Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Οι πρώτες εκτιμήσεις της Ένωσης Χημικών για την Τράπεζα Θεμάτων

Δημοσίευση: 04/07/2014
Σχολεία
Alt Text: 
Σχολεία
Title Text: 
Σχολεία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Επιλογή των θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων σε επίπεδο περιφέρειας και όχι σχολικής μονάδας, προκειμένου να διασφαλισθεί η  ισοτιμία των μαθητών, προτείνει η Ένωση Ελλήνων Χημικών, ενώ τονίζει πως  η πρώτη εφαρμογή   συνοδεύτηκε από αρκετά προβλήματα όπως:
1.    Συγκεχυμένες και αντιφατικές πληροφορίες για το αν θα εφαρμοστεί μέχρι το τέλος του Α΄ τετραμήνου
2.    Εξαιρετικά καθυστερημένη ανακοίνωση των θεμάτων της Τράπεζας που είχαν ως αποτέλεσμα την ανεπαρκή προετοιμασία μεγάλης μερίδας μαθητών,
3.    Θέματα που δεν είχαν μελετηθεί, σταθμιστεί και δοκιμαστεί, ώστε να αποφευχθούν λάθη και υπερβολές σε αρκετά μαθήματα, αν και πρέπει να επισημάνουμε ότι αυτό δεν παρατηρήθηκε στη Χημεία,
4.    Παράκαμψη για μια ακόμη φορά των αρμόδιων επιστημονικών ενώσεων, όπως η ΕΕΧ, που είχε την πρόθεση να συνεισφέρει στην οργάνωση και στην αξιολόγηση των θεμάτων της τράπεζας,
5.    Δημιουργία αδικαιολόγητου πανικού από τα ΜΜΕ, αλλά και τις ανακοινώσεις αρμόδιων φορέων για την ανάγκη φροντιστηριακών μαθημάτων,
6.    Κακό σχεδιασμό των κριτηρίων προαγωγής των μαθητών και μαθητριών, που ανάγκασε το ΥΠΑΙΘ να προβεί σε διορθωτικές κινήσεις καθυστερημένα και μετά τη δημιουργία πανικού.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΕΧ
Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), ως σύμβουλος του κράτους σε θέματα Χημικής Εκπαίδευσης και ως επιστημονικός φορέας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, παρακολουθεί και μελετά τα πρώτα στοιχεία από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων ως μεθόδου γραπτής αξιολόγησης στο Λύκειο.
Η χθεσινή καταγγελία της ΟΙΕΛΕ για γνωστό Ιδιωτικό σχολείο το οποίο φέρεται να έχει διιαπράξει απάτη με την Τράπεζα θεμάτων της Α΄ Λυκείου έρχεται να επιβεβαιώσει την προ τετραετίας πρόβλεψή μας για ανάγκη καλύτερης οργάνωσης και ελέγχου της εκπαίδευσης, δημόσιας και κυρίως ιδιωτικής, ώστε η Εκπαίδευση να ανακτήσει το κύρος της και τον παιδαγωγικό της χαρακτήρα, ο οποίος πλήττεται από πρακτικές διαφθοράς και συναλλαγής.
Θεωρώντας προϋπόθεση για την Εκπαιδευτική διαδικασία τη διασφάλιση των ίσων ευκαιριών μεταξύ των μαθητών, όπως το Σύνταγμα επιτάσσει για τους πολίτες της χώρας, και έχοντας εντοπίσει μεγάλης έκτασης δυσλειτουργίες του Εκπαιδευτικού συστήματος, όπως αυθαιρεσίες σε σχέση με τη διδασκόμενη ύλη, παράκαμψη των μαθημάτων γενικής παιδείας, δυσαρμονία γραπτών και προφορικών βαθμών, αλλά και σε ορισμένα σχολεία   θέματα εξαιρετικά υψηλού βαθμού δυσκολίας έξω από το πνεύμα και το γράμμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων, η ΕΕΧ είχε παρέμβει με πρότασή της προς την επιτροπή Μπαμπινιώτη ήδη από το 2010.
Στην πρόταση για το Εκπαιδευτικό σύστημα η ΕΕΧ είχε προτείνει τα θέματα να επιλέγονται από Τράπεζα Θεμάτων, η οποία να είναι ανοικτή σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και να είναι κοινά τουλάχιστον σε επίπεδο περιφέρειας για όλα τα σχολεία, ώστε να αποφεύγονται παρατυπίες έως και παρανομίες στις οποίες ορισμένοι θα επέλεγαν να επιδοθούν.
Παρότι εκτιμούμε ότι η πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων συνοδεύτηκε από αρκετά προβλήματα όπως:
1.    Συγκεχυμένες και αντιφατικές πληροφορίες για το αν θα εφαρμοστεί μέχρι το τέλος του Α΄ τετραμήνου
2.    Εξαιρετικά καθυστερημένη ανακοίνωση των θεμάτων της Τράπεζας που είχαν ως αποτέλεσμα την ανεπαρκή προετοιμασία μεγάλης μερίδας μαθητών,
3.    Θέματα που δεν είχαν μελετηθεί, σταθμιστεί και δοκιμαστεί, ώστε να αποφευχθούν λάθη και υπερβολές σε αρκετά μαθήματα, αν και πρέπει να επισημάνουμε ότι αυτό δεν παρατηρήθηκε στη Χημεία,
4.    Παράκαμψη για μια ακόμη φορά των αρμόδιων επιστημονικών ενώσεων, όπως η ΕΕΧ, που είχε την πρόθεση να συνεισφέρει στην οργάνωση και στην αξιολόγηση των θεμάτων της τράπεζας,
5.    Δημιουργία αδικαιολόγητου πανικού από τα ΜΜΕ, αλλά και τις ανακοινώσεις αρμόδιων φορέων για την ανάγκη φροντιστηριακών μαθημάτων,
6.    Κακό σχεδιασμό των κριτηρίων προαγωγής των μαθητών και μαθητριών, που ανάγκασε το ΥΠΑΙΘ να προβεί σε διορθωτικές κινήσεις καθυστερημένα και μετά τη δημιουργία πανικού,
θεωρούμε ότι η βελτίωση της διαδικασίας οργάνωσης και αξιολόγησης της Τράπεζας θεμάτων κάθε μαθήματος με τη συμμετοχή και συνεισφορά των Επιστημονικών Ενώσεων, η έγκαιρη ανακοίνωσή της ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος για την προετοιμασία των μαθητών, η πιλοτική εφαρμογή των θεμάτων στα Πρότυπα-Πειραματικά Λύκεια και πιθανότατα η επιλογή των θεμάτων σε επίπεδο περιφέρειας και όχι σχολικής μονάδας θα συμβάλλουν στην άρση των παθογενειών και θα διασφαλίσουν την ισοτιμία των μαθητών.

 

 

Σχόλια (1)

 
Δημήτρης
04 Ιουλ 2014 12:36

Ποια η θέση της Ένωσης σχετικά με τα θέματα των Επαναληπτικών Πανελλαδικών στη Χημεία 2014; Μήπως τα θέματα ήταν πολύ μεγαλύτερου βαθμού δυσκολίας; Εκεί βέβαια δε μιλάμε, γιατί δε δημιουργείται πολιτικό ζήτημα και πρέπει να φυλάξουμε τη συντεχνία μας. Αλίμονο στα παιδιά που ατύχησαν!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.