Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Το χρονοδιάγραμμα για την Τράπεζα Θεμάτων Λυκείου

Δημοσίευση: 29/07/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα α  για την Τράπεζα θεμάτων για τους μαθητές του Λυκείου, που ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλος:
Α. Μέχρι τις 15 Οκτωβρίου θα έχουν δοθεί στη δημοσιότητα όλα τα θέματα της Α΄ Λυκείου. Αυτά θα είναι τα παλιά, ηλεγμένα και βελτιωμένα, για να γίνει το ξεκαθάρισμα, καθώς και τα καινούργια. Επίσης, θέματα που θα καλύπτουν την ύλη του πρώτου τετραμήνου της Β΄ Τάξης του Λυκείου.
Β. Μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου του 2014 θα έχουν καταρτισθεί και θα έχουν δοθεί στη δημοσιότητα το σύνολο των θεμάτων της Τράπεζας για τη Β΄ Λυκείου,
Γ. Από τον Ιανουάριο 2015 και εξής θα καταρτίζονται τα θέματα της τράπεζας για την Γ΄ Τάξη Λυκείου,  .  
Δ. Η Τράπεζα  της Γ΄ Λυκείου θα περιλαμβάνει δύο κατηγορίες θεμάτων. Θέματα για την ενδοσχολική εξέταση των μαθητών και θέματα που θα κληρωθούν κατά 50% στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του 2016. Στόχος είναι να έχουν δημοσιευθεί τα θέματα για τη Γ΄ Λυκείου, αμέσως μετά το πέρας των Πανελληνίων Εξετάσεων του 2015.
Ο υφυπουργός Παιδείας τόνισε πως   «η Τράπεζα Θεμάτων είναι ένας θεσμός που τον ονομάζω «δημοκρατικό», γιατί εξομοιώνει πραγματικά το σχολείο της Ορεστιάδας, που είπατε και της Άρτας, το σχολείο του κέντρου της Αθήνας, με το σχολείο της περιφέρειας και πραγματικά όσο και εάν σε κάποιους ακούγεται άσχημα αυτό ότι η ύλη πρέπει να διδαχθεί, με την μείωση της ύλης, την οποία προτείνουμε και την οποία θα την κάνουμε, να είστε βέβαιοι ότι η Τράπεζα Θεμάτων μόνο θετικά θα λειτουργήσει, γιατί σε τελευταία ανάλυση, τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων εκπαιδευτικοί τα βάζουν, δεν τα βάζει ούτε ρομπότ ούτε Η/Υ»..

 
Φωτό: EUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ

Σχόλια (5)

 
Νίκος Αλ.
30 Ιουλ 2014 11:11

Τι σχέση έχει η έννοια του δημοκρατικού με την τράπεζα θεμάτων; Όλοι οι εμπλεκόμενοι στην μαθησιακή πράξη θα επιδοθούν σε έναν αγώνα για να λύσουν όσο περισσότερα θέματα στην διάρκεια της χρονιάς. Πεδίον δόξης λαμπρόν για τα φροντιστήρια και όχι μόνο για τα μαθήματα της ''πρώτης γραμμής'' αλλά και για όλα τα υπόλοιπα. Ουσιαστικά είναι κάτι σαν την μεταρρύθμιση Αρσένη , αλλά στο πιό ελαφρύ. Παρατηρήθηκε φέτος , στις εξετάσεις της Α' λυκείου στην Άλγεβρα και στην Γεωμετρία , δυο αντικείμενα της ειδικότητάς μου, να κληρωθούν και τα δύο θέματα από το ίδιο κεφάλαιο και να εξετάζουν το ίδιο αντικείμενο.Επομένως , η τράπεζα θεμάτων, κάτω από τις συνθήκες που εφαρμόστηκε φέτος, δεν εξέταζε τους μαθητές σε όλο το φάσμα της ύλης και θα πρέπει να ήταν και τυχεροί οι μαθητές , αν ο διδάσκων είχε δώσει την απαιτούμενη προσοχή στο θέμα που τελικά κληρώθηκε, Γιατί ως γνωστόν η διδασκαλία , κατά βάση , είναι μια υποκειμενική διαδικασία και διαφέρει ο τρόπος και η έντασή της από εκπαιδευτικό σε εκπαιδευτικό. Ένα ζητούμενο επίσης είναι η διαβάθμιση των θεμάτων. προηγουμένου Παρατηρήθηκε δεύτερα θέματα να είναι δυσκολότερα από τέταρτα. Η βιασύνη στην εφαρμογή του μέτρου προκάλεσε ένα κύμα μετεξεταστέων και στη συνέχεια την απέλπιδα προσπάθεια του Υπουργείου, με αλχημείες να μειώσει το ποσοστό τους. Ένα ,ενδεχομένως καλό μέτρο, το έκαψαν από την αρχή, ο εγωισμός και ο τσαμπουκάς των ιθυνόντων. Θα έπρεπε το Υπουργείο , να ζητήσει την άποψη μάχιμων εκπαιδευτικών που μετείχαν στην διαδικασία και με τη βοήθεια αυτών να προχωρήσει σε αλλαγές και βελτιώσεις. Ας προχωρήσουμε μια φορά με υπομονή και επιμονή και αν διαπιστωθούν στην πορεία στρεβλώσεις να έχουμε το θάρρος να κάνουμε αλλαγές.

 
Παναγιώτης Χατζηβασιλείου
30 Ιουλ 2014 13:58

Με λύπη διαπιστώνω ότι, ενώ οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ είναι προς τη σωστή κατεύθυνση τα χρονικά περιθώρια δεν επαρκούν για την υλοποίηση των στόχων που θέτει η πολιτική του ηγεσία. Πρέπει να προηγηθούν κάποιες ενέργειες που θα προλειάνουν το έδαφος για να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα.1. Αναφορικά με το Α στάδιο το χρονικό διάστημα από 29/07/14 έως 15/10/14 είναι επαρκέστατο, εφόσον υπάρχει καλός συντονισμός ενεργειών.2. Τα χρονοδιαγράμματα των σταδίων Β και Γ για να τηρηθούν θα πρέπει ΑΜΕΣΑ να εκδοθούν τα ΑΠΣ των υπολοίπων μαθημάτων. Ας μη μας διαφεύγει ότι μέχρι στιγμής εκδόθηκαν ΑΠΣ για μαθήματα της Β’ Λυκείου, που μετρώνται στα δάκτυλα του ενός χεριού.Δράττομαι της ευκαιρίας να υπενθυμίσω για πολλοστή φορά, ότι υπάρχουν μαθήματα που καταργούνται στη Β’ Λυκείου και μεταφέρονται στη Γ’ Λυκείου (Χημεία Θετικής, Λατινικά). Για τα μαθήματα αυτά πρέπει ΑΜΕΣΑ να δοθούν τα ΑΠΣ. Για παράδειγμα αναφέρω ότι είναι αστείο στις 4 Ιουλίου 2014 η ΕΕΧ να δίνει στη δημοσιότητα το ΑΠΣ Χημείας για τις τρείς τάξεις του Λυκείου και το ΥΠΑΙΘ να μην έχει καταλήξει στο δικό του πρόγραμμα. Σε τελική ανάλυση σε ποια πεδία θα εργαστούν αυτοί που θέλουν να συμβάλλουν (προσωπικά δεν συμμετέχω) στην κατάρτιση της Τ.Θ. για τη Χημεία της Β’, αλλά και της Γ’ Λυκείου;;; Οι τεχνικές λεπτομέρειες θα κρίνουν και το τελικό αποτέλεσμα. Παναγιώτης Χατζηβασιλείου, Χημικός, Διευθυντής ΓΕΛ Παμφίλων Λέσβου.

 
dante
01 Αυγ 2014 16:49

δε θα πρέπει να δίνονται και οι απαντήσεις στα θέματα, για να μην τρέχουμε στα φροντηστήρια? πώς αλλιώς εξισώνονται τα μεν και τα δε σχολεία? πώς αλλιώς νοείται η ισότητα? αφού εμμένουν σ' αυτό το "τέλειο" σύστημα? στο φροντηστήριο του παιδιού μου είχαν πελαγώσει με την πληθώρα "πελατών" της Α' λυκείου!!!δεν ήξεραν πού να βρούν αίθουσες και ώρες!!! κάτι ανάλογο είχε γίνει και με τη ...μεταρρύθμιση του Αρσένη με τα 14 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ντροπή τους που λένε πως δε θα κάνουν αλλαγές!! και κρίμα στα παιδιά μας!!

 
Konstantina
15 Αυγ 2014 19:25

Τα θέματα της τράπεζας θεμάτων δε θα πρέπει να είναι γνωστά εκ των προτέρων.

 
F.
16 Αυγ 2014 09:31

Πολύ σωστά τα θέματα της "τράπεζας" πρέπει να είναι γνωστά από πριν. Έτσι και ο καθηγητής να ξέρει τι και πώς θα διδάξει, αλλά και ο μαθητής να οργανώσει την προετοιμασία του. Όμως μια "τράπεζα θεμάτων" δεν μπορεί να έχει μόνον 100 και 200 θέματα, αλλά 1.000 και 2.000. Ο σκοπός δεν είναι να "τα μάθει απέξω" όλα ο μαθητής και να πάει να γράψει, αλλά αφού μελετήσει σωστά, να ελέγχει δειγματοληπτικά σ' αυτά τη δουλειά του. Ήταν ανόητο αυτό που έκαναν κάποια φροντιστήρια και έφερναν τις παραμονές των εξετάσεων τα παιδιά για 10 ώρες μάθημα με σκοπό να τους απαντήσουν όλα τα θέματα. Προφανώς και η "τράπεζα" χρειάζεται "επισκευή" τουλάχιστον σε ότι αφορά τη διαβάθμιση των θεμάτων και την κάλυψη της ύλης. Τέλος, η επίδραση της "τράπεζας" στον αριθμό των παραπεμπόμενων για το Σεπτέμβριο, ήταν από αμελητέα ως μηδενική. Οι μαθητές που "έμειναν", ακόμα και με θέματα μόνον του καθηγητή τα ίδια θα έγραφαν. Απλά, με το μέχρι τώρα σύστημα κάποιος προαγόταν με μαθηματικά μέσο όρο 5 και αρχαία 6, ενώ τώρα όχι. Καλό λοιπόν θα ήταν, γονείς και συνδικαλιστές, αντί να "δαιμονοποιούν" την "τράπεζα θεμάτων", να πουν στα παιδιά ότι θα πρέπει να διαβάσουν και λιγάκι.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ