Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Το υπουργείο θα άρει τις αδικίες λόγω καθυστέρησης έκδοσης της εγκυκλίου για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών

Δημοσίευση: 05/06/2014
Αρβανιτόπουλος
Alt Text: 
Αρβανιτόπουλος
Title Text: 
Αρβανιτόπουλος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εντός των ημερών το υπουργείο Παιδείας προτίεθεται   να άρει την αδικία αυτή, ώστε να προσμετρηθούν ως μονάδες μετάθεσης για οικογενειακούς λόγους, αυτές που ορίζει ο νόμος για εκπαιδευτικούς με τελειόφοιτα σπουδάζοντα παιδιά, χωρίς τον όρο να μην βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο σπουδών.
Την απάντηση αυτή έλαβε το esos από το Γραφείο του υπουργού Παιδείας Κ. Α:ρβανιτόπουλου, σε ερώτησή μας, με αφορμή την σχετική ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.Η ερώτηση των Βουλευτών έχει ως εξής:
Η ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: Επιπτώσεις της καθυστέρησης έκδοσης της εγκυκλίου για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών
Όπως είχαμε επισημάνει σε προηγούμενη ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων – η οποία επί της ουσίας δεν απαντήθηκε ποτέ- η πρωτοφανής καθυστέρηση έκδοσης της εγκυκλίου για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2014-2015 θα επιφέρει σημαντικές επιπλοκές, όπως η καθυστέρηση όλων των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών (ανακοίνωση μεταθέσεων, αποσπάσεις, προσλήψεις αναπληρωτών),  επιτείνοντας το αίσθημα ανασφάλειας των εκπαιδευτικών, αλλά και ανατρέποντας τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου.
Ενώ σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία αναφορικά με τις αιτήσεις μετάθεσης (Π.Δ. 50/96, άρθρο 6, παράγραφος 2), αυτές υποβάλλονται από τους εκπαιδευτικούς μέσα στο μήνα Νοέμβριο κάθε έτους, τη φετινή χρονιά γίναμε μάρτυρες της πρωτοφανούς για τα χρονικά της εκπαίδευσης και συνάμα παράνομης καθυστέρησης της εγκυκλίου, η οποία τελικά εξεδόθη με ημερομηνία 15 Απριλίου 2014 (Αρ. Πρωτ.: 59755/Δ1).
Η προχειρότητα, η έλλειψη σχεδιασμού και προγραμματισμού από το Υπουργείο ως προς το θέμα των μεταθέσεων, είχε και παράπλευρες επιπτώσεις στον προγραμματισμό των εκπαιδευτικών, οι οποίες ούτε προβλέφθηκαν, ούτε φυσικά λήφθηκε μέριμνα για την άμβλυνσή τους, με αποτέλεσμα πολλοί εκπαιδευτικοί να συγκεντρώνουν μειωμένα μόρια, χωρίς δική τους υπαιτιότητα και χωρίς να έχουν ενημερωθεί γι’ αυτό.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 7 περ. α’  και β’ του Π.Δ. 50/96, όπως αντικαθίσταται από το άρθρο 1 του Π.Δ. 39/98 και τη διόρθωσή του στο ΦΕΚ 262Α/1998, μονάδες μετάθεσης για οικογενειακούς λόγους δικαιούνται εκπαιδευτικοί με σπουδάζοντα παιδιά που φοιτούν σε ανώτερες ή ανώτατες δημόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιμες του εξωτερικού, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου. Για την εξακρίβωση του τελευταίου εξαμήνου ή έτους φοίτησης εξετάζεται το πώς χαρακτηρίζεται η φοίτηση από την ίδια τη σχολή και χρειάζεται προσκόμιση πιστοποιητικού από την οικεία σχολή ή τμήμα.
Είναι γνωστό όμως ότι στην πλειοψηφία τους, στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τα χρονικά διαστήματα φοίτησης αφορούν σε εξάμηνα, και συνεπώς εξαιτίας της καθυστέρησης υποβολής αιτήσεων των εκπαιδευτικών για μετάθεση, αντί για Δεκέμβριο, όταν τα τελειόφοιτα σπουδάζοντα παιδιά βρίσκονταν στο προτελευταίο εξάμηνο σπουδών και άρα δικαιούνταν μόρια μετάθεσης, οι αιτήσεις υποβλήθηκαν Μάιο, όταν τα παιδιά διένυαν το τελευταίο εξάμηνο φοίτησης. Κατά συνέπεια, οι εκπαιδευτικοί αυτοί στερούνται άδικα τα συγκεκριμένα μόρια μετάθεσης.
Επειδή οι εκπαιδευτικοί υπέβαλαν αιτήσεις μετάθεσης με μεγάλη καθυστέρηση χωρίς δική τους υπαιτιότητα και κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας,
Επειδή ο νομοθέτης όταν ρύθμιζε τους όρους μοριοδότησης είχε υπόψη τις κατά το νόμο ορισμένες ημερομηνίες έκδοσης της εγκυκλίου (Νοέμβριος κάθε έτους) και υποβολής αιτήσεων μεταθέσεων των εκπαιδευτικών,
Επειδή το Υ.ΠΑΙ.Θ. ευθύνεται για την στρέβλωση αυτή και δεν μερίμνησε ως είχε υποχρέωση για τη θέσπιση ενός ειδικού καθεστώτος για τις μεταθέσεις του τρέχοντος σχολικού έτους,
ερωτάται ο κ. Υπουργός:
•    Σκοπεύει να άρει την αδικία αυτή, ώστε να προσμετρηθούν ως μονάδες μετάθεσης για οικογενειακούς λόγους, αυτές που ορίζει ο νόμος για εκπαιδευτικούς με τελειόφοιτα σπουδάζοντα παιδιά, χωρίς τον όρο να μην βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο σπουδών;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γιάννης Aμανατίδης
Τάσος Κουράκης
Απόστολος Αλεξόπουλος
Έφη Γεωργοπούλου- Σαλτάρη
Παναγιώτα Δριτσέλη
Αϊχάν Καρά Γιουσούφ
Γιώργος Πάντζας

Σχόλια (2)

 
Γιώργος
06 Ιουν 2014 09:46

Την αδικία σε όσους μετατάχθηκαν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια και τους εξαιρεί προκλητικά και αδικαιολόγηταπό από την απόδοση οργανικών πότε θα την άρει;Στο Δελτίο Τύπου του Υ.ΠΑΙ.Θ. στις 22/08/2013 αναφέρεται ξεκάθαρα ότι οι θέσεις στην Πρωτοβάθμια είναι οργανικές. Παρόλα αυτά μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει τίποτα στην κατεύθυνση της σύστασής τους.Η πραγματικότητα και η καθημερινή κατάσταση στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας μας αποδεικνύει την αναγκαιότητα ύπαρξης οργανικών θέσεων, μιας και οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής εξαντλούν το διδακτικό τους ωράριο στα σχολεία αυτά.Την ίδια στιγμή συνεχίζονται να γίνονται μετατάξεις από τη Β'θμια στην Α'θμια, χωρίς να καλύπτονται τα προβλεπόμενα κριτήρια που είχαν αρχικά καθορισθεί και χωρίς να δημοσιοποιούνται τα μόρια των μεταταχθέντων.Για την αποκατάσταση της αδικίας εις βάρος των εκπαιδευτικών που μετατάχθηκαν με σύννομες διαδικασίες, πρέπει να γίνει άμεση σύσταση και απόδοση ισάριθμων οργανικών θέσεων με τον παράλληλο τερματισμό των αδικαιολόγητων μετατάξεων.

 
free
06 Ιουν 2014 09:48

Χαλαρά μη βιάζεστε, άλλωστε μόνο αρχές Ιουνίου έχουμε, τα προλαβαίνετε όλα σε 2 μήνες.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.