Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Διαμαρτυρία β΄ ανάθεσης Πολιτικής Παιδείας

Δημοσίευση: 14/09/2014
Λοβέρδος
Alt Text: 
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Αξιοτιμε κ. Υπουργέ,
Με το από 02/09/2014  έγγραφό σας, με Αρ. Πρωτ. 137852/Γ2, σχετικά με τις οδηγίες για τις αναθέσεις των μαθημάτων του Γυμνασίου, του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου για το σχ. έτος 2014-2015, αναθέσατε το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας στους συναδέλφους φιλόλογους (ΠΕ02). Το μάθημα αυτό περιέχει και το αντικείμενο της Οικονομίας το οποίο είναι εκ φύσεως εξειδικευμένο και δε δύναται να διδαχθεί από κανέναν άλλο κλάδο πέραν των Οικονομολόγων. Μολαταύτα, ήδη διδάσκεται, αδιανοήτως και κατά παράδοξο τρόπο, τόσο δια το περιεχόμενό του όσο και για την γνώση που χρειάζεται, και από τους συναδέλφους των κλάδων ΠΕ10 (Κοινωνιολόγοι) και ΠΕ13 (Νομικών Επιστημών). Όπως θα διαπιστώσετε και από την περαιτέρω αιτιολόγηση μας, οι συνάδελφοί μας φιλόλογοι (κλάδος ΠΕ02) δεν έχουν καν το γνωστικό υπόβαθρο για την διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος και αυτό διαφαίνεται και από τον οδηγό σπουδών των μαθημάτων που διδάσκονται στις σχολές τους.
   Είναι καταστροφικό να διδάσκονται τα παιδιά μας να διδάσκονται ένα μάθημα από ειδικότητες που δεν έχουν την γνώση και την φιλοσοφία του αντικειμένου , ενός μαθήματος που στην Τρίτη λυκείου θα κληθούν να το δώσουν πανελλαδικά! Είναι σαν να σπουδάζει κανείς Ιατρική και ο καθηγητής που θα του παραδίδει Ανατομία να είναι Ηλεκτρολόγος.
Αιτιολόγηση:
1.    Ο όρος οικονομική επιστήμη φερόταν στον ενικό, Οικονομική Επιστήμη, με την εξέλιξη όμως των επιμέρους τμημάτων σε επιστημονικούς κλάδους με ιδιαίτερο αντικείμενο έρευνας έκαστος λέγεται στον πληθυντικό. Απο αυτό και μόνο το στοιχείο αντιλαμβάνεται κανείς την σπουδαιότητα της ύπαρξης των πλέον καταρτισμένων εκπαιδευτικών για την διδασκαλία του αντικειμένου. Οι οικονομικές επιστήμες, λοιπόν κατά τον πλήρη και ορθό χαρακτηρισμό του όρου, εμπεριέχουν οικονομικούς νόμους. Οι οικονομικοί νόμοι έχουν ιδιαίτερη σημασία αφού χάριν αυτών είναι δυνατή η πρόβλεψη ευμενών ή δυσμενών συνεπειών που είναι δυνατόν να έχει ένα οικονομικό μέτρο ή μια οικονομική ενέργεια ή ακόμα και μια επίσημη δήλωση για κάποια εφαρμογή επ΄ αυτών. Στις οικονομικές επιστήμες το αίτιο πολλές φορές γίνεται αποτέλεσμα και το αποτέλεσμα αίτιο. Για παράδειγμα η αύξηση της προσφοράς επιφέρει τη μείωση της τιμής και αυτή με τη σειρά της τη μείωση της προσφοράς. Με βάσει ποια γνωστική, επιστημονική κατάρτιση θα μπορέσει να αντεπεξέλθει σε μια τέτοια ανάλυση παραγόντων αν δεν είναι Οικονομολόγος;! Κατόπιν τούτου, αντιλαμβάνεται κανείς την σοβαρότητα της Οικονομικής Επιστήμης αλλά και της εφαρμογής της από τους γνώστες της, τους Οικονομολόγους.
2.    Η σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη οικονομία με τον πολύπλοκο τρόπο λειτουργίας της απαιτεί από τον πολίτη να γνωρίζει στοιχειώδεις οικονομικές έννοιες, όπως ο Πληθωρισμός, η Ανεργία, το Δημόσιο Χρέος. Η Οικονομική Θεωρία είναι μία γνώση που μπορούμε και οφείλουμε να χρησιμοποιούμε καθημερινά. Είναι κατανόηση του τρόπου λειτουργίας της κοινωνίας μας. Είναι ανάλυση τάσεων. Πρόβλεψη του μέλλοντος. Δεν μπορεί να απαξιώνεται.
3.    Ανατρέχοντας στη βιβλιογραφία για τις απαρχές της γλώσσας, στο βιβλίο του Fieldman (2011) «Εκπαιδευτική Ψυχολογία» γράφει ότι γλώσσα είναι η συστηματική και οργανωμένη διάταξη των συμβόλων που προσφέρει τη βάση επικοινωνίας με τα άλλα πρόσωπα και επίσης είναι στενά συνδεδεμένη με τον τρόπο που σκεφτόμαστε και κατανοούμε τον κόσμο. Με βάση αυτή την αδιαμφισβήτητη αρχή, ποιος είναι καλύτερος γνώστης της οικονομικής γλώσσας, άλλος από τους οικονομολόγους;!
Επιπλέον, τα οικονομικά μαθήματα κρίνονται πλέον απαραίτητα και αναγκαία στα σχολεία σε όλες τις τάξεις του Λυκείου αλλά ακόμα και του γυμνασίου. Οι γνωστικές διεργασίες και η νοητική ανάπτυξη των παιδιών είναι τέτοια ώστε να μπορούν να αντιλαμβάνονται τους οικονομικούς όρους ακόμα και από τις πρώτες τάξεις του γυμνασίου. Το παραπάνω στηρίζεται στο γεγονός ότι τα παιδιά δεν θα πρέπει να γνωρίζουν μόνο τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, μιας και τις βιώνουν  καθημερινά, αλλά θα πρέπει να είναι και σε θέση να γνωρίζουν και να εντοπίζουν την πηγή τους μέσα από την γνώση της οικονομίας και ειδικότερα μέσα από τη μελέτη των οικονομικών μαθημάτων!
Ο Αριστοτέλης βάσει της αντίληψής του για τον κόσμο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ευδαιμονία  αποτελεί το ύψιστο αγαθό στην ζωή μας και ότι, ως εκ τούτου, εν ονόματι αυτής οφείλουμε να ρυθμίζουμε την συμπεριφορά μας. Ο Αριστοτέλης, λοιπόν, θεώρησε  ότι ήταν αναγκαίο, πρώτα απ’ όλα, να καθοριστεί το έργο του ανθρώπου και αυτό γιατί αισθάνεται κανείς ευτυχισμένος, εφόσον κάνει καλά την δουλειά του. Όλοι μας είμαστε εξουσιοδοτημένοι να επιτελούμε κάποιο έργο, που εκτελώντας το σωστά, αισθανόμαστε ευτυχισμένοι. Ο καθένας , λοιπόν, επιστήμονας μπορεί να είναι ευτυχισμένος, όταν μπορεί να εκτελεί το έργο το οποίο γνωρίζει έτσι ώστε να καταφέρει να γευτεί το ύψιστο αγαθό που κατά τον Αριστοτέλη δεν είναι άλλο από την ευδαιμονία. Η επαρκής λοιπόν επιστημονική κατάρτιση είναι ακόμη ένας παράγοντας προς την πραγμάτωση του τελικού σκοπού του έργου κάθε εκπαιδευτικού στον τομέα του και μόνον έτσι θα μπορέσει να τελεσφορήσει η ορθή ακρόασις των μαθητών .
   Για όλους τους παραπάνω λόγους και ειδικότερα για την  γενικότερη ευδαιμονία του εκπαιδευτικού κλάδου, η οποία όμως απαραιτήτως περνά μέσα από τη ειρηνική συνύπαρξη και την ενότητα του, ευελπιστούμε και αναμένουμε την αποκατάσταση του αισθήματος δικαίου και σας παρακαλούμε να αποσύρετε την ανάθεση του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας από τους συναδέλφους μας φιλολόγους (ΠΕ02).
Με εκτίμηση,
Συντονιστική Ομάδα Αναπληρωτών Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ