Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ενστάσεις από ΠΑΣΟΚ για τις προθέσεις του υπουργού για αποσπάσεις, μεταθέσεις και αξιολόγηση

Δημοσίευση: 30/04/2013
Ενστάσεις διατυπώνονται από τον τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ σχετικά με τις προθέσεις του υπουργού Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλου για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και την  αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα οι ενστάσεις που διατυπώθηκαν μετά τη συνάντηση της Κοινοβουλευτικής Εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ Εύης Χριστοφιλοπούλου και του  Γραμματέα του Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ Δ. Νικηφόρου  έχουν ως εξής:
ΔΕΙΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ Π.Δ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Σε σχέση με το σχέδιο π.δ. για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών παρατηρούμε ότι, όχι μόνο δεν συμβάλλει στην ορθολογικότερη κατανομή των εκπαιδευτικών, αλλά δημιουργεί επιπρόσθετα σοβαρά προβλήματα. Η δυσλειτουργία του συγκεκριμένου σχεδίου π.δ. προκύπτει ιδίως από τη σύγχυση μεταξύ α) οργανικών και λειτουργικών κενών, β) μεταθέσεων, που αποτελούν μόνιμες υπηρεσιακές μεταβολές, και αποσπάσεων ή διαθέσεων, που αποτελούν προσωρινές μεταβολές.
Θεωρούμε ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο (ν. 3848/2010) μπορεί να επιλύσει τα σχετικά ζητήματα, χωρίς να ταλαιπωρεί επιπλέον τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους.
ΕΠΑΝΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ «ΑΜΑΡΤΩΛΕΣ» ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ: Σε ό,τι αφορά το θέμα των αποσπάσεων εκτός σχολείου υπενθυμίζουμε ότι ο πρώτος ουσιαστικός περιορισμός τους έγινε το 2010 όταν το ΠΑΣΟΚ είχε την πολιτική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Τότε επέστρεψαν πάνω από 5000 εκπαιδευτικοί απ’ τα γραφεία στα σχολεία.
Δυστυχώς, αυτή η προσπάθεια δεν είχε συνέχεια. Αντιθέτως, επιχειρείται η επαναφορά «αμαρτωλών» διατάξεων και πρακτικών σε σχέση με τις αποσπάσεις.
Σε κάθε περίπτωση όμως ο περιορισμός των αποσπάσεων δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Π.Δ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Σε σχέση με το σχέδιο π.δ. για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών επισημαίνουμε, για άλλη μια φορά, ότι έχουμε πολύ σοβαρές ενστάσεις τόσο για τη λογική που το διέπει, όσο και για πολλές από τις επιμέρους διατάξεις του. Η κριτική μας εστιάζεται κυρίως στα εξής σημεία:
• Το προτεινόμενο σύστημα αξιολόγησης έχει μονομερώς ελεγκτικό-εποπτικό χαρακτήρα, δεν συνδέεται με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, δεν επικεντρώνεται στην τρέχουσα επαγγελματική τους δυνατότητα στην τάξη, αλλά δίνει μεγάλη έμφαση στα τυπικά προσόντα και σε ποικίλης προέλευσης “χαρτιά”.
• Ταυτόχρονα εισάγει διαδικασίες χρονοβόρες, γραφειοκρατικές και μη εφαρμόσιμες, ενώ χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, ασάφειες, νομοθετικές ατέλειες, αστοχίες και παραλείψεις.
Ζητούμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει σοβαρά υπόψη τις συγκεκριμένες προτάσεις που έχουμε καταθέσει.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean