Placeholder

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ-ΚΞΓ

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ:Η αδυναμία πληρωμής των διδάκτρων παραμένει παρά τη μείωσή τους

Ζητούν ευρωπαϊκά κονδύλια τα Φροντιστή
Δημοσίευση: 07/07/2013
Η μείωση των διδάκτρων μας είναι συνεχής αλλά η αδυναμία πληρωμής τους παραμένει τόνισε  ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων (ΟΕΦΕ) Κώστας Αμπατζίδης, στο 32ο Συνέδριο του κλάδου, με  τη συμμετοχή περίπου 400 συνέδρων από την Ελλάδα και από 6 χώρες (Τουρκία, Γερμανία, Η.Π.Α, Αυστραλία, Κύπρος, Μ. Βρετανία).
Ο Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας   Γιάννης Βαφειαδάκης κάλεσε την ανάγκη η ENES (Ευρωπαϊκό Δίκτυο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης και Φροντίδας) να πάρει άμεσα πρωτοβουλία προκειμένου Ευρωπαϊκά κονδύλια να ενταχθούν στην Ελληνική ενισχυτική διδασκαλία μέσω των Φροντιστηρίων.
Σε ανακοίνωσή της η ΟΕΦΕ αναφέρει ότι «κοινό συμπέρασμα των συνέδρων, ήταν η περαιτέρω ενίσχυση του πρωταγωνιστικού ρόλου του φροντιστηρίου και η κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών για οικογένειες που πλήττονται από την οικονομική κρίση, με προσαρμογή των τιμών και για τη νέα σχολική περίοδο, όπως άλλωστε συμβαίνει τα τελευταία χρόνια».
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν προβλέπεται χρηματοδότηση των φροντιστηρίων

Α. Από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση (ΕΠΕΔΒΜ) δεν έχουν διατεθεί ούτε προβλέπεται να διατεθούν κονδύλια για τις φροντιστηριακές υπηρεσίες σε ιδιωτικούς φορείς.
Β. Το ΕΠΔΒΜ δεν παρέχει κρατικές φροντιστηριακές υπηρεσίες σε ιδιωτικούς φορείς.
Γ. Ως εκ τούτου, δεν δύναται να δοθούν από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του υπουργείου Παιδείας, απαντήσεις στα σχετικά ερωτήματα.
Τα παραπάνω αναφέρει πρόσφατη απάντηση του υπουργού Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλου, που διαβιβάστηκε στη Βουλή, ύστερα από σχετική ερώτηση του Βουλευτή Τέρενς Κουίκ.
Για να δείτε την ερώτηση  κάνετε κλικ εδώ
Για να δείτε την απάντηση κάνετε κλικ εδώ
ΟΙΚΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
 Στο Συνέδριο έγινε ιδιαίτερη αναφορά από τους Φροντιστές   στο θέμα της παραοικονομίας στο χώρο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης, με τα μέλη να θεωρούν πιο αναγκαία από ποτέ τη δημιουργία μητρώου εκπαιδευτικών που κατέχουν άδεια οικοδιδασκαλίας, την εντατικοποίηση των ελέγχων και την αυστηροποίηση των ποινών.
Πεποίθηση της Ο.Ε.Φ.Ε είναι,τονίστηκε στο Συνέδριο, πως πέρα από τα άμεσα αποτελέσματα στην πάταξη της φοροδιαφυγής, ένα πιο αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο θα αναβαθμίσει σημαντικά την εκπαίδευση των παιδιών, απομακρύνοντας τον κίνδυνο μαθητές και γονείς να πέσουν θύματα παραπλάνησης και κακών υπηρεσιών.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής και Πρόεδρος του Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος κ. Απόστολος Τζακόπουλος, ο οποίος επεσήμανε ότι με την παρουσία όλων των ξένων αντιπροσωπειών «ενταφιάζεται πλέον ο μύθος ότι το φροντιστήριο είναι ελληνική εφεύρεση». «Η παγκόσμια διάσταση του φροντιστηρίου είναι κάτι που δεν μας εκπλήσσει, παρόλο που όλα τα προηγούμενα χρόνια παραλίγο να πείσουν και εμάς γι΄ αυτό». Σημείωσε μάλιστα ότι οι φροντιστές κρατούν «έναν ρόλο διακριτό παράλληλο με το σχολείο και με συγκεκριμένους στόχους. Έχουμε οράματα για την εκπαίδευση και απαιτούμε, όπως όλοι οι πολίτες, ένα σχολείο ισχυρό, απαιτητικό και αποτελεσματικό με δημόσιους και ιδιωτικούς λειτουργούς που το υπηρετούν με πίστη και πάθος».
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος κ. Κώστας Αμπατζίδης αναφέρθηκε εκτενώς στην προσπάθεια που καταβάλουν οι Έλληνες φροντιστές να προσαρμόσουν τις τιμές τους με βάση την οικονομική κρίση: «Τα φροντιστήρια επωμίζονται ένα μεγάλο κομμάτι της κρίσης, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα των υπηρεσιών τους. Η μείωση των διδάκτρων μας είναι συνεχής, αλλά η αδυναμία πληρωμής τους παραμένει. Ως δάσκαλοι στεκόμαστε αλληλέγγυοι. Καθημερινά οι εκπαιδευτικοί φροντιστές στηρίζουν μαθητές που έχουν ικανότητες και δίψα για μάθηση, αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Είναι χιλιάδες τα παραδείγματα που γνωρίζουμε από Φροντιστήρια που στέκονται στο πλευρό των μαθητών τους, που δίνουν υποτροφίες και πολλές φορές βοηθούν και οικονομικά τις οικογένειες να ανταπεξέλθουν», σημείωσε. Και πρόσθεσε: «Ως επιχειρηματίες αναζητάμε λύσεις. Δημιουργούμε ευέλικτα προγράμματα, αλλάζουμε διάρθρωση με στόχο τη μείωση του λειτουργικού μας κόστους, μειώνουμε τα κέρδη, αλλά όχι την ποιότητα των υπηρεσιών και των υποδομών μας».
Ο πρόεδρος της Ο.Ε.Φ.Ε σχολίασε αρνητικά το γεγονός, ότι με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο «τα παιδιά αντιμετωπίζονται ως "cost center” δηλαδή σαν μονάδες που δημιουργούν δαπάνες στην οικογένεια και για αυτό θα πρέπει να φορολογηθούν».
Ο κ. Αμπατζίδης αναφέρθηκε και στα θεσμικά προβλήματα που υπάρχουν, σημειώνοντας πως «το νέο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των φροντιστηρίων, το οποίο κινείται σε θετική κατεύθυνση, διευρύνει τις δυνατότητες και τη δραστηριότητα των εκπαιδευτικών μας μονάδων, χρειάζεται, όμως και βελτιώσεις για να γίνει πιο λειτουργικό».
Την ανάγκη η ENES (Ευρωπαϊκό Δίκτυο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης και Φροντίδας) να πάρει άμεσα πρωτοβουλία προκειμένου Ευρωπαϊκά κονδύλια να ενταχθούν στην Ελληνική ενισχυτική διδασκαλία μέσω των φροντιστηρίων επεσήμανε ο Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας κ. Γιάννης Βαφειαδάκης. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να πάρουν ανάσα χιλιάδες οικογένειες, «χωρίς καμία επιβάρυνση του Έλληνα φορολογούμενου. Αυτό είναι άλλωστε κάτι, που συμβαίνει και σε άλλες χώρες», σημείωσε ο κ. Βαφειαδάκης καταλήγοντας, πως αυτοί που πλήττονται τελικά στην Ελλάδα είναι οι οικονομικά ασθενέστεροι, οι οποίοι αδυνατούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο πανεπιστημιακός και μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Ιωάννης Τσουκαλάς ως βασικός ομιλητή του συνεδρίου ανέλυσε το τρίγωνο «εκπαίδευση-έρευνα-καινοτομική επιχειρηματικότητα», αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας της έρευνας στην ΕΕ. «Η Ευρώπη καθυστερεί στο χρόνο που απαιτείται μέχρι ένα εύρημα να φτάσει στην αγορά. Ο χρόνος αυτός είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερος στην Ευρώπη από ό,τι στην Κίνα και οκτώ φορές μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο που απαιτείται στις ΗΠΑ», σημείωσε ο κ. Τσουκαλάς. Ειδική αναφορά έκανε στον τομέα της έρευνας στην Ελλάδα σημειώνοντας «Έχουμε επιτέλους μια καθαρή θέση. Και αυτή είναι η τελευταία στη σχετική λίστα της ΕΕ. Αυτό δείχνουν τα επίσημα στοιχεία για τα κονδύλια που δαπανά η χώρα μας για την έρευνα και την τεχνολογία μέχρι και τον Μάρτιου του 2013. Τα κονδύλια για την έρευνα κινούνται από 0,3% - 0,5% του ΑΕΠ της χώρας, όταν σύμφωνα με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα έπρεπε να κινείται στο 3%».
Το ενδιαφέρον των παρευρισκομένων προκάλεσε εισήγηση του καθηγητή πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Μανώλη Γιαννακουδάκη, που παρουσίασε στοιχεία έρευνας της ΕΕ για το μαθησιακό προφίλ του ατόμου, αναπτύσσοντας τη θεωρία των δυο ημισφαιρίων του εγκεφάλου. Όπως υποστήριξε ο κ. Γιαννακουδάκης, ο οποίος μετέχει σε ερευνητική ομάδα από το 1993, το σχολείο ή στο φροντιστήριο του μέλλοντος ο καθηγητής θα κάθεται μπροστά στον υπολογιστή του και θα γνωρίζει την κατάσταση του μαθητή του. Θα γνωρίζει δηλαδή το προφίλ του και έτσι θα μπορεί να διδάξει καλύτερα. Είτε με τη βοήθεια της μαγνητικής τομογραφία του εγκεφάλου είτε με κατάλληλα ψυχομετρικά τεστ.
Αναπτύσσοντας τη θεωρία των ημισφαιρίων του εγκεφάλου, σημείωσε ότι αν ένα παιδί έχει ανεπτυγμένο το αριστερό ημισφαίριο, ο εκπαιδευτικός οφείλει να ξεκινήσει το μάθημα από τη λεπτομέρεια και μετά να προχωρήσει στο όλον, να του δώσει ένα-ένα τα στοιχεία για να συνθέσει το όλον, να του δώσει κανόνες και ερωτηματολόγιο πολλαπλών επιλογών. Το αντίθετο συμβαίνει σε ένα παιδί με ανεπτυγμένο το δεξί ημισφαίριο.
Ο κ. Γιαννακουδάκης πρότεινε μάλιστα το εξής: «Δώστε το πρόβλημα στο παιδί πριν κοιμηθεί. Γιατί κατά τη διάρκεια του ύπνου ο εγκέφαλος θα το δουλέψει. Μάλιστα το γεγονός ότι το βράδυ ο εγκέφαλος λειτουργεί τέσσερεις φορές πιο γρήγορα , γιατί δεν ασχολείται με το κιναισθητικό κομμάτι, είναι πιθανό να βοηθήσει το παιδί στη λύση του προβλήματος», σημείωσε ο κ. Γιαννακουδάκης.
Όπως τόνισε κάποιος με αναπτυγμένο το αριστερό ημισφαίριο τείνει προς την επιστήμη και τα μαθηματικά, ο του δεξιού προς τη μουσική και τις τέχνες. Το δεξί ημισφαίριο εξειδικεύεται στη σύνθεση, τη διαίσθηση και τη δημιουργία, το αριστερό την ανάλυση, τη λογική και τη γλώσσα. Επίσης σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο στην Ελλάδα και την Κύπρο τα συμπεράσματα είναι περίπου ίδια. Η πλειοψηφία των νεαρών αγοριών σε Ελλάδα και Κύπρο έχουν ανεπτυγμένο το αριστερό ημισφαίριο, ενώ το ίδιο περίπου αποτέλεσμα προκύπτει και στη Ρωσία. Αντίθετα στη Βρετανία τα κορίτσια έχουν πιο ανεπτυγμένο το αριστερό τους ημισφαίριο.
Στη διάρκεια του συνεδρίου διαβάστηκε μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου, με το οποίο χαιρέτησε το συνέδριο των φροντιστών. «Είναι εύλογο το ενδιαφέρον για την παιδεία γιατί πέραν της επαγγελματικής αποκαταστάσεως συμβάλει εις τη διάπλασιν των ηθών και του ανθρώπου και μάλιστα του νέου», ενώ ο κ. Βαρθολομαίος ευχήθηκε στο μήνυμά του πολύ σύντομα τα μέλη της ENES να αυξηθούν.
Στο περιθώριο του συνεδρίου έγιναν δωρεάν τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού, όπου μαθητές απάντησαν σε ερωτήσεις για τη μέτρηση των επαγγελματικών ενδιαφερόντων τους, ενώ έγινε και συσχέτιση με όλες τις σχολές που υπάρχουν στο μηχανογραφικό δελτίο. Έτσι όλοι οι συμμετέχοντες έλαβαν ένα ειδικό πίνακα σχετικότητας σχολών και ενδιαφερόντων.
Χαιρετισμό στο συνέδριο απεύθυνε ο πατέρας Φώτιος ο οποίος εκπροσώπησε τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμο, ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού Θεόδωρος Καρτσιώτης, ο οποίος μετάφερε το χαιρετισμό του υπουργού παιδείας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου και ο περιφερειάρχης εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Γιώργος Καρατάσιος, ο οποίος μεταξύ των άλλων σημείωσε ότι όταν τα φροντιστήρια λειτουργούν σωστά συμπληρώνουν και αντισταθμίζουν τις τυχόν αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος. Επίσης το συνέδριο χαιρέτησαν ο αντιδήμαρχος παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκη Αντώνης Καρούμπης, ο αντιπρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Ζορπίδης, ο εκπρόσωπος τη Ομοσπονδίας Εμπόρων Γιάννης Μανδρίνος, ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Βασίλης Τουλίκας, καθώς και εκπρόσωπος του ΚΚΕ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ