ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ερώτηση στη Βουλή για τη ψυχοκοινωνική στήριξη της σχολικής κοινότητας

Δημοσίευση: 19/04/2013
Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, μεταξύ των οποίων ο Βουλευτής Α’ Θεσ/νίκης Γιάννης Αμανατίδης με θέμα τη στελέχωση και ενίσχυση της λειτουργίας των δομών κοινωνικής και ψυχολογικής στήριξης μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών σε έκτακτα περιστατικά πρόκλησης ψυχικού τραύματος και ιδιαίτερα σε συνθήκες οικονομικής και κοινωνικής κρίσης.
Στο κείμενο της ερώτησης οι βουλευτές διαπιστώνουν την υπολειτουργία των υπαρχουσών δομών ψυχοκοινωνικής παρέμβασης που έχει ενταθεί λόγω της εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών με αποτέλεσμα, οι όποιες δομές υπάρχουν, να είναι υποστελεχομένες και να αδυνατούν να ανταποκριθούν στο έργο τους. Την αδυναμία της πολιτείας να διαχειριστεί με τις δομές της περιπτώσεις πρόκλησης ψυχικού τραύματος έχουν διαχρονικά αναδείξει γεγονότα όπως τραγικά δυστυχήματα και φυσικές καταστροφές, αλλά και περιστατικά όπως τα πρόσφατα, ωμής αστυνομικής βίας στην Ιερισσό με αποδέκτες και μαθητές.
Οι βουλευτές τονίζουν την αναγκαιότητα αποτελεσματικής λειτουργίας δομών όχι μόνο βραχύχρονης αλλά και μακροχρόνιας ψυχοκοινωνικής στήριξης ειδικά στη δεδομένη ιστορική συγκυρία που η ελληνική οικογένεια και οι μαθητές πλήττονται από τις βάναυσες μνημονιακές πολιτικές και τις σαρωτικές και τραυματικές αλλαγές που έχουν επιφέρει στην καθημερινότητά τους, όπως η ανεργία των γονέων, η αύξηση των αυτοκτονιών, ο υποσιτισμός πολλών μαθητών, η απώλεια της οικογενειακής στέγης λόγω χρεών κλπ.
Αντί της ενίσχυσης τέτοιων δομών, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο κείμενο της ερώτησης, η πολιτεία δε δίστασε να αναστείλει τη λειτουργία των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων τη σχολική χρονιά 2011-2012 λόγω περικοπών δαπανών.
Οι βουλευτές ρωτούν τον Υπουργό ποια μέτρα θα λάβει για την επαρκή στελέχωση των ήδη λειτουργουσών δομών ψυχοκοινωνικής στήριξης μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών και για την ενίσχυσή τους με εξειδικευμένο προσωπικό, καθώς και σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να δημιουργηθούν δομές με δυνατότητα όχι μόνο βραχύχρονης αλλά και μακροπρόθεσμης ψυχοκοινωνικής παρέμβασης, όπως απαιτείται μετά από ένα καταστροφικό ή τραυματικό γεγονός που επηρεάζει ολόκληρη τη σχολική κοινότητα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ