Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ερευνα για την παραπομπή των μαθητών της Α΄Λυκείου και τη λειτουργία της τράπεζας θεμάτων. Τα πρώτα συμπεράσματα

Δημοσίευση: 25/07/2014
Σχολεία
Alt Text: 
Σχολεία
Title Text: 
Σχολεία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η χρήση της τράπεζας θεμάτων δεν είχε καμιά στατιστικά σημαντική «επιρροή» στις γραπτές επιδόσεις των μαθητών, τόσο στην Άλγεβρα όσο και στη Γεωμετρία.
•    Ο μεγάλος αριθμός των παραπεμπόμενων μαθητών οφείλεται αποκλειστικά στους όρους και τις προϋποθέσεις προαγωγής τους.
•    Με τις πρόσφατες ρυθμίσεις δεν βελτιώθηκε σημαντικά η προαγωγή των μαθητών .•    Το 75% των παραπεμπόμενων μαθητών παραπέμπεται σε έναν τουλάχιστον από τους κλάδους των Μαθηματικών. Αυτό προκύπτει από δειγματοληπτική έρευνα που έγινε σε 10 ΓΕ.Λ. και Λ.Τ. του Νομού Δωδεκανήσου (δεν έχουμε επαρκή στοιχεία για να επαληθεύσουμε/απορρίψουμε  το συμπέρασμα αυτό πανελλαδικά). Το γεγονός αυτό θα πρέπει να προβληματίσει την εκπαιδευτική και μαθηματική κοινότητα για αρκετά θέματα, πολλά εκ των οποίων έχουν τις «ρίζες» τους στον τρόπο διδασκαλίας, στην εξεταστέα ύλη , στις γνώσεις που αποκτούν (ή θα έπρεπε να αποκτούν οι μαθητές στο Γυμνάσιο) ,στα ΑΠΣ καθώς και στο είδος και την ποιότητα των θεμάτων των εξετάσεων. Στην τελευταία παράμετρο, η οποία συμπεριλαμβάνει και την τράπεζα θεμάτων, δεν παρατηρούνται διαφορές από πέρσι (όταν δεν υπήρχε τράπεζα θεμάτων) στις γραπτές βαθμολογίες  των μαθητών. Εύκολα μπορεί κάποιος να διαπιστώσει ότι, με τους όρους και τις προΰποθέσεις προαγωγής των μαθητών που ίσχυαν μέχρι πρότινος,  περίπου το ίδιο ποσοστό (25%) θα παραπεμπόταν και χωρίς την τράπεζα θεμάτων. Από μια περιορισμένης έκτασης ποιοτική έρευνα  στο είδος και την ποιότητα των θεμάτων στα 10 αυτά Γενικά Λύκεια της δειγματοληψίας (σε ό,τι αφορά στο 2ο και στο 4ο θέμα) δεν προκύπτουν στοιχεία που να οδηγούν στο γενικό  συμπέρασμα ότι τα συγκεκριμένα θέματα ήταν μεγαλύτερου βαθμού δυσκολίας  από τα αντίστοιχα περσινά θέματα (χωρίς την ύπαρξη της τράπεζας θεμάτων). Μάλιστα σε μεμονωμένες περιπτώσεις  τα αντίστοιχα θέματα ήταν «ευκολότερα» φέτος . Για το θέμα αυτό πρόκειται να διεξάγουμε λεπτομερή καθολική έρευνα σε όλες τις σχολικές μονάδες Λυκείων του Νομού Δωδεκανήσου (ποσοτική και ποιοτική) με όλα τα παραπάνω ερωτήματα την οποία θα δημοσιοποιήσουμε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Δείτε το πρώτο μέρος της έρευνας καθώς και τις πρώτες  ερμηνευτικές προσεγγίσεις κάνοντας κλικ στον επόμενο σύνδεσμο:
Παραπεμπόμενοι μαθητές και επιδόσεις με την Τράπεζα θεμάτων 1.pdf
 
Καραγιάννης Ιωάννης
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ