ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στόχος μας το 30% των νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας να περνά από θέση Μαθητείας

06/06/2014

Άκουσε το άρθρο

Σήμερα, μόνον το 7%,    των νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας έχει περάσει από θέση Μαθητείας, από θέση εκπαίδευσης σε θέση εργασίας.  Ο στόχος μας  είναι το 2020 να προσεγγίζουμε το 30%.
Τα παραπάνω τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, μιλώντας σε ημερίδα με θέμα «Ο θεσμός της Μαθητείας ως μέσο επίτευξης του ευρωπαϊκού στόχου της Εγγύησης για τη Νεολαία: Ο ρόλος και το πλαίσιο συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων», που διοργάνωσε ο ΑΕΔ, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο υπουργός Παιδείας, υπογράμμισε επίσης τα εξής:
Α. Αποτελεί στρατηγική επιλογή της Κυβέρνησής μας η σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας.  Γιατί δεν αρκεί να βγούμε μόνο από την κρίση, αλλά πρέπει να φροντίσουμε οι επόμενες γενιές να μην μπουν σε ανάλογες περιπέτειες.
Β.Στο Υπουργείο Παιδείας πραγματοποιήσαμε συγκεκριμένες αλλαγές.  Τις εντάξαμε σε έναν ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό σε μία ενιαία στοχοθεσία που συνδέει τα μαθησιακά αποτελέσματα με τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας.
Γ.Γιατί επιδιώκουμε μια Εθνική Παιδεία που οδηγεί στην αγωγή και στην αρετή των νέων αλλά και ένα εκπαιδευτικό σύστημα που εξασφαλίζει ανταγωνιστικό ανθρώπινο δυναμικό σε Ελλάδα και Ευρώπη.  Για να μπορέσει αυτή η χώρα σταματήσει να «παράγει» ανέργους πτυχιούχους, ή πτυχιούχους χωρίς δεξιότητες και επάρκεια. Για να εξασφαλίζουμε, με τον τρόπο αυτό την ελεύθερη, την ανεμπόδιστη και καθολική προσφορά ευκαιριών προσανατολισμένων στις εθνικές στρατηγικές μας  επιλογές. Για να δώσουμε την δυνατότητα στη νέα γενιά, σε κάθε νέα γενιά, να πολλαπλασιάζει τους εθνικούς πόρους, εξασφαλίζοντας ευκαιρίες ζωής και στη χώρα ανάπτυξη.
Δ.Ένας από τους κεντρικούς μας στόχους είναι να καταστήσουμε την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση  πρώτη επιλογή, όχι το «αποπαίδι» της εκπαίδευσης όπως ήταν μέχρι τώρα σ’ αυτόν τον τόπο.
Ε.Γι’ αυτό, με το ριζικά  αναμορφωμένο Επαγγελματικό Λύκειο, με τις μεταγυμνασιακές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, με τα μεταλυκειακά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, δημιουργούμε νέους προσανατολισμούς για τη Νέα Γενιά.
 Ζ.Κεντρική θέση στις κυβερνητικές πολιτικές της περιόδου 2014-2020 κατέχει, φυσικά,  το υπό διαμόρφωση Εθνικό Σχέδιο για τη Μαθητεία 2014-2020, εδραιώνοντας μια δομική, μία δημιουργική σύζευξη της μαθησιακής διαδικασίας και της αγοράς εργασίας.
Η.Σήμερα, μόνον το 7%, μόνον το 7%  των νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας έχει περάσει από θέση Μαθητείας, από θέση εκπαίδευσης σε θέση εργασίας.  Ο στόχος μας  είναι το 2020 να προσεγγίζουμε το 30%.
Θ.Για την επίτευξη αυτού του στόχου δεν αρκούν, φυσικά,  οι δομικές μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε όλες τις βαθμίδες του. Χρειάζεται ένα νέο θεσμικό πλαίσιο συνεργασίας και συνηγορίας των φορέων της εκπαίδευσης, με τους φορείς της αγοράς, της εργασίας και της οικονομίας.
Ι.Απαιτείται ο επανασχεδιασμός των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης προς αυτόν τον στόχο αλλά και ο επανασχεδιασμός  των διαδικασιών υλοποίησης και αξιολόγησης των εφαρμοσμένων πολιτικών ένταξης των νέων μας στην αγορά εργασίας.   
Κ.Οι βασικές μεταρρυθμίσεις που προωθούμε συνδέουν το δημόσιο,  τον ιδιωτικό και τον κοινωνικό χώρο της οικονομίας. Δημιουργούν συνέργειες ανάμεσα  στο Υπουργείο Παιδείας, στο Υπουργείο Εργασίας, στο Υπουργείο Ανάπτυξης, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, στο Υπουργείο Τουρισμού, το Υπουργείο Ναυτιλίας, και του Υπουργείο Υγείας. Αλλά και συνεργασίας και εταιρικότητας των κοινωνικών εταίρων, ΓΣΕΕ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕ, ΣΕΒ, ΣΕΤΕ, ΠΑΣΕΓΕΣ, των Επιμελητηρίων,  των Επιστημονικών Ενώσεων, αλλά και της Περιφερειακής αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Πρωταγωνιστής σ’  αυτό νέο περιβάλλον, συνδετικός κρίκος θα έλεγα, αν θέλετε,  είναι ο οικοδεσπότης μας, ο  ΟΑΕΔ.
Λ.Αναμφίβολα έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Αλλά δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Πρέπει να κάνουμε κάθε μέρα μια αλλαγή, ένα βήμα πιο γρήγορο από τη φθορά, ένα βήμα πιο μπροστά προς την ανοικοδόμηση μια κοινωνίας ευημερούσας, μιας χώρας ανταγωνιστικής.   
 

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ