Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Εξισώνοντας τα άνισα ή συζητώντας για δυο ελέγχους επίδοσης της Α Λυκείου

Δημοσίευση: 16/07/2014
Σχολεία
Alt Text: 
Σχολεία
Title Text: 
Σχολεία

 Του Γ. Καλλιντέρη 

Δ/ντή ΓΕΛ Κόνιτσας

Τον καιρό αυτό πολλά έχουν γραφεί και ειπωθεί για την Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου. Ο λόγος στον οποίο οφείλονται αυτά είναι ότι τώρα ξεκίνησε το Νέο Λύκειο με θέματα από την τράπεζα θεμάτων,  με αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του μέσου όρου σε κάθε τάξη και με συμμετοχή των βαθμών των τριών τάξεων  στη διαδικασία εισόδου στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
    Προσωπικά θα αναφερθώ σε κάτι που με προβλημάτισε και το οποίο δεν είδα κάπου δημοσιευμένο. Παραθέτω δύο ελέγχους επίδοσης Α΄ τάξεως Γενικού Λυκείου.
ΔΕΊΤΕ ΕΔΩ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ
Ο μαθητής Χ ( πρώτος έλεγχος) πήρε 20 στη Φυσική Αγωγή, στο μάθημα επιλογής και στην Ερευνητική εργασία. Στους  τρεις  κλάδους  της Ελληνικής γλώσσας ( Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία) καθώς και στους δύο κλάδους των Μαθηματικών (Άλγεβρα και Γεωμετρία)  πήρε 10. Στους τρεις κλάδους των Φυσικών Επιστημών ( Φυσική, Χημεία και Βιολογία) πήρε 8. Σε όλα τα άλλα μαθήματα πήρε 15. Ο μαθητής αυτός προάγεται με 14,8.
Ο μαθητής Υ (δεύτερος έλεγχος) πήρε 10 στη Φυσική Αγωγή και στην ερευνητική εργασία και 8 στο μάθημα επιλογής. Στους  οκτώ κλάδους,  της Ελληνικής γλώσσας, των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών που αναφέρθηκαν πιο πάνω πήρε παντού 20. Σε όλα τα άλλα μαθήματα, όπως και ο μαθητής Χ πήρε 15.  Ο μαθητής αυτός προάγεται πάλι με τον ίδιο βαθμό του μαθητή Χ δηλαδή με 14,8!!!
    Όπως καταλαβαίνετε ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται ο μέσος όρος υποβιβάζει πάρα πολύ τα βασικά μαθήματα. Να σας δώσω μερικά παραδείγματα: Ένας μαθητής  διαβάζει για τους τρεις κλάδους των  φιλολογικών μαθημάτων (σύνολο στο πρόγραμμα εννέα ώρες) και παίρνει 20. Ο μαθητής διαβάζει για ένα άλλο δίωρο μάθημα π.χ. Αγγλικά και παίρνει και εκεί 20. Οι δύο αυτοί βαθμοί είναι ισότιμοι και θα ληφθούν με την ίδια αξία  στο μέσο όρο.
Ένας διαβάζει  Μαθηματικά (σύνολο στο πρόγραμμα 5 ώρες ) και παίρνει 20. Αυτός ο βαθμός είναι ισότιμος με το 20 που παίρνει κάποιος στο δίωρο μάθημα της Γυμναστικής!!!
Το ίδιο συμβαίνει και με τους τρεις κλάδους των Φυσικών Επιστημών (έξι ώρες στο πρόγραμμα) , που ο βαθμός και των τριών μαζί (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) είναι ισότιμος με το βαθμό ενός δίωρου μαθήματος.
Ο υπολογισμός του μέσου όρου με αυτόν τον τρόπο είχε γίνει και πριν λίγα χρόνια. Στη συνέχεια θεωρήθηκε λάθος και για τον υπολογισμό του μέσου όρου άλλαξε η διαδικασία. Ουσιαστικά για να μη μακρηγορώ  η Ελληνική γλώσσα θεωρήθηκε σαν τρία μαθήματα όπως και είναι, τα Μαθηματικά σαν δύο μαθήματα και οι Φυσικές επιστήμες σαν τρία μαθήματα. Το ίδιο πιστεύω ότι πρέπει να γίνει και τώρα.
Αν υπολογίσουμε το μέσο όρο με βάση τα ανωτέρω, τότε ο μαθητής Χ παίρνει βαθμό 12,9 από 14,8 που έπαιρνε γρηγορότερα, ενώ ο μαθητής Υ ανεβαίνει στο 16,5 από το 14,8, πράγμα που είναι πιο λογικό.
Και ένα τελευταίο σε σχέση με τη σύγκριση των αποτελεσμάτων της φετινής  Α΄ Λυκείου και της Α΄ Λυκείου προηγουμένων ετών . Δεν μπορούμε πιστεύω να κάνουμε σύγκριση και να βγάζουμε συμπεράσματα εφόσον, αφενός μεν τα οκτώ μαθήματα που δυσκολεύονται οι μαθητές μετατρέπονται με τη μέθοδο των κλάδων, σε τρία μόνον μαθήματα και αφετέρου πιο παλιά δεν υπολογιζόταν στο μέσο όρο η Γυμναστική στην οποία συνήθως ο βαθμός είναι ψηλός.
Τελικά τι πρέπει να επιδιώκουμε με την παιδεία μας; Να εξισώνουμε τα άνισα; Να εξισώνουμε τον μαθητή που διαβάζει εντατικά με εκείνον που αμελεί ή πρέπει να μαθαίνουμε στα παιδιά μας την αξιοκρατία, την εργασία , την επιμέλεια;
                                                                                    

Σχόλια (5)

 
ασεπιτης
16 Ιουλ 2014 19:29

Συγχαρητήρια.Η πιο ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ανάλυση και παρουσίαση του φαινομένου που παρατηρήθηκε φέτος στην Α Λυκείου (και μακάρι οι υπεύθυνοι ναα το λάβουν υπόψην τους για την επόμενη χρονιά της Β Λυκείου).Αφού μελετήσει ο καθένας μας προσεκτικά τα 2 παραδείγματα (που φυσικά δεν είναι μοναδικά) ας προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στο τελικό ερώτημα: Τελικά τι επιδιώκουμε για την Παιδεία μας; Υ.Γ: θα έχει ενδιαφέρον να ακουστούν και οι "κραυγές" αυτών που θεωρούν ότι τα 16χρονα οδηγούνται με το νέο σύστημα εκτός του Λυκείου, αλλά να μας παρουσιάσουν αντίστοιχα δεδομένα επιδόσεων!

 
Ανδρομάχη
16 Ιουλ 2014 19:38

Έλεος!!! Τι σύστημα είναι αυτό που δείχνει ίσους έναν επιμελή με έναν αμελή μαθητή; Για ποιον λόγο ύστερα να μπαίνει κανείς στη διαδικασία να διαβάσει στα σημαντικά μαθήματα. μάλλον προτιμά το υπουργείο παιδείας να βγάζει τεμπέληδες μαθητές, απαίδευτους. να μη ξεχωρίζει ένας χαρισματικός από έναν μέτριο μαθητή. κατάντια. κατάντια που προφανώς κάποιοι προσπαθούν να περάσουν χωρίς να φαίνεται με την πρώτη ματιά! Επιτέλους κάποιος βρέθηκε να μας δείξει τι εστί καινούριο σύστημα του Νέου Λυκείου.

 
Προβληματισμένος
16 Ιουλ 2014 22:48

Χαίρεται κανείς να διαβάζει τέτοια κείμενα χωρίς τις ακρότητες και τις υπερβολές των ομάδων που υπερασπίζονται ή κατακρίνουν ένα μέτρο, χωρίςωμέτρο και σεβασμό στη λογική και στον αναγνώστη. Τέτοια κείμενα απαιτούμε από τους εκπαιδευτικούς.

 
nik
17 Ιουλ 2014 17:10

Με μια διαφορά όμως: ούτε η γυμναστική ούτε το μάθημα επιλογής θα δημιουργήσουν το κατάλληλο υπόβαθρο στην α' λυκείου για την εισαγωγή στις σχολές 2 χρόνια μετά. Άρα, παρά τον ίδιο Μ.Ο., ο άριστος μαθητής στα βασικά μαθήματα , μπαίνει στη Β' Λυκείου με πολύ καλύτερες προδιαγραφές από τον άλλον.

 
Νίκος
18 Ιουλ 2014 07:44

Η παρατήρηση του συνονόματου είναι εν μέρει σωστή, ένας μαθητής με χαμηλές επιδόσεις πχ στα μαθηματικά και στη φυσική, δύσκολα θα τα βγάλει πέρα σαν υποψήφιος για θετικές σπουδές. Τι γίνεται όμως με τη συμμετοχή των σχολικών επιδόσεων στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού πρόσβασης για τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ; Εκεί δεν ευνοείται πάλι ο μαθητής με υψηλές επιδόσεις στα μη βασικά μαθήματα;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean