Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΟΛΜΕ Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης για το Νέο Λύκειο

Δημοσίευση: 06/06/2014
Κοτσιφάκης
Alt Text: 
Κοτσιφάκης
Title Text: 
Κοτσιφάκης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Έκκληση προς τις  ΕΛΜΕ και όλους τους εκπαιδευτικούς , σε συνεργασία με τις Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων, με τους μαθητές , να οργανώσουν ενημερώσεις και τοπικές δραστηριότητες,   και να προετοιμάσουν Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης, την Τρίτη 17/6, με πολύμορφες δραστηριότητες (συσκέψεις, συγκεντρώσεις, εξορμήσεις, συλλαλητήρια, καταλήψεις, κ.λπ. ) ενάντια στο νέο νόμο για το Λύκειο, απηύθυνε, σε σημερινή Συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θ. Κοτσιφάκης.
Τα πρώτα «θύματα» αυτού του συστήματος, είπε ο κ. Κοτσιφάκης, θα είναι οι μαθητές μας που φοίτησαν εφέτος στην Α΄ τάξης του Λυκείου, οι οποίοι καλούνται να δώσουν μια μάχη εντελώς απροετοίμαστοι, χωρίς να έχουν διδαχθεί με επάρκεια τα διάφορα αντικείμενα εξαιτίας κυρίως της οργανωτικής ανεπάρκειας και της ολιγωρίας του υπ. Παιδείας, καθώς σοβαρά κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό δεν καλύφθηκαν ούτε μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Αναφερόμενος ο κ. Κοτσιφάκης στις  επιπτώσεις από την εφαρμογή του νέου νόμου , σημείωσε πως  θα αποβούν ιδιαίτερα αρνητικές από κάθε άποψη:
- στη συρρίκνωση της γενικής μορφωτικής συγκρότησης των νέων, καθώς τόσο στη Β΄ όσο και –κυρίως- στη Γ΄ τάξη του Λυκείου προβλέπονται περιορισμένες ώρες μαθημάτων γενικής παιδείας, όπως και στο Επαγγελματικό Λύκειο, ενώ στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης το πρόγραμμα των μαθημάτων γενικής παιδείας είναι σχεδόν ανύπαρκτο·
-στην ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς η προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών θα περιορίζεται στα εξεταστικώς χρήσιμα, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί η αποστήθιση αντί της κριτικής και δημιουργικής προσέγγισης της γνώσης·
-στον τομέα των ίσων ευκαιριών στη μόρφωση και της κοινωνικής δικαιοσύνης στο χώρο του σχολείου, καθώς το νέο σύστημα αξιολόγησης, προαγωγής/απόλυσης και πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα λειτουργήσει σε βάρος των παιδιών των πιο αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων, όπως και των παιδιών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει την πίεση προς τους γονείς να στραφούν στα φροντιστήρια (καταγράφεται σύμφωνα με δημοσιεύματα ήδη 15% αύξηση των εγγραφών)· αποτέλεσμα θα είναι η σημαντική αύξηση των δεικτών σχολικής αποτυχίας, ανεξεταστέων/στάσιμων μαθητών και τελικά διαρροής από την τυπική εκπαίδευση, και η εξώθησή τους στην άτυπη κατάρτιση των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης και των ΙΕΚ·
- στη μορφωτική συγκρότηση των παιδιών και την εν γένει διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους, καθώς ακυρώνεται ουσιαστικά ο αυτόνομος μορφωτικός ρόλος του Λυκείου και εντείνεται ο ρόλος του ως «προθαλάμου» και «διαδρόμου» για τους λίγους και «εκλεκτούς», που θα επιτύχουν την πρόσβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση·
- στο παιδαγωγικό κλίμα στο χώρο του σχολείου, καθώς αναμένεται να διαμορφωθεί ένα υπέρμετρα ανταγωνιστικό κλίμα, με αποκλειστικό γνώμονα την ατομική διάκριση και επιτυχία, σε βάρος της συνεργασίας και της αλληλεγγύης.
 Σχετικά με τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ ζήτησε να μη γίνει   καμιά απόλυση εκπαιδευτικού και να προκηρυχθούν άμεσα όσες επιπλέον θέσεις απαιτούνται ώστε να μην απολυθεί κανείς εκπαιδευτικός από το σύνολο των 1793 εκπαιδευτικών που είναι σε διαθεσιμότητα ή υπό απόλυση.  
Παράλληλα ανακοίνωσε πως θα πραγματοποιηθεί  συγκέντρωση διαμαρτυρίας, την ΠΕΜΠΤΗ 5 Ιουνίου στις 6.30 μ.μ. στην Πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία προς το Σύνταγμα.
Φωτό: eurokinissi

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ