Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Να καταργηθεί η συμμετοχή των συνδικαλιστών στα Συμβούλια Επιλογής Στελεχών- Ήταν οι πιο "σκληροί" αξιολογητές

Δημοσίευση: 02/07/2014
Κουμέντος
Alt Text: 
Κουμέντος
Title Text: 
Κουμέντος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αποκαλυπτικός  είναι σε συνέντευξη που παραχώρησε στο esos ο Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και πρώην Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής Γιάννης Κουμέντος, για τη στάση  συνδικαλιστών στο Συμβούλια Επιλογής Στελεχών, ενώ μιλάει και για άλλα ζητήματα που αφορούν το ΙΕΠ και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα ο κ. Κουμεντος:
Α. Για τη συμμετοχή των αιρετών    στα Συμβούλια επιλογής Στελεχών,   στην επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων (ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ) και στελεχών εκπαίδευσης ,δηλαδή Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ) δηλώνει: «Παρότι δεν κατείχαν αυξημένα επιστημονικά προσόντα,  οι αιρετοί ,αξιολογούσαν  ποιο «σκληρά»  από όλα τα άλλα μέλη του συμβουλίου. Και σήμερα  χρησιμοποιούν αυτή την ιδιότητα και «προειδοποιούν» τους Διευθυντές και τους Σχολικούς Συμβούλους για τις επερχόμενες κρίσεις. Η δική μου  πρόταση είναι οι αιρετοί πλέον να μην συμμετέχουν στην αξιολόγηση  των στελεχών, αφού και αυτοί θα αξιολογηθούν ως εκπαιδευτικοί από τα στελέχη που θα επιλέξουν ως «αξιολογητές» τους. Θα υπάρχει εμφανής συναλλαγή και θέμα ηθικής τάξης. Χρειαζόμαστε Διαφάνεια ,παντού και για αυτό το λόγο υποστηρίζω  επίσης  ότι θα πρέπει να υπάρχουν και θητείες και χρονικά όρια για τις συνδικαλιστικές άδειες».
Β. Ο Αντιπρόεδρος για τις ενδεχομενες αντιδράζσεις στην παραπάνω δήλωση απαντά: «Το συνδικαλιστικό κίνημα δεν νομοθετεί, δεν διοικεί. Διεκδικεί και υπερασπίζεται τα  δικαιώματα των εργαζομένων. Είμαι αντίθετος στον «κρυφό κρατικό» συνδικαλισμό ,στη συναλλαγή και στους επαγγελματίες συνδικαλιστές. Είμαι αντίθετος στις «απαγορεύσεις» της πληροφόρησης και της διακίνησης των ιδεών ,όπως και στο «κάψιμο» των   βιβλίων και των «μαγισσών».
Γ. Για τις απολύσεις των καθηγητών και τις καταργήσεις ειδικοτήτων στην τεχνική εκπαίδευση ο κ. Κουμέντος διατυπώνει την άποψη: « Δεν υπήρχε λόγος κατάργησης  κλάδων και  ειδικοτήτων αλλά και  διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών ΠΕ της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Η πολιτεία οφείλει να παρέχει όλες τις ευκαιρίες μέσα από το Δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, παράλληλα με το ιδιωτικό , άρα και αυτές τις ειδικότητες».
Δ. Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ο  Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ δηλώνει: «Υπάρχουν αναπάντητα θέματα σε σχέση με το πώς θα καθορίζονται τα ποσοστά προαγωγής  (σχολείο ,διεύθυνση ,ειδικότητα κλπ), πως θα γίνεται η επιμόρφωση, αλλά και θέματα κόστους  υλοποίησης  (μετακινήσεις αξιολογητών). Χρειάζεται σοβαρή συζήτηση για τα θέματα αυτά.Πριν τη ψήφιση του νόμου, οι τότε Περιφερειακοί  Διευθυντές Εκπαίδευσης, είχαμε καταθέσει άλλη πρόταση για τις προαγωγές και τις ποσοστώσεις των εκπαιδευτικών».
Ε. Για το ΙΕΠ ο κ. Κουμέντς σημειώνει: «Το ΙΕΠ ως νεοσύστατος οργανισμός έχει πολλά προβλήματα «εκ γενετής» αλλά και ως διάδοχος φορέας. Προσπαθεί να  θεραπεύει τα κακώς κείμενα του παρελθόντος και παράλληλα να σχεδιάζει τις επόμενες φάσεις λειτουργίας του. Στελέχη  που συμμετείχαν στην αρχική του συγκρότηση θα έπρεπε να  τηρούν μια περισσότερο αυτοκριτική στάση. Εξ άλλου κάποιοι ζήτησαν  από το ΔΣ του ΙΕΠ «βελούδινο διαζύγιο».
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται επιμορφωτική υποστήριξη και σταθερό διαφανές πλαίσιο λειτουργίας
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται υποστήριξη για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού τους έργου και της παιδαγωγικής αποστολής τους. Οι θεσμικές και  λειτουργικές μεταβολές στην εκπαίδευση δεν μπορούν να τελεσφορήσουν  εάν  δεν υποστηριχθεί επαρκώς ο εκπαιδευτικός με ένα σταθερό επιμορφωτικό  δίκτυο. Είναι δε υποχρέωση της Πολιτείας, δηλ. του ΥΠΑΙΘ, να παρέχει το υποστηρικτικό  επιμορφωτικό δίκτυο, το οποίο θα πρέπει να επανασχεδιασθεί   έτσι ώστε να αποδίδει τα μέγιστα. Προς τη κατεύθυνση αυτή υπάρχουν προτάσεις.
 Το «νέο σχολείο»  ήταν ενταγμένο σε ένα στρατηγικό σχεδιασμό που περιελάμβανε και το «Μείζον πρόγραμμα επιμόρφωσης», το καλλίτερο κατά την άποψη μου πρόγραμμα των τελευταίων δεκαετιών.  Όμως  και σε αυτό, αλλά και σε άλλα επιμορφωτικά προγράμματα υπήρξαν  ασυνέχειες ,παραλήψεις και  λάθος λειτουργίες  στη διαχείριση.
Κάθε  λάθος βήμα στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και στην υλοποίηση  του ,δημιουργεί απώλεια χρόνου, χρημάτων ,επανάληψη των ίδιων διαδικασιών, οι οποίες  προσθέτουν σημαντική ανησυχία στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς , στους γονείς.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τώρα που υπάρχει κρίση και ανασφάλεια υπάρχει η δυνατότητα αλλαγών;
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Σε περιόδους κρίσεων  χρειάζονται τομές και υπερβάσεις, οι οποίες  θα πρέπει να στηρίζονται  στο Διάλογο, στη Συνεννόηση, στη Νομιμότητα, στη Διαφάνεια. Σε αντίθετη περίπτωση οξύνονται οι αντιθέσεις, χρησιμοποιούνται  οι γνωστοί διαμεσολαβητές, «τρώει ο ένας τη σάρκα του άλλου» και ισοπεδώνονται ή  «μπλοκάρονται» οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, οι αλλαγές και ο  εξορθολογισμός σε διάφορα επίπεδα. Και δυστυχώς, τόσο στη διαχείριση του εκπαιδευτικού  προσωπικού όσο και σε σειρά αποφάσεων εκπαιδευτικού σχεδιασμού έχουν γίνει αρκετά λάθη.
Κάθε απόφαση για την εκπαίδευση πρέπει να έχει ως στόχο τη βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης, της λειτουργίας και της αποτελεσματικότητας του σχολείου και εν γένει του Δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Αποφάσεις  που δεν στηρίζονται σε δεδομένα θεωρούνται γνώμες-ευχάριστες ή δυσάρεστες- αλλά με αυτές δεν μπορούμε να σχεδιάσουμε λύσεις.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει αναταραχή στους εκπαιδευτικούς με την κινητικότητα και τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών.
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Εκτιμώ πως η κινητικότητα των εκπαιδευτικών από την Δευτεροβάθμια προς τη Πρωτοβάθμια ήταν αναγκαία και χρήσιμη για το εκπαιδευτικό σύστημα. Η μετακίνηση 3.500 εκπαιδευτικών  ειδικοτήτων στην  Πρωτοβάθμια, στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με πρόγραμμα  ΕΑΕΠ,  είναι θετική. Αυτό  το οποίο δεν μπορώ να καταλάβω –και είναι κατά την γνώμη μου αρνητικό-είναι γιατί η διοίκηση του ΥΠΑΙΘ δεν  έχει προχωρήσει  στις απαραίτητες διαδικασίες έτσι ώστε οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί να καταλάβουν οργανικές  θέσεις  στα δημοτικά σχολεία. Το πρόγραμμα ΕΑΕΠ στα δημοτικά  δημιουργεί «ένα ακριβό σχολείο», είναι όμως απαραίτητο για τους μαθητές μας, για το μέλλον του τόπου.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας αντιμετωπίζουν δυσκολίες με τους μικρούς σε ηλικία μαθητές, τι έχει κάνει το ΙΕΠ για να τους βοηθήσει;
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Από τη πλευρά του ΙΕΠ έχει συνταχθεί πρόγραμμα επιμόρφωσης δια μέσου των ΠΕΚ για  τους μεταταχθέντες εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, αλλά δυστυχώς δεν έχει εγκριθεί  μέχρι σήμερα από τη Διαχειριστική Αρχή  λόγω διαδικαστικών ζητημάτων περιόδου ολοκλήρωσης του προηγούμενου ΕΣΠΑ. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί χρειάζονται  υποστήριξη από τους σχολικούς συμβούλους . Και το θέμα της υποστήριξης τους είναι κρίσιμο.
Προβλήματα έχουμε και με την εξέλιξη  και άλλων επιμορφωτικών προγραμμάτων  λόγω των γραφειοκρατικών -δημοσιολογιστικών αγκυλώσεων.
Το ΙΕΠ ως νεοσύστατος οργανισμός έχει πολλά προβλήματα «εκ γενετής» αλλά και ως διάδοχος φορέας. Προσπαθεί να  θεραπεύει τα κακώς κείμενα του παρελθόντος και παράλληλα να σχεδιάζει τις επόμενες φάσεις λειτουργίας του. Στελέχη  που συμμετείχαν στην αρχική του συγκρότηση θα έπρεπε να  τηρούν μια περισσότερο αυτοκριτική στάση. Εξ άλλου κάποιοι ζήτησαν  από το ΔΣ του ΙΕΠ «βελούδινο διαζύγιο».
ΕΡΩΤΗΣΗ: Για τη διαθεσιμότητα των ειδικοτήτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης ποια είναι η άποψη σας;
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Κατά τη δική μου εκτίμηση, δεν υπήρχε λόγος κατάργησης  κλάδων και  ειδικοτήτων αλλά και  διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών ΠΕ της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Η πολιτεία οφείλει να παρέχει όλες τις ευκαιρίες μέσα από το Δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, παράλληλα με το ιδιωτικό , άρα και αυτές τις ειδικότητες. Υπήρχε ανάγκη εξορθολογισμού, μαζέματος δηλαδή,  της κατανομής των τμημάτων και των ειδικοτήτων και αυτό το υποστηρίζω από την εμπειρία που είχα  από τη θητεία μου ως Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής. Χρειαζόμαστε ισχυρή τεχνική ,επαγγελματική εκπαίδευση . Αυτή  τη θέση εξέφρασα και ως αντιπρόεδρος του ΙΕΠ.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει όμως ένταση και αντίδραση για την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Ναι, αλλά στηρίζεται στην παραπληροφόρηση ,στη σύγχυση  και στο φόβο. Η αυτοαξιολόγηση  των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου έχει ξεκινήσει από τη δεκαετία του ΄70 στην Μ. Βρετανία από τον John BacBeath ως απάντηση στη νέο-φιλελεύθερη πολιτική στην εκπαίδευση. Στην Ελλάδα  ξεκίνησε  από τον Ιωσήφ Σολομών  στα τέλη της δεκαετίας του ΄90 και στις αρχές του 2010 έγινε πιλοτική εφαρμογή από την ομάδα του καθηγητή Γ.Πασιά. Πολλοί  το συνδέουν με τις μνημονιακές δεσμεύσεις. Καμία σχέση. Να υπενθυμίσω δε ότι στο πρώτο μνημόνιο η εκπαίδευση είχε εξαιρεθεί από παρεμβάσεις και μνημονιακές  συνέπειες, ύστερα από πρωτοβουλία της τότε Υπουργού Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου  και συμφωνία της τότε κυβέρνησης. Εξ άλλου ο προγραμματισμός και απολογισμός του σχολικού έργου γίνεται κάθε χρόνο στις σχολικές μονάδες.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Για τη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών;
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Η αξιολόγηση  των εκπαιδευτικών  είναι μια περίπλοκη υπόθεση. Στηρίζεται στο γενικό νόμο 4024/11 για τη αξιολόγηση των Δημοσίων Υπαλλήλων και στις ειδικές ρυθμίσεις του ΠΔ 152/13. Η αλήθεια είναι ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά λόγω της φύσης και του χαρακτήρα της εργασίας  του εκπαιδευτικού, αλλά και λόγω του μεγάλου αριθμού και του πολυδιάσπαρτου  των εκπαιδευτικών σε όλα τα μέρη της  χώρας. Για τους εκπαιδευτικούς δεν υπάρχει θέμα απολύσεων αλλά επιμόρφωσης. Υπάρχουν αναπάντητα θέματα σε σχέση με το πώς θα καθορίζονται τα ποσοστά προαγωγής  (σχολείο ,διεύθυνση ,ειδικότητα κλπ), πως θα γίνεται η επιμόρφωση, αλλά και θέματα κόστους  υλοποίησης  (μετακινήσεις αξιολογητών). Χρειάζεται σοβαρή συζήτηση για τα θέματα αυτά. Πριν τη ψήφιση του νόμου, οι τότε Περιφερειακοί  Διευθυντές Εκπαίδευσης, είχαμε καταθέσει άλλη πρόταση για τις προαγωγές και τις ποσοστώσεις των εκπαιδευτικών.
 Επίσης είναι γνωστό πως για αρκετές δεκαετίες δεν γίνεται αξιολόγηση  των εκπαιδευτικών και απουσιάζει η κουλτούρα αξιολόγησης από το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Όμως αξιολόγηση στην εκπαίδευση γίνεται.
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Βεβαίως και γίνεται. Και στα μαθήματα και στην τάξη από τους εκπαιδευτικούς προς τους μαθητές, αλλά και από  τα συμβούλια επιλογής στελεχών. Να υπενθυμίσω  ότι στα συμβούλια επιλογής στελεχών, το συνδικαλιστικό κίνημα με τους αιρετούς του κλάδου, συμμετέχει στην επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων (ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ) και στελεχών εκπαίδευσης ,δηλαδή Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ) ,εδώ και τριάντα χρόνια. Μάλιστα, παρότι δεν κατείχαν αυξημένα επιστημονικά προσόντα,  οι αιρετοί ,αξιολογούσαν  ποιο «σκληρά»  από όλα τα άλλα μέλη του συμβουλίου. Και σήμερα  χρησιμοποιούν αυτή την ιδιότητα και «προειδοποιούν» τους Διευθυντές και τους Σχολικούς Συμβούλους για τις επερχόμενες κρίσεις. Η δική μου  πρόταση είναι οι αιρετοί πλέον να μην συμμετέχουν στην αξιολόγηση  των στελεχών, αφού και αυτοί θα αξιολογηθούν ως εκπαιδευτικοί από τα στελέχη που θα επιλέξουν ως «αξιολογητές» τους. Θα υπάρχει εμφανής συναλλαγή και θέμα ηθικής τάξης. Χρειαζόμαστε Διαφάνεια ,παντού και για αυτό το λόγο υποστηρίζω  επίσης  ότι θα πρέπει να υπάρχουν και θητείες και χρονικά όρια για τις συνδικαλιστικές άδειες.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα  υπάρξει σύγκρουση και θα σας κατηγορήσουν οι συνδικαλιστές για το θέμα αυτό.
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Υποστηρίζω την αναγκαιότητα της ύπαρξης και ανάπτυξης του συνδικαλιστικού κινήματος με αρχές..Το συνδικαλιστικό κίνημα δεν νομοθετεί, δεν διοικεί. Διεκδικεί και υπερασπίζεται τα  δικαιώματα των εργαζομένων. Είμαι αντίθετος στον «κρυφό κρατικό» συνδικαλισμό ,στη συναλλαγή και στους επαγγελματίες συνδικαλιστές. Είμαι αντίθετος στις «απαγορεύσεις» της πληροφόρησης και της διακίνησης των ιδεών ,όπως και στο «κάψιμο» των   βιβλίων και των «μαγισσών».
 Θα ήθελα να υπενθυμίσω την τοποθέτηση του Paulo Freire του λατινοαμερικάνου δασκάλου  αγωνιστή «..πρέπει να αγωνιζόμαστε ώστε  αυτά τα δικαιώματα όχι μόνο να αναγνωρισθούν, αλλά να γίνουν  σεβαστά και να εφαρμοσθούν. Κάποιες φορές μπορεί να χρειαστεί να αγωνισθούμε στο πλευρό των  συνδικαλιστικών  οργανώσεων κι άλλες φορές εναντίον τους, αν η ηγεσία τους είναι σεχταριστική, είτε αριστερή, είτε δεξιά. Άλλες  φορές πάλι μπορεί να πρέπει να αγωνισθούμε ως προοδευτική διοίκηση ενάντια στην οργισμένη αντίδραση της συντήρησης (να μην αλλάξει τίποτα), των προσηλωμένων στις παραδόσεις (κεκτημένων) και εναντίων των νεοφιλελεύθερων που βλέπουν τον εαυτό τους ως το απαύγασμα της ιστορίας…»

Σχόλια (11)

 
Πέτρος
02 Ιουλ 2014 13:12

Να εξαιρεθούν οι συνδικαλιστές κύριε Κουμέντο από τη βαθμολογία και να παραμείνουν ως προς τον έλεγχο της διαδικασίας. Είδαμε και καλά ποιοι άλλοι στελέχωναν τα συμβούλια επιλογής στις προηγούμενες κρίσεις, διότι εμένα, πλην του Δ/ντή Εκπαίδευσης και ενός υποδιευθυντή σχολείου που ήταν παρόντες, και φυσικά των δύο αιρετών, με έκρινε μία νηπιαγωγός, μια γυμνάστρια και ένας δάσκαλος, κανείς εκ των οποίων δεν είχε ασκήσει ποτέ διοίκηση, ενώ στο σύνολό τους όλοι υπολείπονταν κατά πολύ στα μετρήσιμα επιστημονικά προσόντα, όπως και στο σύνολο των μετρήσιμων (εκτός του Δ/ντή Εκπαίδευσης βέβαια).Ανακαλύψαμε τώρα τη διαπλοκή με το σκληρό κομμάτι των συνδικαλιστικών φορέων. λες και τόσα χρόνια δεν το ξέρατε και δεν ομονούσατε όλοι μαζί για το ποιους θα κάνατε Δ/ντες κ.λπ. Λες και δεν ξέραμε ότι στις περισσότερες Δ/νσεις οι θέσεις μοιράζονταν από πριν, ανάλογα με το ποιος ήταν στην κυβέρνηση και τη δυναμική της σύνθεσης των συμβουλίων. Τότε τους θέλατε τους συνδικαλιστές για να νομιμοποιείτε από κοινού τις επιλογές σας. Τώρα το παίζετε αδιάφθοροι και τους θεωρείτε παράγοντα ανάσχεσης της προόδου και της διαφάνειας στην εκπαίδευση. Και για να τελειώνουμε, εκεί στο ΙΕΠ που δεν έχετε συνδικαλιστικά προσκόμματα, γιατί δεν έχετε ξεκαθαρίσει τα της επιμόρφωσης ως προς την αξιολόγηση κ στέλνετε κείμενα, λες και ήταν εγκύκλιοι ή νομοθετήματα, εν γνώσει του νομικά έωλου της διαδικασίας;

 
x
02 Ιουλ 2014 20:37

Πες τα χρυσόστομε! Με έκριναν για διευθυντή 2 συνδικαλιστές που είχαν τα μισά επιστημονικά προσόντα και δεν είχαν ασκήσει ποτέ διοίκηση. Ποιός ο ρόλος τους; Για να ολοκληρωθεί η πρόταση ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ, αφήνοντας μόνο το ικανός-μή ικανός ως (αιτιολογημένο και δικαστικά ελέγξιμο) αποτέλεσμα της "συνέντευξης".

 
Πέτρος Απέργης
02 Ιουλ 2014 22:22

Πείτε στον κ. Αντιπρόεδρο, ότι μπορεί να έχει μεν δίκηο για τους συνδικαλιστές, αλλά τα βλέπει λίγο μονόπλευρα τα πράγματα. Δεν είναι ο μόνος αυτός με "αυξημένα επιστημονικά προσόντα". Είμαστε και άλλοι με ίσως πιο αυξημένα προσόντα από τον ίδιο, αλλά αυτός είναι Αντιπρόεδρος και εμείς απλοί καθηγητές δίχως καμία προοπτική, πέραν του να πεθάνουμε μέσα στην τάξη. Τα χαμηλά στελέχη τα έκριναν οι "ανάξιοι συνδικαλιστές". Το ότι τα υψηλά στελέχη τα καθορίζουν οι πολιτικοί με τα γνωστά κριτήρια "συναγωνιστής" ή/και "φιλαράκι", αυτό δεν τον ενοχλεί, φαντάζομαι, αφού επωφελήθηκε ο ίδιος.

 
efbou
02 Ιουλ 2014 23:45

.και οι υπόλοιποι του Συμβουλίου. br />Ας σοβαρευτούμε, εξετάσεις ΑΣΕΠ για τα στελέχη.

 
Κίμων
03 Ιουλ 2014 13:06

Αλλά οι βουλευτές να αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς του γραφείου τους! Δίκαια πράγματα δικέ μου!

 
Ντιζος Χριστοφορος
04 Ιουλ 2014 02:12

Ειναι δυσκολο η γενια μας (50-60 ετων) να μπορεσει να εκφερει ορθο, αντικειμενικο και με οραμα λογο ειδικα στην εκπαιδευση .Η πλειονοτης των στελεχων επελεγη με κομματικα κριτηρια (περιφερειαρχες,δ/ντες,προισταμενοι ,συμβουλοι,επιμορφωτες,,καθηγητες ΑΕΙ, ΤΕΙ,).Η ημιμαθεια και η αλαζονεια υπηρξαν συνοδοιποροι της οσφυοκαμψιας τοσο που κατα καιρους ειπα να παψω να ασχολουμαι με αυτο το σπορ .Συνηθως οι προσοντουχοι κατεληγαν συμβουλοι αν δεν ειχαν ισχυρη πλατη στα υπηρεσιακα συμβουλια πραγμα που βολευε το συστημα να προωθει με ποσοστα 80-90% εναλλαξ τα κομματικα η συνδικαλιστικα φτωχοτερων προσοντων στελεχη στην διοικηση. ( εναλλαγη των κομματων πρυποθετει και φιλικη διοικηση προς ταισμα των παντα πεινασμενων χαμηλοβαθμων η μεσαιων στελεχων) Σαφως και υπηρξαν λαμπρες εξαιρεσεις που ειχαν γενικη αποδοχη και παραλληλα καλο βιογραφικο και σωστες γνωριμιες ωστε συνδιαστικα να επιβιωσουν σχεδον αξιοκρατικα σ αυτο το χαοτικο και δαιδαλωδες παιχνιδι μοιρασιας της εξουσιας (μικρη και μιζερη μεν,εξουσια δε). Οι δε φτωχοι συγγενεις των προαναφερθεντων αρκουσε μια θεση απλου δ/ντου σε μια σχολικη μοναδα με την ιδια αλλα λιγο καλυτερη διαδικασια επιλογης.Το μονο που δεν θελω πλεον να ακουω ειναι η προσχηματικη αξιοκρατια που ευαγγελιζομαστε ολοι αν ειμαστε εκτος συστηματος .Οι εντος δε συστηματος βλεποντας αυτο το ταπεινο μου σχολιο και ξεροντας με απλως θα μηδιουν που καταδεχθηκα να χασω πολυτιμο χρονο για να σας ενημερωσω περιληπτικα πως παιζεται το σπορ.Τα τελευταια 25 χρονια κυλησαν ετσι. Τα προηγουμενα πολυ χειροτερα μαλλον.Τωρα να ασχολιομαστε με τους αιρετους , σιγα μη σταξει η ουρα του γαιδαρου στο πηγαδι. Αλλωστε στα κομματα εξουσιας αφηνουμε τα μεσαια στελεχη να παιζουν με το συνδικαλισμο για να εχουν την ψευδαισθηση της εξουσιας μοιραζοντας θεσεις ευθυνης γι 2-3 κατοσταρικα χαρτζηλικι παραπανω απο τον απλο μισθο των συναδελφων τους. Παντως μπραβο στον αντιπροεδρο για το θαρρος του να ανοιγει τετοια θεματα . Ανεβηκε στην εκτιμηση μου για την τολμη του και μονο να ξυνει πληγες ετων.

 
Μαρία
04 Ιουλ 2014 10:03

@ Χριστόφορο Ντίζο. Σε ευχαριστούμε για τον πολύτιμο χρόνο που καταδέχτηκες να ξοδέψεις για να μας ενημερώσεις για το πώς παίζεται το σπορ. Μόνο που και ο δικός μας χρόνος είναι πολύτιμος, για να διαβάζουμε εκ νέου αυτό που ήδη έχει γραφτεί παρακάτω και που το γνωρίζουμε όλοι. Και φαίνεται πως και η δική σου ευθιξία κατά καιρούς ερχόταν και κατά καιρούς έφευγε, αφού πάντα με κάθε τρόπο επέλεγες να είναι μέρος του συστήματος αυτού (η Ελλάδα είναι μικρός τόπος, η εκπαίδευση ακόμα μικρότερη και ο Πειραιάς μια χούφτα άνθρωποι). Καταλήγεις να λες μπράβο σε έναν άνθρωπο που θέτει ένα θέμα (υπαρκτό κατά την κρίση μου) τη στιγμή ακριβώς που ο ίδιος έχει αξιοποιήσει πολλάκις τη θέση τέτοιων ανθρώπων για να στηρίξει τη δική του πορεία στη διοίκηση της εκπαίδευσης. Επειδή λοιπόν και ως διευθυντή δημοτικού σχολείου τον ξέραμε τον Κουμέντο, και ως επιμορφωτή τον ξαναμάθαμε και ήρθε και η περίοδος της παντοδυναμίας του ως Περιφερειακός Δ/ντής που φάνηκε το ποιος είναι. Ε, τώρα πια μιλά σαν να εξαγνίστηκε στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ. Ε, όχι, φίλοι μου. Δεν είναι έτσι.

 
V
04 Ιουλ 2014 12:30

Αλήθεια, οι αξιολογητές πότε θα αξιολογηθούν ως δάσκαλοι μέσα στην τάξη; Από ποτέ έχουν να διδάξουν ;

 
Ντιζος Χριστοφορος
04 Ιουλ 2014 15:16

Η ΜΑΡΙΑ έχει δίκιο . Προσπάθησα όμως να μην εμπλακω προσωπικα ως κρινομενος απο ανθρώπους του συναφιου μου ώστε να μη δώσω αφορμή σε κανέναν να με κατηγορήσει οτι η ενασχόληση μου με την πολιτικη σκηνή έγινε για προσωπικό ωφέλος. Απο το 1978 υπηρετώ συγκεκριμένο Πολιτικο χώρο ανερχομενος σταδιακά σε όλες τις οριζόντιες και κάθετες θέσεις όχι όμως της διοίκησης . Δεν αντιπαρατεθηκα ποτε με κανέναν για στελέχωση θέσης ευθύνης γιατι θα ήταν ανήθικο και παππαs και ζεύγας ταυτόχρονα. Τιμώ δε τους αντιπάλους μου που έπραξαν το ίδιο.. Εξελέγη κατ επανάληψη σε αιρετες θέσεις , τοποθετήθηκα και σε δοτες ουδέποτε όμως στην διοίκηση . Ο αντιπρόεδρος υπήρξε πολιτικός αντίπαλος στο παρελθόν αλλα ουδέποτε εχθρός . Προσωπικα σεβόμενος τη θεσμικη του θεση αναγνωρίζω το θάρρος να εκφερει μια επικίνδυνη άποψη και δεν λειτουργεί με κρυψηνεια αλλα εκτίθεται με συνέντευξη . Δεν υπερθεματιζω το σκεπτικο του απλα η δημοσιοποίηση των απόψεων του δείχνει θάρρος στην αντιπαράθεση που θα ακολουθήσει απο τα συνδικάτα. Θα σας άρεσε να επεξεργάζεται κατι εν κρυπτώ; Αυτο εννοούσα ΜΑΡΙΑ . Αλλάζω δε το "καταδεχτηκα" με το "για πρωτη φορά αποφάσισα" καθ οτι το πρώτο ίσως είναι αλλαζονικο και κάθε αλλο απο αυτο θα ήθελα γιατι όλη μου η ζωή ήταν και είναι ένας αγώνας για την επικράτηση του ριζοσπαστικού κ μετέπειτα του κοινωνικού φιλελευθερισμού .Απετυχα; Πέτυχα; Το μέλλον θα δείξει και το Παιδι μου θα με κρίνει πρώτο.

 
Α. Σ.
04 Ιουλ 2014 19:38

Συμφωνώ απολύτως με τον κ. Κουμέντο. Κι εμένα με έκρινε το '11 με τη χειρότερη βαθμολογία ο αριστερός συνδικαλιστής - αγράμματος (στην κυριολεξία - κάνει 10 ορθογραφικά σε κάθε σελίδα που στέλνει στα σχολεία), επειδή είπα το γνωστό (και αυτονόητο) "ας μην κοιτάμε μόνο τι κάνει το κράτος για μας, ας κάνουμε κι εμείς κάτι για το κράτος". Παραλίγο να με φάει μέσα στη συνέντευξη. Και τώρα, που έχουμε ήδη συγκρουστεί για την αξιολόγηση, ξέρω κιόλας το βαθμό μου το 2015: Μηδέν. Και μετά σου λένε για διαπλεκόμενα, για κομματικά κριτήρια κ. ά. Αυτά είναι καλύτερα; Πάντως ας μην ξεχνάμε ότι το '11 ήταν η 1η φορά που πρώτα βγήκε η τελική βαθμολογία μας και ΜΕΤΑ δηλώσαμε σχολεία. Και θα συμφωνήσω με το συνάδελφο: διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τα στελέχη στο αντικείμενό τους, στα παιδαγωγικά, σε μελέτες περιπτώσεων και οπωσδήποτε στη νομοθεσία. Δεν είναι δυνατόν να είναι κάποιος δ/ντής επί 4, 5 ή και περισσότερα χρόνια και να σου λέει ότι "αυτό γίνεται έτσι επειδή έτσι το κάναμε ως τώρα".

 
Μαρία
05 Ιουλ 2014 00:24

@ Χριστόφορο Ντίζο. ΟΚ! Η αυτοκριτική είναι αρετή και τουλάχιστον ως προς αυτά που μπορούμε να κρίνουμε με βάση τα γραφόμενα εδώ, φαίνεται να την έχεις.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean