Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Κατά 20% θα επηρεάσουν οι επιδόσεις των μαθητών στην Α,Β και Γ Λύκειο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

Δημοσίευση: 30/06/2014
Λοβέρδος
Alt Text: 
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Έχει μπει μπροστά μια τριετής διαδικασία που καταλήγει οι επιδόσεις των παιδιών στην Α’, στη Β’ και στη Γ’ Λυκείου να έχουν επιρροή κατά 20% στην τελική τους απόδοση για την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια. Αν το καταργήσουμε θα είναι  μια υποχώρηση σε κάτι που επέβαλλαν οι πρακτικές δυσκολίες.
Τα παραπάνω ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, σε συνέντευξη  στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ,  και υπογράμμισε τα εξής:
Α.Για την τράπεζα θεμάτων: «Δεν πρόκειται να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων, δεν είναι στη σκέψη κανενός μας. Δυστυχώς δεν έγινε πιλοτικό πρόγραμμα. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ο κ. Γκλαβάς με ενημέρωσε ότι είχαν εισηγηθεί να μην εφαρμοστεί το μέτρο φέτος, διότι δεν είχαν προλάβει να διαμορφώσουν τα θέματα και να τα δώσουν εγκαίρως, επειδή όμως η Βουλή ήταν κλειστή, δεν υπήρχε περιθώριο αλλαγής του νόμου και έτσι υποχώρησαν στην εισαγωγή. Αν έχει λάθη η εφαρμογή της τράπεζας φέτος, θα το δούμε τις επόμενες μέρες. Γιατί μέχρι στιγμής υπάρχει μια μικρή εικόνα για αποτελέσματα δεν μπορούμε να σταθούμε στα δημοσιεύματα..
Β.Με ενημέρωσε ο κ. Γκλαβάς ότι υπήρξαν δυο κατηγορίες προβλημάτων. Η μία κατηγορία προβλημάτων ήταν η ταχύτητα με την οποία έπρεπε τα παιδιά να προετοιμαστούν γιατί 27 Μαΐου βγήκαν τα ερωτήματα, τα πήραν και έπρεπε στις 29 Μαΐου να ξεκινήσουν τις εξετάσεις τους. Αυτό και η έκφραση δεν είναι δική μου είναι του ΙΕΠ, οδήγησε σε μία έντονη και γρήγορη «φροντιστηριοποίηση» και το δεύτερο είναι ότι απεδείχθη ενώ σε ορισμένες κατηγορίες μαθημάτων ήταν εντάξει τα θέματα, ήταν καλά, ήταν εύστοχες οι ερωτήσεις, σε ορισμένες άλλες κατηγορίες, κυρίως σε μαθήματα θετικών επιστημών, εκεί υπήρξε ένα πρόβλημα.  Πόσο μεγάλο είναι θα το δούμε τις επόμενες μέρες.
Γ.Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει η πολιτεία να πάρει πίσω το θεσμό της τράπεζας θεμάτων, γιατί είναι ένας θεσμός κοινωνικά πολύ ευαίσθητος. Γιατί εξισώνει προς τα πάνω τις γνώσεις των μαθητών και δεν σχετίζει τη γνώση ενός μικρού παιδιού με το αν πήγε ο δάσκαλος εγκαίρως, αν έκανε καλά τη δουλειά του και ούτω καθ’ εξής. Το πιο εύκολο θα ήταν να πούμε ότι ακυρώνουμε αυτή τη διαδικασία για να γίνουμε καλοί στα μάτια των παιδιών που δεν πήγαν καλά και στα μάτια των γονιών τους. Δεν είναι σωστό.
Δ.Έχει μπει μπροστά μια τριετής διαδικασία που καταλήγει οι επιδόσεις των παιδιών στην Α’, στη Β’ και στη Γ’ Λυκείου να έχουν επιρροή κατά 20% στην τελική τους απόδοση για την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια. Αν το καταργήσουμε θα είναι  μια υποχώρηση σε κάτι που επέβαλλαν οι πρακτικές δυσκολίες.
 Ε.Αλλά πρέπει να δούμε τι διορθωτικά μέτρα θα πάρουμε με πρόταση που θα μας κάνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τα παιδιά αυτά, τα οποία υπέστησαν μια πολύ βιαστική πρώτη εφαρμογή του μέτρου. Εάν η συγκέντρωση των αποτελεσμάτων μας δείξει ότι δεν πρόκειται για  μια αποτυχία εδώ ή εκεί, αλλά είναι μια οριζόντια αποτυχία που οφείλεται στους λόγους που σας προανέφερα, τότε είναι επιβεβλημένο να παρέμβουμε υπέρ της ορθής εφαρμογής του μέτρου που θα αγκαλιάσει και τα παιδιά που έδωσαν εξετάσεις τον Ιούνιο.

Σχόλια (2)

 
per
30 Ιουν 2014 15:04

"Γιατί εξισώνει προς τα πάνω τις γνώσεις των μαθητών και δεν σχετίζει τη γνώση ενός μικρού παιδιού με το αν πήγε ο δάσκαλος εγκαίρως, αν έκανε καλά τη δουλειά του και ούτω καθ’ εξής."Δηλαδή είναι ευθύνη του ΜΑΘΗΤΗ αν θα στελεχώσει ΕΓΚΑΙΡΩΣ το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ τις θέσεις!ο μαθητής ΦΤΑΙΕΙ αν ο καθηγητής ΔΕΝ κάνει τη δουλειά του.Λογικά δεν είναι αυτά? (ή κάπου το έχουμε χάσει τελείως).

 
Ράνια
30 Ιουν 2014 16:39

H υποχώρηση δεν είναι ήττα, είναι τόλμη, ευαισθησία και ρεαλισμός.Έστω και ένα παιδί αδικημένο από τα λάθη του ΙΕΠ,είναι λόγος υποχώρησης.Το 20% δεν είναι αμελητέο,άρα πρέπει να προέρχεται από σύστημα ΔΙΚΑΙΟ και ΑΔΙΑΒΛΗΤΟ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ