Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Σύγχυση επικρατεί στην αξιολόγηση στελεχών της εκπαίδευσης

Δημοσίευση: 22/08/2014
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σε εξέλιξη είναι η διαδικασία ολοκλήρωσης των εκθέσεων Αξιολόγησης από τα Στελέχη της Εκπ/σης, των Σχ. Συμβούλων και των Δ/ντών Εκπ/σης και της κατάθεσής τους στο Σύστημα, μέχρι  25 Αυγούστου.
Παρόλα αυτά σύγχυση, φαίνεται, να επικρατεί όσον αφορά το τι και πώς θα γραφεί στις εκθέσεις, τις οποίες θα αξιολογήσουν οι Περιφερειακοί Δ/ντές Εκπ/σης όσον αφορά το Διοικητικό και οι Προϊστάμενοι  Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης  όσον αφορά το παιδαγωγικό σκέλος της αξιολόγησης πανελλαδικά.
Κι αυτό γιατί οι οδηγίες που ήρθαν προχθές (20-8-14) από την ΑΔΙΠΠΔΕ, στην οποία Πρόεδρος είναι ο κ. Ματσαγγούρας,  είναι σε άλλη κατεύθυνση από τις οδηγίες που δίνουν οι Περιφερειακές Διευθύνσεις προς  τα Στελέχη της Εκπ/σης.
Ενώ η ΑΔΙΠΠΔΕ αναφέρει: «Η διενεργούμενη αξιολόγηση αναφέρεται στην τρέχουσα θητεία των στελεχών εκπαίδευσης…. αυτό σημαίνει ότι ο ατομικός φάκελος που υποβάλει ο αξιολογούμενος αφορά στη συγκεκριμένη περίοδο…»,
η Περιφερειακή Δ/νση Αττικής δίνει κατευθύνσεις στα στελέχη εκπ/σης ότι μπορούν να βάλουν τα στοιχεία από όλες τις προηγούμενες θητείες. Δηλ. αν ένας Σχολικός Σύμβουλος έχει τρεις (3) θητείες να περιγράψει στην έκθεση Αξιολόγησης τις δράσεις π.χ. 12 ετών:
Συγκεκριμένα αναφέρεται: «…  οποιαδήποτε αναφορά στο παιδαγωγικό έργο του συμβούλου σε προηγούμενες θητείες είναι ενισχυτικό του σημερινού επαγγελματικού του προφίλ… Θυμίζουμε ότι τα στοιχεία που θα καταθέσουμε - για πρώτη φορά - θα παραμείνουν μέσα στη βάση και η μόνη δυνατότητα που θα έχουμε στο μέλλον είναι η πρόσθεση νέων στοιχείων και όχι η προσθήκη σε παλαιότερες καταγραφές….». Από την πλευρά της Περιφερειακής Διεύθυνσης Αττικής ο προϊστάμενος  Επιστημονικής  και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε.    Χρήστος Αναστόπουλος δήλωσε στο esos ότι η  οδηγία είναι συμπληρωματική και  δεν έρχεται σε αντίθεση με τις διευκρινίσεις του υπουργείου Παιδείας.
Η κατάσταση σε όλη την Ελλάδα, δεν είναι αυτή που θα έπρεπε, όσον αφορά τις οδηγίες και τις κατευθύνσεις για την Αξιολόγηση των Στελεχών της Εκπ/σης.
 Αυτό δείχνει την μη ετοιμότητα τόσο του ΙΕΠ όσο και της ΑΔΙΠΠΔΕ, αφού φαίνεται να αιφνιδιάστηκαν από την εντολή του Υπουργού κ. Λοβέρδου για την άμεση δρομολόγηση των διαδικασιών της Αξιολόγησης των Στελεχών.
Όσον αφορά το ΙΕΠ, οι Σχ. Σύμβουλοι ΄΄διαμαρτύρονται΄΄ ότι δεν υπάρχει κανένας να μπορεί να δώσει σαφείς οδηγίες για την όλη διαδικασία.
Επίσης η προχειρότητα που επικρατεί προκύπτει και από το γεγονός ότι κάποιοι περιφερειακοί  τις προβλεπόμενες από το ΠΔ, συναντήσεις με τους σχολικούς συμβούλους και τους  Διευθυντές εκπαίδευσης τις κάνουν κατά ομάδες και κάποιοι άλλοι έχουν μετατρέψει την συνάντηση σε συνέντευξη αφού τους καλούν έναν- έναν.
Σάλος ακόμη έχει ξεσπάσει με την οδηγία της ΑΔΙΠΠΔΕ,  για αναβολή της διαδικασίας αξιολόγησης των στελεχών που έχουν παραπεμφθεί σε Πειθαρχικό, κάτι βέβαια που δεν στηρίζεται σε καμία νομοθεσία, γεγονός που προκαλεί ερωτηματικά.
 Η σχετική οδηγία, από την πλευρά των Σχολικών Συμβούλων αφορά μόνο έναν , ο οποίος μάλιστα είναι και συνδικαλιστής.

Σχόλια (7)

 
Ερωτήσεις προς ναυτιλευόμενους
22 Αυγ 2014 22:04

1. Στις "αξιολογήσεις" όλων των στελεχών της εκπαίδευσης, θα ισχύσουν τα ποσοστά ; Δηλαδή θα δούμε άριστους, καλούς και ένα 15 % ανεπαρκών ;2. Στις "αξιολογήσεις" των στελεχών θα έχουμε αξιολόγηση in vivo την ώρα που ο σχ σύμβουλος κάνει τα καθήκοντα, συμβουλεύει, καθοδηγεί, μιλάει στους εκπαιδευτικούς κτλ ; Αν οι απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις είναι αρνητικές τότε έχουμε κάθε λόγο να κρίνουμε αντισυνταγματική και παράνομη την όλη διαδικασία, καθώς δεν γίνεται ο νόμος να εφαρμόζεται όπως τους βολεύει, ούτε να αξιολογείται το ανώτατο στέλεχος τυπικά μέσω του φακέλλου του χωρίς ποσόστοση και να θεωρούνται όλοι άριστοι, ενώ ο εκπαιδευτικός της τάξης και των 740 να αξιολογηθεί με φάκελλο, διευθυντή, διοίκηση, σχ σύμβουλο και διδασκαλία στην τάξη, ενώ να θεωρείται δεδομένο πως το 15 % είναι ανεπαρκείς και δεν δικαιούνται να ανέβουν βαθμό !Αγαπητοί εκπροσώποί μας συνδικαλιστές ορίστε πεδίο δόξης λαμπρό !

 
Αναπληρωτής Διευθυντής Εκπαίδευσης
23 Αυγ 2014 00:41

H αναφορά στο παρελθόν έργο για την ενίσχυση της τρέχουσας περιόδου, που αξιολογείται, δεν σημαίνει ότι αξιολογείται η προηγούμενη περίοδος. Δεν υπάρχει, λοιπόν, σύγκρουση στις οδηγίες.

 
ΚΩΣΤΑΣ
23 Αυγ 2014 08:58

Είναι απαράδεκτο να δίνεται οδηγία (;) η αξιολόγηση να περιοριστεί μόνο στην τρέχουσα θητεία ΚΑΤΑ ΤΗΝ 1η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. Αρκεί να διαβάσει κανείς ΚΑΛΑ τα κριτήρια και τα υποκριτήρια για να καταλάβει γιατί. Στελέχη 8-10 χρόνων και μερικών μηνών κρίνονται το ίδιο !!!!!! και προσπάθειες ετών Π Α Ρ Α Γ Ρ Α Φ Ο Ν Τ Α Ι !!!!!Τ Ε Ρ Α Σ Τ Ι Α Α Δ Ι Κ Ι Α.

 
Αναπληρωτής Διευθυντής Εκπαίδευσης
23 Αυγ 2014 09:44

ΠΡΟΣ ΚΩΣΤΑΣυνάδελφε, κάθε θητεία έχει την αυτοτέλειά της και δεν προβλέπεται αναδρομική αξιολόγηση. Στην επανκρίσεις για επόμενη θητεία μέτρησε και η προηγούμενη και είμαι σίγουρος ότι και τώρα μέσα από την παρούσα .έκθεση οι αναφορές στο παρελθόν , αλλά και η προσωπική γνώση που έχουν οι αξιολογητές, θα μετρήσουν και πρέπει να μετρήσουν. Καλό θα ήταν να υπήρχε και τότε αξιολόγηση, διότι τέτοια στελέχη με πολυετή αξιόλογη προσφορά όντως υπάρχουν και είναι γνωστά τα πρόσωπα και η πραγματική πολυετή προσφορά τους δεν ... χωράει σε φάκελο. Από ό,τι ξέρω στις κρίσεις για (επαν-)επιλογή στελεχών παραπομπές σε Πειθαρχικό προβλημάτιζαν . Καλό είναι, λοιπόν, να έχουν ολοκληρωθεί και να μην βαραίνουν τις τωρινές αξιολογήσεις.Τέλος, όσο για το ποσοστό 15% νομίζω ότι δεν ισχύει ούτε για εκπαιδευτικούς ούτε και για στελέχη.

 
Αξιολογούμενος
23 Αυγ 2014 09:48

Το βασικό πρόβλημα αντισυνταγματικότητας είναι ότι συνήθως οι αξιολογητές έχουν λιγότερα τυπικά προσόντα από τους αξιολογούμενους, μιας και τα περισσότερα στελέχη στην εκπαίδευση είναι πολιτικές επιλογές (μέσω της συνέντευξης). Καλό είναι η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ να καταθέσουν μαζικές αγωγές κατά των στελεχών της εκπαίδευσης ονομαστικά, γιατί υπάρχει και το ποινικό κομμάτι στην υπόθεση. Σ' αυτήν την χώρα μόνο τα δικαστήρια μπορούν να μας σώσουν !

 
Γιώργος
23 Αυγ 2014 10:34

Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει πρόβλημα λόγω πλήθους ασαφειών στο όλο πλαίσιο. Για να ξεκινήσει μια τόσο σοβαρή διαδικασία δεν αρκεί ένα Π.Δ. αλλά χρειάζονται εγκύκλιοι. Σκεφτείτε ότι για τις μεταθέσεις που γίνονται εδώ και τόσα χρόνια, κάθε χρόνο εκδίδεται εκτενέστατη εγκύκλιος που αναλυτικά προβλέπει τα σχετικά.Πολύ σωστά το ρεπορτάζ λέει ότι η εγκύκλιος Λοβέρδου αιφνιδίασε ΑΔΙΠΠΔΕ και ΙΕΠ. Οι αυτοσχεδιασμοί των κατά τόπους Περιφερειακών Διευθυντών που ακολούθησαν, λόγω αδυναμίας να υπάρξουν κεντρικά απαντήσεις στα ερωτήματα που προέκυψαν, δημιούργησαν ένα κλίμα πλήρους ασυμφωνίας στα εφαρμοζόμενα σε κάθε Διεύθυνση. Σκεφθείτε τι έχει να γίνει αν προχωρήσει η αξιολόγηση και σε επίπεδο Διευθυντών σχολείων και μετά και εκπαιδευτικών.Όλοι γνωρίζουμε την αδυναμία πολλών Διευθυντών σχολείων να ανταποκριθούν στα ζητούμενα απλών εγκυκλίων. Επίσης όλοι γνωρίζουμε ότι τα τεστ εξοικείωσης που εστάλησαν στους Δ/ντες σχολείων μετά την επιμόρφωσή τους για το πως θα αξιολογούν, συμπληρώθηκαν από ελάχιστους - λίγο πιο σχετικούς από τους άλλους- και στέλνονταν από σχολείο σε σχολείο έτοιμα ώστε να χρησιμοποιηθούν και από τους υπόλοιπους. Μία έρευνα στα mailbox των σχολείων θα αποκάλυπτε πολλά τέτοια όμορφα email μαζί μάλιστα με ωραία σχόλια, του τύπου "σε έχω έτοιμο", "τα βρήκαμε επιτέλους συμπληρωμένα" κλπ. Τα πράγματα είναι σοβαρά και αν δεν υπάρξει άμεση παρέμβαση του Υπουργείου ώστε να ανασταλεί η όλη διαδικασία, σίγουρα θα ακολουθήσει μεγάλη φασαρία στα σχολεία με την έναρξη του νέου έτους. Ο σκοπός της απορρόφησης κονδυλίων του ΕΣΠΑ για την αξιολόγηση δεν μπορεί να υπερβαίνει την τήρηση στοιχειωδών κανόνων λειτουργίας της εκπαιδευτικής κοινότητας γιατί σύντομα θα φέρει, πέραν των άλλων, το Υπουργείο και τις υπηρεσίες του αντιμέτωπους με δικαστικές προσφυγές και αποφάσεις.Είτε το θέλουμε είτε όχι και οι αξιολογητές αλλά και οι σχεδιάζοντες την αξιολόγηση αξιολογούνται. Και όπως φαίνεται δεν κατατάσσονται στους "εξαιρετικούς"...

 
ΚΩΣΤΑΣ
23 Αυγ 2014 11:46

ΠΡΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΑγαπητέ ΣυνάδελφεΗ αξιολόγηση έτσι και αλλιώς ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ αφού το ΠΔ της αξιολόγησης είναι μεταγενέστερο της έναρξης της ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΑΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ !Οποιος διαβάσει καλά το ΠΔ θα καταλάβει τι προβλήματα δυνάμει υπάρχουν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ