Απαντήσεις στα τρέχοντα ζητήματα της παιδείας έδωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, στην εκπομπή του κ. Γ. Αυτιά.
Ειδικότερα ο υπουργός Παιδείας είπε τα εξής:
Για τις μετεγγραφές φοιτητών: «Είχε ψηφιστεί η διάταξη τις τελευταίες μέρες, ή την τελευταία πριν κλείσει η Βουλή για τις ευρωεκλογές. Και αυτή ισχύει τώρα. Η οποία δίνει δικαίωμα μετεγγραφής σε ορισμένες κατηγορίες που δεν μπορούμε να ξέρουμε αν είναι πολυπληθείς ή όχι. Πολύτεκνοι, τρίτεκνοι ανεξαρτήτως εισοδήματος; Έτσι ψηφίστηκε ο νόμος στις 4 Μαΐου, όλοι οι πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων, τρίτεκνοι αυτή είναι η μεγάλη κατηγορία. Εμείς κάναμε δυο απόπειρες, η μία απόπειρα να δούμε τα επιδόματα και από εκεί να καταλάβουμε πόσοι είναι και η δεύτερη απόπειρα από την Εφορία. Αλλά δεν μας έδειξε πόσοι έχουν παιδιά στο Πανεπιστήμιο και στο 1ο έτος. Το ζητήσαμε αυτό και από την Εθνική Στατιστική Αρχή, αλλά δεν υπάρχει αυτό το στοιχείο. Άρα δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσοι είναι οι τρίτεκνοι που θα ζητήσουν να ασκήσουν αυτό το δικαίωμά τους.
Στη συνέχεια ανάπηροι ή τέκνα αναπήρων, προσθέσαμε εκεί με πιστοποιητικό από το ΚΕΠΑ, για να μην είναι από τα Νοσοκομεία γιατί παλιά είχαμε προβλήματα εκεί. Εδίδοντο τα πιστοποιητικά και χωρίς να υπάρχει αναπηρία. Μετά τέκνα θυμάτων τρομοκρατίας και οικογένειες που έχουν δυο παιδιά, αυτό είναι πολύ σωστό. Ήθελα να είναι κι ένα εισοδηματικό κριτήριο όχι μικρό, ένα μεγάλο εισοδηματικό κριτήριο αλλά πάντως ήθελε.
Και με δύο παιδιά, αν το ένα σπουδάζει στο Ηράκλειο της Κρήτης το αν θα πάει στη Κομοτηνή, δεν βγαίνει πέρα. Με τρία σπίτια δεν βγαίνει πέρα.
Θέλω να σας πω ότι ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ αντίθετος γιατί ήταν μια μεγάλη τροπολογία από 16 άρθρα και όπως μας διευκρίνισε προχθές ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, όπου είχαμε τη συζήτηση, απέρριψε την τροπολογία για τα άλλα της άρθρα όχι γι' αυτό. Όπως τότε είχε πει ο κ. Κουράκος ο εισηγητής στη Βουλή και δυο βουλευτές του την περασμένη Πέμπτη στην Βουλή, αυτή τη ρύθμιση τη στηρίζουν.
Άρα υπάρχει μια ομοφωνία σε μια ρύθμιση του Μαΐου η οποία είναι πολύ γενναιόδωρη, δεν βάζει κανένα εισοδηματικό κριτήριο. Αυτό θα γίνει. Εμείς προσθέσαμε πριν από περίπου 20 μέρες και μια ρύθμιση που αφορά μόνο τις φτωχές οικογένειες, μονογονεϊκές και άλλες με εισόδημα 9.000€ το άτομο μέσα στην οικογένεια ετησίως, αλλά με ένα –επιτρέψτε μου να το πω- κόφτη, μόνο γι' αυτή τη ρύθμιση, 10% από αυτή την κατηγορία των αιτηθέντων μπορεί να ικανοποιηθεί το αίτημά τους, με βάση τη σειρά της επίδοσής τους. Αυτό θεωρούμε ότι θα φέρει 300 μετεγγραφές.
Το πόσες μετεγγραφές θα φέρει η ρύθμιση του Μαΐου, δεν το γνωρίζουμε. Γι' αυτό προσπαθούμε και με τα Πανεπιστήμια και με τα ΤΕΙ να βρούμε λύσεις.
Μη ξέροντας πόσος θα είναι ο αριθμός δεν μπορούμε να βρούμε τις λύσεις, αλλά προσπαθώντας να προσεγγίσουμε τον αριθμό κατ' αρχάς λέμε με τον κ. Κυριαζή στο Υπουργείο Παιδείας να μην μας πανικοβάλλει ένα πρόβλημα. Οι βουλευτές και τα Κόμματα έδωσαν προτάσεις για παραπέρα διεύρυνση της μετεγγραφής και εμείς είπαμε ότι δεν μπορούμε να πάμε παραπέρα, διότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να χειριστούμε αυτούς που ο νόμος για το ’14-’15 ορίζει.
Όταν έχουμε έγνοια μεγάλη για να ρυθμίσουμε ενδεχόμενη πλημμυρίδα προς τα κεντρικά ΤΕΙ και Πανεπιστήμια της χώρας (Πειραιάς, Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη), πρέπει να αντιμετωπίσουμε πρώτα απ' όλα αυτό και αν ενώ μιλάμε για πλημμυρίδα τελικά δεν υπάρξει τίποτε, θα δούμε. Αλλά φαίνεται ότι θα έχουμε ένα αριθμό πρωτόγνωρο στις μετεγγραφές.
Δυο συνέπειες. Πως θα ρυθμίσεις το πρόβλημα στο κέντρο, δεύτερον θα απερημωθούν τα περιφερειακά Πανεπιστήμια. Είναι πάρα πολύ σοβαρό. Ειδικά το δεύτερο έχουμε Πανεπιστήμια περιφερειακά, που θα έλεγε κανείς ότι φυτοζωούν. Αλλά έχουμε περιφερειακά Πανεπιστήμια όπως είναι το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, τη Νομική του ξέρω είναι εξαιρετική. Το Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης είχα συμμετάσχει με τον κ. Πανούση στην Επιτροπή η οποία το έχτιζε τη δεκαετία του ’90 στις αρχές και το πονάω αυτό το Τμήμα γιατί έχω συμμετάσχει και στη δημιουργία του. Αυτά τα Τμήματα είναι χρήσιμα Τμήματα, δεν μπορούν να κλείσουν αυτά τα Τμήματα. Το Πολυτεχνείο, η Ιατρική της Αλεξανδρούπολης αυτές είναι καλές Σχολές».
Για τις λύσεις που υπάρχουν στην περίπτωση που δημιουργηθεί μεγάλο κύμα μετεγγραφών φοιτητών: «Η διελκυστίνδα είναι: από τη μια αυτά τα προβλήματα και από την άλλη η φτώχεια. Και η Βουλή τι έκανε; Ανταποκρίθηκε στο θέμα της φτώχειας και μου είπε ότι «Βρες τις λύσεις. Εμείς δεν αλλάζουμε γνώμη, βρες τις λύσεις». Πάνω από τα 2/3 της Βουλής που το υποστηρίζουν, μην σας πω όλοι. Και έγινε η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και ουδείς είπε να βάλουμε εκ των υστέρων κάτι, θεωρώ ότι «Ρύθμισες; Λύσε το» και η δική μας ευθύνη είναι να το λύσουμε. Είπαμε στη Βουλή δυο προτάσεις.
Η μία πρόταση είναι απλή: να κοιτάξουμε αυτούς που θα έχουν μεγάλο αριθμό μετεγγραφών να τους ενισχύσουμε οικονομικά.
Το δεύτερο, που ήχησε περίεργα σε κάποιους που δεν ξέρουν και καλύτερα είναι όταν δεν ξέρεις να διαβάζεις να μάθεις και μετά να λες. Όταν απαιτείς από την πολιτεία να δρα κατόπιν ελόγου σκέψεως, πρέπει κι εσύ να είσαι έλλογο υποκείμενο. Πριν κάνεις κριτική, πρέπει να ανοίξεις τα στραβά σου να διαβάσεις δυο αράδες να μάθεις. Ειδάλλως αυτά που γράφεις είναι για τα σκουπίδια. Απευθύνομαι σε δυο, τρεις τύπους οι οποίοι το έχουν εργολαβία αυτό.
Από το 2013 ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου ο κ. Κυριαζής απευθυνόμενος στα Ιδρύματα είχε μιλήσει για την ανάγκη ενός προγράμματος διαδικτυακής διδασκαλίας. Τώρα, πάρα πολλά Ιδρύματα μου λένε είτε με δική τους πρωτοβουλία το ΤΕΙ Καβάλας, είτε μετά από δική μου ερώτηση το ΤΕΙ Κρήτης το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ότι είναι σε θέση –όχι φυσικά το σύνολο του προγράμματος σπουδών- για ένα μέρος του προγράμματος σπουδών να το κάνουν διαδικτυακά. Αυτό, μπορεί να βοηθήσει. Μπορεί να βοηθήσει ένα Ίδρυμα που δεν έχει μεγάλες αίθουσες. Μπορεί να βοηθήσει επίσης, άσχετα τώρα από το θέμα που έχουμε με τις μετεγγραφές, τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Αυτό είναι μια σύγχρονη μορφή διδασκαλίας. Το συζητήσαμε στη Βουλή αυτό, δεν μπορώ να ξέρω από τα 36 Ιδρύματα πόσα μπορούν, αλλά 5 με έχουν διαβεβαιώσει πως ένα κομμάτι μπορούν. Δεν συζητάμε να τα μετατρέψουμε σε Πανεπιστήμια ή ΤΕΙ ανοιχτής διδασκαλίας, όπως είναι της Πάτρας ή της Κύπρου, δεν εννοούμε αυτό. Δεν θα είναι διαδραστική η επαφή, δηλαδή να απευθύνεσαι και στο δάσκαλο να τον ρωτάς, θα είναι μονομερής. Σα να ανοίγεις το site τάδε και να διαβάζεις ειδήσεις. Είναι πάρα πολύ καλό αυτό, όσοι το βλέπουν περίεργα να ξεστραβωθούν αν είναι αυτοί που ενημερώνουν την κοινή γνώμη να βάλουν τα γυαλιά τους να διαβάσουν. Δεν θα μετατρέψουμε τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια ανοιχτής διδασκαλίας σε ανοιχτά Πανεπιστήμια, αλλά σε ένα βαθμό γίνεται ορισμένα μαθήματά τους να τα διδάσκονται με αυτόν τον τρόπο..
Η ανυπαρξία διαδραστικής σχέσης, δεν επιτρέπει να γίνουν εργαστήρια, αλλά στα μαθήματα της θεωρητικής διδασκαλίας νομίζω ανετότατα πολλά Ιδρύματα μπορούν να το κάνουν αυτό».
Για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια: «Τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια ή τα ιδιωτικά ΤΕΙ δεν μπορούν να ιδρυθούν στο μέτρο που υπάρχει το άρθρο 16 του Συντάγματος και η αναθεώρηση θα γίνει τα επόμενα χρόνια, μπορεί να το συμπεριλάβει. Η δική μου πρόταση τότε που το ’06 η Βουλή απέρριψε εκείνη την εκδοχή, ήταν ότι δεν χρειάζεται να πάμε στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, μπορούμε να πάμε στα Νομικά Πρόσωπα μιας τρίτης κατηγορίας που θα είναι τα πανεπιστημιακά και αυτή η τρίτη κατηγορία να μην είναι ούτε του Δημοσίου ούτε του Ιδιωτικού Δικαίου.
Αυτή η πρόταση τότε δεν είχε ακουστεί, είχε παραμεριστεί αλλά αρχίζει και βρίσκει οπαδούς. Δεν ξέρω κ. Αυτιά πότε θα γίνει η αναθεώρηση του Συντάγματος, ξέρω όμως ότι η ανάγκη να έρθει κόσμος στην Ελλάδα είναι τωρινή.
Ακούστε να σας πω τι πρωτοβουλία πήραμε. Δεν μπορώ να αλλάξω το Σύνταγμα μόνος μου, δεν μπορεί κανένας να αλλάξει το Σύνταγμα χωρίς τις διαδικασίες της αλλαγής του όπως το ίδιο προβλέπει.
Μπορώ, όμως, και το κάναμε ήδη να απευθυνθούμε στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα και να τους πούμε με όποιο τρόπο γίνεται να αυτοχρηματοδοτούνται.
Εδώ μια είδηση και μια πολιτική επιλογή. Η είδηση: επειδή το Πανεπιστήμιο σου λέει «να αυτοχρηματοδοτηθώ, αλλά τους λογαριασμούς της έρευνας που έχω θέλεις να μου τους βάλεις στο δημόσιο τομέα", άρα τελειώνει η ιστορία της αυτοχρηματοδότησής μας», αυτή την εβδομάδα υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού και με τη συμμετοχή του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης θα γίνει μια σύσκεψη τεσσάρων ακόμη Υπουργών, όπου θα δούμε το θέμα αυτό. Δηλαδή να μην υπάγονται στην έννοια του δημόσιου λογιστικού και στην γενική κυβέρνηση οι λογαριασμοί έρευνας των Πανεπιστημίων. Αυτό θα τους βοηθήσει να κρατήσουν μια αυτοτέλεια σχετική, που θα τους φέρει κάποια χρήματα.
Το δεύτερο: καλέσαμε τις Φιλοσοφικές Σχολές και παρακαλέσαμε να ιδρύσουν Τμήματα προπτυχιακά τετραετή, με δίδακτρα στην αγγλική για αλλοδαπούς. Η ελληνική γλώσσα και ο ελληνικός πολιτισμός έχει πολλούς φίλους στην Κίνα. Είναι μια άσκηση την οποία επιχειρούσαμε να κάνουμε στις αρχές του 2000.
Αλλά περιοχές της χώρας που είναι κοντά στα σύνορα, μπορούν με ένα αγγλόφωνο Τμήμα στη Φιλοσοφική αλλά και στο Οικονομικό σε σπουδές δηλαδή Διοίκησης, σε σπουδές που δεν θέλουν βαριές εγκαταστάσεις, να απευθυνθούν σε αλλοδαπούς φοιτητές και να έχουν με τα δίδακτρα ανθρώπους στην Ελλάδα που θα κάνουν τη ζωή τους εδώ και θα πληρώνουν στο Πανεπιστήμιο.
Στον ιδιωτικό τομέα, στη μεταλυκειακή μη ανώτατη εκπαίδευση μπορούμε να δώσουμε ελευθερία στην κίνηση αυτή. Όταν σου λέει ο άλλος ότι μπορώ να σου φέρω ένα φοιτητή από τα Βαλκάνια για μεταλυκειακές ή μη Τριτοβάθμια, γιατί του κλείνεις το δρόμο; Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 που το υποστήριζα αυτό, υπήρχε πολύ μεγάλη άρνηση, πάρα πολύ μεγάλη άρνηση ότι αυτό δήθεν ευνοεί αυτούς που έχουν ιδιωτικά Ιδρύματα και τα λοιπά. Και έλεγα «βεβαίως, η Ελλάδα πως θα ζήσει;». Τότε βέβαια ήταν οι καλές εποχές και σε κοροϊδεύανε. Τώρα που έχουν έρθει οι πολύ δύσκολες εποχές είναι τρέλα να έχουμε αυτή τη δυνατότητα και να μην την ασκούμε και παράλληλα να λέμε «απερημώνονται τα περιφερειακά Πανεπιστήμια, να οι πόλεις μας δεν έχουν φοιτητές» και ούτω καθ’ εξής.
Θα την κάνουμε αυτή την προσπάθεια πάρα πολύ έντονα και θα δείτε τα αποτελέσματά της. Οι Φιλοσοφικές Σχολές ανταποκρίθηκαν αμέσως.
Και είπαν «Θα σας στείλουμε τις προτάσεις μας για πρόγραμμα τετραετίες προπτυχιακό για μεταπτυχιακά και για αξιοποίηση του καλοκαιριού». Τα summer camps τα οποία μπορούν να τα κάνουν κ. Αυτιά με οποιοδήποτε τρόπο. Δέκα μέρες στην Ελλάδα, να έρθεις σε μια επαφή με τον πολιτισμό της και να κάνεις και δέκα μέρες μαθήματα τέτοιου είδους σε ένα Πανεπιστήμιο με μια αμοιβή».
Για το αν θα καλυφθούν τα κενά σε δασκάλους και καθηγητές ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς: «Παραλάβαμε όπως μας ενημέρωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος χωρίς να έχει αυτός ευθύνη, παραλάβαμε δυο μηνών καθυστέρηση στις μεταθέσεις άρα όλο το πρόγραμμα για να ανοίξουμε κανονικά τα σχολεία είχε επιβάρυνση. Γι' αυτό τον λόγο δεν τα ανοίξαμε και μια εβδομάδα νωρίτερα, όπως σχεδιαζόταν να γίνει και πήγαμε 11/9 δηλαδή Πέμπτη. Έγιναν οι μεταθέσεις, τελείωσαν την περασμένη εβδομάδα και των καθηγητών Γυμνάσια – Λύκεια. Τώρα έχουν αρχίσει οι διαδικασίες για τις αποσπάσεις και στη συνέχεια για να προσλάβουμε τους αναπληρωτές.
Ο αριθμός των αναπληρωτών φέτος έσπασε κάθε όριο. Περνάμε τους 20.000. Αυτό συμβαίνει λόγω συνταξιοδοτήσεων. Προσπαθούμε να καλύψουμε τα κενά φέτος. Προσπαθούμε με διάφορους τρόπους να καλύψουμε τις ανάγκες αυτές. Όταν σου λέει 20.000 κενά και ο ρυθμός πρόσληψης είναι 1 προς 10 τα ξέρετε αυτά. Από τις 20.000 (μπορεί να είναι και 22.000) κενά το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης μπορεί –εδώ είναι ένας συνδυασμός οικονομικών δεδομένων και απαγόρευσης των προσλήψεων- να σου δώσει 2.000 αναπληρωτές. Πρέπει να βρούμε χρήματα να εξασφαλίσουμε τη μισθοδοσία των καθηγητών. Αν με βάλετε να σας πω τι θα πω τι θα γίνει μετά από δυο χρόνια, δεν μπορώ να σας το πω. Αν είχαμε τη μεγάλη δυνατότητα και αν είχαμε ελεύθερες προσλήψεις στο δημόσιο, θα παίρναμε ό,τι θέλαμε. Αλλά τώρα που δεν έχουμε να τους πληρώσουμε, προσπαθούμε να βρούμε τρόπους για να βρούμε πόρους. Το σχέδιό μας για την 11η Σεπτεμβρίου είναι δεδομένο και επειδή «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν», από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε την ευθύνη μας ασχολούμαστε με αυτό, είμαστε δηλαδή μια σειρά από άνθρωποι εγώ, ο κ. Δερμεντζόπουλος. Είμαστε από πάνω για να είμαστε εντάξει στις 11 Σεπτεμβρίου Για τα βιβλία σας είπα δεν βλέπω πρόβλημα, αλλά για τους δασκάλους και τους καθηγητές πρέπει να είμαστε εκεί».
Για την μοριοδότηση όσων δασκάλων και καθηγητών επιλέγουν να εργαστούν σε ακριτικά νησιά και ορεινούς όγκους: «Πήγα, με βοήθεια του κ. Αβραμόπουλου σε τέσσερα ακριτικά νησιά και στην Αθωνιάδα Ακαδημία στο Άγιο Όρος. Υπάρχουν ορισμένα νησιά μας που αν δεν πάει καθηγητής και γιατρός, θα μείνουν βραχονησίδες. Στο Αγαθονήσι εάν δεν πάνε τα πράγματα καλά, οι άνθρωποι μου έλεγαν «σε λίγο θα κοιτάτε το νησί, σα βράχο». Αυτά και στη Χάλκη και στους Λειψούς. Εγώ θα είμαι εκεί στην έναρξη του σχολικού έτους, θα υπάρχει και δάσκαλος και καθηγητής.
Στην Χάλκη, ο Δήμαρχος μου είπε –και από εκεί συνομιλήσαμε και με τον Πρωθυπουργό για την ανάγκη να υπάρξει τελικά μια λύση για όλα αυτά και για τους ορεινούς όγκους που ορισμένες φορές έχουν χωριά σε δυσπρόσιτα μέρη, γι' αυτές τις δυο κατηγορίες που το άρθρο 101 παρ. 4 του Συντάγματος λέει «ναι, να πάρεις και εξαιρετικά μέτρα, να παραβιάσεις και την αρχή της ισότητας» …
Έχουμε μια διάταξη στη Βουλή την άλλη εβδομάδα, όπου όποιος θέλει να πάει εκεί, θα μοριοδοτηθεί με διπλάσια μόρια. Και για ένα χρόνο να πάει, θα μοριοδοτηθεί με διπλάσια μόρια. Μοριοδότηση γενναία ούτως ώστε ο άλλος να μην διστάζει να πάει εκεί.
Στη Χάλκη τα μισά παιδιά στο σχολείο είναι Ελληνόπουλα και τα άλλα μισά παιδιά μεταναστών. Φαντάζεστε σε λίγο να φύγουν τα Ελληνόπουλα; Πέρσι έκαναν κατάληψη ενάμιση μήνα γιατί δεν είχαν δάσκαλο. Τα παιδάκια έκαναν κατάληψη! Φαντάζεστε οικογένειες να φύγουν, σου λέει «δεν έχουμε εκείνο, δεν έχουμε το άλλο…» και να φύγουν, οι μετανάστες δεν θα φύγουν. Υπάρχουν δυο προβλήματα δηλαδή εδώ.
Με τον ίδιο τρόπο θα πάω σε επτά νησιά την 11η και τη 12η Σεπτεμβρίου, για να είμαστε εκεί. Αυτό θα ακολουθηθεί και από τους Υφυπουργούς και από τους Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου. Θα κοιτάξουμε εκεί που πονάμε, όχι εκεί που όλα είναι καλά και στη συνέχεια να παρακολουθήσουμε τα εσπερινά σχολεία τα οποία τα περιφρονούν πολλές φορές και εκεί δίνεται μάχη. Δίνεται μια κοινωνική μάχη εκεί, δινόταν πάντα.
Θέλω επίσης να σκύψω στα προβλήματα των εσπερινών. Ξέρετε ποιος ήταν μαθητής εσπερινού σχολείου; Ο Απόστολος Κακλαμάνης. Και γι' αυτό και τα έχει προσέξει πολύ».
Ο υπουργός για τα τρέχοντα θέματα της παιδείας (μετεγγραφές, ιδιωτικά Πανεπιστήμια, προσλήψεις αναπληρωτών, μοριοδότηση εκπαιδευτικών ακριτικών περιοχών)
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Όχι σε μετεγγραφές περσινών επιτυχόντων-Ναι στις αμοιβαίες σε Περιφερειακά ΑΕΙ- Σύστημα μετεγγραφών γεμάτο διαφθορά
Δύο νομοσχέδια και τρεις τροπολογίες για την παιδεία «οδεύουν» προς τη Βουλή
Τι ανακοίνωσε στα στελέχη της εκπαίδευσης η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας
Η Σύγκλητος του ΑΠΘ για τις μετεγγραφές φοιτητών
Συνεδρίαση ΚΥΣΠΕ:Ενστάσεις, Μετατάξεις, Παραιτήσεις Εκπαιδευτικών
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ της ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: Συνταγματικό το Σχέδιο «Αθηνά»
Ερευνα για την παραπομπή των μαθητών της Α΄Λυκείου και τη λειτουργία της τράπεζας θεμάτων. Τα πρώτα συμπεράσματα
Τα 230 Μεταπτυχιακά χωρίς δίδακτρα στα οποία το υπ. Παιδείας κατανέμει 1.412.000 ευρώ
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Γιατί η συγγραφή των βιβλίων της Α και Β Λυκείου έπρεπε να γίνει μέσα σε 90 ημέρες!
Ανάληψη υπηρεσίας εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι μετατέθηκαν από περιοχή σε περιοχή
Οδηγίες για την υποβολή και καταχώριση ανακλήσεων και τροποποιήσεων αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών που μετατέθηκαν καθώς και λοιπά θέματα επί αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ
Εγκύκλιος Αναπληρωτών - Ωρομισθίων 2014-2015
Εγκύκλιος αναπληρωτών-ωρομισθίων μουσικών σχολικού έτους 2014-2015
ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ προς ΥΠΟΥΡΓΟ: Αδυνατούμε να συντάξουμε το νέο δραστικά μειωμένο προϋπολογισμό των Ιδρυμάτων
Επείγον έγγραφο υπ. Παιδείας προς Πρυτάνεις και Προέδρους ΤΕΙ: Συντάξτε προϋπολογισμούς μειωμένους κατά 29%-Σε δραματική κατάσταση τα ΑΕΙ
ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ: Σε ασφυξία τα Πανεπιστήμια λόγω μετεγγραφών και μειωμένων προϋπολογισμών κατά 29% για το 2015
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ καλεί ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ στο γραφείο του για τους προϋπολογισμούς των ΑΕΙ
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.