Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Θετική η απόφαση του ΥΠΑΙΘ για την ένταξη των 17 Προτύπων Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων στο πρόγραμμα με ΕΑΕΠ

Δημοσίευση: 13/08/2014
Κουμέντος
Alt Text: 
Κουμέντος
Title Text: 
Κουμέντος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Γιάννη Ν. Κουμέντου,Αντιπροέδρου του   ΙΕΠ
 Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την ένταξη  των δεκαεπτά (17) Προτύπων Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων στο πρόγραμμα με το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα(ΕΑΕΠ),  χαρακτηρίζεται σωστή και αναγκαία, αλλά ταυτόχρονα και πράξη αναγνώρισης και αποδοχής του καινοτόμου  περιεχομένου  του προγράμματος.
Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι «το νέο σχολείο» όσον αφορά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, υλοποιείται σε ένα μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων με την εφαρμογή του  προγράμματος  των ολοήμερων δημοτικών σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ).  
Θα πρέπει  να αναφέρουμε ότι  το πρόγραμμα ξεκίνησε να υλοποιείται από το σχολικό έτος 2010-11 με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας (Διαμαντοπούλου-Χριστοφιλοπούλου ) (ΦΕΚ 804/9-6-2010 , 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία ) και στηρίχθηκε  στα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα  της πειραματικής  εφαρμογής των  28 Πιλοτικών Ολοήμερων  Δημοτικών Σχολείων( σχετική διάταξη του Ν. 2525/1997), που  υλοποιήθηκε   την προηγούμενη  δεκαπενταετία.
     Στον σχεδιασμό του  προγράμματος  των ολοήμερων δημοτικών σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα  παρέμεινε η ίδια φιλοσοφία, οι  ίδιοι σκοποί και στόχοι, τα ίδια προγράμματα, η ίδια μεθοδολογία και εσωτερική λειτουργία με αυτή των 28 Πιλοτικών.
Το ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα  (EAEΠ) εισάγει  νέα γνωστικά αντικείμενα και εμπλουτίζει τα ήδη υπάρχοντα. Έτσι στο πρόγραμμα:
•    Προστέθηκε το μάθημα των  Νέων Τεχνολογιών, της Θεατρικής Αγωγής καθώς και το μάθημα της Αγγλικής γλώσσας από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.
•    Αυξήθηκαν οι ώρες της Φυσικής Αγωγής,  διδάσκεται υποχρεωτικά ο χορός, αυξήθηκαν οι ώρες της Μουσικής  και εισήχθη το μάθημα της Φιλαναγνωσίας.
•    Δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη διαθεματικών δραστηριοτήτων, σε όλες τις τάξεις, με Αγωγή Υγείας, Διατροφικές Συνήθειες, Κυκλοφοριακή Αγωγή, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Τοπική Ιστορία- Τοπογεωγραφία.
•    Χρησιμοποιείται ως διδακτική μεθοδολογία η βιωματική, η συνεργατική μάθηση και η ανακαλυπτική μέθοδος.
Ταυτόχρονα η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου μέχρι τις 14.00 για όλους τους μαθητές, αποτελεί εκπαιδευτική ,παιδαγωγική αλλά και κοινωνική προσφορά προς τους μαθητές και τις οικογένειες τους. Η εθελοντική συμμετοχή μαθητών στη λειτουργία του ολοημέρου 14.00-16.15 εξακολουθεί να παραμένει υποστηρικτικός θεσμός για τους εργαζόμενους γονείς.
Θα ήθελα να επισημάνω ότι η συνολική εφαρμογή του προγράμματος ΕΑΕΠ για όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  θα ολοκληρώσει σε ένα μεγάλο βαθμό το σχεδιασμό του «νέου σχολείου», αλλά η επιτυχής κατάληξη του θα εξαρτηθεί από την υποστήριξη που θα παρέχει η Πολιτεία στους εκπαιδευτικούς ,δασκάλους και ειδικότητες, με προγράμματα  επιμόρφωσης και υποστήριξης.
Η δημιουργία οργανικών θέσεων για τους 3.441 εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που μετατάχθηκαν από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση θα βοηθήσει παιδαγωγικά το πρόγραμμα, αφού θα εντάξει τους μεταταχθέντες συναδέλφους οριστικά στο  «πνεύμα» του Δημοτικού Σχολείου.
Η συνέχιση των αλλαγών στο Γυμνάσιο με την περικοπή της  ύλης ,την εμβάθυνση ,τη νέα διδακτική μεθοδολογία , τα project, αλλά και με τη δυνατότητα πιστοποίησης της Αγγλικής Γλώσσας και της Πληροφορικής στην Γ’ Γυμνασίου, θα  ισχυροποιήσουν την παρεχόμενη υποχρεωτική εκπαίδευση στο δημόσιο  σχολείο. Για να έχουμε στην χώρα μας δημόσια ,δωρεάν παιδεία υψηλής ποιότητας για όλους.
 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ