Την έντονη ανησυχία της για την αδυναμία του νομοθέτη να ανταποκριθεί κατά τρόπο εύστοχο και αποτελεσματικό, συμβατό με το διεθνώς κατοχυρωμένο δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, στα θεσμικά κενά που χαρακτηρίζουν διαχρονικά την ελληνική νομοθεσία στο ζήτημα της Ειδικής Εκπαίδευσης, διατυπώνει με ανακοινωθέν η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ), ανεξάρτητο συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας για την προστασία των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, με αφορμή την επικείμενη εισαγωγή προς ψήφιση στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή της Βουλής του Σχεδίου Νόμου «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση».
Ειδικότερα, η ΕΕΔΑ, μετά από διαβούλευση που διοργάνωσε με ενδιαφερόμενους φορείς, επισημαίνει ότι πέραν του ουσιαστικού περιεχομένου των διατάξεων του παρόντος Σχεδίου Νόμου, το οποίο δε συνάδει με τις αναγνωρισμένες τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο αρχές που διέπουν το δικαίωμα των ΑμεΑ στην εκπαίδευση, προβληματισμό δημιουργεί και η ποιότητα της ίδιας της διαδικασίας νομοθέτησης. Η πανσπερμία διατάξεων που χαρακτηρίζει στη Χώρα μας την Ειδική Εκπαίδευση, σε συνδυασμό με την έλλειψη αξιολόγησης του προϋπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου και την απουσία ουσιαστικής διαβούλευσης ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και τους ενδιαφερόμενους συλλογικούς φορείς, πλήττουν εκτός από την ασφάλεια δικαίου και τα δικαιώματα των ΑμεΑ.
Αναγνωρίζοντας ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης των ΑμεΑ καθορίζει και συμπαρασύρει την ποιότητα του συνόλου της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, η ΕΕΔΑ εκτιμά ότι η εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία δεν έχει τόσο ανάγκη από ένα νέο νομοθέτημα, όσο από τον προσδιορισμό μετρήσιμων στόχων, την αναλογική αύξηση και ορθολογική απορρόφηση των απαιτούμενων για την αποτελεσματική υλοποίηση της ειδικής αγωγής πόρων και την ισότιμη κατανομή των πόρων στο πεδίο της εκπαίδευσης. Πολλώ δε μάλλον αν στα χρόνια προβλήματα που παρατηρούνται στην εκπαίδευση των ΑμεΑ προστεθούν οι σοβαρότατες επιπτώσεις της παρούσας οικονομικής και κοινωνικής κρίσης στην αντιμετώπιση της Ειδικής Εκπαίδευσης .
Παρέμβαση της ΕΕΔΑ για το Σχέδιο Νόμου για την Ειδική Αγωγή

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Μελέτη για την επαγγελματική εκπαίδευση και μαθητεία
ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ: Τα αποτελέσματα των εξετάσεων Μαΐου 2014 για τις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική και Ισπανική
Υποτροφίες Ιδρύματος FULBRIGHT για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016
Το υπουργείο Παιδείας δεν μου αναγνωρίζει ως προϋπηρεσία στην μειονοτική εκπαίδευση
Λέξη δεν είπαν για τη «λευκή εβδομάδα»- Συζήτησαν μόνο για την τουριστική εκπαίδευση
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Έτοιμοι στα 18 μας!!! -56 τεχνικές ειδικότητες στις ΣΕΚ
Παρέμβαση της Α. Διαμαντοπούλου για Μετεγγραφές και λειτουργία ΑΕΙ ενόψει της πρωθυπουργικής σύσκεψης
Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης μέσα στον Αύγουστο- Από Σεπτέμβριο για Διευθυντές σχολείων και εκπαιδευτικούς
ΣΗΜΕΡΑ: Ειδική συνεδρίαση στη Βουλή για θέματα έρευνας, τεχνολογίας και οικονομικά των ΑΕΙ
Οι απαντήσεις του υφ. Παιδείας για την Τράπεζα Θεμάτων στον προεδρεύοντα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων
Μεταφορά μαθητών- Η εγκύκλιος
Η ΔΗΜΑΡ για τις μειώσεις προϋπολογισμών ΑΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων
ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΩΝ:Ανοιχτός ο υπουργός Παιδείας σε προτάσεις για αλλαγές στο νόμο
Το υπουργείο για τη λειτουργία των τμημάτων Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Παν. Ιωαννίνων και Μηχανικών Περιβάλλοντος του Παν. Δυτ. Μακεδονίας
Οι βαθμολογίες των υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συνεχίζεται η διαβούλευση για τις μετεγγραφές
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.