Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Γνωμοδότηση του ΝΣΚ για την πρόσληψη ιδιωτικών εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία

Δημοσίευση: 21/02/2011

 και η Υπηρεσία έχει τη διακριτική ευχέρεια (όχι όμως και την υποχρέωση) να ανακαλέσει τα διοριστήρια αυτών, ως παράνομων διοικητικών πράξεων, επωφελών για τον διοικούμενο. Αρμόδια Υπηρεσία για την ανάκληση είναι η Υπηρεσία που εξέδωσε το διοριστήριο. Αν η τελευταία δεν προβεί στην ανάκληση του διοριστηρίου, η ερωτώσα Υπηρεσία δεν νομιμοποιείται να αρνηθεί την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν 3194/2003 περί πρόσληψης εκπαιδευτικών ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στη δημόσια εκπαίδευση και, κατ’ επέκταση, την προσμέτρηση της υπηρεσίας τους στον πίνακα αναπληρωτών του άρθρου 6 παρ.5 του Ν 3255/2004. Ακολούθως, και στην περίπτωση που η αρμόδια Υπηρεσία καθυστερεί ή αδρανεί να πιστοποιήσει εγγράφως τη νομιμότητα των εν λόγω προσλήψεων, η ερωτώσα Υπηρεσία δεν νομιμοποιείται να μην προβεί στην εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν 3194/2003, καθόσον θα πρέπει να διεκπεραιώσει τα σχετικά αιτήματα εντός του ευλόγου χρόνου.

2) Στα πλαίσια εφαρμογής του άρθρου 5 του Ν 3194/2003, τα αρμόδια όργανα της Διοικήσεως ελέγχουν αν ο αιτούμενος την πρόσληψη είναι ιδιωτικός εκπαιδευτικός, ήτοι αν υφίσταται πρόσληψη κατόπιν διορισμού με πράξη του ασκούντος την εποπτεία διοικητικού οργάνου, αν έχει συμπληρώσει την απαιτούμενη προϋπηρεσία και αν υπάρχει απόλυση, όπως την ορίζει ο νόμος, για την οποία, επίσης, εκδίδεται πράξη του αρμοδίου διοικητικού οργάνου. Ως εκ τούτου, στα πλαίσια εφαρμογής των εν λόγω διατάξεων δεν τίθεται ζήτημα ελέγχου πλήρωσης των προϋποθέσεων του άρθρου 20 παρ.5γ του Ν 3475/2006, ήτοι της προηγούμενης συμμετοχής των απολυθέντων ιδιωτικών εκπαιδευτικών, κλάδου ΤΕ 16, σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Έλεγχος συνδρομής των εκ του νόμου απαιτουμένων προσόντων διορισμού μπορεί να γίνει μόνο στα πλαίσια της αρχικής πρόσληψης του ιδιωτικού εκπαιδευτικό, δηλαδή αν κατά το χρόνο της εγγραφής στην επετηρίδα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και της πρόσληψης στην ιδιωτική εκπαίδευση ο ενδιαφερόμενος είχε τα απαιτούμενα , σύμφωνα με τα τότε ισχύοντα, προσόντα διορισμού, που απαιτούνταν για την πρόσληψη στο δημόσιο.

Ο έλεγχος αυτός ,όμως , πρέπει να γίνει μόνο από την υπηρεσία που εξέδωσε το «διοριστήριο» και εφόσον αυτή διαπιστώσει μη νόμιμη πρόσληψη εκπαίδευση, για το λογο ότι δεν είχε τότε τα κατά νόμο απαιτούμενα προσόντα διορισμού, έχει τη διακριτική ευχέρεια να ανακαλέσει, με ειδικώς αιτιολογημένη πράξη, το ¨διοριστήριο» αυτού ακόμη και μετά την πάροδο ευλόγου χρόνου από της αρχικής προσλήψεώς του.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.