Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ερευνα για την παραπομπή των μαθητών της Α΄Λυκείου και τη λειτουργία της τράπεζας θεμάτων. Τα πρώτα συμπεράσματα

Δημοσίευση: 25/07/2014
Σχολεία
Alt Text: 
Σχολεία
Title Text: 
Σχολεία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η χρήση της τράπεζας θεμάτων δεν είχε καμιά στατιστικά σημαντική «επιρροή» στις γραπτές επιδόσεις των μαθητών, τόσο στην Άλγεβρα όσο και στη Γεωμετρία.
•    Ο μεγάλος αριθμός των παραπεμπόμενων μαθητών οφείλεται αποκλειστικά στους όρους και τις προϋποθέσεις προαγωγής τους.
•    Με τις πρόσφατες ρυθμίσεις δεν βελτιώθηκε σημαντικά η προαγωγή των μαθητών .•    Το 75% των παραπεμπόμενων μαθητών παραπέμπεται σε έναν τουλάχιστον από τους κλάδους των Μαθηματικών. Αυτό προκύπτει από δειγματοληπτική έρευνα που έγινε σε 10 ΓΕ.Λ. και Λ.Τ. του Νομού Δωδεκανήσου (δεν έχουμε επαρκή στοιχεία για να επαληθεύσουμε/απορρίψουμε  το συμπέρασμα αυτό πανελλαδικά). Το γεγονός αυτό θα πρέπει να προβληματίσει την εκπαιδευτική και μαθηματική κοινότητα για αρκετά θέματα, πολλά εκ των οποίων έχουν τις «ρίζες» τους στον τρόπο διδασκαλίας, στην εξεταστέα ύλη , στις γνώσεις που αποκτούν (ή θα έπρεπε να αποκτούν οι μαθητές στο Γυμνάσιο) ,στα ΑΠΣ καθώς και στο είδος και την ποιότητα των θεμάτων των εξετάσεων. Στην τελευταία παράμετρο, η οποία συμπεριλαμβάνει και την τράπεζα θεμάτων, δεν παρατηρούνται διαφορές από πέρσι (όταν δεν υπήρχε τράπεζα θεμάτων) στις γραπτές βαθμολογίες  των μαθητών. Εύκολα μπορεί κάποιος να διαπιστώσει ότι, με τους όρους και τις προΰποθέσεις προαγωγής των μαθητών που ίσχυαν μέχρι πρότινος,  περίπου το ίδιο ποσοστό (25%) θα παραπεμπόταν και χωρίς την τράπεζα θεμάτων. Από μια περιορισμένης έκτασης ποιοτική έρευνα  στο είδος και την ποιότητα των θεμάτων στα 10 αυτά Γενικά Λύκεια της δειγματοληψίας (σε ό,τι αφορά στο 2ο και στο 4ο θέμα) δεν προκύπτουν στοιχεία που να οδηγούν στο γενικό  συμπέρασμα ότι τα συγκεκριμένα θέματα ήταν μεγαλύτερου βαθμού δυσκολίας  από τα αντίστοιχα περσινά θέματα (χωρίς την ύπαρξη της τράπεζας θεμάτων). Μάλιστα σε μεμονωμένες περιπτώσεις  τα αντίστοιχα θέματα ήταν «ευκολότερα» φέτος . Για το θέμα αυτό πρόκειται να διεξάγουμε λεπτομερή καθολική έρευνα σε όλες τις σχολικές μονάδες Λυκείων του Νομού Δωδεκανήσου (ποσοτική και ποιοτική) με όλα τα παραπάνω ερωτήματα την οποία θα δημοσιοποιήσουμε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Δείτε το πρώτο μέρος της έρευνας καθώς και τις πρώτες  ερμηνευτικές προσεγγίσεις κάνοντας κλικ στον επόμενο σύνδεσμο:
Παραπεμπόμενοι μαθητές και επιδόσεις με την Τράπεζα θεμάτων 1.pdf
 
Καραγιάννης Ιωάννης
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
 

Σχόλια (6)

 
Ράνια
25 Ιουλ 2014 13:45

Σωστά εντοπίσατε το πρόβλημα στην ποσότητα της εξεταστέας ύλης και στα κενά με τα οποία έρχονται οι μαθητές από το γυμνάσιο(από το δημοτικό θα έλεγα εγώ).Μακάρι οι υπεύθυνοι να εστιάσουν σε αυτό το πρόβλημα και να φροντίσουν,ώστε τα παιδιά της Β΄λυκείου πλέον να εξεταστούν σε ύλη που να μπορεί ένας καθηγητής να την καλύψει στην τάξη,χωρίς να θεωρεί δεδομένο ότι ο μαθητής έχει εξωσχολική βοήθεια.Κατά τη γνώμη μου η κακοδαιμονία στην Εκπαίδευση ξεκίνησε από το ότι δάσκαλοι και βιβλία- από το δημοτικό ακόμα -εκλαμβάνουν ως δεδομένο ότι ο μαθητής έχει εξωσχολική βοήθεια ,κάτι που στην εποχή μου δεν ίσχυε .Τότε τα βιβλία και η ύλη ήταν προσαρμοσμένα στην αφομοιωτική ικανότητα του μαθητή ανάλογα με την ηλικία του.

 
ασεπιτης
25 Ιουλ 2014 19:08

Προς ΡΑΝΙΑ: γιατί έπαψαν να ακούγονται οι κραυγές εναντίον της τράπεζας θεμάτων;;;;Να υποθέσω ότι κάποια τυχαία συννωνυμία ήταν;;;;

 
Γιώργος Σουρβίνος
26 Ιουλ 2014 09:40

Επιτέλους βρέθηκε κάποιος να μιλήσει με δεδομένα και όχι με γενικόλογες κουβέντες. Το θέμα των Μαθηματικών είναι δυστυχώς πολύ σοβαρό γιατί κάποιοι μαθητές απλά όχι δεν θέλουν αλλά δεν μπορούν. Ποια είναι η λύση για αυτούς.

 
Δημήτρης
27 Ιουλ 2014 08:55

Βρε Ασεπίτη, από τις σοβαρές σκέψεις και προβληματισμούς που καταθέτει η Ράνια εσύ αυτό βρήκες να ρωτήσεις; Ελπίζω να μην είναι η δική σου οτπική και αντίληψη απέναντι στα πράγματα που διακρίνει έναν ασεπίτη από έναν παλιό καθηγητή! Γιατί η οπτική σου - αν κρίνω και από άλλες παρεμβάσεις σου - μόνο παιδαγωγική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί...

 
Ράνια
27 Ιουλ 2014 18:12

@Δημήτρη.Έχω αποφασίσει να σχολιάζω τα ενδιαφέροντα άρθρα αντί να εμπλέκομαι σε <<κοκορομαχίες>>με τον είρωνα,εριστικό και ανορθόγραφο ασεπίτη.Είναι όμως θλιβερό πόσο στενόμυαλοι και παρωπιδικοί είναι κάποιοι,που μπαίνουν σε τάξη και που υποτίθεται ότι πρέπει να είναι πρότυπο για τους μαθητές τους. .Ζητούμενο βέβαια είναι οι υπεύθυνοι να επιλέγουν και να αξιοποιούν τις γόνιμες παρεμβάσεις που γίνονται στον ιστότοπο-και είναι πολλές-, απομονώνοντας τις περιπτώσεις στείρας και μονόπλευρης κριτικής.Φαντάζεσαι για το τόσο σοβαρό θέμα της τράπεζας θεμάτων να αρκούνταν στα σχόλια και την υπεράσπιση του ασεπίτη και να μην έκαναν βελτιώσεις?

 
Δημήτρης β
29 Ιουλ 2014 08:28

Αρχικά να ευχαριστήσουμε τον Σύμβουλο Καραγιάννη για την έρευνα που πραγματοποίησε και που ρίχνει λίγο φως στην υπόθεση (δεν τον ξέρω τον κ. Σύμβουλο και ούτε είμαι καθηγητής από τα Δωδεκάνησα. Αυτό για τους περίεργους). Όπως αναφέρει στην μελέτη, η δεύτερη τροποποίηση δεν βελτίωσε πολύ την κατάσταση διότι οι μαθητές που παραπέμπονται, για να ευνοηθούν θα έπρεπε να έχουν υψηλότερες επιδόσεις στα άλλα μαθήματα από αυτή που είχαν (στο δικό μου σχολείο από την 1η τροπολογία οι 25 μαθητές έγιναν 17 και από την δεύτερη έγιναν 16 δλδ μόνο ένας). Αυτό, νομίζω, αποδεικνύει ότι γενικά ένας μαθητής που υστερεί στα μαθηματικά υστερεί λίγο ή πολύ στα περισσότερα μαθήματα. Βέβαια το πρόβλημα εμφανίζεται στα μαθηματικά λόγω της υποχρέωσης του 10. Τράπεζα θεμάτων: Συνάδελφοι, μελετώ το 2ο θέμα και διαπιστώνω ότι δεν είναι δύσκολο. Νομίζω ότι είναι στο μ.ο. των θεμάτων που θα βάζαμε και εμείς στα σχολεία μας. Η έρευνα αποδεικνύει ότι ελάχιστη συμμετοχή στην αποτυχία είχε το 2ο θέμα. Μάλιστα στα περισσότερα θέματα ακουμπάει σε βασικές γνώσεις και νομίζω ότι και μαθητές της Γ' Γυμνασίου θα τα αντιμετώπιζαν με σχετική επιτυχία. Τελειώνοντας, συμφωνώ (με μία εξαίρεση κραυγής αναποτελεσματικής και τυφλής) με τους προηγούμενους σχολιαστές ότι πρέπει να δούμε από την αρχή την μαθηματική παιδεία σ΄αυτό τον τόπο. Να καθορίσουμε τι παιδεία θέλουμε και μετά να την σχεδιάσουμε με επιστημοσύνη, παιδαγωγική ματιά και υπομονή.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ