Την "πύλη" του Μέγαρου Μαξίμου, θα περάσει τις επόμενες ημέρες , προκειμένου να συζητήσει με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη τις προτάσεις της για τις εκ θεμελίων αλλαγές στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos, η υπουργός Παιδείας θα καταθέσει στον πρωθυπουργό δύο προτάσεις:
- η πρώτη είναι θεσμική και
- η δεύτερη περιλαμβάνει οικονομικά και άλλα κίνητρα.
Θεσμική αλλαγή
Το ΙΕΠ θα μεταμορφωθεί σε "στρατηγείο" της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, το οποίο θα "τροφοδοτεί" με συνεχείς προτάσεις:
- για την βελτίωση της καθημερινότητας στο σχολείο,και,
- την κατάρτιση νόμων για το εκπαιδευτικό σύστημα
Σε κάθε μία από τις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα συγκροτηθούν ισάριθμες ολιγομελείς ομάδες (αμειβόμενες) , από 5 έως 10 έμπειρους εκπαιδευτικούς (σ.σ. η επιλογή θα γίνεται με συγκεκριμένες διαδικασίες).Κάτι δηλαδή σαν 13 παραρτήματα του ΙΕΠ.
Ο ρόλος των ολιγομελών αυτών ομάδων (παραρτημάτων του ΙΕΠ) θα είναι να περνούν από "κόσκινο" τις προτάσεις του ΙΕΠ, κυρίως ως προς το εάν μπορούν οι όποιες αλλαγές πρακτικά να εφαρμοστούν στο σχολείο και επ' αυτών να κάνουν τεκμηριωμένες παρατηρήσεις -προτάσεις.
Κίνητρα
Η υπουργός Παιδείας προκειμένου να προσελκύσει έμπειρα στελέχη και εκπαιδευτικούς τόσο στο ΙΕΠ όσο και στις ομάδες στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προτείνει να δοθούν οικονομικά και άλλα κίνητρα.
Η Σοφία Ζαχαράκη έχει ήδη έτοιμη και την πρόταση για τα οικονομικά και άλλα κίνητρα, τα οποία , εάν τελικά υιοθετηθούν, θα είναι πραγματικά "γενναία".
Τι λες Σοφία μου;
Αν σου μεταφέρουν ότι οι Συμβουλοι του ΙΕΠ παραιτουνται και εχει ερημωσει ο φορέας επειδή δεν παίρνουν επιδομα είναι ολο λάθος και προσβλητικό για το επιστημονικό προσωπικό που γνωρίζει πολύ καλά από όταν ήρθε ότι δεν υπάρχει επιδομα.
Επισης, στην ιστορία του ΙΕΠ, τα δυο, τρία τελευταία χρόνια παρατηρείται το φαινόμενο αυτό των μαζικών παραιτήσεων επιστημονικού προσωπικού. Το ΙΕΠ ειχε πολύ προσωπικό και αφοσιωμενο στο έργο του που δεν έπαιρνε και τότε επιδομα. Άρα δεν είναι τα χρήματα το πρόβλημα. Γνωρίζεις ποιο είναι και αν όχι, στο γραφείο σου μπορείς να ρωτήσεις να μάθεις.
Αναφέρεται στο άρθρο ότι ο ρόλος των ολιγομελών αυτών ομάδων στις ΠΔΕ θα είναι να περνούν από "κόσκινο" τις προτάσεις του ΙΕΠ, κυρίως ως προς το εάν μπορούν οι όποιες αλλαγές πρακτικά να εφαρμοστούν στο σχολείο και επ' αυτών να κάνουν τεκμηριωμένες παρατηρήσεις -προτάσεις. Συγγνωμη, δηλαδή, το εργο του επιστημονικού προσωπικού του ΙΕΠ θα αξιολογείται (περνάει από κοσκινο) από ομάδες στις ΠΔΕ; Αρα υποβαθμίζεις το εργο του φορέα, για ποιο στρατηγείο του ΥΠΑΙΘΑ μιλάς; Το ΙΕΠ είναι ο επιτελικός επιστημονικος φορέας του υπουργειου που επιμορφωνει τα στελέχη εκπαίδευσης, οπότε τώρα θα αξιολογείται το εργο του από ομάδες στις ΠΔΕ; Κ τι διαφορά θα έχουν αυτοί που θα είναι στις ομάδες των ΠΔΕ από το επιστημονικό προσωπικό του ΙΕΠ; Συγγνωμη, οι Συμβουλοι του ΙΕΠ από πού νομίζεις ότι ηρθαν; Απο το διαστημα; Έχεις στο γραφείο σου, για ρώτα να μάθεις... Να σου πω, αφού θα φτιάξετε αυτές τις ομαδουλες στις ΠΔΕ γιατί δεν το κλείνετε το ρημάδι; Αφου ερημωνει που ερημωνει... Ούτως ή άλλως το πράγμα είναι πασιφανές, θέλετε να υποβαθμισετε και θεσμικά με σφραγίδα Υπουργού τον ρόλο των Συμβούλων του ΙΕΠ, μιας που ειναι υποβαθμισμενος ανεπίσημα, να το επισημοποιησετε. Έν κατακλείδι, κλειστε το ρημάδι, αφού έτσι όπως αδειάζει, προς τα εκεί πάει και κρατήστε τις ομάδες στις ΠΔΕ, μην δίνετε και τσάμπα επιδοματα από δω κι από κει.