ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Θέμα Γ. Μπαμπινιώτη η διακοπή του διαλόγου για την παιδεία

Δημοσίευση: 09/09/2009


spil3Ρεπορτάζ:esos.gr
panaretosΑν θα συνεχιστούν κανονικά οι διαδικασίες του διαλόγου για την παιδεία ή όχι αυτό αφορά αποκλειστικά στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, απάντησε ο υπ. Παιδείας στο αίτημα του ΠΑΣΟΚ να αναστελούν οι διαδικασίες κατά τη διάρκεια των εκλογών.
Ειδικότερα ο κ. Σπηλιωτόπουλος δήλωσε τα εξής:.

Αρχικά η πρόθεσή μας ήταν να συνεχιστούν οι διαδικασίες του διαλόγου ώστε το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπό την Προεδρία του Καθηγητή Γιώργου Μπαμπινιώτη να καταλήξει το δυνατόν πιο σύντομα στα τελικά αποτελέσματα των εργασιών της επιτροπής εντός του μηνός Οκτωβρίου, όπως από το καλοκαίρι αρχικώς είχαμε δεσμευτεί.
Από εκεί και έπειτα, αν θα συνεχιστούν κανονικά οι διαδικασίες ή όχι αυτό αφορά αποκλειστικά στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ξέρετε πολύ καλά ότι η απόφαση το εάν θα αναστείλει τις εργασίες ή οι εργασίες θα συνεχιστούν κανονικά -μια και όλες οι πολιτικές δυνάμεις που από την πρώτη στιγμή συμμετείχαν, εξακολουθούν και συμμετέχουν- αφορά στο ίδιο το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η τελική απόφαση σε αυτό ανήκει.
Εφόσον κρίνει ότι μπορεί ο διάλογος να συνεχιστεί απρόσκοπτα με τη συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων που εξ’ αρχής συμμετείχαν εγώ προσωπικά θα είμαι ο τελευταίος που θα θελήσει να καθυστερήσουν οι αποφάσεις, διότι προφανώς δεν έχει την πολυτέλεια η Παιδεία και κατ’ επέκταση η χώρα να χάσει ούτε μια στιγμή. Αλλά επαναλαμβάνω η απόφαση αυτή ανήκει στο συμβούλιο.
Παράλληλα τονίζω ότι από τη δική μας μεριά και μετά τις εκλογές και φυσικά με δική μας ευθύνη, θα στηρίξουμε την πορεία του διαλόγου. Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι, ήδη, το μεγαλύτερο κομμάτι των συζητήσεων που έχουν γίνει μας έχουν οδηγήσει σε χρήσιμα συμπεράσματα με τη συναίνεση των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά κυρίως με την υπεύθυνη στάση των πολιτικών δυνάμεων που εξ’ αρχής συμμετείχαν στο πλαίσιο αυτού του εθνικού διαλόγου στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Μέσα σε ένα μήνα θα μπορούσαμε όπως αρχικώς είχα δεσμευτεί να είχαμε και τις πρώτες αποφάσεις. Θεωρώ ότι από τη στιγμή που υπήρχε η απαιτούμενη συναίνεση σε μια σειρά ζητημάτων και από τη στιγμή που οι πολιτικές δυνάμεις συμμετέχουν και από τη στιγμή που η εκπαιδευτική κοινότητα συμμετέχει και από τη στιγμή που ούτως ή άλλως αποφάσεις εντός της προεκλογικής περιόδου δεν θα υπάρξουν, αποφάσεις εντός της προεκλογικής περιόδου επαναλαμβάνω δεν θα υπάρξουν, δεν βρίσκω το λόγο να χαθεί ούτε μια μέρα αφού, ούτως ή άλλως, ανεξαρτήτως του εκλογικού αποτελέσματος, υπάρχει δέσμευση ότι η προσπάθεια αυτή που γίνεται μετά από τόσα πολλά χρόνια και που έχει θέσει την Παιδεία πάνω και πέρα από κομματικές σκοπιμότητες μπορεί να συνεχιστεί και θα στηριχτεί από όλους μας.
Άρα πραγματικά δεν βρίσκω το λόγο να χάσουμε ούτε μια μέρα. Αλλά εν πάση περιπτώσει, επαναλαμβάνω, η τελική απόφαση αφορά στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η αίσθηση η δική μου είναι ότι από όλη αυτή την προσπάθεια που κάναμε βγαίνουμε όλοι πιο δυνατοί κυρίως γιατί έχει διαμορφωθεί ένα συναινετικό υπεύθυνο πλαίσιο που θα συμβάλλει περαιτέρω στον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Οι στόχοι, όπως ξέρετε, από την πρώτη στιγμή πράγματι προσεγγίζονται, αφορούν στη ριζική μεταρρύθμιση του Λυκείου. Στόχος, ξέρετε, ήταν ένα Λύκειο που λειτουργεί ως αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα, μια μονάδα που παρέχει ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών, που καλύπτει ένα σύνολο βασικών γνώσεων, αλλά και γνωστικών επιλογών για τον κάθε μαθητή και κυρίως μια αναθεωρημένη μέθοδο διδασκαλίας που θα ενθαρρύνει την αυτενέργεια και την κριτική σκέψη.
Εδώ, οφείλω να σας πω, σημαντικότατο ρόλο θα παίξει στο επόμενο διάστημα η εξαντλητική συζήτηση που θα γίνει -και υποθέτω ότι θα γίνει- για τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Με αυτόν τον τρόπο θα δούμε ένα λύκειο που μπορεί να προσφέρει μακροπρόθεσμες επαγγελματικές δεξιότητες και δυνατότητες.
Δεύτερον, στο πλαίσιο αυτό υπάρχει ένα συναινετικό πλαίσιο, που θα μας επιτρέψει να εξετάσουμε το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, με βασικό στόχο -κι εκεί υπήρξε συναίνεση- την αποεθνικοποίηση, αν μου επιτρέπεται η έκφραση, των εξετάσεων και την απαλλαγή μαθητριών και μαθητών από την αποστήθιση και την απελευθέρωση σταδιακά της ελληνικής οικονομίας από το οικονομικό βάρος της παραπαιδείας.
Τρίτον, για τις συνακόλουθες προσαρμογές των υπολοίπων βαθμίδων απλώς υπενθυμίζω -μια και βρεθήκαμε εδώ- τους άξονες του εθνικού διαλόγου. Το εκπαιδευτικό σύστημα με έμφαση στη δομή και στην ποιότητα της εκπαίδευσης, αξιολόγηση του συστήματος και του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ανά νομό, ανά περιφέρεια, αξιολόγηση της προσφοράς και του έργου μαθητριών, μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών.
Επίσης, την κατάρτιση και κυρίως την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που εκεί συναινετικά υπήρξαν κάποια πρώτα συμπεράσματα και μπορεί πράγματι να γίνει πολλή δουλειά σε επίπεδο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση από όλους και βέβαια στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο εθνικός διάλογος για την παιδεία θεωρώ ότι αποτελεί μια απόλυτη επιτυχία του πολιτικού μας συστήματος. Αναλάβαμε τη δέσμευση για έναν αξιόπιστο και για έναν ανοιχτό και δημοκρατικό διάλογο, με κύριο μέλημα την εξασφάλιση της ποιότητας στο ελληνικό σχολείο.
Πετύχαμε τον στόχο μας, γιατί η εκπαιδευτική Κοινότητα, οι κοινωνικοί φορείς, τα πολιτικά κόμματα, στήριξαν το διάλογο και συμβάλλουν στην εξέλιξή του με τη στάση που είχαν, με την υπεύθυνη στάση που έδειξαν και κυρίως με τις συγκεκριμένες προτάσεις που κατέθεσαν.
Θεωρώ ότι απ’ αυτό το διάλογο που κάνουμε και που συνεχίζουμε και που είμαστε κοντά στο τέλος του, βγαίνουμε όλοι κερδισμένοι και ο μεγαλύτερος κερδισμένος είναι η παιδεία, που για πρώτη φορά στάθηκε πάνω και πέρα από μικροπολιτικές σκοπιμότητες, στάθηκε πάνω και πέρα από συγκυρίες δύσκολες, όπως ήταν το πολιτικό κλίμα καθ΄ όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου των ευρωεκλογών. Παρόλα αυτά, ο διάλογος με τη συμμετοχή των πολιτικών δυνάμεων που εξ’ αρχής συμμετείχαν συνεχίστηκε απρόσκοπτα σε πλαίσιο συναίνεσης και έβγαζε διαρκώς και καινούρια συμπεράσματα.
Η εκπαιδευτική ειρήνη που βιώσαμε τους τελευταίους μήνες, οφείλεται στις προσπάθειες όλων των πλευρών. Ξέρετε ότι από την πρώτη στιγμή σας είπα ότι θα απευθύνομαι με καθαρότητα και με ειλικρίνεια. Τόνισα την ανάγκη ότι το εκπαιδευτικό ζήτημα να μένει έξω από κομματικούς ανταγωνισμούς και σκοπιμότητες, ξέρετε πολύ καλά ότι πάλεψα να προστατεύσω το εκπαιδευτικό ζήτημα να μην μπει σε κομματικούς ανταγωνισμούς.
Ξέρετε από την πρώτη στιγμή ότι ποτέ δεν υπήρξα απόλυτος και εξαιτίας αυτής της στάσης μας συμμετείχαν οι πολιτικές δυνάμεις και αντέξαμε τις προκλήσεις. Αντέξαμε, αν θέλετε, τις Σειρήνες της εύκολης σύγκρουσης και μπήκαμε σε ένα κλίμα σύνθεσης απόψεων, ιδεών, συμπερασμάτων, δημιουργήσαμε το συναινετικό πλαίσιο που επέτρεπε ο διάλογος να συνεχιστεί και να καταλήγει διαρκώς και σε καινούρια και χρήσιμα συμπεράσματα.
Με αυτό που σας λέω προφανώς δεν προσποιούμαι ότι είμαι υπερκομματικός, σίγουρα όμως σας λέω με απόλυτη ειλικρίνεια ότι δεν υπήρξα δογματικός και σίγουρα σας λέω με απόλυτη ειλικρίνεια ότι, βεβαίως, ο καθένας από μας μπορεί να έχει βιώματα, τα οποία απορρέουν από την πολιτική ή ιδεολογική του προέλευση, όμως όταν έχει να αντιμετωπίσει ευαίσθητα ζητήματα που αφορούν στο μέλλον της νέας γενιάς, συνεπώς στο μέλλον της Ελλάδος, έχει χρέος αυτά τα βιώματα να τα αφήνει στην άκρη. Έχει χρέος να αφουγκράζεται, έχει χρέος να καταλαβαίνει, όταν οι νέοι μάς αμφισβητούν, γιατί το κάνουν, να μαθαίνει από όλους και από την εκπαιδευτική κοινότητα και από τους έμπειρους, αλλά και από τις μαθήτριες και από τους μαθητές, να κάνει διάλογο χωρίς δογματισμούς, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς σημαδεμένα χαρτιά και να επιχειρεί στο τέλος της ημέρας τα χρήσιμα συμπεράσματα να τα συνθέτει σε ένα πλαίσιο συναινετικό που θα επιτρέπει να στεκόμαστε πάνω και πέρα από τις όποιες κομματικές σκοπιμότητες και συγκρούσεις.
Θεωρώ ότι οι κομματικές σκοπιμότητες και οι συγκρούσεις προφανώς δεν έχουν θέση σε μια πολιτική για την παιδεία, ο στόχος μας ήταν, είναι και θα είναι μια σοβαρή και ριζική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, η οποία όμως για να γίνει απαιτεί πολιτικές και κοινωνικές συναινέσεις, υπερβαίνει τις όποιες κομματικές διαιρέσεις, υπερβαίνει κατά πολύ τις όποιες συντεχνιακές περιχαρακώσεις, υπερβαίνει αν θέλετε τις όποιες προσωπικές σκοπιμότητες, της όποιας επαγγελματικής ή άλλης κατηγορίας.
Με τις ίδιες πεποιθήσεις, ανεξαρτήτως εκλογικού αποτελέσματος, θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε. Και στο σημείο αυτό θα ήθελα μέσα από την καρδιά μου να ευχαριστήσω όλους σας για την άριστη συνεργασία που είχαμε, προς όφελος του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ, για την άριστη συνεργασία που είχαμε με όλους εσάς τους εκπροσώπους των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, να σας ευχαριστήσω για τη συμπαράστασή σας και κυρίως γιατί σε γενικές γραμμές, στη μεγάλη σας πλειονότητα, πραγματικά καλύψατε το ρεπορτάζ με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αντικειμενικότητα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ