Απαντήσεις και σχόλια για τα θέματα του μαθήματος Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

Η ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σχετικά με τα θέματα του μαθήματος Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, εξέδωσε τις ακόλουθες απαντήσεις και σχόλια:
Τα θέματα του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές της Γ’ ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδα Β’) χαρακτηρίζονται κλιμακούμενης δυσκολίας ως προς τις ασκήσεις, απαιτούσαν όμως καλή κατανόηση της αντίστοιχης θεωρίας.
Επισημάνσεις:
Θέμα Γ- Ερώτημα Γ2: Αιτιολόγηση: «Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι συντελεστές παραγωγής δεν είναι εξίσου κατάλληλοι για την παραγωγή όλων των αγαθών». Συνεπώς, ή οποιαδήποτε περαιτέρω ανάλυση θεωρείται πλεονασμός.
Θέμα Γ- Ερώτημα Γ3: Αιτιολόγηση: «Στην οικονομία υπάρχει υποαπασχόληση των παραγωγικών συντελεστών». Συνεπώς, ή οποιαδήποτε περαιτέρω ανάλυση θεωρείται πλεονασμός.
Θέμα Δ- Ερώτημα Δ4: Αιτιολόγηση: «Η επιβολή ανώτατης τιμής πρέπει να είναι βραχυχρόνια, για να αποφεύγεται η ”μαύρη αγορά”». Συνεπώς, ή οποιαδήποτε περαιτέρω ανάλυση θεωρείται πλεονασμός.
Ενδεικτικές σύντομες απαντήσεις των θεμάτων
Ομάδα Α
Α1α. => Λάθος (σελ. 59)
Α1β. => Σωστό (σελ. 35)
Α1γ. => Σωστό (σελ. 48)
Α1δ. => Λάθος (σελ. 98)
Α1ε. => Λάθος (σελ. 43)
Α2 => δ (σελ. 59)
Α3 => β (σελ. 83)
Ομάδα Β
Κεφάλαιο 2, παράγραφος 2 «Η συμπεριφορά του καταναλωτή» (σελ. 28-29)
Ομάδα Γ
Γ1
Στο συνδυασμό Α: Ψ=250, Χ=0.
Στο διάστημα Α-Β: Κόστος Ευκαιρίας του Χ = 2
Στο διάστημα Β-Γ: Κόστος Ευκαιρίας του Χ=3
Στο συνδυασμός Δ: Χ=90
Στο διάστημα Γ-Δ: Κόστος Ευκαιρίας του Χ=5
Γ2
Διάστημα Α-Β: Κόστος Ευκαιρίας του Ψ= 1/2= 0,5
Διάστημα Β-Γ: Κόστος Ευκαιρίας του Ψ = 1/3 = 0,33
Διάστημα Γ-Δ: Κόστος Ευκαιρίας του Ψ = 1/5 = 0,2
Κόστος ευκαιρίας αυξανόμενο. «Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι συντελεστές παραγωγής δεν είναι εξίσου κατάλληλοι για την παραγωγή όλων των αγαθών».
Γ3
Για Χ=8, μέγιστο Ψ=50,άρα ο συνδυασμός είναι εφικτός.
Ή για Ψ=45, μέγιστο Χ=81, άρα ο συνδυασμός είναι εφικτός.
Οικονομική σημασία: «Υπάρχει υποαπασχόληση των παραγωγικών συντελεστών».
Γ4
Για Χ=20, μέγιστο Ψ=210.
Για Χ=70, μέγιστο Ψ=90.
Άρα πρέπει να θυσιαστούν 210 – 90 = 120 μονάδες Ψ για να αυξηθεί η παραγωγή από 20 σε 70 μονάδες.
Ομάδα Δ
Δ1
Για PE=4, QDE=320
QD’ = QD + 100 => QD΄ = 500-20P
Στο νέο σημείο ισορροπίας θα έχουμε PE=6
QS = 200 + 30P
Δ2
ES = 0,43
Επειδή ES <1, η προσφορά είναι ανελαστική
Δ3α.
Για P = 4, QD = 420, Qs= 320
Έλλειμμα = QD – QS = 420 – 320 = 100
Δ3β.
Θέτουμε στην QD’ την προσφερόμενη ποσότητα στην τιμή PΑ=4, δηλαδή QS=320 και έχουμε P2 = 9. Άρα Καπέλο = 9 – 4 = 5.
Δ4
Απάντηση: «Η επιβολή ανώτατης τιμής πρέπει να είναι βραχυχρόνια, για να αποφεύγεται η ”μαύρη αγορά”».
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Παντελής Τέντες Αντρέας Χατζηανδρέου
Σχολιάστε το άρθρο
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Υφ. Παιδείας: 204 Δημοτικά λειτουργούν με λιγότερο από 15 μαθητές
- Μετονομασία του 3ου Γυμνασίου Νάουσας
- Άρση αναστολής λειτουργίας Δημοτικού Σχολείου
- Προσθήκη προσωνυμίας σχολικής μονάδας
- Ζ. Μακρή: «Θεαματική αύξηση στους αριθμούς των προσφερόμενων θέσεων Μαθητείας στην επικράτεια»
- Επιτυχόντες/Πολύτροπη Αρμονία: Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας τους?
- O Καθηγητής R. Schafer αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτορας ΕΜΠ
- Στη διάθεση των επιτυχόντων οι Βεβαιώσεις Πιστοποίησης Αποφοίτων Ι.Ε.Κ. και Σ.Ε.Κ.
- Τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων
- "Σέρνεται" το webmail του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.