ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ: Οδηγία για τη βαθμολόγηση των γραπτών ζητούν οι Βιολόγοι

18/06/2014

Άκουσε το άρθρο

Να σταλεί από το ΙΕΠ σαφής οδηγία στους διδάσκοντες να διορθώσουν τις απαντήσεις των μαθητών με τις ενδεικτικά προτεινόμενες απαντήσεις ώστε να εξασφαλιστεί η κατά το δυνατόν αντικειμενικότητα στη βαθμολογία, ζητά η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, με επιστολή της προς τον υπουργό Παιδείας Α. Λοβέρδο, ενώ προτείνει:
Α.Να αποσυρθούν από την Τράπεζα, έστω και τώρα, όσα θέματα είναι εκτός του πνεύματος της διδασκαλίας του μαθήματος που καθορίζεται από τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας.
Β. Να δοθεί η δυνατότητα στους διδάσκοντες να επιλέξουν οι ίδιοι θέματα από την Τράπεζα θεμάτων που να συνάδουν με τη διδαχθείσα ύλη και τις οδηγίες του Υπουργείου.
Γ. Την έναρξη συζήτησης με θέμα της συνολική λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων που φέτος έπρεπε να λειτουργήσει σε εθελοντική βάση. Μια άλλη Τράπεζα Θεμάτων για την νέα σχολική χρονιά, σωστά σχεδιασμένη, προσαρμοσμένη στην ελληνική σχολική πραγματικότητα με νέα θέματα που θα τα έχουμε όλοι (εκπαιδευτικοί και μαθητές) στα χέρια μας από το φθινόπωρο (και όχι δύο μέρες πριν αρχίσουν οι εξετάσεις) και εναρμονισμένη με την νέα διδακτέα ύλη.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Στο έγγραφο μας πριν την δημοσίευση της τράπεζας θεμάτων είχαμε εντοπίσει τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν από την «βιαστική» εφαρμογή της. Η ανακοίνωση των θεμάτων και η υλοποίηση της τις πρώτες μέρες των εξετάσεων επιβεβαιώνει τους προβληματισμούς μας.
Η τράπεζα θεμάτων αντλεί την εγκυρότητα και την αξιοπιστία της από το βαθμό εναρμόνισης που επιδιώκει τόσο με τους στόχους του ΑΠ και τη διδακτέα ύλη, όσο και με τους στόχους και τα μέσα της διδακτικής πράξης, όπως διαμορφώνεται και υλοποιείται στις υφιστάμενες συνθήκες.
Η Τράπεζα Θεμάτων Βιολογίας περιέχει θέματα που ταιριάζουν και ακολουθούν τη διδακτική πράξη, αλλά και θέματα που απαιτούν σχολαστική απομνημόνευση και ανάκληση λεπτομερειών και βρίσκονται σε εξόφθαλμη αντίφαση με τις οδηγίες που είχαν σταλεί από το Υπουργείο προς τους διδάσκοντες. Οι αρχικές οδηγίες που δόθηκαν στους εκπαιδευτικούς έδιναν έμφαση στην ανάδειξη της συσχέτισης βιολογικής δομής και λειτουργίας, την ενίσχυση της αυτογνωσίας των εφήβων όσον αφορά σε θέματα αγωγής υγείας και την προτροπή για υιοθέτηση θετικών προτύπων κοινωνικής συμπεριφοράς. Υπήρξαν σαφείς οδηγίες να μη δοθεί έμφαση σε λεπτομέρειες της δομής του οργανισμού. Οι τελικές οδηγίες όμως συμπεριελάμβαναν στην εξεταστέα ύλη και τμήματα που οι αρχικές οδηγίες έλεγαν να μην δοθεί έμφαση. Επί πλέον σε αρκετά σχολεία της χώρας λόγω έλλειψης διδασκόντων η διδακτέα ύλη καλύφθηκε σε μικρότερο χρόνο από τον δέοντα με προφανείς συνέπειες. Τέλος,το γεγονός ότι η Τράπεζα Θεμάτων τέθηκε σε δημόσια χρήση τρείς μέρες πριν τις εξετάσεις και ενώ οι μαθητές είχαν ήδη φύγει από τις σχολικές αίθουσες,τους προσέθεσε ακόμη περισσότερες δυσκολίες.
Για όλους τους προαναφερθέντες λόγους προτείνουμε:
• Να αποσυρθούν από την Τράπεζα, έστω και τώρα, όσα θέματα είναι εκτός του πνεύματος της διδασκαλίας του μαθήματος που καθορίζεται από τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας.
• Να σταλεί από το ΙΕΠ σαφής οδηγία στους διδάσκοντες να διορθώσουν τις απαντήσεις των μαθητών με τις ενδεικτικά προτεινόμενες απαντήσεις ώστε να εξασφαλιστεί η κατά το δυνατόν αντικειμενικότητα στη βαθμολογία.
• Να δοθεί η δυνατότητα στους διδάσκοντες να επιλέξουν οι ίδιοι θέματα από την Τράπεζα θεμάτων που να συνάδουν με τη διδαχθείσα ύλη και τις οδηγίες του Υπουργείου.
• Τέλος, προτείνουμε την έναρξη συζήτησης με θέμα της συνολική λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων που φέτος έπρεπε να λειτουργήσει σε εθελοντική βάση. Μια άλλη Τράπεζα Θεμάτων για την νέα σχολική χρονιά, σωστά σχεδιασμένη, προσαρμοσμένη στην ελληνική σχολική πραγματικότητα με νέα θέματα που θα τα έχουμε όλοι (εκπαιδευτικοί και μαθητές) στα χέρια μας από το φθινόπωρο (και όχι δύο μέρες πριν αρχίσουν οι εξετάσεις) και εναρμονισμένη με την νέα διδακτέα ύλη.
Ως επιστημονική ένωση επιθυμούμε να συμβάλουμε στη βελτίωση της υπάρχουσας τράπεζας τόσο στην παραγωγή νέων θεμάτων όσο και στην κριτική αποτίμηση των υπαρχόντων και για το λόγο αυτό θεωρούμε ορθότερο να μην ληφθούν υπόψη οι φετινοί βαθμοί των μαθητών για τις εισαγωγικές εξετάσεις του 2016.
 

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ