Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Δημοσίευση: 14/08/2014
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δημοσιεύθηκε στη Εφημερίδα της Κυβέρνησης η υπουργική απόφαση που ρυθμίζει θέματα   πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Για να ανοίξετε το ΦΕΚ πατήστε εδώ
Άρθρο 1
Πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
1. Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτηση τους, αναπληρωτές με σχέση εργασίας ιδιωτικού
δικαίου ορισμένου χρόνου. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόλης ή περιοχής μετάθεσης δεν δικαιολογούν την πρόσληψη αναπληρωτή πλήρους ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.
2. Η πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται από οριστικούς πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών ΕΑΕ, οι οποίοι συντάσσονται ανά κλάδο ή ειδικότητα για κάθε σχολικό έτος από τις Διευθύνσεις Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αντίστοιχα, της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και
Θρησκευμάτων .
Άρθρο 2
Πίνακες κατάταξης
1. Στους πίνακες κατάταξης Νηπιαγωγών ΕΑΕ και Δασκάλων ΕΑΕ προηγούνται οι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71, αντίστοιχα, κατατασσόμενοι μόνο βάσει της
προϋπηρεσίας. Σε περίπτωση ισοβαθμίας η κατάταξη γίνεται βάσει του χρόνου κτήσης του πτυχίου και, εφόσον ο χρόνος αυτός συμπίπτει για περισσότερους υποψηφίους, λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του πτυχίου. Στους παραπάνω πίνακες θα προηγούνται σε κάθε φάση πρόσληψης, οι εκπαιδευτικοί ΑΜΕΑ των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71 των παρ.α και β της περ.2. ϋ του παρόντος άρθρου, σε ποσοστό 10%. Στη συνέχεια ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ60.50 και ΠΕ 70.50 κατατασσόμενοι με βάση τα παρακάτω κριτήρια του παρόντος άρθρου.
2. Στους πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών ΕΑΕ της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  εντάσσονται οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ60.50 και ΠΕ 70.50, του κλάδου ΠΕ 11.01 (Καθηγητών Φυσικής Αγωγής ΕΑΕ) και των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50», με τα παρακάτω κριτήρια.
Κριτήρια ένταξης στους πίνακες και μοριοδότησή τους:
Α. Ακαδημαϊκά κριτήρια
α) διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, έξι (6) μονάδες.
β) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, τέσσερις (4) μονάδες.
Στις περιπτώσεις που υποψήφιος είναι κάτοχος διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου στο ίδιο αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνον ο διδακτορικός τίτλος.
γ) τίτλος διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής, τρεις (3) μονάδες.
δ) κύρια ειδικότητα πτυχιούχων ΤΕΦΑΑ της παρ. 1.3 περ. γ του άρθρου 20 του ν. 3699/2008, δύο (2) μονάδες.
ε) Σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΑΕ, που έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2010, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, μισή (0,5) μονάδα.
Β. Προϋπηρεσία μεγαλύτερη του ενός (1) διδακτικού έτους [δέκα (10) διδακτικών μηνών], η οποία αποκτήθηκε κατόπιν προσλήψεως στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Επιπλέον μοριοδοτούνται:
i) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δομές ΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ
Κάθε μήνας πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας, μηδέν είκοσι (0,20) μονάδες.
ii) Κοινωνικά κριτήρια
α) Ποσοστό αναπηρίας 67% και μέχρι 80% με σχετική πιστοποίηση από το ΚΕΠΑ (ν. 3863/2010) εφόσον η αναπηρία δεν οφείλεται σε κανένα ποσοστό σε ψυχικές
διαταραχές, τρεις (3) μονάδες. Απαραίτητη προϋπόθεση οι υποψήφιοι να είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα.
β) Ποσοστό αναπηρίας άνω του 80%, με σχετική πιστοποίηση από το ΚΕΠΑ (ν. 3863/2010) εφόσον η αναπηρία δεν οφείλεται σε κανένα ποσοστό σε ψυχικές διαταραχές, τέσσερις (4) μονάδες. Απαραίτητη προϋπόθεση οι υποψήφιοι να είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα.
γ) Η επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω τέκνων, με σχετική πιστοποίηση από το ΚΕΠΑ (ν.3863/2010), δύο (2) μονάδες για το πρώτο, τρεις (3) μονάδες για το δεύτερο και πέντε (5) μονάδες για το τρίτο τέκνο.
Βεβαιώσεις πιστοποίησης ποσοστού αναπηρίας για τις περιπτώσεις α), β) και γ) που έχουν εκδοθεί από τις Α/βάθμιες υγειονομικές επιτροπές των νομαρχιών, της περιφέρειας ή των φορέων κοινωνικής ασφάλισης οι οποίες λειτουργούσαν μέχρι την έναρξη ισχύος των ΚΕΠΑ, μπορούν να χρησιμοποιούνται για κάθε νόμιμη χρήση επ’ αόριστον, αν πρόκειται για επ’ αόριστον κρίση ή άλλως μέχρι την ημερομηνία που λήγει η ισχύς τους.
δ) Οι πολύτεκνοι υπό την έννοια του άρθρου 6 του ν. 3454/2006 (ΦΕΚ 75/07.04.2006 τ.Α΄), δύο (2) μονάδες.Στις διατάξεις του άρθρου 52 του ν.4115/2013 (ΦΕΚ 24/30.01.2013 τ.Α’) ορίζεται ότι «Εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, οι εκπαιδευτικοί, που τυγχάνουν γονείς δύο (2) αναπήρων τέκνων, με ποσοστό αναπηρίας 67% και, κατά συνέπεια, να έχουν την ίδια αντιμετώπιση που ο ν.3848/2010 επιφυλάσσει στους πολύτεκνους.»
ε) Η ύπαρξη τριών τέκνων υπό την έννοια του άρθρου 3, παρ. 1 του ν. 3454/2006, μία (1) μονάδα.
iii) Βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μισή μονάδα (0,5) για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.
Άρθρο 3
Σειρά κατάταξης − Προσλήψεις
1. Οι υποψήφιοι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του κλάδου ΠΕ11.01 και όλων των κλάδων με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50» κατατάσσονται με βάση το σύνολο των μορίων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 2 της παρούσης.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας η κατάταξη γίνεται βάσει του χρόνου κτήσης του πτυχίου.
2. Οι εκπαιδευτικοί που έχουν απώλεια όρασης ή ακοής ή είναι τετραπληγικοί − παραπληγικοί με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου μόνο σε ΣΜΕΑΕ και στα Τμήματα Ένταξης.
3. Υποψήφιοι των κλάδων/ειδικοτήτων για τους οποίους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, απαιτείται Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια, προτάσσονται στους πίνακες κατάταξης, εφόσον είναι κάτοχοι αυτής.
4. Οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, οι οποίοι διαθέτουν επιπλέον εξειδίκευση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) ή στην Ελληνική γραφή Braille (ΕΓΒ), τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου ή ως ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, κατά προτεραιότητα, σε σχολικές μονάδες κωφών και τυφλών. Καταρτίζονται δύο (2) πίνακες εκ των οποίων ο ένας περιλαμβάνει αυτούς που έχουν επάρκεια στην ΕΝΓ και ο άλλος αυτούς που έχουν επάρκεια στην ΕΓΒ. Η πιστοποίηση εξειδίκευσης στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) γίνεται από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος (ΟΜΚΕ) και στην Ελληνική γραφή Braille (ΕΓΒ) από το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ).

 

Σχόλια (2)

 
eleni
14 Αυγ 2014 17:40

Καλησπέρα. Θα ήθελα να με ενημερώσει κάποιος γυμναστής γιατί στα Ακαδημαϊκά κριτήρια δεν υπάρχει μοριοδότηση της δευτερεύουσας ειδικότητα ειδικής αγωγής; είναι κάτι που το ξέχασαν;

 
Angelos
03 Σεπ 2014 20:39

Για άλλη μια φορά το Υπουργείο "προκρίνει" συστηματικά και μεθοδευμένα συγκεκριμένα πτυχία (εκπαιδευτικοί ΠΕ 61 και ΠΕ 71) υποβαθμίζοντας την αξία διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων, καθώς και των πτυχίων των Διδασκαλείων Ε.Α.. Γιατί; Παρουσιάζεται έτσι το λογικό παράδοξο, ο φοιτητής που αποφοίτησε από συγκεκριμένη σχολή, να προηγείται στον διορισμό από τον καθηγητή του, που τον δίδαξε και του έμαθε πως να δουλεύει στην Ε.Α., μόνο και μόνο γιατί το βασικό του πτυχίο του δίνει τον χαρακτηρισμό ΠΕ 61 /71. Οι αδικίες και η έλλειψη κοινού νου, συνεχίζονται παρά τις αρχικές ελπίδες διαβεβαιώσεις. Τουλάχιστον, λυπηρό...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.