Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Αξιολόγηση – Επιλογές Στελεχών Εκπαίδευσης

Δημοσίευση: 15/09/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Αιρετού στο ΚΥΣΠΕ Β. Παληγιάννη
Με αφορμή αρνητικά σχόλια για την αξιολόγηση Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης και με δεδομένη τη δυσπιστία και την αντίδραση των εκπαιδευτικών απέναντι στις προθέσεις, τη σκοπιμότητα και την εγκυρότητα του συστήματος αξιολόγησης που προωθείται, όφειλε η πολιτική ηγεσία να έχει επιδιώξει έναν γόνιμο και ουσιαστικό διάλογο με τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών.
Αν πραγματοποιείτο αυτός ο διάλογος θα κατανοούσε ο Υπουργός Παιδείας πως η προωθούμενη αξιολόγηση δεν έχει παιδαγωγικό προσανατολισμό, δεν αποβλέπει στην ανατροφοδότηση και στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αλλά στοχεύει να μετατραπεί σ’ ένα εργαλείο ελέγχου και επιβολής κυρώσεων.
Θα κατανοούσε πως οι αξιολογητές είναι στελέχη που στην πλειονότητά τους επελέγησαν με κομματικό και αναξιοκρατικά κριτήρια.
Ιδιαίτερα στις επιλογές των Διευθυντών Εκπαίδευσης τον Αύγουστο του 2010, είχε θριαμβεύσει η ημετεροκρατία, η φαυλότητα και η αναξιοκρατία, σε βάρος της αξιοκρατίας και της αξιοπιστίας.
Η σκληρή παραταξιακή λογική και η κομματική σκοπιμότητα είχαν τεθεί πάνω από το συμφέρον της δημόσιας εκπαίδευσης. Όλα ήταν μεθοδευμένα στα πλαίσια της ευνοιοκρατίας και της ολοκληρωτικής αντίληψης και νοοτροπίας συγκεκριμένων κέντρων.
Με την αναξιοκρατική επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε και ο πλήρης έλεγχος των ΠΥΣΠΕ με αποτέλεσμα να είναι ελεγχόμενη και η επιλογή Διευθυντών Σχολείων. Με αυτό τον τρόπο ολοκληρώθηκε ο πλήρης έλεγχος της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης.
Προς επίρρωση όλων των παραπάνω, εξέδωσα ανακοίνωσή τον Αύγουστο του 2010 παραθέτοντας χαρακτηριστικά παραδείγματα κρίσης και αξιολόγησης υποψηφίων στη διαδικασία της συνέντευξης και το ίδιο έπραξα και στη Γενική Συνέλευση του Κλάδου.
Με τις συγκεκριμένες επιλογές χάθηκε μία ευκαιρία για την αναβάθμιση του κύρους και της αξιοπιστίας των στελεχών εκπαίδευσης.
Με βάση και τα παραπάνω ενισχύεται η εύλογη και κατανοητή δυσπιστία των εκπαιδευτικών στη διαδικασία αξιολόγησης. Είναι δυνατόν τα παραπάνω στελέχη εκπαίδευσης να αξιολογήσουν αντικειμενικά τους εκπαιδευτικούς; Είναι δυνατόν σ’ αυτά τα στελέχη να στηριχθεί η διαδικασία της αξιολόγησης; Είναι δυνατόν ο εκπαιδευτικός να αποδεχθεί ως αντικειμενικό το προϊόν αυτής της αξιολόγησης; Πόσο δύσκολο είναι να κατανοήσει η πολιτική ηγεσία πως η αξιολόγηση συνδέεται άμεσα με τη διαδικασία επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης;
Νομίζω ότι αυτές οι επιλογές έπρεπε να είχαν ημερομηνία λήξεως χθες!
Αβίαστα προκύπτει η ανάγκη για νέες επιλογές στελεχών, με αξιοκρατικά και αντικειμενικά κριτήρια και με συμβούλια επιλογής μη ελεγχόμενα.
Σύμφωνα με το Ν.3848/2010, η θητεία όλων των στελεχών εκπαίδευσης λήγει στις 31/07/2015 και η διαδικασία επιλογής των νέων στελεχών ξεκινά τον Ιανουάριο του 2015. Προβλέπει δηλαδή ο Ν.3848 ότι μέσα σ’ ένα 7/μηνο θα ολοκληρωθεί η επιλογή Σχολικών Συμβούλων, Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Σχολείων. Στο προβλεπόμενο αυτό 7/μηνο ζήτημα είναι αν θα προλάβουν να γίνουν οι επιλογές μόνο των Σχολικών Συμβούλων. Όποιος γνωρίζει τη διαδικασία επιλογών κατανοεί πως είναι αδύνατον την 01/08/2015 να έχουμε νέα στελέχη αν η διαδικασία δεν ξεκινήσει άμεσα!
Εκτός κι αν σκέφτονται, όπως κι αυτοί που επέλεξαν τα σημερινά στελέχη, να παρατείνουν τη θητεία τους για να έχουμε ελεγχόμενους Διευθυντές Εκπαίδευσης 6ετούς θητείας που θα προετοιμάσουν και θα ελέγξουν μέσω της αξιολόγησης και τις επόμενες επιλογές στελεχών!
Οι σκοπιμότητες όμως έχουν κι αυτές τα όριά τους.
Η διασφάλιση των όρων που απαιτούνται για την εφαρμογή ενός αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης με καθαρά παιδαγωγικό προσανατολισμό εξακολουθεί να είναι ζητούμενο και συνδέεται άμεσα με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης.

Του Αιρετού στο ΚΥΣΠΕ Β. Παληγιάννη

Με αφορμή αρνητικά σχόλια για την αξιολόγηση Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης και με δεδομένη τη δυσπιστία και την αντίδραση των εκπαιδευτικών απέναντι στις προθέσεις, τη σκοπιμότητα και την εγκυρότητα του συστήματος αξιολόγησης που προωθείται, όφειλε η πολιτική ηγεσία να έχει επιδιώξει έναν γόνιμο και ουσιαστικό διάλογο με τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών.
Αν πραγματοποιείτο αυτός ο διάλογος θα κατανοούσε ο Υπουργός Παιδείας πως η προωθούμενη αξιολόγηση δεν έχει παιδαγωγικό προσανατολισμό, δεν αποβλέπει στην ανατροφοδότηση και στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αλλά στοχεύει να μετατραπεί σ’ ένα εργαλείο ελέγχου και επιβολής κυρώσεων.
Θα κατανοούσε πως οι αξιολογητές είναι στελέχη που στην πλειονότητά τους επελέγησαν με κομματικό και αναξιοκρατικά κριτήρια.
Ιδιαίτερα στις επιλογές των Διευθυντών Εκπαίδευσης τον Αύγουστο του 2010, είχε θριαμβεύσει η ημετεροκρατία, η φαυλότητα και η αναξιοκρατία, σε βάρος της αξιοκρατίας και της αξιοπιστίας.
Η σκληρή παραταξιακή λογική και η κομματική σκοπιμότητα είχαν τεθεί πάνω από το συμφέρον της δημόσιας εκπαίδευσης. Όλα ήταν μεθοδευμένα στα πλαίσια της ευνοιοκρατίας και της ολοκληρωτικής αντίληψης και νοοτροπίας συγκεκριμένων κέντρων.
Με την αναξιοκρατική επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε και ο πλήρης έλεγχος των ΠΥΣΠΕ με αποτέλεσμα να είναι ελεγχόμενη και η επιλογή Διευθυντών Σχολείων. Με αυτό τον τρόπο ολοκληρώθηκε ο πλήρης έλεγχος της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης.
Προς επίρρωση όλων των παραπάνω, εξέδωσα ανακοίνωσή τον Αύγουστο του 2010 παραθέτοντας χαρακτηριστικά παραδείγματα κρίσης και αξιολόγησης υποψηφίων στη διαδικασία της συνέντευξης και το ίδιο έπραξα και στη Γενική Συνέλευση του Κλάδου.
Με τις συγκεκριμένες επιλογές χάθηκε μία ευκαιρία για την αναβάθμιση του κύρους και της αξιοπιστίας των στελεχών εκπαίδευσης.
Με βάση και τα παραπάνω ενισχύεται η εύλογη και κατανοητή δυσπιστία των εκπαιδευτικών στη διαδικασία αξιολόγησης. Είναι δυνατόν τα παραπάνω στελέχη εκπαίδευσης να αξιολογήσουν αντικειμενικά τους εκπαιδευτικούς; Είναι δυνατόν σ’ αυτά τα στελέχη να στηριχθεί η διαδικασία της αξιολόγησης; Είναι δυνατόν ο εκπαιδευτικός να αποδεχθεί ως αντικειμενικό το προϊόν αυτής της αξιολόγησης; Πόσο δύσκολο είναι να κατανοήσει η πολιτική ηγεσία πως η αξιολόγηση συνδέεται άμεσα με τη διαδικασία επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης;
Νομίζω ότι αυτές οι επιλογές έπρεπε να είχαν ημερομηνία λήξεως χθες!
Αβίαστα προκύπτει η ανάγκη για νέες επιλογές στελεχών, με αξιοκρατικά και αντικειμενικά κριτήρια και με συμβούλια επιλογής μη ελεγχόμενα.
Σύμφωνα με το Ν.3848/2010, η θητεία όλων των στελεχών εκπαίδευσης λήγει στις 31/07/2015 και η διαδικασία επιλογής των νέων στελεχών ξεκινά τον Ιανουάριο του 2015. Προβλέπει δηλαδή ο Ν.3848 ότι μέσα σ’ ένα 7/μηνο θα ολοκληρωθεί η επιλογή Σχολικών Συμβούλων, Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Σχολείων. Στο προβλεπόμενο αυτό 7/μηνο ζήτημα είναι αν θα προλάβουν να γίνουν οι επιλογές μόνο των Σχολικών Συμβούλων. Όποιος γνωρίζει τη διαδικασία επιλογών κατανοεί πως είναι αδύνατον την 01/08/2015 να έχουμε νέα στελέχη αν η διαδικασία δεν ξεκινήσει άμεσα!
Εκτός κι αν σκέφτονται, όπως κι αυτοί που επέλεξαν τα σημερινά στελέχη, να παρατείνουν τη θητεία τους για να έχουμε ελεγχόμενους Διευθυντές Εκπαίδευσης 6ετούς θητείας που θα προετοιμάσουν και θα ελέγξουν μέσω της αξιολόγησης και τις επόμενες επιλογές στελεχών!
Οι σκοπιμότητες όμως έχουν κι αυτές τα όριά τους.
Η διασφάλιση των όρων που απαιτούνται για την εφαρμογή ενός αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης με καθαρά παιδαγωγικό προσανατολισμό εξακολουθεί να είναι ζητούμενο και συνδέεται άμεσα με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης.

Σχόλια (2)

 
aalejandrou@vip.gr
16 Σεπ 2014 14:00

Προσυπογράφω απολύτως όσα αναφέρεται. ΜΕ ΜΙΑ Π{ΑΡΑΤΗΡΗΣΗ : Τα ίδια δεν κάνατε και εσείς στις προτελευταίες κρίσεις, στις οποίες επιλέξατε όλα τα ημέτερα στελέχη ; ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ τόσα χρόνια μέλη των Συμβουλίων Επιλογής με αποτελέσματα τα όσα εσείς ευστόχως περιγράφετε, δεν υπάρχει η ευθιξία της παραίτησης ; ΄' A. Α.

 
ΞΕΝ. ΠΑΠΑΣ
13 Οκτ 2014 15:43

Έλεος κ. Παληγιάννη. Αν δεν λείπατε 20 χρόνια από τις αίθουσες, ίσως να θυμόσαστε την παροιμία ότι στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί. Εκτός αν τα όσα αναφέρονται είναι αυτοκριτική, οπότε καλοδεχούμενη και η παραίτηση και η απόσυρση της υποψηφιότητάς σας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ