος υπουργός. Το ζήτημα είναι να αλλάξουν οι πολιτικές που εφαρμόζονται και κυρίως το υπουργείο να δείξει σεβασμό και διάθεση συνεργασίας με τους φυσικούς του συνεργάτες, δηλαδή τους εκπαιδευτικούς. Χωρίς αυτή τη θεμελιώδη προϋπόθεση, καμία βελτίωση της ελληνικής εκπαίδευσης δεν πρόκειται να υπάρξει επί της ουσίας παρά τις τυμπανοκρουσίες και τους ανερμάτιστους βαυκαλισμούς περί μεγάλων μεταρρυθμίσεων και καινοτομιών σε ένα ελληνικό σχολείο που εξακολουθεί να στεγάζεται κάτω από ετοιμόρροπους σοβάδες...

εφτιαξε την παιδεία επιτέλους !
|

άξιος να φτιάξει και την οικονομία !
να πάει
ΣΩΘΗΚΑΜΕ ! ΑΞΙΟΣ !

*στη χωρα της ... πορτοκαλέας -και που μένει όπου... τι ;

Μεταφορών
|

Για να μην πάει στο Υποδομών και Μεταφορών

πολύ καλή επικοινωνία με την κοινότητα και των τριών
|

οι τρεις (και οι τρεις , ειδικά οι δύο πρώτες βασικές, η άλλη είναι αυτοτελής ... ε; ) το γνωρίζουν ; τόσο πολύ τον θέλουν;

κάποιος να έρθει να φτιάξει
|

ΨΗΦΙΑΚΑ εργαλεία λειτουργικά για να μειωθεί στο μισό η ισοπεδωτική και άχρηστη γραφειοκξρατία; να ορίσει πιο λογικες διαδικασίες και διοικητικά; να απλοποιήσει κάνοντας πιο ουσιαστική και ασφαλή και αποτελεσματική τη σχολική ζωή; να βελτιώσει υποδομές-βιβλία/ύλη και ρύθμιση κοινωνικών συμπεριφορών; τη ρύθμιση με την κοινωνική πρόνοια δεν την βλέπω, ας κάνει τα άλλα πρώτα. και κωδικοποιηση νομοθεσίας (σε ένα μήνα η ιστοσελίδα , σε τρεις τροπολογίες εξορθολογισμού)
ΕΝΑΣ ΣΟΒΑΡΟΣ ;;;;;;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ