Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Α.ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Η Τράπεζα Θεμάτων έστειλε όλους τους μαθητές στα Φροντιστήρια

Δημοσίευση: 28/06/2014
Λοβέρδος
Alt Text: 
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Με την   Τράπεζα Θεμάτων, όπως αυτή εφαρμόστηκε φέτος, οι μαθητές  απευθύνθηκαν όλοι στα φροντιστήρια. Αντί το μέτρο να επιτελέσει το ρόλο του που ήταν η παράκαμψη του φροντιστηρίου, τους έστειλε όλους εκεί.
Αυτό είπε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, σε συνέντευξη  στη ΝΕΡΙΤ, στην εκπομπή  «Σαββατοκύριακο», και υπογράμμισε:
Α. Σε ορισμένα μαθήματα τα θέματα δεν είχαν ελεγχθεί πλήρως και ήταν δυσνόητα άρα ήταν έξω από την λογική και στα όρια της ύλης και το τρίτο ήταν ο χρόνος.
Β.Ανατροπή, όμως, αυτού του καλού θεσμού δεν πρόκειται να γίνει και επίσης δεν πρόκειται να γίνει καμία αλλαγή στο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια».
Γ.Αυτό που συνέβη είναι ότι δόθηκαν τα θέματα την τελευταία στιγμή, ενώ το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είχε ζητήσει να αναβληθεί η έναρξη λειτουργίας του θεσμού κατά ένα έτος. Δεν υπήρχε νομοθετική βάση για να γίνει αυτό και ο προηγούμενος Υπουργός επέλεξε να προχωρήσει στην εφαρμογή. Κατά την εφαρμογή, όταν δίδονται τα θέματα στις 27 Μαΐου και οι εξετάσεις γίνονται στις 29 Μαΐου, ένας δημοκρατικός θεσμός που εξασφαλίζει την ισότητα στην πληροφόρηση και τη γνώση, χάνει την σημασία του. Με τα στοιχεία, όμως, που παρουσιάζονται στον Τύπο δεν μπορούμε να κάνουμε γενικεύσεις. Το μέσο όρο, το  τι ακριβώς έγινε θα το δώσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής την ερχόμενη Τρίτη ή Τετάρτη.
Για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ο υπουργός Παιδείας  δήλωσε:  «Δεν  πρόκειται να δώσω καμία εικόνα. Την εβδομάδα που μας έρχεται θα έχει εικόνα ο κ. Κυριαζής, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου και θα την δώσει στην δημοσιότητα. Είναι ζήτημα στοιχειώδους σοβαρότητας. Θα βγουν, λοιπόν, όλα τα στοιχεία και τα στατιστικά στην ώρα που πρέπει».
Για την έναρξη της σχολικής χρονιάς ο κ. Λοβέρδος τόνισε: «Υπήρχε μία σκέψη από τον κ. Αρβανιτόπουλο να ξεκινήσει πιο νωρίς η χρονιά, αλλά δεν είχε υπογραφεί. Αποφασίσαμε και ο κ. Δεμερτζόπουλος υπέγραψε, να ξεκινήσει η σχολική χρονιά όπως την περσινή και όχι νωρίτερα διότι καθυστέρησε το έτος να κλείσει λόγω των διπλών εκλογών του Μαΐου. Επιπλέον υπήρξε καθυστέρηση στις μεταθέσεις των δασκάλων και των καθηγητών κατά δύο μήνες για γραφειοκρατικούς λόγους. Λόγω αυτών των δύο γεγονότων δεν ήταν δυνατό να ξεκινήσει η σχολικά χρονιά πιο νωρίς. Συνυπολογίστε ότι κάτι τέτοιο δεν είχε υπογραφεί, όπως προανέφερα, αλλά είχαν εξαγγελθεί κάποιες προθέσεις και εν τέλει καταλήξαμε στην απόφαση που σας είπα. Και για τις αργίες υπήρξαν κάποιες σκέψεις, όχι αποφάσεις. Η δική μας απόφαση ήταν να πάμε όπως πέρσι».
 Για τις μετεγγραφές των φοιτητών δήλωσε : «Ψηφίστηκε τον Μάιο μία γενναιόδωρη διάταξη, την οποία θα προχωρήσω λίγο ακόμη. Θα το δούμε το θέμα την ερχόμενη εβδομάδα, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με αλλαγές στην παιδεία. Αυτό είναι μία παρέμβαση, από αυτές που μπορούμε να κάνουμε».
Τέλος για τους διοικητικούς υπαλλήλους ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε: «Στο πλαίσιο της παρέμβασης που κάναμε, έχω την πληροφόρηση από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ότι δεν θα υπάρξει απώλεια του εξαμήνου. Για τον αξιολογητή έχει ήδη γίνει η προκήρυξη και την ερχόμενη εβδομάδα θα τον έχουμε. Υπήρξε μία καταπληκτική κυβερνητική απόφαση στο πιο υψηλό επίπεδο, δηλαδή, πρόεδρος και αντιπρόεδρος».
 

Σχόλια (6)

 
Νίκος
28 Ιουν 2014 22:21

Έστω και στο 12 +1(μέχρι 4 Ιουλίου που λήγει η σχολική χρονιά) μπορείτε κύριε Υπουργέ να αποκαταστήσετε την αδικία.Το πρόβλημα αυτό μάλιστα, παίρνει εκρηκτικές διαστάσεις αγγίζοντας σε κάποια Λύκεια το 40%-45% και σε κάποια άλλα μόλις το 10%. Δεν θα καθίσω να αναλύσω τους πιθανούς λόγους που οδήγησαν σ΄ αυτή την αποτυχία (α΄ κατηγορία) ή αν θεωρηθεί επιτυχία (για τη β΄ κατηγορία). Αυτό θέλει κάποιο χρόνο. Όμως αυτό που μπορεί να γίνει τώρα και να μειωθεί κατά πολύ η αδικία εις βάρος αρκετών μαθητών είναι, στα 3 ενιαία μαθήματα με τους αντίστοιχους κλάδους τους (1). Ελληνική Γλώσσα: Ενιαίο μάθημα με τρεις κλάδους: α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, β)Νέα Ελληνική Γλώσσα και γ) Νέα Ελληνική Λογοτεχνία.(2). Μαθηματικά: Ενιαίο μάθημα με δύο κλάδους: α) Άλγεβρα και β) Γεωμετρία.(3). Φυσικές επιστήμες: Ενιαίο μάθημα με τρεις κλάδους: α) Φυσική, β) Χημεία και γ) Βιολογία.Άμεσες λύσεις:1) Ο μέσος όρος κάθε ενιαίου μαθήματος(με βάση το 10) να βγαίνει από όλους τους κλάδους του μαζί και όχι από κάθε κλάδο του ενιαίου μαθήματος ξεχωριστά Π.χ πολλοί μαθητές κόβονται με βαθμό λίγο κάτω του 10 στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και έχουν μεγαλύτερους του 10 στους άλλους δύο κλάδους(Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία). Το ίδιο συμβαίνει και στα Μαθηματικά με την ΄Αλγεβρα και τη Γεωμετρία ή 2) και το πιο δίκαιο ως προς την ισότητα-ισάξια μαθήματα Να ισχύσει το ίδιο που εφαρμόστηκε και στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών με τους κλάδους α ) Φυσική, β) Χημεία και γ) Βιολογία. Δηλαδή: ενώ μέχρι τώρα, στις Φυσικές Επιστήμες, αν ο μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) είχε βαθμό κάτω από τη βάση, τότε παραπεμπόταν στο μάθημα.Πλέον, αν σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) έχει βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά ο βαθμός του μαθήματος «Φυσικές Επιστήμες» (που προκύπτει από τα 3 κλαδικά μαθήματα) είναι πάνω από τη βάση, τότε ο μαθητής προάγεται.

 
Ράνια
29 Ιουν 2014 08:49

O Υπουργός και οι συμμαθητές του φοίτησαν και εξετάστηκαν με ένα απόλυτα αξιοκρατικό και αδιάβλητο σύστημα.που επέτρεπε και στο παιδί του αγρότη και του εργάτη να περάσουν στο Παν/μιο και να σπουδάσουν.Δε νομίζω ότι μπορεί να συμβιβαστεί με κάτι λιγότερο- και δεν πρέπει να συμβιβαστεί.

 
ΓΙΑΓΚΟΣ
29 Ιουν 2014 13:03

Η τράπεζα θεμάτων έστειλε τα παιδιά στα φροντιστήρια επειδή ανακοινώθηκε την τελευταία στιγμή. Από του χρόνου ο καλός μαθητές ΔΕΝ έχει κανένα λόγο να πάει στα φροντιστήρια. Στα σχολεία τους θα τα τα λύσουν σιγά σιγά με τους καθηγητές τους και αν δεν προλάβουν και μερικά θα τα τακτοποιήσουν στην ενισχυτική διδασκαλία (αν γίνει ) και στην χειρότερη περίπτωση όλο και κάποιος μπαμπάς, θείος, ξάδερφος θα τα βοηθήσει. Φροντιστήρια πάντως δεν χρειάζονται.

 
Άκης
29 Ιουν 2014 19:03

Στο ίδιο πνεύμα, σχολικός σύμβουλος με "συμβούλεψε" να μή βάζω δουλειά στο σπίτι (μιλάμε για Δευτεροβάθμια) επειδή έτσι στέλνω τους μαθητές στα φροντιστήρια!

 
ΑΚΗΣ ΣΤΕΝΤΟΣ
29 Ιουν 2014 19:33

"Σε ορισμένα μαθήματα τα θέματα δεν είχαν ελεγχθεί πλήρως και ήταν δυσνόητα άρα ήταν έξω από την λογική και στα όρια της ύλης" "Όταν δίδονται τα θέματα στις 27 Μαΐου και οι εξετάσεις γίνονται στις 29 Μαΐου, ένας δημοκρατικός θεσμός που εξασφαλίζει την ισότητα στην πληροφόρηση και τη γνώση, χάνει την σημασία του". Ακριβώς και όχι μόνο. Ας υποθέσουμε ότι ένας μαθητής θέλει ΜΟΝΟ να αναγνώσει και όχι να απαντήσει τα θέματα της Τράπεζας. Αν απαιτείται ένα λεπτό για κάθε θέμα, για 300 λ.χ. θέματα, χρειάζεται 300 λεπτά δηλαδή ΠΕΝΤΕ ώρες. Κυκεώνας κ. υπουργέ, αν και σύμφωνα με την προκήρυξη της Τράπεζας Θεμάτων, θα έπρεπε να υπάρχουν και οι λύσεις.

 
Νίκος
30 Ιουν 2014 08:42

Κ. υπουργέ και εσείς διαπιστώνετε ότι ένας δημοκρατικός θεσμός που εξασφαλίζει την ισότητα στην πληροφόρηση και τη γνώση, χάνει την σημασία του. Μήπως κ. υπουργέ , θα έπρεπε για φέτος τουλάχιστον να είναι πιλοτική ( δοκιμαστική ) η εφαρμογή του και του χρόνου αφού ελεγχθεί για λάθη , παραλήψεις και δυσνόητα θέματα, τότε να εφαρμοστεί;Να μην πληρώσουν οι σημερινοί μαθητές της Α΄λυκείου , την βιασύνη της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας που δεν πήρε υπόψιν της ούτε τη γνώμη του υπεύθυνου φορέα της τράπεζας , του ΙΕΠ. Έτσι κύριε υπουργέ θα αρθεί η αδικία και τα παιδιά δεν θα νοιώθουν πειραματόζωα .

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ