Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Εκτινάχτηκε ο αριθμός μετεξεταστέων μαθητών της Α Λυκείου στις λαϊκές περιοχές, λόγω Τράπεζας θεμάτων

Δημοσίευση: 02/07/2014
Κοτσιφάκης
Alt Text: 
Κοτσιφάκης
Title Text: 
Κοτσιφάκης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ποσοστό αποτυχίας πάνω από 25, το οποίο ανά σχολείο ή μάθημα προσεγγίζει το 40 ή και παραπάνω. Αν εξειδικεύσει κανείς τα ποσοστά μετεξεταστέων ανά περιοχή της χώρας, αποδεικνύεται περίτρανα ότι στις λαϊκές περιοχές του λεκανοπεδίου και όλης της χώρας, η σχολική απόρριψη είναι τουλάχιστον διπλάσια από το μέσο όρο.  
Η παραπάνω διαπίστωση αποτυπώνεται σε ανακοινωθέν  της μετασυνεδριακής Γενικής Συνέλευσης της ΟΛΜΕ.

ΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
    Συντριπτικό χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς έδωσε η αυστηροποίηση του νέου συστήματος προαγωγής των μαθητών και η τράπεζα θεμάτων του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4186/13 για το λεγόμενο Νέο Λύκειο.
Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ποσοστό αποτυχίας πάνω από 25, το οποίο ανά σχολείο ή μάθημα προσεγγίζει το 40 ή και παραπάνω. Αν εξειδικεύσει κανείς τα ποσοστά μετεξεταστέων ανά περιοχή της χώρας, αποδεικνύεται περίτρανα ότι στις λαϊκές περιοχές του λεκανοπεδίου και όλης της χώρας, η σχολική απόρριψη είναι τουλάχιστον διπλάσια από το μέσο όρο. Το νέο σύστημα και η τράπεζα θεμάτων, με τη δυσκολία και την εντατικοποίηση που έφεραν, παράλληλα με τη διογκωμένη ύλη και την αντικειμενική αδυναμία να καλυφτεί, λόγω των κενών σε θέσεις εκπαιδευτικών ή λόγω άλλων λειτουργικών προβλημάτων (μεταφορά μαθητών κ.ά.), δημιούργησαν ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τους μαθητές, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς.
Ο εξεταστικός μαραθώνιος υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία και οδηγεί στην έξοδο από το λύκειο την πλειοψηφία της μαθητικής νεολαίας. Δεν είναι μυστικό πως πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας ήταν να αναγκαστούν τα παιδιά να αφήσουν το σχολείο για να περάσουν στο πλέγμα μαθητείας-δωρεάν εργασίας των ΣΕΚ (που παραμένουν στα χαρτιά) ή να γίνουν πελάτες των σχολαρχών ΙΕΚ. Για αυτό χτυπήσανε την Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση καταργώντας δημοφιλείς ειδικότητες και τις ΕΠΑ.Σ., απαξιώνοντας το εκπαιδευτικό προσωπικό, οδηγώντας το σε διαθεσιμότητα και απόλυση. Επιβεβαιώνεται και ενισχύεται ο ταξικός προσανατολισμός του νέου συστήματος γιατί αποκλείονται περισσότεροι μαθητές που προέρχονται από περιοχές των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων.
Με το νέο εξεταστικό της τράπεζας θεμάτων οι δήμιοι της νεολαίας θέλουν να καταγράψουν ότι αυτή η νεολαία δεν «κάνει για γράμματα» και ότι οι εκπαιδευτικοί δεν κάνουν τη δουλειά τους. Τη στιγμή που το ζωντανό στοιχείο της εκπαίδευσης δίνει μάχη σε πολύ αρνητικές συνθήκες σε ό,τι αφορά τις υλικοτεχνικές υποδομές, τα βιβλία και τα αναλυτικά προγράμματα, αλλά και τη φτώχεια και την εξαθλίωση που φέρνουν οι πολιτικές κυβέρνησης και Τρόικας, θέλουν μια αμόρφωτη νεολαία, στη δουλειά, απλήρωτη, ανασφάλιστη και χωρίς δικαιώματα.
Η βασική τους κατεύθυνση είναι λιγότερα σχολεία, λιγότεροι μαθητές, λιγότεροι εκπαιδευτικοί. Επιβεβαιώνεται ο καταστροφικός χαρακτήρας της εκπαιδευτικής πολιτικής που ακολουθεί η Κυβέρνηση με τον αντιεκπαιδευτικό ν. 4186, κινούμενη στα πλαίσια της πολιτικής της Ε.Ε. που επιδιώκει την παραπέρα προσαρμογή της εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της αγοράς και του κεφαλαίου.
    Απαιτούμε:
•    Να επανέλθει άμεσα ο προηγούμενος τρόπος προαγωγής των μαθητών για την Α΄ Λυκείου και να μη συνυπολογιστεί ο βαθμός της Α΄ Λυκείου για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.
•    Να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων.
•    Να καταργηθεί ο ν. 4186/13.

Φωτό: Αρχείο eurokinissi

Σχόλια (2)

 
Προβληματισμένος
02 Ιουλ 2014 10:36

H Τράπεζα Θεμάτων και οι Πανελλήνιες Εξετάσεις ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ και ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ το μεγάλο Πρόβλημα του Εκπαιδευτικού μας συστήματος, που είναι η αδυναμία του να αμβλύνει τις διαφορές μεταξύ των κοινωνικο-οικονομικών στρωμάτων. Αντίθετα, το εκπαιδευτικό σύστημα φαίνεται να αναπαράγει την υπάρχουσα διαστρωμάτωση. Το να επικεντρώνουμε στην κακή Τράπεζα Θεμάτων, που αναδεικνύει το πρόβλημα, και να μην εστιάζουμε στο ίδιο το πρόβλημα είναι μέγα λάθος, είναι ολέθριος στρουθοκαμηλισμός. Με ή χωρίς Τράπεζα Θεμάτων το πρόβλημα υπάρχει και το ερώτημα είναι εκεί τι κάνουμε.. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να διορθωθούν τα λάθη και οι αδυναμίες της Τράπεζας Θεμάτων. Θα μπορούσε και να καταργηθεί, αρκεί το πρόβλημα της αδυναμίας που ανέφερα να επιλυθεί και το πρόβλημα, βέβαια, δεν πρέπει να το φορτωθούν οι εκπαιδευτικοί. Οι ευθύνες των εκπαιδευτικών είναι όπου και να διδάσκουν να κάνουν το καλύτερο που μπορεί και πρέπει να κάνει ο καλός εκπαιδευτικός. Η προσπάθεια των εκπαιδευτικών, ενώ συμβάλλει πολύ, δεν αρκεί από μόνη της για την επίλυση του προβλήματος. Πρέπει και η εκπαιδευτική πολιτική με συγκεκριμένες, στοχευμένες και έγκαιρες παρεμβάσεις να εστιάσει στην άμβλυνση των κοινωνικών διαφορών.Θεωρώ ότι κάθε άλλη συζήτηση λειτουργεί αποπροσανατολιστικά.

 
ασεπιτης
02 Ιουλ 2014 15:06

Τα νούμερα λένε ΠΑΝΤΑ την αλήθεια αρκεί να τα διαβάζεις σωστά.Οι εκπρόσωποί μας (της ΟΛΜΕ εννοώ) συγκρίνουν τα περσινά αποτελέσματα με τα φετινά και βγάζουν τα συμπεράσματα που διαβάζουμε παραπάνω, αν τώρα είναι σωστό ή λάθος (η σύγκριση των 2 ετών) ο καθένας μας μπορεί να αποφανθεί.Εγώ για να πειστώ ότι η τράπεζα θεμάτων είναι η αιτία που μένουν τα αριστούχα παιδιά της Α Λυκείου είτε μεταξεταστέα για τον Σεπτέμβριο είτε χάνουν την χρονιά τους, θα ήθελα από τους "ειδικούς αναλυτές" της ΟΛΜΕ να μας πουν και για τα αντίστοιχα ποσοστά της φετινής χρονιάς και μόνο στα ΕΠΑΛ (όπου να θυμήσω κι εκεί υπάρχει η τράπεζα θεμάτων) και μάλιστα να τα συγκρίνουν με τα ποσοστά των γενικών Λυκείων.Για να δούμε θα υπάρξει τέτοιο στατιστικό; (και το ρωτάω αυτό διότι κάτι κυκλοφορεί ότι τα ποσοστά των μαθητών στα ΕΠΑΛ είναι κατά πολύ μικρότερα από αυτά των ΓΕΛ.. λέτε να γέμισαν αριστούχους τα ΕΠΑΛ; ή μήπως εκεί η τράπεζα θεμάτων είναι καλή; )

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean