Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η άδικη αντιμετώπιση του κλάδου της Φυσικής Αγωγής

Δημοσίευση: 02/08/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμε
κ. Υφυπουργέ Παιδείας και Θρησκευμάτων
κατά  την τοποθέτησή σας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στις 31 Ιουλίου 2014, φέρεσθε ότι, σχολιάζοντας το έργο των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, αναφέρατε «Τέλος, πάρε μπάλα, παίξε, δεν κοιτάω τον μαθητή», (πηγή: Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα για την Παιδεία “esos.gr”).
Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής δεν κρύβει την έντονη αγανάκτησή της, εκφράζει δε την πλήρη αντίθεσή της για το περιεχόμενο της φράση σας και την διαμαρτυρία της για την συλλήβδην άδικη αντιμετώπιση του κλάδου.
Εάν η παρακμή της φυσικής αγωγής και του σχολικού αθλητισμού δεν πήρε τελικά τη μορφή της διάλυσης στο δημόσιο σχολείο, αυτό πρέπει να πιστωθεί στις προσπάθειες που κατέβαλε και την αυταπάρνηση που επέδειξε η μεγαλύτερη μερίδα των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής όσον αφορά στην επίτευξη των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών στόχων του μαθήματος.
Επίσης, θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την εκτίμησή μας, ότι η προαναγγελθείσα υφ’ Υμών, στο πλαίσιο του υπό διαμόρφωση Οργανισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ., σύσταση Τμήματος Φυσικής Αγωγής στην θέση της υπάρχουσας Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής, συντελεί στην κατάφορη υποβάθμιση του κλάδου και της ειδικότητας. Κατά την ανωτέρω απόφαση μάλιστα προφανώς δεν ελήφθη υπόψη η πρότασή μας για συγκρότηση Γενικής Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής, η οποία θα συντελούσε σε αναβάθμιση και ενίσχυση της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Αθλητισμού. Επιπλέον εκτιμούμε ότι το Τμήμα δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στην αναβάθμιση του κλάδου, την οποία ευαγγελίζεται, καθώς αυτό στερείται συμβουλευτικού οργάνου.
Τέλος, δεδομένου ότι από το 1982 μέχρι τις μέρες μας, το αίτημα για «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου», «αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας» επανέρχεται επαναλαμβανόμενα στην επικαιρότητα σε ποικιλία Νομοσχεδίων, Νόμων, Προεδρικών Διαταγμάτων, Υπουργικών Αποφάσεων και Εγκυκλίων, θα θέλαμε να εκφράσουμε τον προβληματισμό μας σχετικά με το κατά πόσο είμαστε ικανοί να μετουσιώσουμε σε πράξη αρχές και αξίες που πρώτοι εμείς έχουμε συλλάβει και διατυπώσει ως λαός.
Επιτέλους, πρέπει κάποτε να κάνουμε χωρίς προφάσεις και υπεκφυγές, την αυτοκριτική μας.
Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οποιοδήποτε πρόβλημα εμπίπτει στις αρμοδιότητές μας.
Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
 Για το Δ.Σ.       
 Ο Πρόεδρος                                    Ο  Γενικός Γραμματέας                           
 Nικόλαος Τριπόδης                            Ιωάννης Γρυπάρης

Σχόλια (3)

 
Έτσι είναι
04 Αυγ 2014 07:52

Είμαι συνάδελφος εδώ και χρόνια.Δυστυχώς, όταν πήγαινα σχολείο υπήρχαν γυμναστές "πάρε μπάλα και παίξε" οι οποίοι φυσικά και χαλούσαν το πρόσωπο όλων των γυμναστών, ακόμα και αυτών που εργάζονται σκληρά. Το "πάρε μπάλα παίξε" συνεχίζεται και σήμερα, όπως βλέπω από τη θέση του εκπαιδευτικού πλέον. Αυτό συμβαίνει κυρίως στη Δευτεροβάθμια. Είναι πραγματικά κρίμα και άδικο για όλους τους αξιόλογους γυμναστές που κάνουν καλά τη δουλειά τους, δηλαδή να χαρακτηρίζεται όλος ο κλάδος από τη συμπεριφορά μερικών.

 
Γεωργία, Κώστας, Γιάννης, Αφροδίτη, ...
04 Αυγ 2014 12:37

Παιδιά δίνουν Πανελλαδικές εξετάσεις σε σχολές με προαπαιτούμενο επιδόσεις σε αγωνίσματα. Είναι θλιβερό να μη υπάρχει αναλυτικό ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ διδασκαλίας και δοκιμασιών στα σχολεία για τα αγωνίσματα αυτά, από όσους έχουν την ευθύνη (Γυμναστές, Γραφεία Φυσικής Αγωγής, Σχολικούς Συμβούλους, ...). Τι διάβολο, κανείς δεν βλέπει το έγκλημα ! Το "πάρτε μια μπάλα και παίξτε" σας πείραξε ; ... νάναι καλά οι αλάνες στο Καυτατζόγλειο, στη Νεάπολη και όχι μόνο, όπου οι γονείς καλούνται να 'συνεργαστούν' με 'θαυματοποιούς' γυμναστές.Συνάδελφοι ΠΕ11, αρπάξτε την ευκαιρία που σας δίνετε και ζητήστε αλλαγές. Ζητείστε σε κάθε σχολείο να υπάρχει σκάμμα, βαλβίδα σφαίρας, στρώμα για το ύψος, αναμόρφωση προγράμματος,...Υστερολόγιο: Τα παραπάνω παιδιά -που αναφέρω αντί του ονόματός μου, ήταν οι φετινοί τελειόφοιτοι του σχολείο μας και δώσαν εξετάσεις σε Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομία και ΤΕΦΦΑ.

 
Καθηγητής Φ.Α
05 Αυγ 2014 21:48

Όσοι αυτοαπακολούνται ως καθηγητές Φ.Α και γράφουν ότι γράφουν, ας ντρέπονται και ας κάνουν την αυτοαξιολογησή τους στο καθρέπτη τους.Από πότε συνάδελφοι δεν υπήρχε ή δεν τηρείται το αναλυτικό πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Να το εξηγήσουμε λιγάκι, για να καταλαβαίνουν και αυτοί που είναι εκτός χώρου;Στο γυμνάσιο ανέκαθεν υπήρχε συστηματικό αναλυτικό πρόγραμμα, που είναι σε εντυπη μορφή και το διαμορφώνει ο καθηγητής Φ.Α αναλόγως των εγκαταστάσεων της σχολικής μονάδας.Στο λύκειο το αναλυτικό πρόγραμμα απαιτεί βιωματική προσέγγιση της άσκησης. Εάν σε αρκετούς, αυτό το τελευταίο ενοχλεί, ή αν το υπουργείο έχει άλλες βλέψεις, ας το πει ανοιχτά: προσδοκούμε στην αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος τόσο του γυμνασίου όσο και του λυκείου και όχι να λένε ότι σήμερα δεν εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί Φ.Α αναλυτικό πρόγραμμα.Ας αφήσει ο Κος Κουκοδήμος τις βαρύγδουπες δηλώσεις και τα περί των νηπιαγωγείων, γιατί ακόμη καλά καλά στα δημοτικά δεν υπάρχει εξοπλισμός...πόσο μάλλον στα νηπιαγωγεία...με τι θα διδάξει ο εκπαιδευτικός Φ.Α, με τα μαξιλαράκια και τις κούνιες;Ας δομήσει σωστά το δημοτικό και το γυμνάσιο (η βάση της Φ.Α), ας αφήσει έξω τα νηπιαγωγεία των 10Χ10μ. και ας αποφασίσουν συνειδητά τι είδους Φ.Α θέλουν για το λύκειο....όλα τα άλλα είναι φαρφάρες για τα ΜΜΕ.Ένας εκπαιδευτικός Φ.Α με 25 χρόνια εμπειρία σε σχολική μονάδα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean