Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ποιες είναι οι προτεραιότητες του υφυπουργού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δημοσίευση: 25/06/2014
Δερμεντζόπουλος
Alt Text: 
Δερμεντζόπουλος
Title Text: 
Δερμεντζόπουλος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τις προτεραιότητες του, ως αρμόδιος υφυπουργό0ς για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παρουσίασε σε σημερινή συνέντευξη τύπου, παρουσία του υπουργού Α. Λοβέρδου, ο Δ. Δερμετζόπουλος.
Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ κ. Υπουργέ. Θα ξεκινήσω κυρίες και κύριοι από το τελευταίο που είπε ο Υπουργός και αφορά κάποιες αρμοδιότητες που πραγματικά είμαστε το πρώτο Υπουργείο που πετύχαμε μετά από έντονη πίεση, να τις πάρουμε μέσα από ΦΕΚ για να μπορούμε να κινηθούμε άμεσα και να μπορούμε να υπογράψουμε άμεσα όλα αυτά που πρέπει να ξεκινήσουμε.
Ξεκινώ λοιπόν από το θέμα των αρμοδιοτήτων. Θ’ αναφερθώ στο τέλος της τοποθέτησής μου, όσον αφορά το επίπεδο της συνεργασίας. Αλλά επειδή υπάρχουν κάποια θέματα που έθεσε ο Υπουργός και αφορούν τα μουσικά σχολεία, το σχολικό αθλητισμό, παρ’ ότι ανήκουν βάσει των αρμοδιοτήτων σ’ εμένα, είναι μια προσπάθεια που θα την κάνουμε όλοι μαζί.
Και πραγματικά είναι αξιόλογο ότι έχουμε τον Κώστα Κουκοδήμο που είναι γνώστης του σχολικού αθλητισμού και τον Υπουργό ο οποίος είναι έντονα ενδιαφερόμενος γι’ αυτόν. Αυτά, λίγο αργότερα.
Θέλω να πω ότι από πλευράς δικής μου αρμοδιότητας και δικής μου στοχοθεσίας, επέλεξα να χωρίσω την επόμενη χρονιά μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2015 δηλαδή, σε τρεις περιόδους που θεωρώ ότι είναι περίοδοι που πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα σ’ αυτές.
Πρώτη μας προτεραιότητα και δε θα έλεγα μόνο πρώτη, είναι απόλυτη προτεραιότητα και ήταν η πρώτη κουβέντα που κάναμε όταν ξεκινήσαμε αυτή τη συνεργασία όπως μας ανατέθηκε από τον Πρωθυπουργό, ήταν μία: Ήταν να έχουμε μια ομαλή έναρξη του σχολικού έτους 2014-15. Καθορίσαμε την 11η Σεπτεμβρίου σαν ημερομηνία έναρξης, αλλά μέχρι την 11ης Σεπτεμβρίου οφείλουμε να έχουμε σχολεία τα οποία θ’ ανοίξουν με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα και κενά.
Έτσι λοιπόν, η πρώτη δράση η δική μου ήταν να μαζέψω τις Υπηρεσίες του Υπουργείου, να συντονιστούμε, να τους καλέσω και πραγματικά τους ευχαριστώ γι’ αυτό, να υπερβάλλουν εαυτόν, έτσι ώστε μέσα σ’ έναν συγκεκριμένο οδικό χάρτη, να βάλουμε όλες τις ενέργειες που πρέπει να ολοκληρωθούν, προκειμένου στις 11 Σεπτεμβρίου να μπορούμε να ξεκινήσουμε ομαλά και όπως σας είπα και πριν και μια φράση που χρησιμοποιών επανειλημμένα, με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα.
Γιατί κακά τα ψέματα, πάντα, κάθε χρονιά στη χώρα μας, έχει προβλήματα. Είμαστε ρεαλιστές και ξέρουμε πολύ καλά τι πρέπει να κάνουμε. Έτσι λοιπόν, αυτή ήταν η πρώτη μας προτεραιότητα.
Όταν λέω προβλήματα, αυτό αφορά δυο πράγματα, δυο τομείς: Το ένα είναι το υλικό το εκπαιδευτικό, τα βιβλία. Σήμερα λοιπόν μπορώ να σας πω με στοιχεία που έχω από τον «Διόφαντο», ότι ήδη το 90% των βιβλίων έχει πάει σε επίπεδο Διεύθυνσης νομού και το 10% είναι στη διαδικασία της αποστολής. Εκτιμούμε και πιστεύω ότι δε θα πέσουμε έξω στις εκτιμήσεις μας, ότι τέλος Αυγούστου θα έχουν όλα τα σχολεία τα βιβλία που χρειάζονται.
Ένα δεύτερο θέμα το οποίο αποτελεί και αυτό πρώτη μας προτεραιότητα το οποίο όμως καλύπτει και διατρέχει  
Ένα δεύτερο θέμα, το οποίο αποτελεί και αυτό πρώτη μας προτεραιότητα το οποίο όμως καλύπτει και διατρέχει τις τρεις περιόδους είναι το θέμα της αξιολόγησης. Ένα θέμα το οποίο πραγματικά απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα, για το οποίο είχαμε με πρωτοβουλία του Υπουργού συνάντηση με την ΟΛΜΕ και με το ΔΟΕ το έθεσαν πρώτο αν δεν κάνω λάθος, απλά θα σας ενημερώσω ότι μέχρι σήμερα και κλείνει στις 30/6 το στάδιο της επιμόρφωσης των αξιολογητών. Αναφερόμαστε σε 13.000 περίπου εκπαιδευτικούς που είναι 1.000 στελέχη που ξεκινούν από τον περιφερειακό Διευθυντή και καταλήγουν στο σχολικό σύμβουλο Α και Β βαθμίδας εκπαίδευσης και περίπου 12.000  διευθυντές σχολικών μονάδων με καταληκτική ημερομηνία 30/6.
Αξίζει να σημειώσουμε εδώ κάτι επειδή γίνεται πάρα πολλή κουβέντα. Υπάρχουν ήδη Περιφέρειες και μάλιστα Περιφέρειες στις οποίες περιμέναμε ότι θα υπάρχουν προβλήματα όπως είναι η δυτική Ελλάδα ή το νότιο Αιγαίο λόγω των πολλών νησιών, όπου ήδη ο κύκλος επιμόρφωσης έχει ολοκληρωθεί κατά 100%.
Στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας μας από στοιχεία που έχουμε έχει ολοκληρωθεί σε ένα ποσοστό 85 έως 90% αλλά 30/6 θα έχει κλείσει αυτός κύκλος.
Και περνάμε στο δεύτερο κύκλο  που ξεκινάει από την 1η Ιουλίου και αφορά την αξιολόγηση όλων αυτών των ανωτέρω και μετά την ολοκλήρωση αυτού του κύκλου προχωράμε στη διαδικασία της αξιολόγησης των υπόλοιπων εκπαιδευτικών. Εδώ θα σημειώσω ότι επειδή υπάρχει ήδη ενδιαφέρον από αρκετούς εκπαιδευτικούς που θέλουν κατά προτεραιότητα με αίτησή τους να αξιολογηθούν εμείς θα το κάνουμε αυτό.
Ποιοι είναι αυτοί οι λόγοι. Είναι κάποιοι οι οποίοι πιστεύουν ακράδαντα στο θεσμό της αξιολόγησης και λένε ότι «εγώ θέλω να είμαι αξιολογημένος». Εμείς σε αυτούς θα δώσουμε προτεραιότητα. Από εκεί και μετά υπάρχουν κάποιοι άλλοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι για λόγους βαθμολογικής ανέλιξης θέλουν να είναι γρήγορα μπροστά αξιολογημένοι. Και αυτοί προτάσσονται. Δεν αλλάζει καμία δική μας τακτική.
Αναφέρθηκε ο Υπουργός στο θέμα των νομοθετικών πρωτοβουλιών του Υπουργείου και είπε ότι έχω δυο νομοσχέδια για τα οποία λόγω των αρμοδιοτήτων έχω εγώ την ευθύνη. Αφορούν το νομοσχέδιο της έρευνας και τεχνολογίας το οποίο είναι σε ένα πολύ ώριμο στάδιο, εκτιμούμε ότι στις 10 Ιουλίου θα είμαστε στη θέση να έχει εισαχθεί στη Βουλή από εκεί και πέρα βέβαια είναι θέμα του προγραμματισμού της Βουλής για το πότε θα συζητηθεί.
Εδώ θα σταθώ σε αυτό που είπε ο Υπουργός και πραγματικά είναι και προσωπική μου πεποίθηση και προσπάθεια, είναι πλέον η έρευνα και τεχνολογία στη χώρα μας να πάψει να είναι κάτι το θεωρητικό και κάτι το μεγαλεπήβολο. Θα πρέπει να περάσει σε επίπεδο εφαρμοσμένης πια πολιτικής.
Αυτή η εφαρμοσμένη πολιτική στη χώρα μας με την οικονομική δομή περνάει μέσα από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτές οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε αυτή την περίοδο  που όλοι μας γνωρίζουμε έχουν  υποστεί όλα τα δεινά της οικονομικής συγκυρίας που διανύουμε, χρειάζονται πια και αυτή τη στήριξη που μέσα από την Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας μέσα από την επίβλεψη του Υφυπουργού και μέσα από την εποπτεία του Υπουργού, είμαστε αυτοί οι οποίοι θα προσπαθήσουμε να δώσουμε αυτή την ώθηση.
Το δεύτερο νομοσχέδιο πάλι δικής μου αρμοδιότητας αφορά την ειδική αγωγή, το οποίο έχει περάσει από διαβούλευση. Ήταν ένα νομοσχέδιο από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, το επεξεργαζόμαστε, αλλά αυτό βέβαια θα πάει περίπου ένα δεκαπενθήμερο θα είναι έτοιμο για να κατατεθεί στη Βουλή που σημαίνει περί τα μέσα προς τέλος Ιουλίου, οπότε κλείνει και αυτή η δική μας πλέον εισαγωγή νομοσχεδίων σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης και της Βουλής θα κοιτάξουμε και στοχεύουμε αυτά τα δυο, συν το ένα αρμοδιότητας του Υπουργού, στα Θερινά Τμήματα να έχουν πια ολοκληρωθεί.
Δεύτερη περίοδος είναι από τις 11 Σεπτεμβρίου -και θα παρακαλέσω η 11η Σεπτεμβρίου να μην έχει καμία σχέση με την 11η Σεπτεμβρίου τη γνωστή- μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2014. Εδώ, αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι –και αν θέλετε, όχι οφείλουμε είμαστε αναγκασμένοι να το κάνουμε- είναι να παρακολουθούμε και να ελέγχουμε συνεχώς αυτό που θα επιδιώκουμε μέχρι τότε. Που είναι τι; Είναι η ομαλή λειτουργία των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας.
Θα προκύψουν κενά, τα οποία αφορούν ανάγκη αναπληρώσεων κι όλα αυτά, τα οποία θα τα παρακολουθούμε πολύ έντονα και αυτό αποτελεί  μετά την απόλυτη προτεραιότητα που θέσαμε στην πρώτη φάση, την πρώτη μας προτεραιότητα στη δεύτερη περίοδο.
Ένα άλλο θέμα που έχει ανοίξει πάρα πολύ και απασχολεί την κοινωνία, απασχολεί τα Μέσα Ενημέρωσης είναι η Τράπεζα θεμάτων. Η Τράπεζα θεμάτων από το Σεπτέμβριο και μετά θα ολοκληρωθεί όπως ο νόμος επιτάσσει και για τη Β’ λυκείου θα είμαστε έτοιμοι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα είμαστε;
Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Από Σεπτέμβριο θα είναι η Τράπεζα θεμάτων της Β’ Λυκείου πλήρης. Θα εξαλείψουμε βέβαια και αυτό είναι πολύ σημαντικό, οποιεσδήποτε δυσλειτουργίες προέκυψαν κατά την εφαρμογή του μέχρι σήμερα θεσμού της Τράπεζας των θεμάτων. Ξέρετε η Τράπεζα θεμάτων δεν είναι μια στατική διαδικασία, είναι μια δυναμική διαδικασία την οποία οφείλουμε και εδώ θα μιλήσω και αργότερα για την απεριόριστη και πραγματικά επωφελή για μας και την κοινωνία την εκπαιδευτική κοινότητα του ΙΕΠ όπως αυτό συμβάλλει σε αυτή την υπόθεση.
        Σε αυτή την περίοδο όμως από τον Σεπτέμβριο μέχρι το Δεκέμβριο οφείλει το Υπουργείο Παιδείας πέρα από αυτά που πρέπει να κάνει, οφείλει να κάνει και κάποιες άλλες δράσεις. Ποιες είναι αυτές; Είναι να σχεδιάσουμε κάποια πράγματα που έχουν σχέση με την εξάλειψη κάποιων φαινομένων που δημιουργούν τον αποκλεισμό στην εκπαίδευση. Φαινόμενα, τύπου Bullying και εδώ θέλω να πω ότι με τον προηγούμενο Υφυπουργό ο κ. Κεδίκογλου είχε ξεκινήσει μια πολύ καλή δράση και έχουν φτάσει σε ένα πολύ καλό επίπεδο, αυτό ως βάση το παίρνουμε και διευρύνουμε όλο αυτό που έχει γίνει μέχρι σήμερα έτσι ώστε να έχουμε και καλύτερα αποτελέσματα.
        Φαινόμενα τύπου Bullying, φαινόμενα αδυναμίας παρακολούθησης φροντιστηρίων από τους μαθητές, όπως είναι η ανάγκη πια του κοινωνικού φροντιστηρίου, θα πρέπει να τα εξετάσουμε περαιτέρω. Αυτά θα τα σχεδιάσουμε στο 1ο τρίμηνο της λειτουργίας του επόμενου διδακτικού έτους.
        Παράλληλα θα πρέπει πια να δώσουμε και ειλικρινά το πιστεύω αυτό ακράδαντα και το πίστευα πριν έρθω ακόμη σε αυτό το Υπουργείο, ότι θα πρέπει να προσπαθεί πάντα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να κάνει οτιδήποτε είναι δυνατό για να έχουμε παραμονή στην εκπαίδευση όλων των παιδιών. Να έχουμε αποφυγή μαθητικής διαρροής, με δυο λόγια, ή πρόωρης εγκατάλειψης από το σχολείο. Εξάλλου αυτό προβλέπεται και από ευρωπαϊκές συνθήκες αλλά και να μην προβλεπόταν είναι κάτι που πρέπει να το θέτουμε όλοι μας.
 Μαζί με αυτό όμως που πρέπει να γίνει και αυτό δεσμευόμαστε ότι θα το κάνουμε, θα σχεδιάσουμε και κάποιες δράσεις για τη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία. Τι μπορεί να είναι αυτό;
Αυτή τη στιγμή πέρα από το Υπουργείο Πολιτισμού, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να διασυνδεθεί πολύ πιο κοντά με την τέχνη όπως αυτή εκφράζεται από το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη μουσική, τα εικαστικά και εδώ θα πρέπει να μπει συνεργός και συμμέτοχος σε αυτές τις δράσεις και η δρώσα κοινωνία σε αυτούς τους τομείς.
Το Εθνικό Θέατρο. Θα φροντίσουμε να έχουμε επικοινωνήσει με ανθρώπους, τη Λυρική Σκηνή, αυτόνομους καλλιτέχνες που από κάποιες πρώτες κουβέντες διατίθενται να βοηθήσουν και να συνεισφέρουν. Και μιλάω για θέματα για να μην παρεξηγούμαστε μηδενικού κόστους ή ελαχίστου κόστους. Γιατί στους καιρούς που ζούμε πρέπει να σεβόμαστε και εδώ σαν Υπουργείο και το τελευταίο ευρώ, είτε είναι τακτικού προϋπολογισμού είτε ακόμη είναι ΕΣΠΑ.
Αυτά είναι η προετοιμασία όσον αφορά όλων αυτών που σας είπα μέχρι το Δεκέμβριο του 2014.
Και πάω στην τελευταία περίοδο που θα πρέπει να υλοποιηθεί που αφορά από τον Ιανουάριο ήδη ίσως και λίγο νωρίτερα θα πρέπει να σχεδιάσουμε την ομαλή έναρξη του επόμενου σχολικού έτους έτσι ώστε όλα αυτά, οι υπηρεσιακές μεταβολές, και άλλες προετοιμασίες να έχουν γίνει τόσο νωρίς ώστε το καλοκαίρι οι υπηρεσίες του Υπουργείου να μπορούν να λειτουργούν λίγο καλύτερα και όχι κάτω από την πίεση του χρόνου.
Θα μου πείτε στην Ελλάδα δυστυχώς δεν το βλέπουμε συχνά, φιλοδοξία μας είναι και όχι ματαιοδοξία μας εμείς εδώ ως πολιτική ηγεσία να το πετύχουμε.
Άρα το 1ο εξάμηνο της επόμενης χρονιάς αφορά τον σχεδιασμό αυτόν, καθώς επίσης και την  υλοποίηση όλων αυτών των δράσεων που αφορούν τα φαινόμενα αποκλεισμού από την εκπαίδευση και τη διασύνδεση του σχολείου με την κοινωνία.
Πριν πάω στον επίλογο θα ήθελα να πω ότι επειδή οι δυο αυτές δράσεις οι τελευταίες κυρίως αυτή που αφορά τη διασύνδεση σχολείων με την κοινωνία χρειάζεται και κάποια οικονομική στήριξη δεν αποτελεί για μας ταμπού το να έχουμε και κάποιες χορηγίες τις οποίες θα επιδιώξουμε.
Τέλος κλείνοντας θέλω να πω ότι είμαι πρώτη φορά σε υπουργικό σχήμα και πρώτη φορά είμαι ως Υφυπουργός σε ένα Υπουργείο και έτυχε να είναι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ειλικρινά θέλω να ευχαριστήσω για όλες αυτές τις λίγες μέρες που είμαι εδώ, για την άριστη συνεργασία που είχα με τις Υπηρεσίες του Υπουργείου και όπως αυτές εκφράζονται από τους Διευθυντές και Προϊσταμένους τους και την άριστη συνεργασία με το ΥΕΠ.
Όσον αφορά τη σχέση μου με τον Υπουργό και τον Υφυπουργό ειλικρινά η συνύπαρξη ήταν πολύ καλύτερη από ό,τι ήλπιζα. Και αν υπήρχε μια αμφιβολία στο πίσω μέρος του μυαλό μου ότι μπορεί κάτι να πηγαίνει στραβά δόξα τω Θεώ και χτύπα ξύλο μέχρι τώρα πάνε όλα θαυμάσια. Ευχαριστώ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean