Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μας προβληματίζει η Τράπεζα Θεμάτων

Δημοσίευση: 26/06/2014
Λοβέρδος
Alt Text: 
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για την τράπεζα θεμάτων: «Μας προβληματίζει στο Υπουργείο. Δεν θα την αλλάξουμε όμως την τράπεζα θεμάτων. Βλέπουμε κάποια σχόλια, π.χ. για την άλγεβρα, αλλά μην πιστεύετε αυτές τις στατιστικές».
Την παραπάνω δήλωση έκανε ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην Ρόδο, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο νησί για την 76η Σύνοδο των Πρυτάνεων και Προέδρων ΔΕ των Ελληνικών Πανεπιστημίων,  και υπογράμμισε τα εξής:
Α. Τα   Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είχε προτείνει να μην εφαρμοστεί ο θεσμός από φέτος γιατί τα θέματα δόθηκαν την τελευταία στιγμή. Το υπουργείο όμως προχώρησε. Να τα προβλήματα όμως τώρα.
Β.Εμείς πιστεύουμε στο θεσμό και δεν πρόκειται να τον αλλάξουμε. Είναι καλός θεσμός, ένας δημοκρατικός θεσμός.
Γ.Δεν θα ακυρώσουμε το θεσμό σε καμία περίπτωση αλλά θα δούμε ποιες τεχνικές παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε, αφού όμως βγουν οι βαθμολογίες».

Σχόλια (5)

 
Μπ.Κωνσταντίνος, εκπαιδευτικός
26 Ιουν 2014 23:34

κ.Υπουργέ, νομίζω ότι δεν είναι το πρόβλημα η τράπεζα θεμάτων. Η αξιοποίηση στις εξετάσεις μιας ανοικτής στους μαθητές τράπεζας θεμάτων με πάρα πολλά διαβαθμισμένα θέματα (χωρίς λάθη κτλ), θα ήταν χρήσιμη. Με την πάροδο του χρόνου θα μπορούσαν να αναπτυχθούν και οι διαδικασίες βελτίωσης τής όλης ιδέας.Το πρόβλημα είναι, ότι η τράπεζα θεμάτων εφαρμόστηκε μαζί με μια νέα διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών του Λυκείου, που είναι τουλάχιστον ΆΔΙΚΗ.Με τον νόμο που ισχύει για την αξιολόγηση των μαθητών της Α' τάξης, ένας μαθητής παραπέμπεται στα μαθήματα που θα λάβει κάτω από 8 ετήσιο μέσο όρο και 10 αν πρόκειται για μάθημα Γλώσσας ή Μαθηματικών (εφόσον έχει τουλάχιστον 10 γενικό μέσο όρο: ΓΜΟ). Αν έχει κάτω από 10 γενικό μέσο όρο, απορρίπτεται.Δηλαδή, ένας μαθητής με ΓΜΟ 17, και 9,9 μέσο όρο στη Γεωμετρία, παραπέμπεται στην Γεωμετρία για τον Σεπτέμβριο.Αυτό δεν ΆΔΙΚΟ;br />Δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι ένας μαθητής μπορεί να υστερεί σε ένα μάθημα, αλλά να είναι αρκετά καλός στα υπόλοιπα;Αν αυτός ο μαθητής, αποτύχει στην Γεωμετρία και τον Σεπτέμβριο με βαθμό 9,9;Τότε θα χάσει την χρονιά του με ΓΜΟ 17, επειδή υστέρησε στην Γεωμετρία. Δηλαδή, δεν μπορεί ο μαθητής να καλύψει με τον ΓΜΟ, την αδυναμία του σε ένα μάθημα!1Εμείς οι ενήλικες, που διδάσκουμε, βαθμολογούμε, νομοθετούμε, κυβερνούμε, έχουμε περάσει την βάση σε όλα τα θέματα στην καθημερινότητά μας;Δεν γνωρίζω αν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στον Δυτικό κόσμο, υπάρχει αντίστοιχο σύστημα αξιολόγησης, αλλά αμφιβάλω να υπάρχει κάτι τόσο σκληρό,Με τον αυτόν τον νόμο αξιολόγησης, περάσαμε από το παλαιότερο σύστημα αξιολόγησης μαθητών Λυκείου που ήταν πιο εύκολο από το Γυμνάσιο, σε ένα σύστημα απείρως πιο σκληρό.Και το χειρότερο, είναι ότι το σύστημα είναι τελείως υποκριτικό:Ένας μαθητής μέσα στην τάξη 9 μήνες, δεν καταφέρνει να λάβει την βάση σε ένα μάθημα.Εμείς, τον στέλνουμε να εξεταστεί τον Σεπτέμβριο, αφού περάσει ένα 2μηνο καλοκαίρι στην παραλία χωρίς σχολείο.Κανένας μαθητής με 15, ή 17 ή 19 δεν αξίζει να χάσει την χρονιά του, επειδή δεν μπορεί να μάθει τα Αρχαία (ή την Γεωμετρία ή .) τόσο καλά ώστε να πάρει 10 (ή 8). Μόνο κάποιος που δεν έχει παιδιά ή δεν έχει αξιολογηθεί ποτέ ο ίδιος, μπορεί να το δεχτεί αυτό,Όσοι είμαστε εκπαιδευτικοί, γνωρίζουμε ότι την 2η χρονιά στην ίδια τάξη, οι μαθητές είναι πρόβλημα για τους ίδιους και τους συμμαθητές τους.κ.Υπουργέκάντε την παρέμβαση, που ταιριάζει σε έναν άνθρωπο που νοιάζεται ουσιαστικά για τους μαθητές και την παιδεία.Τροποποιήστε το νόμο άμεσα, ώστε ακόμα και τον Σεπτέμβριο όσοι μαθητές συνεχίζουν να υστερούν, να μπορούν να καλύψουν με τον ΓΜΟ (πχ με 12,5 όπως στο Γυμνάσιο).Είναι παιδαγωγικά απαραίτητο.

 
ΡΑΝΙΑ.φιλόλογος
27 Ιουν 2014 07:54

Συμφωνώ απόλυτα με τον Κων/νο .Επιπλέον,από τη στιγμή που οι μαθητές δεν εξετάζονται σε κοινά θέματα και τα γραπτά τους βαθμολογούνται στο σχολείο τους, το σύστημα είναι ΑΔΙΚΟ.Ως μητέρα μαθητή Α΄Λυκείου εξοργίζομαι όταν ξέρω- γιατί είναι κοινό μυστικό μεταξύ των μαθητών-ότι πολλοί καθηγητές-από καλή πρόθεση ή σκόπιμα-βοήθησαν τους μαθητές τους δίνοντάς τους από πριν τα θέματα που θα έβαζαν οι ίδιοι ή δίνοντας τις απαντήσεις την ώρα της εξέτασης.Για ποια ισότητα μιλάμε?Το μόνο πράγμα που είχαμε αδιάβλητο στην Ελλάδα ήταν το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ,τώρα πάμε να το καταστρέψουμε και αυτό.Φροντιστές και Ιδιωτικά τρίβουν τα χέρια τους...

 
Ν.ΠΟΛΥΞΕΝΗ
27 Ιουν 2014 08:31

Συμφωνω με τον συναδελφο και με την εμπεριστατομενη αποψη του. Ολοι αυτη την ενεργεια περιμενουν απο τον Υπουργο. Nα δωσει βαρυτητα στην παιδαγωγικη θεωρηση του θεματος.

 
Αλεξία
27 Ιουν 2014 11:37

Το σύστημα είναι εντελώς άδικο. Η ύλη ήταν υπερβολική ακόμα και σε δευτερεύοντα μαθήματα όπως π.χ. Πολιτική Παιδεία κ.α. τα παιδιά σπατάλησαν υπερβολικό χρόνο για να αποστηθίσουν και να μάθουν τόσες λεπτομέρειες που απαιτούσε η Τράπεζα.

 
dante
27 Ιουν 2014 12:07

Να αφήσουν τους εγωισμούς στο υπουργείο και να απαλλάξουν μαθητές και γονείς από την τρομοκρατία του σχολείου!!Μέχρι χθες έλεγαν ότι δε γνωρίζουν τίποτα ακριβές για τα αποτελέσματα της τράπεζας,, σήμερα τι έχει να πει ο υφυπουργός που τόσο σθεναρά την υποστηρίζει? έχουν γνώση οι ίδιοι , των θεμάτων και των δυσκολιών, ή ακούν πάλι τους γνωστούς συμβούλους που οι ίδιοι την πρότειναν ? και επιτέλους πού είναι η ισότητα και η δικαιοσύνη? είναι αλήθεια τα γραφόμενα για το ιδιωτικό σχολείο που έλυνε τα θέματα και τα' δινε στους πελάτες του? είναι ισότητα να δίνει το κάθε σχολείο διαφορετικά θέματα άλλος δύσκολα , αλλού εύκολα, ανάλογα την κλήρωση? πού είναι η ανάπτυξη της κριτικής όταν ο μαθητής πρέπει να "ψειρίσει την αρκούδα" για να είναι σίγουρος ότι θα γράψει κάτι-μιλάμε για τρελές ερωτήσεις σε δευτερεύοντα μαθήματα. και επιτέλους τα κριτήρια του υπουργείου για την υποστήριξη της τράπεζας θεμάτων είναι ΕΩΛΑ! ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ αν θέλετε τα παιδιά στα σχολεία

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean