Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Τη Δευτέρα ανακοινώνει ο υπουργός την επαναφορά της Πληροφορικής στις Πανελλαδικές

Δημοσίευση: 18/09/2014
Λοβέρδος
Alt Text: 
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την επαναφορά της Πληροφορικής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις η πληροφορική,  θα την ανακοινώσουμε τη Δευτέρα, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Α.  Λοβέρδος.
Η ανακοίνωση θα γίνει τη Δευτέρα , είπε ο υπουργός Παιδείας, διότι θα πάμε με τον κ. Κικίλια στον κ. Αβραμόπουλο να ρωτήσουμε αν τίθεται θέμα αλλαγής του τρόπου εισαγωγής στις στρατιωτικές σχολές για Ευέλπιδες, Ικάρους και Nαυτικούς Δοκίμους ή στις σχολές της αστυνομίας, αλλά με την προϋπόθεση ότι όλες οι εξετάσεις θα μείνουν στο υπουργείο Παιδείας, γιατί εδώ υπάρχει το πιο αντικειμενικό και αδιάβλητο σύστημα.
Άρα, υπογράμμισε ο κ. Λοβέρδος,  περιμένουμε να το ανακοινώσουμε μαζί με τον κ. Αβραμόπουλο ή θα ανακοινώσουμε μόνο την Πληροφορική αν δεν υπάρχει κάποια αλλαγή για τις στρατιωτικές σχολές.

 

Σχόλια (40)

 
Στράτος
18 Σεπ 2014 17:58

Το ερώτημα που θέτω συχνά στον εαυτό μου ύστερα από 25 περίπου χρόνια ενασχόλησης με την Πληροφορική (σπουδές, διδακτορικό, ακαδημαϊκή διδασκαλία) είναι εάν όντως υφίσταται ως επιστήμη η Πληροφορική ή αποτελεί απλώς έναν κλάδο των εφαρμοσμένων μαθηματικών;

 
Κώστας Δημητρίου
18 Σεπ 2014 19:11

Θα είναι απαράδεκτο και μεγάλο πισωγύρισμα να βγούνε οι στρατιωτικές και οι αστυνομικές σχολές από τις πανελλαδικές εξετάσεις, που είναι το μόνο αδιάβλητο και κοινωνικά αποδεκτό σύστημα εισαγωγής.Θα είναι μεγάλο λάθος και μεγάλο πολιτικό ολίσθημα να αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές. Θα γυρίσουμε έτσι στη δεκαετία του 1980 όπου εισαγόταν στις εν λόγω σχολές οι ημέτεροι και όχι οι άξιοι. Θέλετε να επικρατήσουν ξανά οι πελατειακές σχέσεις? Δεν πρέπει ούτε καν σα σκέψη να συζητείται το θέμα της εξόδου των στρατιωτικών σχολών από τις πανελλαδικές. Οι στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές πρέπει να ενταχθούν-κατανεμηθούν στα υπάρχοντα ΕΠΕ του νέου Λυκείου βάσει του προσανατολισμού κάθε σχολής. Δηλαδή οι στρατιωτικές ιατρικές να ενταχθούν στο πεδίο επιστημών υγείας, η Ευελπίδων, Ικάρων, ναυτικών δοκίμων και η ΣΤΥΑ στο ΕΠΕ των θετικών επιστημών, μιας και απαιτούν προχωρημένες γνώσεις φυσικής και μαθηματικών, οι σχολές Υπαξιωματικών στρατού, αεροπορίας και ναυτικού, δηλ ΣΜΥ, ΣΥΔ, ΣΜΥΝ, να ενταχθούν στο πεδίο οικονομικών-κοινωνικών-πολιτικών επιστημών, μιας και πρόκειται για σχολές που οι απόφοιτοί τους προορίζονται να ασκήσουν καθήκοντα άμεσης διοίκησης στρατιωτικών μονάδων, άρα απαιτείται η γνώση κοινωνικών-διοικητικών επιστημών και βεβαίως οι σχολές αστυφυλάκων και αξιωματικών αστυνομίας να ενταχθούν κι' αυτές στο πεδίο οικονομικών-κοινωνικών-πολιτικών επιστημών, μιας και ο αστυνομικός είναι απαραίτητο να διαθέτει γνώσεις δικαίου-πολιτικών επιστημών, ως ανακριτικός υπάλληλος, αλλά και να συμβάλλει στην προστασία του δημοκρατικού πολιτεύματος.

 
Απορία
18 Σεπ 2014 21:13

Αγαπητέ Στράτο, να υποθέσω ότι είσαι και εσύ από τους trans πληροφορικούς;(Μαθηματικός σε απόγνωση που διορίστηκε ως πληροφορικός μαζί με τους θεολόγους και τους λοιπούς;)

 
Σ. Γ. - Φυσικός
18 Σεπ 2014 22:19

Η εισαγωγή της Πληροφορικής στις εξετάσεις θα γίνει, όπως φημολογείται, εις βάρος της Χημείας; Και χωρίς καμία διαβούλευση;Κατά τη γνώμη μου η Χημεία, ως βασική επιστήμη, θα πρέπει να είναι ένα από τα 4 βασικά μαθήματα για την εισαγωγή σε όλες τις σχολές της Θετικής κατεύθυνσης και η Πληροφορική, ως απαραίτητο εργαλείο, θα πρέπει να αποτελεί το 5ο μάθημα σε όσες σχολές θεωρείται αυτό απαραίτητο. Το πλεονέκτημα αυτής της επιλογής είναι ότι μπορούν να ανοίξουν μέσω της Πληροφορικής περισσότερα από ένα πεδία για τους υποψήφιους φοιτητές. Η ιστορία των τελευταίων 15 χρόνων όπου εισάγονταν φοιτητές σε σχολές στις οποίες απαιτούνταν βασικές γνώσεις Χημείας χωρίς να έχουν διδαχθεί καθόλου Χημεία δεν θα πρέπει να επαναληφθεί.

 
Πληροφορικός ΠΕ19
18 Σεπ 2014 22:22

Στράτο την απάντηση την έχει δώσει ο Dijkstra εδώ και δεκαετίες. Αν δεν την γνωρίζεις απλά μέτρα τα διδακτορικά Πληροφορικής γύρω μας σε όλο τον κόσμο, τις σχολές και τις κατευθύνσεις.

 
Μάθε ή Σώπα
18 Σεπ 2014 22:35

>Η ακαδημαϊκή αναγνώρισή της ως ανεξάρτητου επιστημονικού τομέα συνέβη κατά τη δεκαετία του 1960, ενώ η διάχυση των προϊόντων της στην κοινωνία (τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας) άρχισε να λαμβάνει χώρα ευρέως μετά το 1970, με αποτέλεσμα σημαντικές κοινωνικές, οικονομικές και τεχνολογικές αλλαγές σε διεθνές επίπεδο....Καλύτερα οι άστοχες, προβοκατόρικες και άσχετες απόψεις να πάψουν γιατί θα παρασυρθούν από την αλήθεια..

 
Η γλυκειά γοητεία (euro), της Πληροφορικής
18 Σεπ 2014 22:41

Aντε συγχαρητήρια.....με το καλό και στα Νηπιαγωγεία, στους Παιδικούς Σταθμούς, στα Γηροκομεία όπου βρούμε αρκεί να απασχολήσουμε τους άνεργους πληροφορικάριους, δεν επιτρέπεται στην εποχή μας ο πληροφορικός αναφαλβητισμός και φυσικά να πουλήσουν και οι εταιρείες μηχανήματα (κρίση γαρ). Το είπε άλλωστε και ο πρωθυπουργός δωρεάν Internet και αγορά Η/Υ ή tablet με κουπόνι (χρηματα φυσικά απο ευρωπαική ένωση) για να μπορεί η κάθε γιαγιάκα της διαφήμισης να ανεβάζει στο blog της, τις συνταγές της. Πριν δυο χρόνια οι καθηγητές πληροφορικής ήταν στο χείλος της απόλυσης, ήταν υπεράριθμοι (στοιχεία του υπουργείου) σήμερα ξαφνικά αναβαθμίζονται και φυσικά θα πρέπει να εξοπλιστούν και τα σχολεία με καινούργια μηχανήματα ( νέες προμήθειες). Την πληροφορική την θυμόμαστε όποτε μας βολεύει. Τι έγινε με τα περιφήμα κουπόνια του Σπηλιωτόπουλου (υπουργός παιδείας) για αγορά netbook για τους μαθητές της Α' γυμνασίου; Απλα οι επιχειρήσεις ξεπούλησαν τότε στην κυριολεξία και εκπαιδευτικό αποτέλεσμα μηδέν ! Αντε να δούμε τι θα παίξει τώρα....

 
Γιάννης
18 Σεπ 2014 22:49

κε Στράτο, νομίζω η απορία σας έχει λυθεί από τις εξελίξεις...Το ότι μία επιστήμη χρησιμοποιεί τα μαθηματικά ως βάση δεν σημαίνει ότι είναι παρακλάδι της..Με τη λογική αυτή η Φυσική είναι παρακλάδι των Μαθηματικών, η Ιατρική της Χημείας κ.ο.κ...

 
Θανάσης
19 Σεπ 2014 06:56

@ΣτράτοςΑν μετά από 25 χρόνια δεν μπορέσατε να το απαντήσετε στον εαυτό σας εξετάστε την άποψη του Feynman. Computer science is not as old as physics; it lags by a couple of hundred years. However, this does not mean that there is significantly less on the computer scientist's plate than on the physicist's: younger it may be, but it has had a far more intense upbringing! -- Richard Feynman, physicist (1918 - 1988) @Σ.Γ. - ΦυσικόςΣεβαστή η γνώμη σας, Οι άνθρωποι που ζουν σε χώρες του δυτικού κόσμου, και όχι μόνο, και σχεδιάζουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα με βάση τις κοινωνικές ανάγκες και τις επιστημονικές εξελίξεις, απαλλαγμένοι από τις ελληνικές ιδιαιτερότητες, δεν φαίνονται να την ασπάζονταιComputer science previously formed an option in group 5 of the Diploma Programme curriculum but now lies within group 4. As such, it is regarded as an experimental science, alongside biology, chemistry, design technology, physics and environmental systems and societies.http://www.ibo.org/diploma/curriculum/group5/ComputerScience.cfmΌσο για την διαβούλευση, είχε γίνει 12 με 20 Αυγούστου 2013. Δείτε τα σχόλια.http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1687@Η γλυκειά γοητεία (euro), της ΠληροφορικήςΕίστε εντελώς εκτός θέματος. Μετά από τόσες συζητήσεις ακόμα συγχέετε την Επιστήμη Η/Υ με τις δεξιότητες Πληροφορικής. Τα Σχολεία θα πρέπει να εξοπλιστούν, αλλά για εντελώς διαφορετικούς λόγους από αυτούς που αναφέρετε.

 
Παπαχρήστου Βασίλειος
19 Σεπ 2014 07:35

Και γιατί πρέπει να εξαφανιστεί η χημεία εις βάρος της πληροφορικής; Έχει αναρωτηθεί , "ο πάντων σοφότερος ο μεγάλος αθλητής υπουργός" κος Λομβέρδος ότι δεν θα είχε tablet για να παίζει αν δεν υπήρχε η χημεία για να κατασκευαστούν τα επιμέρους στοιχεία του tablet και να χαίρεται ο εν λόγω υπουργός; Γιατί σώνει και καλά πρέπει να διαγράψουμε τη χημεία και να ανυψώσουμε την πληροφορική; Ο πανεπιστημιακός δάσκαλος και υπουργός δεν έχει ακούσει την κραυγή αγωνίας των συναδέλφων του που διδάσκουν σε τμήματα χημείας; Σε τμήματα που απαιτούνται βασικές γνώσεις χημείας; Ο πιο λαϊκιστής υπουργός που πέρασε ποτέ.

 
Θανάσης Δρίβας
19 Σεπ 2014 09:32

Κανείς δεν είπε να εξοβελιστεί η Χημεία. Αφού τα μαθήματα δεν γίνεται να είναι 5 και είναι 4, επιχειρηματολογούμε υπέρ της εξέτασης της Πληροφορικής Επιστήμης σε συναφή τμήματα και αντίστοιχα της Χημείας. Ποιος μπορεί να αντικρούσει το ΛΟΓΙΚΟ και ΔΙΚΑΙΟ?

 
Μάνος Κοντοράκης
19 Σεπ 2014 09:51

@Παπαχρήστου ΒασίλειοςΜε την ίδια λογική και η Φυσική δεν θα υπήρχε, αν δεν είχε τα Μαθηματικά να επιβεβαιωθεί κτλ. Αυτό το επιχείρημα για τα υλικά που έχουν οι υπολογιστές είναι σαθρό. Η επιστήμη υπολογιστών είναι από το 1960 ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ όσο και να ενοχλεί κάποιους.Μόνο οι μαθητές και οι φοιτητές που διδάσκονται Προγραμματισμό κατανοούν τη διαφορά με τις ΤΠΕ και αναλογίζονται την σημασία του. Η λύσσα που επιδεικνύετε για την Πληροφορική να ξέρετε πως δεν περνάει απαρατήρητη από τους μαθητές και ιδίως αυτούς/ες που επιθυμούν να ακολουθήσουν τις τεχνολογικές σχολές.

 
Φωτης
19 Σεπ 2014 10:16

Αγαπητοί κύριοι διάσκοντες της Πληροφορικής έρετε πολύ κσλά οτι όλα αυτά γίνοντσαι για να σπάσετε αυθαίρετσ το πεδίο καο νσ τοποθετηθείτε στις δημοιφιλείς σχολές του Πολυτεχνείου που χωρίς κανένα επιχείρημα λέτε πως σε χρειάζεται Χημεία. Αντιθέτως αποκρύπτετε πως κανίς στο Πολυτεχνείο δε χρειάζεται γνώσεις ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ για να διδαχθεί κ αναπτύξει την επιστήμη του. Και κάτι σημαντικό: Η ΠΕΚΑΠ συναντήθηκε καθ φωτογραφήθηκε δύο φορές με τον Υπουργό. Η ΕΕΧ διαμαρτύρεται πως δώ και έναν μήνα τουλάχιστον βρίσκει κλειστές πόρτες.Ο δντης του πολιτικού γραφείου του Υπουργού είναι Πληροφορικός.Πως το εξηγείτε;;;

 
Παπαδόπουλος Πέτρος
19 Σεπ 2014 11:42

Αγαπητέ Φώτη,θέλεις μήπως να μας εξηγήσεις εσύ πώς πέρυσι ο Υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου ανασκεύασε την δήλωση του περί σίγουρης εισαγωγής της Πληροφορικής μετά από συνάντηση με μέλη της ΕΕΧ σε μια μέρα;Είναι τραγελαφικό να παρουσιάζετε την εισαγωγή της Πληροφορικής σαν "ρουσφέτι" το 2014Είναι παράνοια αυτό που ζούμε από πέρσι

 
Μαριος
19 Σεπ 2014 12:04

Αγαπητέ ΦώτηΘέλεις να πεις τι ειδικότητα έχει ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που αποφάσισε πέρυσι τον εξοβελισμό της πληροφορικής από της πανελλήνιες και έβαλε τη χημεία ακόμα και για τις άσχετες με αυτήν σχολές!!

 
Ηλίας
19 Σεπ 2014 12:13

@ ΦώτηςΤο πόσο απαραίτητες είναι οι γνώσεις προγραμματισμού το έχουν εξηγήσει άλλοι, διασημότεροι και διακεκριμένοι επιστήμονες.

 
Αποστολάτος Άκης
19 Σεπ 2014 12:25

Παρατηρώ με πολύ ενδιαφέρον την συζήτηση που εκτυλίσσεται γύρω από το ζήτημα της εισαγωγής της πληροφορικής για τις συναφείς σχολές και έχω μια απορία:Υπάρχει κανένα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ για τη μη εισαγωγή της, πέρα από το γενικόλογο ότι δεν είναι βασική επιστήμη(δεν ήταν βασική επιστήμη τις δεκαετίες του 80 και του 90 αλλά τωρα βρισκόμαστε στο 2014 και είναι 100% απαραίτητη όσο και αν αυτό δεν αρέσει σε κάποιους - με την ίδια λογική θα έπρεπε να έχουμε μείνει στο φυσιογνωστικό της δεκαετίας του 70 και να μην σπασει σε φυσικο-χημικο-βιολογικο.). Τι να κάνουμε, ο κόσμος και οι επιστήμες εξελίσσονται...Επιπρόσθετα θα ήθελα να πω ότι οι πληροφορικοί σαν κλάδος, ουδέποτε ζήτησαν την πλήρη εξαφάνιση καμιάς επιστήμης από το χάρτη των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων, απλά να εξετάζονται οι υποψήφιοι στα κατάλληλα μαθήματα για τις σχολές που επιθυμουν να εισαχθουν. Είτε μας αρέσει είτε όχι, σε σχολές μηχανικών(εξαιρουμένων των χημικων μηχανικών), μαθηματικών, πληροφορικής και αρκετές άλλες, η γνώση βασικής αλγοριθμικής σκέψης(και οχι word ή excel που νομίζουν μερικοί ότι διδάσκεται στο πανελλαδικώς εξεταζομενο μάθημα) είναι μείζονος σημασίας για τους υποψηφίους.

 
Μαριος
19 Σεπ 2014 12:27

Λάθος...εννοώ το ένα από τα πέντε μέλη του ΙΕΠ τι ειδικότητα έχει..

 
Χαρά
19 Σεπ 2014 12:46

Ορθή, ορθότατη η απόφαση του Υπουργού !!! Μπράβο για την τόλμη να προχωράει σε διόρθωση λαθών προκατόχων του. Η γνώση της επιστήμης της πληροφορικής και όχι του χειρισμού Η/Υ είναι αναγκαία για τα παιδιά που θέλουν να ακολουθήσουν σχετικά πεδία.

 
Θανάσης
19 Σεπ 2014 16:21

Αγαπητέ ΦώτηΑγαπητοί κύριοι που ανακαλύψατε την Αμερική με αφορμή την ιδιότητα του διευθυντή του γραφείου του υπουργούΕισηγητής του Ν/Σ για την ΝΔ ήταν ο κος Πασχαλίδης Ιωάννης. Δείτε το βιογραφικό τουhttp://www.hellenicparliament.gr/vouleftes/viografika-stoicheia/?MPId=13...Ελπίζω τώρα να μπορείτε να εξηγήσετε γιατί τα σχόλια στην διαβούλευση, οι επιστολές και η αρθρογραφία επιφανών ακαδημαϊκών (Τσουκαλάς, Σηφάκης, Σπινέλλης) αγνοήθηκαν προκλητικά. Και αυτό δυστυχώς είναι μόνο το προσκήνιο, γιατί στις μεθοδεύσεις του περσινού Ν/Σ εμπλέκονται και πάρα πολύ σύμβουλοι του τέως Υπουργού που ουδεμία σχέση έχουν με το εκπαιδευτικό σύστημα. Αγαπητέ κε Παπαχρήστο,Καμία ένωση καθηγητών Πληροφορικής δεν ζήτησε την «εξαφάνιση» της Χημείας. Οι ενώσεις των καθηγητών Πληροφορικής ζητούν την αναβάθμιση του μαθήματος για τις σχολές που είναι απαραίτητο, ή / και την δυνατότητα επιλογής για Πολυτεχνικές Σχολές που άπτονται και των δύο αντικειμένων. Αν ψάχνετε για κάποιους που ζητούν εξαφάνιση γνωστικού αντικειμένου από τις Πανελλαδικές αναζητήστε τους στην δική σας Ένωση και στις περσινές ανακοινώσεις περί συντεχνιών, οι οποίες αυτοαναιρούνται και μόνο από το γεγονός ότι εκδίδονται από ένα ΝΠΔΔ. Και ας τελειώσουμε μια και καλή με το επιχείρημα περί εισαγωγής των μαθητών σε τμήματα με την Χημεία χωρίς να την έχουν διδαχτεί. Μπορεί να γράφεται για λόγους εντυπώσεων, αλλά για κάποιον που ξέρει το εκπαιδευτικό σύστημα από μέσα είναι σαθρό. Με το παλιό σύστημα μπορούσε ένας μαθητής να επιλέξει μεταξύ δυο κλάδων της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, εκ των οποίων στον ένα εξετάζονταν η Χημεία. Επιπλέον υπήρχε και η δυνατότητα σε υποψηφίους που δεν διδάσκονταν Προγραμματισμό να εισαχθούν χωρίς να εξεταστούν σε αυτό το μάθημα σε σχολές Επιστήμης Η/Υ από την Θετική Κατεύθυνση. Η δυνατότητα επιλογής ήταν κεντρική επιλογή του συστήματος, για την οποία δεν ευθύνονταν κανένας καθηγητής Πληροφορικής. Αν αυτό ήταν σωστό, λάθος, καλύτερο η χειρότερο από το τωρινό σύστημα των Δεσμών του 90 που περιχαρακώνει τα επιστημονικά πεδία είναι μια άλλη συζήτηση. Η λέξη κλειδί, την οποία δείχνετε να απεχθάνεστε είναι η «επιλογή»Το επιχείρημά σας περί των υλικών κατασκευής των υπολογιστών είναι σαν να ισχυρίζονταν οι θεολόγοι ότι εφ' όσον ο Δημιουργός τα πάντα «εν σοφία εποίησε» θα έπρεπε στο Σχολείο να διδάσκονται μόνο Θρησκευτικά. Δεν χρήζει περαιτέρω σχολιασμού.ΦιλικάΥΓ: Ευχαριστώ το esos για την φιλοξενία του και την ανοχή του.

 
kostas@informatis.com
19 Σεπ 2014 17:47

Το λάθος συνάδελφοι είναι δικό μας που από την πρώτη στιγμή στοχοποιείσαμε τη χημεία και ζητούσαμε την αντικατάσταση της, ενώ αυτοί ποτέ δε ζήτησαν κάτι αναλογο τα χρόνια που μπαίναν οι συμμαθητές μου στους χ/μ. Τώρα απλά τρωγόμαστε και με τον επόμενο υπουργό θα μας περιμένουν στη γωνία, με τον μεθεπόμενο εμείς και πάει λέγοντας και οι πολιτικάντηδες θα θριαμβεύουν.

 
Φώτης
19 Σεπ 2014 17:57

Αξιότιμοι κύριοιΕπανέρχομαι σχετικά με τις δεύτερες σκέψεις που μου προκαλεί η συμπτωματική παρουσία καθηγητή Πληροφορικής ως δ.ντη του πολιτικού γραφείου του κου Λοβέρδου υπενθυμίζοντας πως εύνοια στον συγκεκριμένο κλάδο ξαναέγινε πρόσφατα με την β ανάθεση Μαθηματικών σε Πληροφορικούς.Κι αυτό σύμπτωση ή μήπως είναι εξέλιξη της επιστήμης Πληροφορικής?Κι όλα αυτά μέσα στο διάστημα που έγινε υπουργός ο κος Λοβέρδος?

 
Φώτης
19 Σεπ 2014 18:02

@ΜάριοςΟ προγραμματισμός είναι μια πολύ ειδική επιστήμη που απαιτείται σε συγκεκριμένες σχολές. Η πληροφορική όχι για αυτό και διδάσκεται ως γενική Παιδεία σε 12 τάξεις !!! Δεν απαιτείται όμως εξέταση για την εμβάθνυσή της!Μήπως λοιπόν ορθώς επανήλθε το μάθημα της Χημείας ως εξεταζόμενο για τον Τεχνολογικό κλάδο?/>ΥΓ: Θα μου κάποιος τι ειδικότητα έχει ο δ/ντης του πολιτικού γραφείου του κου Λοβέρδου?

 
Μ
19 Σεπ 2014 18:41

Αυτό που οι συνέδελφοι καθηγητές Πληροφορικής παραλείπουν να αναφέρουν είναι η πραγματικότητα της *διδακτέας και εξεταστέας ύλης* στο Λύκειο - με τα δεδομένα της τελευταίας δεκαπενταετίας.Το μάθημα της Χημείας της Γ' Λυκείου έχει ως *ουσιαστικό* προαπαιτούμενο την εμπέδωση της ύλης τουλάχιστον των δύο προηγούμενων τάξεων. Αντιθέτως, το μάθημα της ΑΕΠΠ -όπως *δυστυχώς* διδάσκεται και εξετάζεται μέχρι σήμερα μέσα από ένα απαρχαιωμένο βιβλίο από το 2000- δεν έχει απολύτως κανένα προαπαιτούμενο.Είναι άλλωστε σύνηθες φαινόμενο παιδιά της Θετικής κατεύθυνσης στη Β' Λυκείου να αλλάζουν κατεύθυνση στην Γ' Λυκείου, ώστε να επικεντρώσουν τις προσπάθειες τους στα δύο πιο απαιτητικά μαθήματα (Μαθηματικά και Φυσική κατεύθυνσης), έχοντας ως συμπλήρωμα κατεύθυνσης δύο πιο βατά μαθήματα, τις Αρχ. Οργάνωσης Διοίκησης και Επιχειρήσεων και την ΑΕΠΠ - βατά φυσικά σε σχέση με την Χημεία και Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης.Είναι αλήθεια η "αλγοριθμική σκέψη" αυτή που καλλιεργείται στο μάθημα της ΑΕΠΠ ή η επιδίωξη ενός καλύτερου βαθμολογικού προφιλ στις πανελλαδικές εξετάσεις για όσους μαθητές δεν θα ασχοληθούν με τη Χημεία στην μετέπειτα ζωή τους - όπου η βαθμολόγηση από το 15 στο 17,5 μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά στην εισαγωγή σε μία πόλη ή και σχολή.Αναρωτιέμαι αυτή την απλή αλλά σημαντική παρατήρηση γιατί τόσο καιρό δεν έχει διατυπωθεί. Αναρωτιέμαι επίσης πόσο σχέση έχει το εισαγωγικό αυτό μάθημα για τις σχολές που θεραπεύουν την Επιστήμη της Πληροφορικής με γνωστικά αντικείμενα όπως τα Διακριτά Μαθηματικά ή η Θεωρία Υπολογισμού ή η Θεωρία Πληροφορίας - θα ήταν πολύ διαφορετικά τα δεδομένα αν όντως αναμορφωνόταν η ύλη του προς μία τέτοια κατεύθυνση.

 
αντωνησ
19 Σεπ 2014 19:27

Φωτη.Επειδη πολλά λέμε και κρίβουμε την αλήθεια. Παραθέτω τα μαθήματα του 1 εξαμήνου από ένα Πανεπιστημιακό τμήμα.Αν είναι δυνατόν έχουν δύο υποχρεωτικά μαθήματα προγραμματισμού και πλήροφορικής!!!Ποιό είναι αυτό το τμήμα, που τόλμησε να βάλει δύο μαθήματα πλήροφορικής και ένα χημείας;Να βγάλουν τα μαθήματα πληροφορικής ώς άχρηστα!!Ποιο είναι αυτό το τμήμα;;;;;;;;;Να μην σας κρατάω σε αγωνία..... Ναι είναι το τμήμα Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Μια από τις κορονίδες σχολές για την επιστήμη της χημείας!!!!!!Νομίζω ότι όποιος αντιδρά δεν τον ενδιαφέρει η παιδεία αλλά οι ώρες του.Μαθήματα 1ου Εξαμήνου ECTSΥποχρεωτικάΠρογραμματισμός και Χρήση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών - Βασικά Εργαλεία Λογισμικού 6Ανόργανη Χημεία 8Τεχνικές Σχεδιάσεις - Χρήση Η/Υ (Διαγράμματα Ροής, CAD/CAM) 3Φυσική Ι 5Γραμμική Άλγεβρα 3Μαθηματική Ανάλυση Ι (Συναρτήσεις μιας Μεταβλητής) 3Υποχρεωτικά με Επιλογή ΕνόςΕισαγωγή στην Οικονομία 2Εισαγωγή στην Ιστορία των Επιστημών και Τεχνολογίας 2Κοινωνιολογία της Επιστήμης και Τεχνολογίας 2Ιστορία και Φιλοσοφία της Τεχνολογίας 2Κατ' Εκλογήν Υποχρεωτικά με Επιλογή ΕνόςΞένες Γλώσσες

 
Dimitrios
19 Σεπ 2014 21:27

Δίδαξα φέτος ως 407 σε ΑΕΙ Πληροφορικής μαθήματα Προγραμματισμού Υπολογιστών. Οι φοιτητές που προέρχονταν από την Θετική κατευθ. είχαν μεγάλο πρόβλημα στην κατανόηση των εννοιών του προγραμματισμού και είχαν σημαντική υστέρηση σε σχέση με τους φοιτητές που προέρχονταν από την Τεχνολογική κατεύθυνση.Υπήρχαν φοιτητές 2 ταχυτήτων με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την μαθησιακή διαδικασία.Είναι σαφές ότι η Πληροφορική-Αλγοριθμική-εισαγωγή στον Προγραμματισμό ΠΡΕΠΕΙ να είναι εξεταζόμενο μάθημα για τις σχολές Πληροφορικής.

 
Παρασκευάς Πανάγου
19 Σεπ 2014 21:37

Αγαπητέ Φώτη, θα ήθελα να σου κάνω μόνο μια ερώτηση και ελπίζω πραγματικά να πάρω απάντηση. Απάντηση που να απαντά στην συγκεκριμένη ερώτηση, όμως:Μπορείς σαν επιστήμονας (φαντάζομαι είσαι καθηγητής Χημείας) να μου τεκμηριώσεις δημόσια, με επιχειρήματα που αντιστοιχούν στο επίπεδο σπουδών μας, αν κάποιος εν δυνάμει φοιτητής του Μαθηματικού πρέπει να αξιολογηθεί για την εισαγωγή του στο τμήμα στην Χημεία ή στην Πληροφορική;Δεν έχει καμία δόση ειρωνείας το σχόλιό μου, όμως διαπίστωσα ότι είσαι συζητήσιμος και ελπίζω πραγματικά να πάρω απάντηση.

 
Στέργιος Ζανιάς
19 Σεπ 2014 22:42

Η ΧΗΜΕΙΑ ΒΑΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ, Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΩΣ ΕΙΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΙΣ 33 ΣΧΟΛΕΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.ΕΑΝ Ο ΛΟΒΕΡΔΟΣ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΑΘΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΧΗΜΕΙΑ. ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ 1999 ΔΕΝ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ.ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΣΤΗΝ ΕΕΧ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΧΗΜΕΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ,ΕΑΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΧΗΜΕΙΑ.

 
Dimitris
19 Σεπ 2014 22:47

Απο Δευτερα λοιπον η πληροφορικη ξαναρχεται. Με ποιον τροπο ακομη δεν γνωριζουμε.Πως ομως ειναι δυνατον ενα μαθημα σαν τους Αλγοριθμους (εστω κι αν γινει 6ωρο) να στεκεται ισοδυναμα απεναντι στην Χημεια?Η υλη της Χημειας στην Γ Λυκειου απαιτει γνωσεις Χημεις απο Α και Β Λυκειου και πειραματικη εμπειρια. Ο Αλγοριθμοι τι προααπαιτουμενο εχουν?

 
Παναγιώτης Τσιωτάκης
19 Σεπ 2014 23:24

Το προαπαιτούμενο του Προργαμματισμού είναι να μπορεί κάποιος να σκέφτεται. Είναι φανερό, ότι η δεξιότητα αυτή δεν καλλιεργείται σε όλους

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean