Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η Πληροφορική ως μάθημα εξεταζόμενο στις Πανελλήνιες εξετάσεις

Δημοσίευση: 02/07/2014
Σχολεία
Alt Text: 
Σχολεία
Title Text: 
Σχολεία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Mε την ευκαιρία της αλλαγής ηγεσίας στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π., θέτει πάλι στο δημόσιο διάλογο το θέμα της Πληροφορικής, ως εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Υπενθυμίζουμε ότι τον προηγούμενο Σεπτέμβρη με τη ψήφιση του Νόμου 4186/2013/Φ.Ε.Κ-193Α/17-9-2013), αν και εισάγεται το μάθημα «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ», ως μάθημα Γενικής Παιδείας στο Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο, πάγιο αίτημα της Ένωσής μας, καταργείται το επί 15 συναπτά έτη εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλήνιες εξετάσεις (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον), για την πρόσβαση των μαθητών, στα δεκάδες τμήματα Πληροφορικής των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι.
Μια απόφαση που ήταν σε πλήρη αναντιστοιχία με τη βούληση Κομμάτων, Βουλευτών, Πανεπιστημιακών Καθηγητών, Σχολικών Συμβούλων, Επιστημονικών Ενώσεων Πληροφορικής, αλλά και των άμεσα ενδιαφερόμενων Μαθητών και Γονέων, όπως εκφράσθηκε στην Δημόσια Διαβούλευση το καλοκαίρι του 2013. Καλούμε τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αναλογισθεί τις επιπτώσεις από την υποβάθμιση της Πληροφορικής ως επιστημονικό αντικείμενο και να επανεξετάσει την απόφαση της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου, λαμβάνοντας υπόψη του τις απαιτήσεις των σύγχρονων αναπτυσσόμενων κοινωνιών. Τέλος είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε τον προβληματισμό των 18 Προέδρων Πανεπιστημιακών Τμημάτων Πληροφορικής (επισυνάπτουμε τη σχετική επιστολή), ώστε να δημιουργηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιτυχή αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας, στον παγκόσμιο στίβο των τεχνολογικών εξελίξεων.
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.,
Ο Πρόεδρος Κωτσάκης Σταύρος   

     Ο Γενικός Γραμματέας
Λιόβας Δημήτριος
 
Γιατί η Πληροφορική θα πρέπει να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα
Ένα πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα καλύπτει μια βασική περιοχή γνώσης που αποτελεί κατά τεκμήριο προαπαιτούμενη γνώση για το Πανεπιστημιακό Τμήμα που επιθυμεί να εισαχθεί ο υποψήφιος. Για τα «κλασσικά» μαθήματα του είδους (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική) είναι εύκολα κατανοητό γιατί θα πρέπει να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενα για την εισαγωγή των υποψηφίων σε Πανεπιστημιακά Τμήματα Θετικών Επιστημών. Τι συμβαίνει όμως με την Πληροφορική;
Στον πυρήνα της επιστήμης της Πληροφορικής βρίσκεται η Αλγοριθμική, ήτοι η μελέτη του αλγορίθμου, δηλ. της αλληλουχίας βημάτων που επιτυγχάνουν με σαφή τρόπο την επίλυση ενός προβλήματος. Η Αλγοριθμική έχει ρίζες και στην αρχαία ελληνική σκέψη (κόσκινο Ερατοσθένη, Ευκλείδειος αλγόριθμος υπολογισμού ΜΚΔ κλπ.). Από το 1980 περίπου όταν εμφανίστηκαν οι προσωπικοί υπολογιστές και άρχισε η παγκόσμια τεχνολογική ανάπτυξη βασισμένη στις διαρκώς εξελισσόμενες ψηφιακές τεχνολογίες (διαδίκτυο, φορητές συσκευές, κλπ.) η Αλγοριθμική εξελίχθηκε σε εξαιρετικά σημαντική περιοχή γνώσης και για την εκπαίδευση, καθώς αφενός αναδεικνύει την ισχύ και αποτελεσματικότητα του αναλυτικού τρόπου της ανθρώπινης σκέψης για την επίλυση προβλημάτων, αφετέρου προσφέρει το θεμέλιο για την επιτυχή σχεδίαση και ανάπτυξη προϊόντων λογισμικού. Η κατανόηση της δυναμικής που χαρακτηρίζει την Αλγοριθμική οδηγεί σήμερα τα εκπαιδευτικά συστήματα τεχνολογικά προηγμένων χωρών (ενδεικτικά: ΗΠΑ, Γαλλία, Γερμανία, Αγγλία, κ.ά.) στο να καλλιεργούν την αλγοριθμική σκέψη των μαθητών ήδη από τη πρωτοβάθμια εκπαίδευση ώστε να προετοιμάζουν καλύτερα εκείνους που θα ακολουθήσουν στη συνέχεια σπουδές τεχνολογικού χαρακτήρα.
Στην Ελλάδα μέχρι πρόσφατα την καλλιέργεια της αλγοριθμικής σκέψης υποστήριζε το μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Περιβάλλον Προγραμματισμού» (ΑΕΠΠ) που διδάσκονταν στην τεχνολογική κατεύθυνση του Γενικού Λυκείου. Οι μαθητές που παρακολουθούσαν και εξετάζονταν με επιτυχία στο μάθημα αυτό διέθεταν σαφώς το απαραίτητο υπόβαθρο γνώσεων για σπουδές στα 21 συνολικά Τμήματα ΑΕΙ (Πανεπιστημιακά Τμήματα Πληροφορικής, Επιστήμης Υπολογιστών, Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Τμήματα Πολυτεχνείου Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ, κλπ.) καθώς και τα αντίστοιχα τμήματα των ΑΤΕΙ. Η παντελής κατάργηση του μαθήματος ΑΕΠΠ από το πρόγραμμα σπουδών της Γ Λυκείου και η αντικατάστασή του από τη Χημεία ως πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος (υποχρεωτικά για όλους τους υποψηφίους Τμημάτων Θετικών Επιστημών) συνιστά σαφώς οπισθοδρόμηση σε εποχές όπου δεν υπήρχε η σημερινή τεχνολογική εξέλιξη καθώς και η κατανόηση της αξίας της Αλγοριθμικής ως θεμελιώδους πεδίου γνώσης. Αποτελεί επίσης παρανόηση για το είδος των προαπαιτούμενων γνώσεων για τα προαναφερθέντα Τμήματα καθώς η Χημεία πόρρω απέχει από το να αποτελεί θεμελιώδες πεδίο γνώσης για αυτά. Αν ισχύσει μια τέτοια ρύθμιση τότε θα αποτελέσει παγκόσμια αρνητική πρωτοτυπία το γεγονός πως το εκπαιδευτικό μας σύστημα θα υποχρεώσει τους υποψηφίους των ανωτέρω Τμημάτων να μελετούν και να εξετάζονται σε αντικείμενο παντελώς άσχετο με την ουσία των μετέπειτα σπουδών τους.

Θεωρώντας ότι το υπό ψήφιση νομοσχέδιο θα πρέπει να συμβάλλει στην ανάπτυξη της Εθνικής Παιδείας δημιουργώντας ευνοϊκές προϋποθέσεις για υψηλού επιπέδου τεχνολογικές σπουδές για τους Ελληνόπαιδες αλλά και συνολικά για το μέλλον της χώρας στον παγκόσμιο στίβο τεχνολογικών εξελίξεων, προτείνουμε πως η λογικά σωστή επιλογή είναι να συνεχίσει να διδάσκεται μάθημα Αλγοριθμικής στη Γ Λυκείου εμπλουτισμένο με στοιχεία προγραμματισμού καθώς και πολύ βασικά στοιχεία οργάνωσης υπολογιστών. Το μάθημα αυτό θα πρέπει να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο (εναλλακτικά με τη Χημεία) για εκείνους τους υποψηφίους που επιθυμούν την εισαγωγή τους σε τεχνολογικού προσανατολισμού Τμήματα όπως τα παραπάνω.
ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
1.    Ιωάννης Βλαχάβας, Τμήμα Πληροφορικής, ΑΠΘ
2.    Πάνος Τραχανιάς, Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών, Ηράκλειο, Κρήτη
3.    Ιωάννης Γαροφαλάκης, Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, Πάτρα
4.    Ιωάννης Σταυρακάκης, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
5.    Στέφανος Γκρίτζαλης, Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
6.    Γιώργος Σταμούλης, Τμήμα Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
7.    Παναγιώτης Μποζάνης, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
8.    Μάρω Βλαχοπούλου, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
9.    Μαλβίνα Βαμβακάρη, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής, Χαροκόπειο Πανεπίστημιο
10.    Γεώργιος Χασάπης, Τμήμα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Α.Π.Θ.
11.    Μάριος Δικαιάκος, Τμήμα Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Κύπρου
12.    Θόδωρος Αποστολόπουλος, Πρόεδρος τμήματος Πληροφορικής, ΟΠΑ
13.    Αντώνης Ομ. Αλετράς, Πρόεδρος Τμήματος Πληροφορικής με Εφαρμογές στην Βιοϊατρική
14.    Μαρία Βίρβου, Τμήμα Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πειραιώς
15.    Δημήτριος Τσαμάκης, Κοσμήτορας ΣΗΜΜΥ-ΕΜΠ
16.    Αριστείδης Λύκας, Πρόεδρος Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
17.    Μιχάλης Ξένος, Διευθυντής Προγράμματος Σπουδών "Πληροφορική", ΕΑΠ
18.    Παναγιώτης Βλάμος, Πρόεδρος Τμήματος Πληροφορικής, Ιονίου Πανεπιστημίου

Σχόλια (48)

 
Μανος
02 Ιουλ 2014 13:54

Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα..Για τις σχετικές σχολές ή πληροφορική και για τις αντίστοιχες ή χημεία.Απορώ πως δεν έχει τελειώσει ακόμα ένα τόσο απλό ζήτημα..

 
Θωμόπουλος Πάνος
02 Ιουλ 2014 14:24

Είναι αυτονόητο οτι πρέπει να επανέλθει το μάθημα της Αλγοριθμικής στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο η ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ.

 
d
02 Ιουλ 2014 14:42

Τι να συζητάμε τώρα; Για το αυτονόητο; Κανονικά για ΟΛΕΣ τις σχολές θετικών επιστημών θα έπρεπε να εξετάζεται Πανελλήνια ο Προγραμματισμός...

 
Νίκος
02 Ιουλ 2014 14:59

Τόσα χρόνια είχαμε φοιτητές οικονομικών σχολών με προχωρημένες γνώσεις φυσικής ή αρχαίων και λατινικών, ιατρικής με υψηλές επιδόσεις στα μαθηματικά, χημείας χωρίς καθόλου χημικές γνώσεις αλλά με άνεση στους αλγόριθμους και πολλά άλλα ευτράπελα, κανενός όμως δεν ίδρωνε το αυτί, αφού οι των παραπάνω ειδικοτήτων καθηγητές είχαν και με το παραπάνω φροντιστηριακής ώρες και ιδιαίτερα μαθήματα. Σήμερα που η φιλοσοφία του συστήματος άλλαξε και εξορθολογίστηκε, ξεκίνησε ο καυγάς για το πάπλωμα.

 
Ελενη
02 Ιουλ 2014 17:18

Η πληροφορική εξεταζόμενο μάθημα και για αυτές τις λίγες σχολές που σχετίζονται με την χημεια να εξετάζονται στη χημεία..Ήταν απαράδεκτο να μπαίνουν οι μαθητές πχ στο Γεωπονικό και να μην έχουν κάνει χημεία.Αλλά οι τεχνολογικες σχολές πληροφορικες φυσικομαθηματικα κτλ προφανώς και πρέπει να εξετάζονται στη πληροφορική..τι σχέση έχει η χημεία με το μαθηματικό;; ήμαρτον..μη γυρίσουμε στο μεσαίωνα..

 
Mariow
02 Ιουλ 2014 17:19

Εννοείται. καθώς και το μάθημα της οργάνωσης .Θα έπρεπε να εξετάζεται σε όλες τις κατεθύνσεις. Που πάς χωρίς οργάνωση. Αυτονόητα πράματα θα λέμε τώρα ?

 
Νικος Πετροπουλος
02 Ιουλ 2014 17:38

Ποιός είχε αυτή τη φαεινή ιδέα να βγάλει την πληροφορική από τις εξετάσεις; Μιλαμε για την χώρα του παραλόγου!Ακόμα και εκεί τριτοκοσμικοι

 
Χρήστος
02 Ιουλ 2014 19:51

Μπράβο σας για την ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ. Βέβαια θα πρέπει να δοθεί έμφαση και στο αίτημα να γίνει η Πληροφορική 2ωρο μάθημα στα Γυμνάσια όπως έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια στο νέο πιλοτικό πρόγραμμα.

 
Φώτης
02 Ιουλ 2014 22:39

Πάλι μια από τα ίδια οι πληροφορικοί.Αν είναι τόσο σημαντική ειδικότητα και απαραίτητοι, όσο τα πολυάριθμα πανεπιστημιακά τους τμήματα υποστηρίζουν, γιατί δεν πάνε να δουλέψουν στην ελεύθερη αγορά αντί να πολεμάνε να πάρουν καμιά ωρούλα;;

 
Ερη
03 Ιουλ 2014 00:17

Ας ελπισουμε να πρυτανευσει η λογικη και να διορθωσει η νεα συνθεση του υπουργειου παιδειας το λαθος αυτο. Δε μπορει ο προγραμματισμος κ η αλγοριθμικη να λειπει απο τα πανελλαδικως εξεταζομενα μαθηματα. Ενα μαθημα τοσο επικαιρο κ πρωτοποριακο που προαγει την κριτικη σκεψη του μαθητη ειναι τουλαχιστον παραφωνια να καταργειται. Δε μπορει να γυρναμε πισω στο συστημα που ισχυε πριν 20 χρονια. Δεν ειναι θεμα συντεχνιακο καθολου και η χημεια ειναι βασικοτατη επιστημη που πρεπει να εχει την θεση που της αξιζει, αλλα υπαρχουν σχολες που προαπαιτουν και την γνωση της επιστημης της πληροφορικης.

 
τασος
03 Ιουλ 2014 01:32

Γνωρίζουν το έγκλημα το οποίο έχουν κάνει

 
Μπάμπης
03 Ιουλ 2014 08:42

Προγραμματισμό ας μαθαίνουν οι φοιτητές στις σχολές που θα περάσουν.Γιατί ένα τόσο εξειδικευμένο (σημαντικό δε διαφωνώ) αντικείμενο να εξετάζετε Πανελλαδικά;Είναι προφανής ο λόγος για τον οποίο γίνεται όλη αυτή η φασαρία για την Πληροφορική. Φωνάξτεκύριοι να οργανωθούν πρώτα τα εργαστήριά σας στα σχολεία, να μάθουν οι μαθητές να γράφουν ένα έγγραφοστο word και μετά τους μαθαίνετε και Προγραμματισμό...Και τα Αγγλικά σημαντικά είναι σε όλες τις σχολές Πανεπιστημίου &Πολυτεχνείου. Πρέπει να εξατάζονται Πανελλαδικά;

 
θανασης
03 Ιουλ 2014 08:59

Οσοι μαχονται κατα της εξετασης της αλγοριθμικης προβαλλουν επιχειρηματα κενα. Ας αντικρουσει καποιις το εξης:γιατι δεν αφηνουνουμε το καθε τμημα να επιλεξει μαθηματα

 
Ανέστης
03 Ιουλ 2014 10:08

Ο προγραμματισμός για τις σχολές πληροφορικής δεν είναι απλά μια γνώση που πρέπει να υπάρχει. Αν δεν μπορεί να μπει στη λογική του κάποιος, τσάμπα θα πάει στη σχολή. Με τη λογική κάποιων Χημικών (ευτυχώς όχι όλων), επειδή με το προηγούμενο σύστημα ένας μαθητής μπορούσε, αν ΗΘΕΛΕ, να μπει σε τμήμα Χημείας χωρίς γνώσεις χημείας, τώρα πρέπει όλοι να εξετάζονται στη χημεία, μη τυχόν και ξεφύγει κανένας!

 
Προς Μπαμπη
03 Ιουλ 2014 11:27

Μπαμπη θελω μια συγκεκριμενη απαντηση.Γιατι θα πρεπει οι φοιτητες που θα πανε πχ στο Μαθηματικο να εξεταζονται σε τοσο εξειδικευμενες γνωσεις στη χημεια (6 ωρες την εβδομαδα) και οχι στην πληροφορικη που την χρειαζονται παρα πολυ στη σχολη;; Πες μου ενα λογο.Την να την κανουν τη Χημεια και σε τετοιο υψηλοτατο επιπεδο;ειναι ασχετη με πολλες σχολες.και ειδικα σε τετοιο επιπεδο;γιατι θελετε να παιδευτετε τα παιδια για να εχετε ωρες;

 
Νίκος Παρασκευόπουλος
03 Ιουλ 2014 16:01

Μπάμπη , Χ, Υ και όλοι σας, γιατί δεν θεωρείται τα δικά σας μαθήματα εξειδικευμένα? Αν ένα παιδί μπει σε τμήμα πληροφορικής και του φανεί τόσο δύσκολο το μάθημα ώστε να παρατήσει την σχολή ποιος θα τον αποζημειώσε μέτα??Όταν όμως έχει εμβαθύνει και ευκολότερο θα του φανεί και αν όχι, θα αποφασίσει να μην δηλώσει. Μιλάμε ΓΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑ. υ.γ. Ας φύγει το γενικής παιδείας και ας μπει μόνο κατεύθυνσης το μάθημα.

 
prodsa
03 Ιουλ 2014 18:10

Τα Αγγλικά ως μάθημα εξεταζόμενο στις πανελλήνιες εξετάσεις ή μήπως δεν είναι χρήσιμα σε όλες τις σχολές!! Για το Μαθηματικό δεν απαιτείται ούτε Έκθεση, ούτε Φυσική, ούτε Χημεία να δίνουν πανελλήνιες ΜΟΝΟ Μαθηματικά.Και άλλα πολλά μπορεί να πει ο καθένας.br />Η Φυσική και η Χημεία είναι απαραίτητες σχεδόν για όλες τις Θετικές και Τεχνολογικές σχολές. Το παράλογο είναι πως με το προηγούμενο σύστημα μαθητές περνούσαν σε εκατοντάδες τμήματα που απαιτούν Χημεία χωρίς να ξέρουν τίποτα από Χημεία, με τρομερές συνέπειες σε φοιτητές, στις οικογένειές τους αλλά και σε εκατοντάδες τμήματα.Το παράλογο είναι (βλέπε πανελλήνιες 2014) κάποιοι μαθητές να εξετάζονται στην απαιτητική Χημεία και κάποιοι να κάνουν περίπατο με τα θέματα της Πληροφορικής, μαζεύοντας μόρια για τις ΙΔΙΕΣ σχολές, ότι πιο άδικο. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ πρωτοτυπία.

 
Βετεράνος της εκπαίδευσης 55+
03 Ιουλ 2014 21:49

Σε ξένο αχυρώνα μαλώνουμε συνάδελφοι. Η παιδεία πέθανε δεν το πήρατε χαμπάρι; Όση χημεία και πληροφορική και να κάνουμε οι σπουδές γίνονται '' αέρα πατέρα" με τέτοιες κοινωνικές συνθήκες. Ας αρχίσουμε με τα βασικά (ορθογραφία -η δυσλεξία στην Ελλάδα έχει στατιστικά όχι 4% αλλά 40% (!)..δεν μπορεί να φταίει το DNA μας, απλά καποιοι τα ''οικονομάνε'',ανάγνωση, διαγωγή-να μην απειλείται ο δάσκαλος από τα ''σόγια'' των μαθητών κ.α.) κι ας αφήσουμε στην άκρη τις εξετάσεις.. έτσι κι αλλιώς όλοι θα έχουν ένα πτυχίο στο χέρι σε 4 χρόνια με ή χωρίς πανελλήνιες. Επίσης σε όλους τους διδακτορες μηχανικούς που "έκαναν'' ΑΣΠΕΤΕ και θέλουν να διδάσκουν ΗΥ στα δημοτικά.. πάτε καλά; Ξανασκεφτείτε το. Το ίδιο και οι βιολόγοι, ας ανοίξουν εργαστήρια με κανένα δάνειο ( σπερματολογίας που είναι και της μόδας). Η παιδεία δυστυχώς κατρακύλησε και δεν φταίνε οι λειτουργοί της γι αυτό.

 
jimmi
03 Ιουλ 2014 23:47

η ΧΗΜΕΙΑ αποτελει μια απο τις βασικες επιστημες. Υπαρχουν συνολικα 180 σχολες (ΑΕΙ και ΤΕΙ) που η γνώση της Χημειας ειναι απαραιτητη. Η Χημεια μεχρι το 2000 ηταν παντοτε στα εξαταζομενα πανελλαδικως μαθηματα. Τότε την θέση της την "εφαγε" η Βιολογια για λογους κυριως "συντεχνιακους". Η Χημεια λοιπον επανηλθε στην θεση που της αρμοζει. Αν οι καθηγητες της πληροφορικης επιμενουν να διεκδικουν κατι παραπάνω ας το κανουν, Αλλα ας αφησουν την Χημεια ησυχη. Βρειτε αλλον τροπο..

 
Στατιστικολόγος
04 Ιουλ 2014 01:38

Prodsa, καταρχήν η αλγοριθμική για τις σχολές πληροφορικής δεν είναι απλά ένα χρήσιμο μάθημα αλλά προαπαιτούμενο. Επίσης, πλέον είναι και στο μαθηματικό, επομένως όντως δε χρειάζεται να εξετάζονται στη χημεία αλλά στην αλγοριθμική πρέπει! Όσο για την "απαιτητική" χημεία, η προπαγάνδα σας δεν έχει όρια! Παραθέτω τα στατιστικά του υπουργείου για το 2014: 18-20 χημεία: 26,97 αεππ: 8,36, 15-17,9 χημεία: 24,6 αεππ: 15,34, 12-14,9 χημεία: 16,09 αεππ: 14,39, 10-11,9 χημεία: 8,6 αεππ: 10,57, 0-9,9 χημεία: 23,73 αεππ: 51,34! Ποιο είναι τώρα πιο απαιτητικό μάθημα;

 
Πετρος Γκιτσης
04 Ιουλ 2014 02:07

prodsa έγραψες "Το παράλογο είναι (βλέπε πανελλήνιες 2014) κάποιοι μαθητές να εξετάζονται στην απαιτητική Χημεία και κάποιοι να κάνουν περίπατο με τα θέματα της Πληροφορικής, μαζεύοντας μόρια για τις ΙΔΙΕΣ σχολές, ότι πιο άδικο. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ πρωτοτυπία."Απαιτητική χημεία και περίπατος η πληροφορική;; Μάλλον κάνεις πλάκα. Πάμε να το δούμε όμως. br />Φέτος το 8% έγραψε πάνω από 18 προγραμματισμό ενώ αντίστοιχα χημεία το 27% ! Ακόμα και να λάβει κάποιος υπόψη του τη διάφορα του επίπεδου στις δυο κατευθύνσεις αν πάρουμε τα μαθηματικά υπόψη μας που είναι ιδία και στις δυο κατευθύνσεις. το 5% έγραψε μαθηματικά πάνω από 18 στην τεχνολογική ενώ το 15% έγραψε πάνω από 18 στην θετική!! Ακόμα λοιπόν και με αναγωγη ανάμεσα στις δυο κατευθύνσεις με κριτήριο τα μαθηματικά που είναι τα ιδία ο προγραμματισμός έχει ΑΚΡΙΒΩΣ τον ίδιο βαθμό δυσκολίας με τη χημεία.Ακόμα και η πρώτη των πρώτων φέτος με 19.827 μόρια έγραψε σε όλα 20αρια εκτός από φυσική(19.5) έκθεση (18.9) και προγραμματισμο (19,7) ! Εκτός από έκθεση που δεν γράφει κάνεις 20.. μη της πεις ότι το δεύτερο μάθημα στη σειρά που την δυσκόλεψε πιο πολύ είναι περίπατος γιατί δεν μάλλον θα εκνευριστεί. Καταλαβαίνω την εμμονή σου να υπερασπιστεις τα συμφέροντα σου άλλα μη γράφεις ανακρίβειες γιατί εκτίθεσαι.

 
Πετρος Γκιτσης
04 Ιουλ 2014 02:42

Η φυσική και τα μαθηματικά είναι όντως απαραίτητα γιατί είναι δυο βασικότατες επιστήμες για την συντριπτική πλειονότητα των σχολών. Μη μπερδεύουμε όμως τα μαθηματικά και τη φυσική με τη χημεία. Η χημεία χρειάζεται φυσικά σαν γενικής παιδείας ,και σαν κατεύθυνσης από ελάχιστες σχόλες. Είναι εξειδικευμένο αντικείμενο για να το κάνουν όλοι οι υποψήφιοι για τις τεχνολογικές και θετικές σχόλες και μάλιστα 6 ώρες την εβδομάδα. Υπάρχουν παρά πολλές σχόλες οι οποίες δεν έχουν ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με τη χημεία. Εκτός των σχολών πληροφορικής που χρειάζονται αλγοριθμική και όχι χημεία ( φαντάσου ότι το παραδέχτηκε και η ιδία η ΕΕΧ!) υπάρχουν και πολλές άλλες . Θα πάρω για παράδειγμα το Μαθηματικό. Στο Μαθηματικό δεν υπάρχει κανένα μάθημα χημείας αλλά πολλά αλγοριθμικής. Ακόμα και στο Φυσικό τα περισσότερα Φυσικά έχουν 2 μαθήματα αλγοριθμικής αλλά κανένα ή το πολύ ένα χημείας!! Μη συνεχίσω τη λίστα, την ξέρεις ήδη φαντάζομαι. Και είναι πάνω από 100 σχολες.. Πες μου ΕΝΑ λόγο για να δίνουν για το Μαθηματικό χημεία που είναι ΑΣΧΕΤΗ με τον αντικείμενο και όχι αλγοριθμική που είναι ΣΧΕΤΙΚΟΤΑΤΗ με το αντικείμενο; Δε μιλαω για γενικής παιδείας. Πάντα μιλαω για κατεύθυνσης δηλαδή για τα μαθήματα που σχετίζονται με τη σχολή που θέλει να περάσει ο καθένας.Γιατί για παράδειγμα δε ζητάς να μην δίνουν οικονομία οι μαθητές που θέλουν να μπουν οικονομικά ή σχόλες διοικήσεις και να δίνουν χημεία; Δε το ζητάς γιατί είναι παράλογο και το ξέρεις. Το ίδιο ισχύει και για την αλγοριθμική. Υπάρχουν πάρα πολλές σχόλες που δεν έχουν καμία σχέση με τη χημεία αλλά πολύ μεγάλη με την αλγοριθμική. Γιατί τα παιδιά που θέλουν να μπουν εκεί να δίνουν χημεία; Αυτό "δεν έχει τρομερές συνέπειες σε φοιτητές, στις οικογένειές τους αλλά και σε εκατοντάδες τμήματα" ;Οι σχόλες που χρειάζονται την αλγοριθμική να δίνουν προγραμματισμό, οι σχόλες χρειάζονται χημεία να δίνουν χημεία και όσες έχουν και τα δυο ή να αποφασίζει το τμήμα ή οι μαθητές.Βλέπεις κάτι το παράλογο στο παραπάνω σκεπτικό; ΥΓ .Μη μου πεις πάλι ότι η χημεία είναι πιο δύσκολη και δεν θα την επιλέγουν τα παιδιά με τα στοιχειά του 2014 αποδεδειγμένα έχουν ακριβώς τον ίδιο βαθμό δυσκολίας.

 
Μαθηματικός που διδάσκει προγραμματισμο
04 Ιουλ 2014 03:02

Συνάδελφε prodsa μη τα ισοπεδώνουμε όλα. Από τα όλα μαθήματα των πανελλήνιων ο προγραμματισμός έχει τα 6α χειρότερα αποτελέσματα στην κλίμακα 18-20 μετά από μαθηματικά κατεύθυνσης, φυσική κατεύθυνσης, λογοτεχνία, ιστορία και αρχαία. Και στην κλίμακα 15-18 έχει τα 4α χειρότερα αποτελέσματα μετά από μαθηματικά κατεύθυνσης, φυσική κατεύθυνσης και ιστορία! Μόνο περίπατο δε το λες! Αν ήμουν μαθητής και είχα επιλογή σίγουρα δεν θα το έπαιρνα. Απλά τα παιδιά ακούνε πληροφορική και νομίζουν λανθασμένα ότι είναι κάτι εύκολο, αλλά στην πορεία, και από τα αποτελέσματα φαίνεται, ότι είναι ένα πολύ δύσκολο μάθημα.

 
Νίκος Γεωργάκης
04 Ιουλ 2014 10:14

Σαν πληροφορικός γνωρίζω τη θέση και την αξία της αλγοριθμικής σκέψης και δεν είναι ανάγκη να παραθέσω επιχειρήματα υπέρ του εξεταζόμενου μαθήματος. Το έκαναν ήδη πανεπιστημιακοί, η εφημερίδα Guardian, ο τεράστιος Σηφάκης και ο εξίσου μεγάλος Παπαδημητρίου. Βοά το εξωτερικό, η επιστημονική κοινότητα κτλ από την βλακώδη απόφαση αυτή. ΚΑΝΕΙΣ δεν θέλει τα παιδιά να μην πάρουν το εφόδιο της Χημείας, μίας βασικότατης επιστήμης. Η δικιά μου πρόταση είναι να εξετάζονται σε 4 ή 5 μαθήματα αφού έχουν ανοίξει οι επιστήμες. Αν πάλι επιμείνουν στα 4 να βρεθεί μια φόρμουλα ώστε η Πληροφορική να είναι εξεταζόμενο ίσως σε ξεχωριστό πεδίο με τα τμήματα πληροφορικής μόνο ή σαν το ΑΟΘ τώρα (μάθημα επιλογής). Δεν ζητάμε να αντικαταστήσει τη Χημεία, ζητάμε το ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ: όποιος σπουδάσει Πληροφορική , να έχει εμβαθύνει ήδη στο αντικείμενο του Προγραμματισμού.

 
Πολυξένη Γρίβα - Προς Νίκο Γεωργάκη
04 Ιουλ 2014 11:13

Ο Νίκος Γεωργάκης έχει δίκιο. Τα τμήματα πληροφορικής μαζί με μηχανικούς η/υ και ηλεκτρολόγους θα πρέπει να αποτελέσουν ξεχωριστό ΕΠΕ. Είναι η πιο απλή, αναίμακτη και δίκαιη λύση. Σε αυτό το πεδίο να εξετάζονται πανελλαδικώς τα εξής: Εκθεση, Μαθηματικα. Φυσική και Προγραμματισμός.Για να δούμε θα αντιδράσουν και σε αυτό κάποιοι?

 
Μαρια Αντωνιου
04 Ιουλ 2014 11:27

180 σχόλες γραφει ο ένας...εκατοντάδες γράφει ο άλλος...χαχαχα..ρε παιδιά.. μήπως είναι και χιλιάδες; Ας σοβαρευτούμε λίγο. Ναι, η χημεία είναι μια πολύ σημαντική επιστήμη, και είναι απαραίτητο τα παιδιά να έχουν κάποιες βασικές γνώσεις γενικής παιδείας. Από εκεί και περά όμως δεν έχει καμία σχέση η φυσική με τη χημεία. Η χημεία παρέχει εξεζητημένη και άχρηστη γνώση στους μαθητές σε τέτοιο επίπεδο εκτός βεβαία από αυτούς που θα πάνε σε σχόλες όπως π.χ το Γεωπονικό. Για αυτές τις 40-50 σχόλες που είναι απαραίτητη ας υπάρχει ένα πεδίο και να διδάσκεται. Μην θέλετε να καταστραφεί όλη η εκπαίδευση όμως για να έχετε εσείς ώρες. Φτάνει πια με την ανευθυνότητα και με τα συμφέροντα. Άκους εκεί οι φυσικοί οι μαθηματικοί και οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί κτλ να κάνουν χημεία για να μπουν στο πανεπιστήμιο. ΗΜΑΡΤΟΝ. Ούτε στο Ιράκ δε τα κάνουν αυτά!

 
Γιαννης
04 Ιουλ 2014 14:14

Κάνεις δε πειράζει τη χημεία Jimmi. Η χημεία πειράζει τους υποψηφίους των τεχνολογικών σχολών και θέλει τα παιδιά να δίνουν αυτή στις εξετάσεις ακόμα και σε άσχετα με αυτήν τμήματα

 
Νίκος προς Πολυξένη Γρίβα
04 Ιουλ 2014 14:25

Πολυξένη εκτός από τις σχόλες που γραφείς υπάρχουν και άλλες. Φυσικομαθηματικές σχόλες για παράδειγμα. Επίσης υπάρχουν και άλλες σχόλες που χρειάζονται εξίσου και πληροφορική και χημεία. Για τις τελευταίες ή πρέπει να αποφασίζει η σχολή ή οι μαθητές τι θέλουν να δώσουν. Ο μύθος ότι η πληροφορική είναι πιο εύκολη και γιαυτο θα την επιλέγουν οι μαθητές καταρρίφτηκε πανηγυρικά φέτος συμφώνα με τα στατιστικά. Πλέον δεν υπάρχει κανένα μα κανένα επιχείρημα υπέρ της κατάργησης της πληροφορικής εκτός μόνο από ατεκμηρίωτες και προπαγανδιστικές επιθέσεις.

 
ΚΙΝ
04 Ιουλ 2014 19:24

Συμφωνω με Mariow κ Νικος κ συμπληρωνω:η πληροφορικη ειναι μαθημα σε δημοτικο γυμνασιο κ λυκειο ως γενικης παιδειας.Αρα τι προβλημα εχουν οι διαμαρτυρομενοι πληροφορικαριοι ?Τωρα με το απερχομενο συστημα ειναι καλυτερα οταν απο τεχνολογικη εισαγεσαι στο χημικο ,απο θετικη εισαγεσαι πληροφορικος κ για το οικονομικο δινεις επιπλεον (7ο) μαθημα το ΑΟΘ κ απο θεωρητικη εισαγεσαι κτηνιατρικη μεσω Βιολογιας 20 σελιδων γενικης παιδειας?Τωρα το συστημα εξορθολογιζεται κ ειναι ασυγκριτως καλυτερο απο το απερχομενο.Απλως η πληροφορικη δεν ειναι πανελλαδικως εξεταζομενο μαθημα ,με οτι αυτο συνεπαγεται κ καταλαβαινουμε ολοι τι εννοω.Αντε χαλαρωστε ολοι

 
πατ
04 Ιουλ 2014 19:46

αφου ειναι τοσο αναγκαια η εξεταση στην πληροφορικη γιατι πλην των 33 σχολων πληροφορικης δεν υπηρξε καμια αλλη διαμαρτυρια΄΄

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean