Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΕΙ

Εκθεση 600 σελίδων για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Δημοσίευση: 25/08/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ογκωδέστατη είναι η ετήσια  έκθεση της ΑΔΙΠ για όλα τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ που θα παρουσιασθεί και θα συζητηθεί την Τεάρτη το  απόγευμα στην Επιτροπή Μορωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
 Η έκθεση αποτελείται από 600 σελίδες και για πρώτη φορά περιλαμβάνονται  σ αυτή σημαντικά στοιχεία με ιδιαίτερη επιστημονική αξία.
Ο Πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευσης(Α.ΔΙ.Π.)  Ευάγγελος Κουφουδάκης παραδίδοντας την έκθεση στον πρόεδρο της Βουλή κ. Μειμαράκη χαρακτήρισε    ιστορική την έκθεση, γιατί, όπως είπε, για πρώτη φορά στη ιστορία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουμε αξιολογήσει όλα τα Τμήματα, όλων των Ελληνικών Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι..
Σε αυτή, τόνισε ο πρόεδρος της ΑΔΙΠ, θα βρείτε στοιχεία τα οποία δεν έχετε αντιμετωπίσει στο παρελθόν και αφορούν και νομίζω πως αυτό είναι κάτι που θα βοηθήσει και εσάς στη Βουλή αλλά και τον υπουργό Παιδείας στις αποφάσεις που θα ληφθούν ενόψει της αναδιάρθρωσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα μας» .

Σχόλια (3)

 
Κώστας
25 Αυγ 2014 16:03

Η έκθεση από μόνη της καλή είναι αλλά πρέπει κάποια στιγμή να παρθούν και αποφάσεις.Τα ΑΕΙ πρέπει να εφαρμόσουν τις συμβουλές της ΑΔΙΠ.Επίσης το υπουργείο στο μερίδιο που του αναλογεί θα πρέπει να λάβει αποφάσεις.Για παράδειγμα στους εισαχθέντες στα ΑΕΙ όλες μα όλες οι εκθέσεις των τμημάτων (ειδικά σε κεντρικές πόλεις) που έκανε η ΑΔΙΠ μιλάνε για υπεράριθμους φοιτητές..Οπότε σαν υπουργείο αφήνεις τα ιδρύματα να ορίσουν το πόσους μπορούν να εκπαιδεύσουν (ήδη τα ΑΕΙ προτίνουν αριθμούς αλλά το υπουργείο δεν ασχολείται) και δραστική μείωση των μετεγγραφών με παράλληλη στήριξη των αδυνάμων για να μένουν εκεί όπου πέρασαν χωρίς να επιβαρύνουν τα κεντρικά ΑΕΙ.Βέβαια ας διαβάσουμε πρώτα την έκθεση και βλέπουμε αλλά φαντάζομαι πως πάνω-κάτω αυτά θα λέει..αφού οι εκθέσεις των τμημάτων επαναλαμβάνουν συχνά τα ίδια προβλήματα.

 
φερτε τα λεφτα πισω!!!!
26 Αυγ 2014 14:46

Θελω ενας που ειλικρινα την διάβασε ολη να μου πει σε τι τον διαφωτισε, ενα συνοθυλευμα απο πινακακια excel & wordO πρόεδρος που την παρεδωσε την διάβασε ο ίδιος και σε τι συμπερασματα οδηγηθηκε, διότι εγω δεν οδηγηθηκα πουθενα!!Ας δουμε και καποιος αλλος πιο προσετκικος τι καταλαβε απο τις 600 σελιδες σοφιας!!

 
Κώστας
26 Αυγ 2014 15:30

Εγώ πρόλαβα να διαβάσω μόνο το μικρό των 100 σελίδων.Δεν έχω διάβασει δηλαδή το παράρτημα των 600.Έχεις δίκαιο ότι έχει πάρα πολλά στατιστικά δεδομένα (το μικρό τουλάχιστον).Ωστόσο οι εκθέσεις της ΑΔΙΠ ανά τμήμα είναι πολύ διαφωτιστικές.Μπορείς να βρεις πολλά ενδιαφέροντα πράγματα εκεί ανάλογα με το τμήμα που σε ενδιαφέρει.Έχει αξιολογηθεί εξωτερικά τουλάχιστον το 80% των ΑΕΙ αν δεν απατώμαι.Ο ρόλος της ΑΔΙΠ είναι καταλυτικός για τα ΑΕΙ.Πρέπει να συνεχίσει δυναμικά το έργο της με την πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών ανά τμήμα κλπ.Από τους λίγους δημόσιους οργανισμούς (αρχή ακριβέστερα) που λειτουργεί σωστά και παράγει έργο.Εύγε!Ένα πράγμα που με προβληματίζει είναι το εξής.Στην σελίδα 76 του μικρού γράφει:"Τέλος, το 19% των Τμημάτων που απάντησε στο ερώτημα θεωρεί τα συμπεράσματα μη ρεαλιστικά και ανεπαρκή αποδίδοντας το γεγονός στη μη εξοικείωση των προερχόμενων από το εξωτερικό αξιολογητών με το θεσμικό πλαίσιο της Ελλάδας. Πιο συγκεκριμένα, θεωρούν ότι υπάρχει διαφορά ακαδημαϊκής κουλτούρας μεταξύ των εξωτερικών αξιολογητών και των ελληνικών ΑΕΙ. Αναφέρεται επίσης ότι υπάρχουν διαφορές της πολιτικής για την Παιδεία που ακολουθεί το Υπουργείο. Από αυτές τις διαφορές προκύπτει ότι σε κάποιες περιπτώσεις οι υποδείξεις ήταν εντελώς ανεδαφικές, μη αξιοποιήσιμες από το Τμήμα ή το Ίδρυμα."Το 19% είναι μικρό ποσοστό πλην όμως όχι αμελητέο.Δηλαδή τι να καταλάβουν οι εξωτερικοί αξιολογητές για το ελληνικό σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης;;;;Οτί είμαστε μπανανία;;;Το ξέρουν γι αυτό και στις περισσότερες εκθέσεις (τις εξωτερικές κάθε τμήματος) ΑΠΟΡΟΥΝ σε αρκετές περιπτώςεις με αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα!Οι πλειονότητα των αξιολογητών προέρχεται από ΑΕΙ της βόρειας ευρώπης,ΗΒ,ΗΠΑ,Καναδά και κάποιοι από Κύπρο.Αυτοί οι επιστήμονες απορούν με τους υπεράριθμους φοιτητές των κεντρικών ΑΕΙ,απορούν με το σύστημα μετεγγραφών (special cases τους ονομάζουν συνήθως),απορούν με τους αιώνιους φοιτητές,απορούν γιατί αποφασίζει το υπουργείο για το πόσοι θα εισέλθουν σε κάθε ΑΕΙ και όχι το ίδιο το ΑΕΙ,απορούν γιατί δεν υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός έρευνας ανά ΑΕΙ ή ανά τμήμα,απορούν γιατί δεν υπάρχει καινούργιος εξοπλισμός και κυρίως γιατί δεν υπάρχουν μέλη δεπ σε ορισμένα τμήματα,απορούν γιατί συμβαίνουν τόσο συχνά καταλήψεις,απορούν με το ρόλο των κομματικών παρατάξεων εντός των ΑΕΙ,απορούν με την κακή οργάνωση των ΑΕΙ.Και γενικώς απορούν με αυτά που συμβαίνουν στην χώρα...Δηλαδή τι ακριβώς να καταλάβουν από την ελληνική κουλτούρα ανωτ. εκπαίδευσης;;;Οτι δεν έχουμε κουλτούρα;Ή ότι λειτουργούμε (σε πολλές των περιπτώσεων) σαν τριτοσκοσμική χώρα;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.