ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Επαφές με τους «μάχιμους» εκπαιδευτικούς και μαθητές αρχίζει ο υπ. Παιδείας

Δημοσίευση: 13/02/2009


Ρεπορτάζ:esos.gr
 Σχολεία της Αττικής αρχικά και ίσως αργότερα της επαρχίας  αναμένεται να επισκεφθεί  το αμέσως επόμενο διάστημα ο υπ. Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος , προκειμένου να καταγράψει τις απόψεις των μάχιμων εκπαιδευτικών και των μαθητών για τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος.getimage1getimage2getimage3getimage4getimage5
 Επίσης στις προθέσεις του υπ. Παιδείας  είναι να συνεχίσει , αυτό που ξεκίνησε σήμερα με το 5ο Γυμνάσιο Πτολεμαίδας να δέχεται επισκέψεις στο γραφείο του μαθητές και εκπαιδευτικούς σχολείων, εφόσον αυτό ζητηθεί .
 Ο κ. Σπηλιωτόπουλος στη συνάντηση που είχε σήμερα , στο γραφείο του,  με τους μαθητές  του 5ο Γυμνάσιο Πτολεμαίδας  και συγκεκριμένα απαντώντας σε ερώτηση μαθήτριας ανακοίνωσε πως στις επιδιώξεις του είναι το νέο σύστημα πρόσβασης των υποψηφίων στα ΑΕΙ, που θα προκύωψει μέσα από το διάλογο είναι να εφαρμοστεί  από το 2011, 2012 ενδεχομένως και ξεκινώντας από τους μαθητές που εκείνη τη χρονιά θα είναι πρώτη Λυκείου.  

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ είναι το πρώτο σας σχολείο, ελπίζουμε να σας φέρει και γούρι. Από ό,τι μου είπατε, απαντήσατε στις ερωτήσεις των παιδιών. Βρήκατε χρήσιμο αυτόν τον διάλογο?   

    ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο διάλογος είναι χρήσιμος γιατί, όταν ξεκινούμε να συζητούμε για τα ζητήματα που αφορούν την πρωτοβάθμια ή την δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν φτάνει μόνο να έχουμε τις δικές μας απόψεις ή να έχουμε τις απόψεις των ειδικών, πρέπει σε αυτό το διάλογο να γνωρίζουμε πώς σκέφτονται και οι γονείς και οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Διότι, στο κάτω- κάτω της γραφής, την εκπαιδευτική διαδικασία, σε πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο επίπεδο, πιο πολύ τη ζουν οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές παρά οι όποιοι ειδικοί. Άρα, αυτός ο διάλογος, με τους πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι εξαιρετικά χρήσιμος και γόνιμος.   

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα παιδιά έχουν αγωνία για το πότε θα εφαρμοστεί το νέο εξεταστικό σύστημα. Εσείς μπορείτε να κάνετε κάποιον υπολογισμό με βάση αυτά που ξέρετε αυτήν την στιγμή?  

    ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοίταξε, μόνο μια πρώτη προσέγγιση μπορώ να κάνω. Ο κύριος Μπαμπινιώτης έχει ζητήσει τουλάχιστον έξι μήνες. Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι σε έξι μήνες υπάρχει μια πρόταση από την πλευρά του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για να κατατεθεί. θεωρώ ότι μετά, λογικά, θα χρειαστεί ένα ακόμη διάστημα κάποιων μηνών προκειμένου αυτή η πρόταση να περάσει και από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και από τις πολιτικές δυνάμεις, να συζητηθεί και να πάρει τη μορφή μιας πρότασης νόμου, και, αν αυτό καταλήξει, βεβαίως θα πρέπει να δώσουμε και τον απαραίτητο χρόνο προσαρμογής. Τώρα, αν αυτός ο χρόνος προσαρμογής θα είναι δυο χρόνια ή τρία χρόνια, αυτό αφορά πιο πολύ τη συζήτηση που θα γίνει με την εκπαιδευτική κοινότητα η οποία θα μας υποδείξει ποιος είναι και ο καταλληλότερος χρόνος προσαρμογής από το παλιό στο καινούριο σύστημα, έτσι ώστε να μην αιφνιδιαστεί κανείς. Σε κάθε περίπτωση, όλα αυτά που συζητάμε, τα συζητούμε με μια δέσμευση που την είπαμε από την πρώτη στιγμή και θα την πούμε για μια ακόμη φορά: οι χρόνοι έχουν να κάνουν με αυτό που οι ίδιοι οι υπεύθυνοι για τον διάλογο ζητούν, και όχι από τη δική μας πλευρά, για να μην υπάρχει οποιαδήποτε καχυποψία. Δεύτερον, δεν υπάρχει περίπτωση να αιφνιδιάσουμε κανέναν. Τρίτον, η εφαρμογή θα γίνει σε συμφωνία - και αυτό θα επιδιώξουμε - και της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και των πολιτικών δυνάμεων. 

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλάμε δηλαδή για 2011, 2012 ενδεχομένως.  
 
 ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ενδεχομένως ναι.   

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και τότε τα παιδιά αυτά για τα οποία θα εφαρμοστεί, θα πρέπει να πηγαίνουν τουλάχιστον στην Τρίτη γυμνασίου με Πρώτη λυκείου.  

    ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Λογικά ναι. Λογικά.  

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να περάσουμε κ. Υπουργέ στα πολιτικά. Χθες είχαμε τον κ. Μανώλη, σήμερα έχουμε τον κ. Παυλίδη. Έχει μπει και ένα θέμα, εκτός από την εκλογολογία, η διαδοχολογία. Μπακογιάννη, Αβραμόπουλος, ονόματα τα οποία ακούμε καθημερινά. Πώς τοποθετείστε απέναντι σε αυτά?  

    ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε να δείτε. Ένα είναι σαφές. Ότι όλοι με τις πράξεις μας, με τις ενέργειές μας, με τις σκέψεις μας, αλλά, πάνω από όλα, με το δημόσιο λόγο μας, οφείλουμε να σφυρηλατούμε καθημερινώς την εικόνα της ενότητας της παράταξης, την ενότητα της συνέπειας για το σύνολο της κυβέρνησης και βεβαίως να δείξουμε προς την κοινή γνώμη ότι δεν κάνουμε σενάρια ούτε υποθέσεις εργασίας, αλλά εργαζόμαστε - γιατί αυτό έχει ζητήσει ένα χρόνο πριν από εμάς ο ελληνικός λαός με την επανεκλογή μας. Μας εξέλεξε για να κάνουμε δουλειά. Και αυτό κάνουμε. Κάνουμε δουλειά. Όλα τα υπόλοιπα δεν μας αφορούν.  

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η κοινή γνώμη, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις κ. Υπουργέ, λέει ότι δεν γίνεται δουλειά. Πιο πολύ κουβέντα γίνεται, ποιος είπε τι, ποιος θα διαδεχτεί ποιον, από ότι δουλειά. Έχει μια περίεργη εικόνα για την κυβέρνηση.  

    ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επιτρέψτε μου να πω ότι, σύμφωνα και με τις έρευνες της κοινής γνώμης, η απαίτηση του κόσμου, της πλειοψηφίας της κοινής γνώμης, είναι να στρωθούμε στη δουλειά, να επιλύσουμε προβλήματα, προβλήματα τα οποία οι δημοσκοπήσεις τα αναδεικνύουν, μας τα επισημαίνουν. Άρα, οφείλουμε να σηκώσουμε τα μανίκια και να παράξουμε έργο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ