Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ: Απίστευτα πράγματα, που δείχνουν την προχειρότητα

Δημοσίευση: 18/06/2014
Εξετάσεις
Alt Text: 
Εξετάσεις
Title Text: 
Εξετάσεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τα θέματα της τράπεζας μαθηματικών αναρτήθηκαν μόλις 3 ημέρες πριν την έναρξη των προαγωγικών εξετάσεων χωρίς να ελεγχθούν από κανέναν. Καθηγητές που προσπάθησαν να τα λύσουν εντόπισαν πολλά θέματα με λάθη και ασάφειες στις εκφωνήσεις.
Αρκετά θέματα έχουν ήδη αποσυρθεί από την τράπεζα, ενώ η απόσυρση κάποιων άλλων θεμάτων συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Δηλαδή, τη μια μέρα μπορεί να κληρωθεί ένα θέμα στις εξετάσεις κάποιου σχολείου και την επομένη να αποσυρθεί από την τράπεζα !!! Απίστευτα πράγματα, που δείχνουν την προχειρότητα με την οποία έγινε το όλο εγχείρημα. Επίσης, παρατηρούνται σημαντικές διαφορές στο βαθμό δυσκολίας των θεμάτων της ίδιας κατηγορίας, π.χ. στην κατηγορία του 4ου θέματος υπάρχουν ασκήσεις μέτριας δυσκολίας, αλλά και κάποιες άλλες με ερωτήματα επιπέδου μαθηματικών διαγωνισμών.
 Ειδικά στην Άλγεβρα, υπάρχουν πολλά και αυξημένης δυσκολίας προβλήματα, αλλά και στη Γεωμετρία  πολλές ασκήσεις στο επίπεδο των σύνθετων θεμάτων του σχολικού βιβλίου. Πόσοι καθηγητές άραγε βρήκαν το χρόνο να διαπραγματευτούν τέτοια θέματα στην τάξη; Ας μην παραβλέπουμε το γεγονός ότι η έκταση της διδακτέας ύλης είναι πολύ μεγάλη και ότι πολλές διδακτικές ώρες χάνονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς λόγω εκδρομών, αργιών, διδακτικών επισκέψεων, μαθητικών συνελεύσεων κλπ. Ακόμα, να μη ξεχνάμε και το αποτέλεσμα των διαγνωστικών τεστ στην αρχή της χρονιάς.
Τι πρέπει να κάνει ο καθηγητής που θα διαπιστώσει πρόβλημα σε μεγάλο αριθμό των μαθητών του; Να το αγνοήσει και να προχωρήσει στην κάλυψη της διδακτέας ύλης της Α λυκείου, ευχόμενος ότι με κάποιο μαγικό (διάβαζε εξωσχολικό) τρόπο οι μαθητές θα καλύψουν τα κενά των προηγούμενων τάξεων;
Τέλος, δεν έχει ληφθεί μέριμνα ώστε να μη κληρώνονται θέματα της τράπεζας από την ίδια διδακτική ενότητα. Αν συμβεί αυτό (δυστυχώς, συνέβη ήδη σε κάποια σχολεία), τότε ο μαθητής που τυχόν δεν έχει προετοιμαστεί στην ενότητα αυτή τιμωρείται με βαθμό από τη βάση και κάτω. Άλλωστε, αυτό έρχεται σε αντίθεση και με το μέχρι τώρα πνεύμα των προαγωγικών εξετάσεων, σύμφωνα με το οποίο τα θέματα έπρεπε να διατρέχουν όσο το δυνατό μεγαλύτερη έκταση της ύλης.
Συμπερασματικά, η τράπεζα θεμάτων των μαθηματικών διαμορφώθηκε με βιασύνη και προχειρότητα, περιέχει πολλά θέματα αυξημένης δυσκολίας που δεν απευθύνονται στο μέσο μαθητή, δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των μαθητών διαφορετικών σχολείων και προκαλεί αναστάτωση ή φοβίες για το μάθημα στους περισσότερους μαθητές, τους οποίους και παρακινεί να καταφύγουν στην παραπαιδεία.
"Ο Μαθηματικός"

Σχόλια (3)

 
Κώστας
19 Ιουν 2014 00:47

Στην Ελλάδα δυστυχώς φοβόσαστε την κάθε αλλαγή και δεν έχετε διάθεση για εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Καλά κάνεις και κατακρίνεις για την προχειρότητα, αλλά πρώτα φαντάσου πόσο πρόχειρος μαθηματικός είσαι που δεν κατάφερες μέσα σε μια χρονιά να προετοιμάσεις σωστά τους μαθητές σου.

 
Άλκης
19 Ιουν 2014 14:20

Και ο τελευταίος μαθητής έχει πια καταλάβει ότι για να καλύψει τα κενά των προηγούμενων τάξεων και να μπορεί να λύνει απαιτητικά θέματα μαθηματικών, όπως μερικά από αυτά που υπάρχουν στην τράπεζα, πρέπει να πάει στο φροντιστήριο. Οι φροντιστές τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση και δοξάζουν τον πρώην υπουργό παιδείας για το μάννα εξ ουρανού που τους έστειλε.

 
Άλλος Κώστας
19 Ιουν 2014 21:10

Φαίνεται Κώστα ότι δεν έχεις παιδιά στην Α Λυκείου ή ν έχεις τα δικά σου είναι εξαιρετικάτα δικά μας παιδιά δεν έχουν κλίση στα μαθηματικά αλλά είναι πολύ καλά σε θεωρητικά μαθήματαΠιστεύεις ότι σε μια τάξη γενικής παιδείας θα πρέπει να υπάρχουν θέματα που σε άλλες χώρες εξετάζονται στην τελευταία τάξη ή στο 1ο έτος στο πανεπιστήμιο;Επίσης φαίνεται ότι δεν είσαι καθηγητής 30 παιδιών για να συμπεραίνεις ότι δεν γίνεται σωστή δουλειά στο σχολέιοΣε μια τάξη υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση. Τα θέματα θα πρέπει να απευθύνονται στον πραγματικό μαθητή της τάξης και όχι τον ιδανικό μαθητή και με στόχο την αξιολόγηση του επιπέδου μάθησης του και την επισήμανση των αδυναμιών του ώστε να βελτιωθεί και όχι να έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean