Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Οι μαθητές στη Α Λυκείου τα πήγαν καλύτερα από πέρσι- Αυξήθηκαν οι μετεξεταστέοι λόγω του νέου συστήματος αξιολόγησης- Νομοθετική Ρύθμιση

Δημοσίευση: 02/07/2014
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πολύ καλύτερα τα πήγαν από πέρσι οι μαθητές της Α Λυκείου, γεγονός που δείχνει ότι η Τράπεζα Θεμάτων βοήθησε, σε αντίθεση με όσα διαδίδονταν από εκπαιδευτικούς παράγοντες, ότι οι διαγωνιζόμενοι απέτυχαν στην πλειονότητα σε βασικά μαθήματα.
Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το υπουργείο παιδείας οι μαθητές που έγραψαν κάτω από τη βάση είναι λιγότεροι από πέρσι.
Ωστόσο ο αριθμός των μαθητών που παραπέμπεται σε μαθήματα για το Σεπτέμβριο είναι αυξημένος σε σχέση με πέρσι γεγονός που οφείλεται όχι στην Τράπεζα Θεμάτων, αλλά στο νέο αυστηρό σύστημα αξιολόγησης.
 Το υπουργείο παιδείας ανακοίνωσε κι επισήμως πως :
α) Η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου, όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις. Τα σχετικά στοιχεία θα διαβιβαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων.
β) Η νομοθετική απαίτηση της επίτευξης βαθμού τουλάχιστον 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων της «Ελληνικής Γλώσσας» (3 κλάδοι: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) και των «Μαθηματικών» (2 κλάδοι: Άλγεβρα και Γεωμετρία) για την προαγωγή των μαθητών, συνάγεται ότι αποτελεί ένα αρκετά απαιτητικό μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες.
Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος έχει ήδη ετοιμάσει σχετική τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή και θα καταλαμβάνει και τους φετινούς εξετασθέντες μαθητές της Α’ Λυκείου, σύμφωνα με την οποία, στα δύο ανωτέρω μαθήματα για την προαγωγή του μαθητή δεν θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επί μέρους κλάδων.

Το μέτρο αυτό πρόκειται να μειώσει αισθητά των αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α’ Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς.

Σχόλια (4)

 
ΘΟΔΩΡΗΣ
03 Ιουλ 2014 00:22

ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΛΛΑ ΜΙΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΤΟ 9,5 ΚΑΙ ΕΝΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΓΥΡΩ ΣΤΟ 12,5-13.ΑΝ ΛΕΩ ΑΝ ΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΧΕΙ 9 ΑΛΓΕΒΡΑ 10 ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΜΕΝΕΙ ΜΟΝΟ ΑΛΓΕΒΡΑ (1 ΜΑΘΗΜΑ) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΧΕΙ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΑΛΓΕΒΡΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 9,5 ΜΕΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (2 ΜΑΘΗΜΑΤΑ) ΓΙΑΥΤΟ ΘΕΛΕΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΕΞΗΓΓΕΙΛΕ

 
ΜΑΡΙΑ
03 Ιουλ 2014 08:14

Στα 3 μαθήματα Φυσικών Επιστημών η βάση είναι το 8, εκεί δεν υπήρχαν θέματα εκτός ύλης ή λάθος δεδομένα στις ασκήσεις. Στα μαθηματικά είναι 2 μαθήματα, με πολύ δύσκολα θέματα, ασκήσεις που δεν λύνονται και η βάση είναι το 10; Δηλαδή θα μείνουμε και στα δύο τώρα, ενώ πριν ήταν μόνο η Άλγεβρα; Αυτή δεν είναι ρύθμιση ανάσα, ασφυξία είναι! Γιατί στα 2 πιο δύσκολα μαθήματα και με την μεγαλύτερη αποτυχία - με βάση τα στοιχεία-δεν πάει το όριο στο 8; Ποιός παίζει με τις λέξεις και δουλεύει όσους έμειναν σε εξετάσεις τέτοιου τύπου, με σύστημα αδοκίμαστο, με λάθη και παραλείψεις, που σύμφωνα με τους"αρμόδιους του ΙΕΠ" δεν έπρεπε να εφαρμοστεί φέτος; Πάρτε πίσω τη ρύθμιση και ξαναφτιάχτε την γιατί τώρα μένουν περισσότεροι!

 
Ράνια
03 Ιουλ 2014 08:30

Τα παιδιά έγραψαν καλύτερα ,γιατί με το που ανακοινώθηκε ο νέος θεσμός οι γονείς πανικοβλήθηκαν και τα έγραψαν ΟΛΑ στα φροντιστήρια.Δεν μπορώ ως εκπαιδευτικός να χαρώ που ό,τι δεν κατάφερε το γυμνάσιο το ανέλαβαν ιδιώτες..Και επίσης δεν μπορώ να αγνοήσω τις φήμες μεταξύ των μαθητών ότι την ώρα της εξέτασης πολλοί καθηγητές βοηθούσαν.

 
Γιώργος
03 Ιουλ 2014 11:57

Είναι τουλάχιστον περίεργη η ανακοίνωση του Υπουργείου σχετικά με το ότι οι μαθητές τα πήγαν καλύτερα φέτος συγκριτικά με πέρσι, και η σύνδεση αυτού του γεγονότος με την τράπεζα θεμάτων.Καταρχήν με το που τέθηκε βάση για κάθε μάθημα οι εκπαιδευτικοί βοηθούσαν περισσότερο στα τετράμηνα για να μη μείνουν πολλά παιδιά, ενώ πέρσι έβαζαν ότι άξιζαν οι μαθητές, καθώς οι μαθητές δεν κινδύνευαν από ένα μάθημα -αφού μπορούσαν να περάσουν με το μέσο όρο της Τάξης-. Έτσι στα σχολεία φαίνεται οι μαθητές να έχουν καλύτερες επιδόσεις ανά μάθημα. Δεν έχει να κάνει με την τράπεζα θεμάτων ή τα φροντιστήρια. Σχετικά τώρα με τους μεγάλους μέσους όρους στην Α' Λυκείου, αυτό οφείλεται (α) στο φαινόμενο των καλύτερων βαθμών που περιέγραψα παραπάνω, (β) στο γεγονός ότι τη φετινή χρονιά στους βαθμούς συνυπολογίζεται και η Γυμναστική (όπου σχεδόν όλοι έχουν 20) ενώ (γ) οι φυσικές επιστήμες είναι απλά ένα μάθημα! Δηλαδή Φυσική, Χημεία και Βιολογία (6 ώρες την εβδομάδα συνολικά), μετρούν όσο η Ερευνητική Εργασία (2 ώρες)- όπου μπαίνουν κατά κανόνα μεγάλοι βαθμοί ή το μάθημα επιλογής (π.χ. Καλλιτεχνικά κλπ) (επίσης 2 ώρες) όπου δεν υπήρχε τράπεζα θεμάτων. Επομένως αντί για τρεις σχετικά μικρούς βαθμούς που έχουν κατά κανόνα οι μαθητές φέτος έχουν μόνο ένα τέτοιο το ΜΟ των τριών κλάδων. Το ίδιο ισχύει για τα μαθηματικά (Άλγεβρα και Γεωμετρία) και τη Γλώσσα (Αρχαία, Νέα, Λογοτεχνία).Έτσι προκύπτει το φαινόμενο οι μαθητές να έχουν μεγάλους μέσους όρους αλλά να μένουν σε 1-2 μαθήματα (συνήθως μαθηματικά και Ελληνικά) όπου απλά η βάση είναι μεγαλύτερη (10 αντί 8 στα άλλα μαθήματα).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.